Grieksegids nieuws     
Griekenland, schuldvrij en rijk?
#1
Griekenland is gered. Gered, zeg ik u!
05/10/2012 — Bruno

De voorbije dagen horen we wel heel erg vreemde berichten dat de Grieken in het buitenland genoeg geld zouden hebben verzameld om de Griekse staatsschuld af te betalen. Het gaat niet om het initiatief van de rijke Griekse reder Petros Nomikos die een organisatie “Greece Debt Free” heeft opgestart en rijke Grieken heeft opgeroepen om delen van de Griekse schuld op te kopen.

Nee, het zou gaan om een stichting die zichzelf End National Debt noemt. Een dergelijke organisatie bestaat wel degelijk, maar een zoektocht op het web toont een organisatie die zich bezig houdt met de overheidsschuld van de Verenigde Staten.

Het gerucht zegt dus dat rijke Grieken in het buitenland 600 miljard dollar in Amerikaanse obligaties hebben klaar staan om Griekenland te helpen. Het lijkt me echt wel een broodje aap, want geen enkele Griek in het buitenland wil zo maar geld in dit land stoppen, met deze politici aan het roer. De vertegenwoordiger van het fonds End National Debt is deze week in Athene om toespraken te houden. Volgens mij is het echt een charlatan, maar het Griekse journaille doet flink zijn best om hem als betrouwbaar persoon af te schilderen. De 600 miljard dollar in obligaties zouden dan weer op een rekening staan van de Bank of Montreal in Canada.

Zeer onduidelijk allemaal, want het geld zal alleen maar worden vrijgemaakt onder bepaalde voorwaarden. En die voorwaarden schijnen te zijn dat het politieke systeem moet veranderen in Griekenland. Daar zijn we het allemaal over eens, maar zelfs na een verandering, verwacht ik dat die 600 miljard dollar er niet zullen zijn…


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aleko:Al dat getouwtrek met Trojka en getraineer gaat puur om de macht over de onderzese uitwinning van de fossiele brandstoffen in het gebied Egeïsche Zee - Cyprus - Israël(Palestina,Gaza?).
Quote
#2
De rijke zakkenvullers zullen nog rijker worden, dit is niet zonder bijbedoelingen en achtergrondtoneel! Wie gelooft deze rotzakken nog? Overal hetzelfde liedje... corrupte politici en de "hogere" klasse vullen NOG MEER hun zakken op kap van de gewone mens. Worden ze betrapt, wordt dit ZONDER SCRUPULES weggelachen en zonder gevolg geklasseerd!!!
BRAVE MENSEN ZIJN WIJ... DAT WE DIT BLIJVEN TOLEREREN!!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rijk worden over de rug van de Grieken Ο Μήτσος 17 12.408 31 August 2018, 21:42
Laatste bericht: lucy

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)