Langs de grenzen van Turkije
#1
Bram Vermeulen reist in vier afleveringen langs De grenzen van Turkije. Met instortend Europa aan de ene kant en wankelende regimes in de Arabische wereld aan de andere kant, zal de Turkse invloed in deze regio’s groeien. Hier worden de nieuwe machtsverhoudingen rond de Middellandse Zee getekend. Grote ontwikkelingen met enorme gevolgen voor de mensen die er wonen. Vermeulen gaat de schemerzones in aan de randen met Griekenland, Cyprus, Syrië en Irak, op zoek naar de werkelijke scheidslijnen met de buren. Dat is een belangrijke zoektocht, waarin we net zo veel over de Turken als over onszelf te weten komen.

De uitzending die vanavond is uitgezonden ging over de grens tussen Turkije en griekenland en het probleem van de vluchtelingen die dagelijks in griekenland aankomen. De moeite waard om te kijken via uitzending gemist
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#2
Hoi,
Ik heb er vanavond met een vreemd gevoel van ontroering naar zitten kijken,bizar met respect gefilmd.
De moeite waard om ook de volgende uitzendingen te bekijken.
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#3
Dat ben ik helemaal met je eens en ga ik ook zeker doen. Bram heeft al eerder zo'n serie gemaakt in en over Turkije, die ook zo interessant was.

Gr. Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Indrukwekkend en zeer integer gemaakte documentaire. Het zet je wel aan het denken!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#5
Ook gisteravond weer een deel over Cyprus. Wederom de moeite waard
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
Ik heb hem gisteravond gezien, we zijn zelf meerdere malen op Cyprus geweest, ook aan de Turkse kant.
Het blijft bizar als je door Nicosia loopt langs de (muur) die overal lek is en waar aan de Griekse kant alles leeft en de Turkse kant een hele strook dood is.
Ook Famagusta ziet van een afstand uit als een spookstad.
Heb nog een leuke anekdote gehoord van een Griekse soldaat, vlak aan de Turkse kant staat/stond een moskee met een minaret, die plapdrol met die muts stond elke morgen vanaf 5 uur zijn preek te doen en liep natuurlijk de Grieken af te kraken met zijn 5000 watt speakers, toen hebben ze van de Griekse kant per ongeluk de speakers van de toren geschoten, sinds die tijd is het rustig. Zelfs als het niet klopt zie ik die Griek er wel vooraan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)