Fodelianakis olijfolie                 
wintertijd
#1
Het voelt een beetje raar aan, dit weekend gaat de klok 1 uur terug dan begint de wintertijd, hier op Kreta gaat einde zomer eigenlijk meteen over in een warme wintertijd, de herfst merk je niet ( op wat regenbuien na) na de winter gaat het heel snel, de lente is ook heel kort, alles bloeit en groeit dan en voor je het weet is de zomer weer daar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Dáárom @Arthur weiger ik ook m'n klok te verzetten! Hij staat al jaren op een prima plaats en dat hou ik zo....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
Bij mij gaan de klokken vanzelf voor- en achteruit, hoef ik niets voor te doen. Daarbij het houdt de kou helaas niet tegen de klokken niet te verzetten en als ik me dan bedenk dat ik het volgend jaar waarschijnlijk zonder Kreta moet stellen, krijg ik de neiging om een winterslaap te houdenWink
Quote
#4
@ connie heeeeeeeeel flauw maar ik moest er toch om lachen!
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
he flauw, zo is het niet bedoeld, mijn wekker past zich aan, zo ook de tijd op mijn dvd-recorder, laptop, tv en gsm, dus als morgen wakker word, is het een uur vroeger. Begin van mijn winterslaap?
Quote
#6
Oeps ik bedoelde @Bart0riste
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(26 October 2012, 20:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het voelt een beetje raar aan, dit weekend gaat de klok 1 uur terug dan begint de wintertijd, hier op Kreta gaat einde zomer eigenlijk meteen over in een warme wintertijd, de herfst merk je niet ( op wat regenbuien na) na de winter gaat het heel snel, de lente is ook heel kort, alles bloeit en groeit dan en voor je het weet is de zomer weer daar.

Inderdaad Arthur,terwijl hier in Ierápetra het nog 26 graden is en komende nacht nog 21 omdat de wind uit het zuiden komt,zouden wij morgenochtend dus een uurtje langer kunnen slapen.Maar de Áfendis Christoúkerk in ons buurtje houdt daar geen rekening mee,dus gewoon om 7 uur morgenochtend de bel voor de kerkdienst en het geschuifel van de "oudjes" door ons straatje.Vinden wij niet erg want wij zijn tevreden met ons leventje hier.
Arthur,moet je vannacht nog een uurtje langer wachten op de felicitaties.Alvast van harte,ook namens Gerry natuurlijk.
Quote
#8
Haha, hebben we nog een uurtje langer op Samos voor we weer terug gaan naar Nederland ...
Quote
#9
Els, geniet van je laatste avond op Samos,waarschijnlijk de laatste voor dit jaar,
Even een vraag buiten de tijd en wekker om:heeft het op Samos al geregend,toen ik 9 oktobervertrok zat echt iedereen zo te wachten op regen zo verschrikkelijk droog,ben benieuwd.
Goede vlucht morgen,wij hadden hier vanmorgen vroeg, toen ik beneden kwam een hele witte wereld,natte sneeuw bereid je maar voor op het winterse herfstweer,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#10
Margaritha we hebben nog even voor we weer naar NL gaan maar een extra uurtje is nooit weg. Het heeft afgelopen dinsdag ontzettend geregend op Samos, echt hoosbuien. Voor de olijvenoogst was het net op tijd. Daarna zag alles er fris en groen uit. Verder zien we veel wolken rond de Kerkis en we zien dat het in Marathokampos en Ormos regelmatig regent. In Karlovassi en verder aan de noordkust waarschijnlijk ook wel. Hier bij ons hebben we na dinsdag wat druppels gehad maar meer niet. Gisteren weer een stralende dag met in de schaduw maxima van 25 graden. Volgende week zou het weer flink gaan regenen maar het ene weerbericht zegt dinsdag en het andere donderdag.
Verder hebben we degene die op ons huis past in NL gevraagd of die een dag van te voren de verwarming op wil draaien.
Quote
#11
Els jullie hebben het op alle fronten heel goed geregeld,zelfs met de verwarming hier in nederland.
Meid geniet nog heerlijk,buiten zitten zit er zeker hier in het hoge noorden voorlopig niet meer in.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#12
Ook mijn klok hang prima aan de muur en komt er dus enkelt vanaf als de battery leeg is. Ik zet hem nooit terug of vooruit.

Wij leven in ons huis als Grieken, kunner er helaas nog altijd niet naar terug Confused

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#13
In de bergen in op de hoogvlaktes is het nu echt winter, zelfs in Agios zijn de temp s'nachts rond de 2/3 graden,op de video is te zien hoe ze sneeuw ruimen.ghost
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_embedded
[Afbeelding: 20furr4.jpg]

[Afbeelding: 210d9b8.jpg]

[Afbeelding: wt7p1h.jpg]
Deze is video en foto's zijn van van Lashiti.
Met dank aan ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΛΩΝΤΖΑΣ van ΑΝΑΤΟΛΗ/online
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
@Arthur ziet er leuk uit. Het nodigt uit om een lekkere wandeling te gaan maken. Beter dan dat grauwe weer hier; om 4 uur begint het al weer te schemeren.
Quote
#15
Deze stond op Cretalive.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_embedded
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Arthur wat gebeurt er nu met de waterleidingen die liggen toch op veel plaatsen boven de grond ??
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#17
Prachtige foto's. Ook op Rhodos sneeuw in het dorp Embona
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#18
Ook hier in centraal Kreta heeft de sneeuw zijn intrede gedaan, een paar dagen geleden in de hogere regionen, vannacht werd ons dorpje bedekt met een 4 tal cm.Onder tussen heeft de zon, die af en toe komt piepen , al veel doen smelten met een buitentemperatuur van een forse 5°C.Woensdag wou hogerop eens gaan kijken , maar mijn vriendin is nogal een angtshaas(of konijn) en dus heb ik maar de foto's getrokken die ik wou van os dorp.Toen ik daar mee bezig was zag ik in mijn ooghoek een gier afkomen, zo dicht bij dat ik eventjes verschoot. Ik heb toen in alle haasten een poging dedaan om hem te fotograferen, het resultaat was maar pover. Het probleem was; de camera stond op een statief en was ingesteld op landschapsfotografie, je ziet misschien al voor je ogen staat daar ééntje te zwieren met een camera met een driepoot onder en probeert die gier te volgen. Ik moest nadien zelf wel meelachen hoor. De dag nadien ben ik in de late namiddag alleen terug naar boven gereden en heb mijn hart kunnen ophalen tot de zon onder ging. Ik zal even een poging ondernemen om wat foto's hier bij te plaatsen.
[Afbeelding: 2eatm5z.jpg]
Kamares deze voormiddag omstreeks 11hr, er is al heel weggesmolten door en water zonnetje.
Hieronder enkele sfeerbeelden van mijn tripje gisteren.
[Afbeelding: 3129qmt.jpg]
[Afbeelding: lw84p.jpg]
[Afbeelding: fp127n.jpg]
Op 975 meter hoogte,gedaan met de pret, einde van de berijdbare weg.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Wow!! Mooie foto's!!
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#20
(08 January 2013, 19:14)ger64 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur wat gebeurt er nu met de waterleidingen die liggen toch op veel plaatsen boven de grond ??

Op de hooggelegen plateau's zoals Katharo zijn alleen waterputten, die bevriezen niet, hoe dat op Lasithi zit moet ik nog eens uitzoeken, of er moet iemand anders (@Petronella) weten hoe ze dat doen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
dan ben ik toch benieuwd hoe ze dat doen ???
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)