Grieksegids nieuws
Erbitux(kankermedicijn).
#1
Kijk, zo zit onze leuke wereld in elkaar.Wij - trojka - moeten eerst de nodige miljarden naar Griekenland over maken.Pas daarna kunnen die doodzieke mensen met darmkanker hun medicijnen weer uit Duitsland geïmporteerd krijgen.Mooie wereld, je zou de k... toewensen.

Firma stopt levering kankermedicijn aan Griekenland
03-11-12 17:23 uur - Bron: ANP

Het Duitse farmaceutische concern Merck is gestopt met het leveren van een bepaald kankermedicijn aan Griekse ziekenhuizen, omdat deze door de crisis hun rekeningen niet meer kunnen betalen.

Het gaat om het middel Erbitux. Eerder stopte een ander Duits bedrijf, Biotest, ook al met leveren aan Griekse ziekenhuizen. Volgens de woordvoerder van Merck is het kankermedicijn, onder andere voor de behandeling van darmkanker, nog steeds verkrijgbaar voor de Grieken.

Erbitux is het op een na best lopende medicijn van leverancier Merck. Vorig jaar verkocht het bedrijf voor 855 miljoen euro van het middel.

[Afbeelding: 14e5288.jpg]
Quote
#2
Het zal eerst erger moeten worden wil het beteren!
Dat er een leveringsstop komt was te verwachten als de rekeningen niet worden betaald. De hele keten van apotheker, groothandel en leverancier zit al maanden te wachten op hun geld wat maar niet komt. Erg maar waar met grote gevolgen voor de medicijn gebruikers.
Wat daar nog bijkomt is dat ziekenhuizen afdelingen sluiten zoals hier in Drama de Intensive zorg. Als je nu een hartaanval krijgt wordt je met de "ambulance" naar Kavala gebracht een rit van 45 KM en dan maar hopen dat je de rit overleefd. De "ambulance" is niet meer dan een veredelde bestelbus met een brancard daarin zonder aparatuur.
Ik vind het niet eerlijk om hier de Troika de schuld van te geven, schuld zijn zij die zo onverantwoord een land hebben bestuurd, dit zijn de gevolgen daarvan.
Naar mijn mening is het beter dat geen geld wordt gegeven maar goederen zoals: medicijnen, ziekenhuis-aparatuur en data systemen voor de registratie van de burgers. Daarmee voorkom je dat geld weer naar de vriendjes gaat die het hartste schreeuwen.

Griekenland is een wonderschoon land om op vakantie te gaan maar om er te leven moet je hopen en blij zijn dat je gezond bent en niets met gezondheidszorg of instellingen te maken moet hebben.

Kali Mera,

Dick
Quote
#3
Mijn stel regel is ook altijd geweest als er geen betalingen werden gedaan dat wij de leveringen ook stopte,
hier is volgens mij niets verkeerd mee.
Ik begrijp wel als je deze medicijnen nodig hebt dit zeker niet leuk is mischien heeft Dick wel gelijk stuur medicijnen
en geen geld,maar of het dan bij deze mensen aan komt is natuurlijk ook de vraag.
Quote
#4
Voor deze afschuwelijke situatie zijn alleen de incompetente politici verantwoordelijk die het de laatste decennia voor het zeggen hadden. Diezelfde politici (Samaras, Venizelos etc.) die nu op een absoluut onverantwoordelijke manier snoeiharde bezuinigingen doorvoeren.
Quote
#5
Het is natuurlijk gewoon een duivels dilemma: Steeds meer geld naar Griekenland gaat linea recta met een U-bocht terug naar de bankenmaffia en komt niet ten goede aan de Griekse bevolking.
Als je goederen stuurt komt dat gegarandeerd in de handen van één van de handelsconglomeraten terecht, die het mondjesmaat tegen woekerprijzen aan de belanghebbenden zullen doorverkopen.Zolang Griekenland tot in de kleinste haarvaten corrupt is blijft het dweilen met de kraan open.Mijn ziektetoewensing gold uiteraard het gehele systeem dat de wereld aan het gek maken is.Ook hier!
Quote
#6
(04 November 2012, 14:01)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je goederen stuurt komt dat gegarandeerd in de handen van één van de handelsconglomeraten terecht, die het mondjesmaat tegen woekerprijzen aan de belanghebbenden zullen doorverkopen.

Beste Aleko,

Met alleen goederen sturen kom je er natuurlijk niet met een projectmatige aanpak onder leiding van mensen met kennis uit Europa weet ik zeker dat het gaat lukken.
Op deze manier snijd het mes aan twee kanten je doet dan ook aan kennis overdracht zodat het in de toekomst beter gaat.
Zo komt de hulp direkt bij de bevolking terecht en hoeft Roosmarijn niet te bedelen voor haar schooltjes.

Kalo Vradi,

Dick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)