Grieksegids nieuws     
Het aftellen is echt begonnen: emigreren naar Griekenland!
#1
Inmiddels is het aftellen voor ons toch echt begonnen! Onze eigen bedrijven in Nederland hebben we verkocht in 2011 en inmiddels zijn de laatste overdracht weken aangebroken. Iedere 6 weken zijn we in Griekenland te vinden (voor kortere en langere tijd) en steeds meer van onze spullen zijn daar in ons eigen, zelf gebouwde huis op die, voor ons, super mooie plek.Steeds meer zaken zijn geregeld, denk aan de internationale zorgverzekering, maar ook het meenemen van de auto als verhuisboedel, het leren van grieks etc etc De laatste dingen in NL regelen en afwikkelen........ nog een paar maanden in NL en dan vertrekken we definitief!!!!!! We zijn al zo lang aan het voorbereiden dat we echt enorm aftellen naar onze enkele reis. Ondanks het feit dat het land zo in crisis is en soms de verschrikte blikken van mensen als je vertelt dat je gaat emigreren naar Griekenland. Het is bijna zover en we kijken er enorm naar uit!!!

Hebben nog meer Oriste leden emigratieplannen in 2013? En zo ja hoe beleven jullie de voorbereidingen en het aftellen?
Quote
#2
Smile 
Hoi Geni
Lijkt me spannend om te gaan
Maar ach als alles hier afgehandeld is en je eenmaal op jullie stekkie zitten zal je blij zijn met deze stap

Veel geluk en vooral ook plezier op /bij het mooie Lefkas.

groeten
Quote
#3
Bedankt Janos!! Je weet het he, als je een volgende keer in Lefkada bent, kom gerust aan, je bent van harte welkom!
Quote
#4
Hallo Geni,

het lijkt mij echt spannend zo de laatste maanden in de eigen vertrouwde omgeving en dan inderdaad de enkele reis naar jullie prachtige nieuwe stek op Geni. Deze week waren wij nog even in Nidri en zagenfotosmiley vanaf de overkant jullie ontzettend leuke huis op een even zo leuke plaats direct aan het water. Dat wordt vast echt genieten en we hopen dat jullie ook daar heel snel je draai zult vinden voorzover jullie die al niet gevonden hebben. Vanuit een momenteel wat regenachtig Pogonia wensen we jullie alle geluk en voorspoedduimpie en wie weet treffen we elkaar eens in Nidri.

Hartelijke groet vanuit Pogonia van Kock en Hannie.
Quote
#5
Zeker Kock en Hannie! Of anders wellicht in Geni! We zouden het leuk vinden jullie te ontmoeten! En jullie weten ons te vinden Smile. Geniet nog heerlijk van jullie tijd daar! Hartelijke groet!
Quote
#6
Geniet ervan, Geni! Maar dat gaat op die prachtige plek wel lukken! We zijn er nog een kijkje gaan nemen in het voorjaar.....Het ziet er prachtig uit! Heel veel geluk, gezondheid en plezier!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#7
heel heel veel geluk in Griekenland,maak er wat mooi's van
Ger en Jose
Quote
#8
Hi, het is goed te lezen, dat het zorgpakket geregeld is. Zelf hebben wij een kleine drie jaar, alleen maar problemen gehad, als het gaat om de zorgverzekering. Dit vooral de bezoeken v/d hospita's in Greece. De behandelingen en verzorging was echt slecht. Uiteindelijk werd alles wel geregeld door de anwb, maar dat was een verzekering werk. Die ons trouwens bij twee gevallen echt alles gedaan hebben, wat er mogelijk was.

Wij waren ook zover, om ons definitief te gaan vestigen op ons stekkie. We verbleven daar ( de laatste 6 jaar, 7 tot 8 maanden. We huurde daar een woning, mede om te bekijken hoe het ons zou bevallen, uiteindelijk hebben we nee gezegd.

Ja, uiteraard wensen wij jullie al het goede toe en geniet er van, want voor je het weet, kan er iets gebeuren, vooral de gezondheid, dat het allemaal anders wordt. Dit schrijf ik nu, uit eigen ervaring.

Gr Cornelios
Quote
#9
wat een heerlijk vooruitzicht Geni!
geniet ervan, ik wens jullie daar heel veel geluk!
Quote
#10
Je bericht roept onmiddelijk herinneringen op aan mijn eerste bezoek aan Griekenland en Lefkas. Weemoed valt over me. Geni, het eerste dorp waar ik verbleef. Vanuit Nidri, langs de werfjes van Vlicho, rond de baai en Geni binnenrijdend. Hotel Cleopatra, restaurantjes als Hippocampus, Dimitris, Chaios, Elene en Seaside, de minimarket....de zeilboten en waterskieers in de baai, de wandelingen naar Dessimi aan de ene kant en naar het kerkje aan het einde van de 'straat' aan de andere kant vanwaar de bedrijvigheid in Nidri kon worden gadegeslagen, het uitzicht op het mini-eilandjes als Madouri, Sparti, terwijl de ferry naar en van Meganissi voorbij voer. Verward worden door het voetbalveld dat je vele meters hoger ziet liggen bij een woning...het 15 pk-bootje dat me naar de min of meer prive-strandjes van Scorpios bracht... je ziet dat de indrukken onuitwisbaar zijn....best beetje jaloers op je maar ik gun het je niet minder. Heel veel woon- en vooral leefplezier met deze (nieuwe) stap in jullie leven.
Quote
#11
Emigreren doen we niet @Geni, we houden 12 maanden per jaar vakantie in Agios Nikolaos zolang als het kan.
Veel plezier en gezondheid op je stekje in Ionische zee.
Als het niet zo ver was kwam ik even buurten met de kaik. Kijk eens hier
ps.het lag niet aan de raki, de zee was wat onrustig.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_detailpage
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Hoi Geni,

Heel erg veel woon plezier op het mooie Lefkada, hier begon ooit mijn eerste Griekenland avontuur, in Nidri nog wel, dus roept ook voor mij zeer zeker herinneringen op.
Zou graag willen dat ik zelf ook de maanden kon gaan aftellen, maar hellaas zit dat er voor mij n nog niet in.

Hoe dan ook wens jullie het allerbeste in jullie nieuwe woonomgeving.

Ik geeft het zeker nooit op. Ooit zal ik ook in GR wonen.


Once you go Greek, the rest is weak !!!



Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#13
Bedankt allemaal voor de goede wensen en de leuke herinneringen, erg leuk om te lezen!!

@ Angeliki, ga je dan ook naar het prachtige Meganisi?
Heerlijk @Vassiliki, wij wonen vlakbij dat leuke kerkje!
@ Arthur, ach als je de tijd neemt .......

Wellicht komen we elkaar daar nog weleens tegen! En natuurlijk gewoon hier op het Oriste forum!!!
Quote
#14
We waren in juni op Lefkas en zijn toen voor één dagje naar Meganisi geweest, maar ja....dat was niet genoeg Wink en dus zijn we er in september nog voor een week geweest. Zo'n heerlijk eiland, met heerlijke mensen! Volgend jaar maar weer! Nogmaals veel geluk, plezier en gezondheid op jullie prachtige stek!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#15
Voor mij en mijn vriendin is het aftellen voorbij. Maandag 5 november zijn we geland in Heraklion om iets voor negen uur. Maandag na de middag reed ik al met mijn Jimny rond, en dinsdag bij de politie een verblijfsvergunning gekregen die ik nodig had om mijn eigen nummerplaten te krijgen.Op woensdag zijn onze spullen uit Belgie geleverd door Minoan transport. Nu begint er een nieuw hoofdstuk in ons leven.Tongue
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Ook voor jullie Jef: heel veel geluk, plezier en gezondheid in dat prachtige land!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#17
(08 November 2012, 19:47)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor mij en mijn vriendin is het aftellen voorbij. Maandag 5 november zijn we geland in Heraklion om iets voor negen uur. Maandag na de middag reed ik al met mijn Jimny rond, en dinsdag bij de politie een verblijfsvergunning gekregen die ik nodig had om mijn eigen nummerplaten te krijgen.Op woensdag zijn onze spullen uit Belgie geleverd door Minoan transport. Nu begint er een nieuw hoofdstuk in ons leven.Tongue

Wat gaaf Jef!!!! Heel veel geluk en plezier toegewenst!!!
Quote
#18
@jeff Docks, ook voor jou/jullie heel erg veel woonplezier in het prachtige Griekenland.


Ben eigenlijk best beetje jaloers hoor, maar het is jullie allemaal gegunt.


Imogen
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#19
Oh wat heerlijk zeg! Veel succes en vooral plezier! Mijn man komt uit Vlicho en is er nu een aantal weken. Ik ben thuisgebleven dit jaar. Lijkt me moeilijk om dan nog die maanden te moeten wachten voor je definitief overgaat!
Quote
#20
(08 November 2012, 19:47)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor mij en mijn vriendin is het aftellen voorbij. Maandag 5 november zijn we geland in Heraklion om iets voor negen uur. Maandag na de middag reed ik al met mijn Jimny rond, en dinsdag bij de politie een verblijfsvergunning gekregen die ik nodig had om mijn eigen nummerplaten te krijgen.Op woensdag zijn onze spullen uit Belgie geleverd door Minoan transport. Nu begint er een nieuw hoofdstuk in ons leven.Tongue

Jef,welkom thuis in jouw Kamires.Net als ik en mijn vrouwtje zal je na het acclimatiseren en het regelen van de nodige zaken de rust vinden om te genieten van de fantatische natuur en de ontspannen levenswijze op dit schitterende eiland. Veel succes en geniet van elke dag die je gegeven wordt. Ook jij zal worden verwelkomd worden door je Griekse buurtjes. Wij voelen ons tenminste thuis en wij wensen jou hetzelfde toe in dit nieuwe hoofdstuk van je levensboek.
Quote
#21
@ Jef: heel veel geluk op jullie nieuwe plekje!
Quote
#22
Ik kan me nog als de dag van gisteren de spanning herinneren van de laatste weken voor vertrek naar Griekenland (5 jaar geleden). Ook al ging ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van familie en vrienden, de tijd kon mij niet snel genoeg gaan om aan mijn "2e leven" te beginnen.
Nu ik op de jaren hier terug krijg heb ik nooit een moment spijt gehad van deze beslissing, ook al was (en is) het niet altijd even makkelijk. Maar ideaal is het nergens en ik heb gemerkt dat ik hier met (veel) minder tevreden ben, geniet van mijn eigen groentetuintje (komende uit de Randstad!), de betrokkenheid van de dorpsbewoners en momenteel het plukken van de olijven onder een stralend zonnetje.
Dus Geni, heel veel succes met de laatste loodjes en een mooi leven op Lefkada!
Quote
#23
klinkt allemaal reuze spannend wat jullie doen, ik ken jullie niet erg goed maar gaan jullie werken of zijn jullie al (net als wij vanaf volgend jaar) aan de rust van het pensioen toe?
Quote
#24
@ Nikolaki, Vlicho is echt vlakbij Geni Smile, dus als hij er nu nog is, komen elkaar misschien nog wel tegen, of anders jullie samen ergens in de toekomst!!

@ Jota, bedankt!! Fijn dat jij geen spijt hebt van je keuze!! Wij gaan ons "nieuwe" leven ook vol vertrouwen tegemoet en hebben er echt zin in. Is het hondje nog goed aangekomen in oktober? ;)

@ Mariet, wij zijn nog niet aan de rust van pensioen toe, daarvoor zijn we beiden nog te jong, maar hebben wel gekozen voor een ander leven met onder andere minder stress (vandaar ook de verkoop van onze bedrijven) en genieten van kleine dingen.
Quote
#25
Mijn vrouw in ikzelf hopen in de toekomst deze stap ook te mogen en kunnen zetten. Dit jaar werd de eerste knoop al doorgehakt en hebben we een stuk grond met alleenstaande woonst gekocht op Lesbos. De papierwinkel zal op 10 december normaliter achter de rug zijn.
We zijn nog niet aan ons pensioen toe, maar mijn echtgenote is ondertussen al kromgewerkt en haar gezondheid gaat door de zware werklast erop achteruit.
Zoals hier wordt geschreven zijn er nog andere dingen dan geld op de wereld. Je hebt het nodig maar genieten van de kleine dingen van't leven is ook belangrijk. Grote luxe hoeven we niet... we zullen in de toekomst dan ook regelmatig terugkeren naar de rust en de aangename sfeer van het geliefde zuiden.
Quote
#26
@ Geni
Wat goed dat je daar nog aan denkt! Ja hoor, de hond heeft nu een superleven bij zijn nieuwe baasje waar ik nog mee in contact ben.

(sorry jongens, even een off-topic antwoord;) )
Quote
#27
(21 November 2012, 10:09)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn vrouw in ikzelf hopen in de toekomst deze stap ook te mogen en kunnen zetten. Dit jaar werd de eerste knoop al doorgehakt en hebben we een stuk grond met alleenstaande woonst gekocht op Lesbos. De papierwinkel zal op 10 december normaliter achter de rug zijn.
We zijn nog niet aan ons pensioen toe, maar mijn echtgenote is ondertussen al kromgewerkt en haar gezondheid gaat door de zware werklast erop achteruit.
Zoals hier wordt geschreven zijn er nog andere dingen dan geld op de wereld. Je hebt het nodig maar genieten van de kleine dingen van't leven is ook belangrijk. Grote luxe hoeven we niet... we zullen in de toekomst dan ook regelmatig terugkeren naar de rust en de aangename sfeer van het geliefde zuiden.

Markos,proficiat met jullie beslissing om een stukje grond te kopen. Het doet ons denken aan eind jaren 90 toen wij ons kleine,oude huisje in Ierápetra konden kopen.Nu,bijna 17 jaar later en na hard werken in Nederland,kunnen wij eindelijk genieten van het "simpele" Griekse leventje om ons heen. Geen luxe maar wel een gezonder leven,rust,vrijheid en een fijn leventje tussen de Kretenzers.
Jullie eerste stap is gezet met de grondaankoop op Lesbos en voordat jullie het weten kunnen jullie daar genieten van een gezond en fijn leventje. Succes 10 december.
Quote
#28
@ Markos: gefeliciteerd en succes met de papierwinkel!
Quote
#29
Inmiddels staan wij klaar voor vertrek om onze laatste spullen naar GR te brengen! We blijven alvast 4 weken Smile en daarna nog 3 weken terug naar NL om de laatste zaken te regelen en afscheid te nemen van familie en vrienden. En dan is onze emigratie eindelijk een feit! Big Grin
Quote
#30
Dat moet een mooi gevoel zijn,dat het nu bijna gaat gebeuren
nogmaals maak er wat mooi's van
Ger en José
Quote
#31
Ook wij tellen af voor onze tijdelijke emigratie naar Griekenland voor 2 weken haha
Heel veel geluk
Quote
#32
Beste Geni,
wij wensen jullie nogmaals een heel goede reis en en fantastisch verblijf ijn jullie prachtige huis, zwaaivlag wij komen in ieder geval eind april weer voor een aantal weken naar ons huisje in Pogonia en zullen uiteraard ook het altijd mooie Lefkas weer bezoeken en ook Nidri zullen we weer aandoen om een borrel te gaan drinken met Ioannis. Wellicht treffen we elkaar in Nidri.

Veel geluk en succes.

Vriendelijke groet van Kock en Hannie
Quote
#33
Helaas is de emigratie door omstandigheden nog niet door te voeren, dus we pendelen voorlopig maar extra op en neer tussen NL en GR. Gelukkig hebben we wel een lange griekse zomer in het vooruitzicht. Smile
Quote
#34
Veel geluk en voorspoed gewenst
Quote
#35
Hallo beste Geni, ik heb je een PB gezonden.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie.
Quote
#36
Wij willen ook heel erg graag in Griekenland gaan wonen maar willen eerst een huis huren.
Kijken hoe dat is want wonen is anders dan vakantie houden Smile
Quote
#37
Een heel wijs besluit Sheila. Ook wij zijn zo begonnen. Hebben eerst 6 maanden (wat er overigens 8 zijn geworden) het geprobeerd voor we alles in Nederland achter lieten. Inmiddels wonen we er nu 4jaar en het bevalt ons prima.
Quote
#38
Hallo Sheila,

Probeer ook eens met een camper door Kreta te rijden voorwat betreft de omgeving.
Wij wonen al 10 jr in oost kreta en hebben nergens spijt van om hier te wonen en zeker al niet na al dat water deze zomer in nederl. om over de temperatuur maar niet te spreken.
Je kunt bij ons via een PB altijd terecht.
Veel succes met alles !
Quote
#39
Alle geluk en succes gewenst. Als kind van ooit geëmigreerde ouders weet ik, dat het niet makkelijk zal zijn. Veel wijsheid en geduld
Wim
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Emigreren naar Lesbos Stef Gasparis 1 764 24 October 2023, 12:33
Laatste bericht: Greece_2020
  Emigreren naar Kos: wat moet ik regelen? MBlauw 9 2.832 14 January 2023, 22:31
Laatste bericht: Nanny
  Gaan we echt?! Anniek 9 2.751 02 October 2022, 15:55
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  emigreren Edcar 1 1.454 15 May 2022, 20:44
Laatste bericht: vlagreco
  emigreren Herman59 4 2.249 23 April 2022, 14:35
Laatste bericht: Koukla74
  Emigreren voor de pensioengerechtigde leeftijd Jessica_derks 14 5.337 07 November 2019, 13:12
Laatste bericht: Buurman
  Emigreren zakynthos Jodi 3 2.935 19 July 2017, 13:01
Laatste bericht: Jodi
  Emigreren naar Rhodos Rhodoslover 1 2.850 15 November 2016, 00:19
Laatste bericht: Maria
  Emigreren naar Griekenland!! Imogen 53 48.318 05 October 2016, 08:02
Laatste bericht: TreinopStad
  Emigreren naar Kreta joan 15 10.155 25 July 2016, 09:35
Laatste bericht: TreinopStad

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)