Najaarsproeverij
#1
Op zondag 18 november a.s. houden wij onze grote najaarsproeverij in ons pand in Maasdam. Mooie "winterwijnen" uit Nemea, Drama, Amyndeo en Kreta komen op de proeftafel en er zijn heerlijke bijpassende hapjes.

Toegang is gratis.

Voor wie interesse heeft is er na de proeverij een 4-gangendiner in het sfeervolle Kasteel van Rhoon. Reserveren hiervoor is verplicht. Prijs voor het diner is € 49,95 incl wijnarrangement.

Van harte welkom.

Mvg
Martin
Quote
#2
Het menu voor zondag a.s.:

Aperitief: Techni Alypias Malagousia

Gerecht 1: Eendenborst met vijgen en kruidkoek
Wijn 1 : Papaioannou Pinot Noir 2010

Gerecht 2 : Fazantenhenfilet met zuurkool, buikspek en calvados
Wijn 2 : Papaioannou Syrah 2007

Gerecht 3 : Met spek omwikkelde hazenrug, schorseneren, stoofpeer, spruiten en laurierjus
Wijn 3 : Alpha Estate 2008

Gerecht 4 : Chocoladetaart met kokos en ananas
WIjn 4 : Karelas Mavrodaphne 2005

Wie nog wil meegenieten moet snel zijn!

Mvg
Martin
Quote
#3
Schijnbaar loopt het niet echt @martin en moet je nog meer reclame voor je toko maken, een modaal inkomen kan dit niet betalen en een modaal Grieks inkomen al helemaal niet.
Al eens gedacht om dit bij Loeki te zetten en niet telkens als Grieks eten en drinken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
We verwachten rond de 100 man Arthur.........

Mvg
Martin
Quote
#5
(13 November 2012, 17:19)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We verwachten rond de 100 man Arthur.........

Mvg
Martin

En dan moet je nog gratis reclame maken voor iets waar Yorgos met de pet alleen van kan dromen, hij is hard bezig om zijn huis van de winter warm te krijgen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
(13 November 2012, 13:50)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het menu voor zondag a.s.:

Aperitief: Techni Alypias Malagousia

Gerecht 1: Eendenborst met vijgen en kruidkoek
Wijn 1 : Papaioannou Pinot Noir 2010

Gerecht 2 : Fazantenhenfilet met zuurkool, buikspek en calvados
Wijn 2 : Papaioannou Syrah 2007

Gerecht 3 : Met spek omwikkelde hazenrug, schorseneren, stoofpeer, spruiten en laurierjus
Wijn 3 : Alpha Estate 2008

Gerecht 4 : Chocoladetaart met kokos en ananas
WIjn 4 : Karelas Mavrodaphne 2005

Wie nog wil meegenieten moet snel zijn!

Mvg
Martin
Wat heeft dit in Godsnaam met de traditionele Griekse keuken te maken!!!
in mijn ogen 0,0000.

Voor dit bedrag eet ik hier in een traditionele Griekse taverne met gemak 4 a 5 dagen van per persoon.
Heerlijk en eerlijk traditioneel gemaakt voedsel met een lekker eige gemaakt huiswijntje en erg veel plezier met de regionale bewoners van Kreta.

en wat denk je ik krijg er nog een kassabon bij ook Big Grin

Deze berichten hebben niets met grieks eten en drinken te maken maar ik zal het wel weer verkeerd zien maar dat geeft niet.
Wat ben ik toch blij dat ik op Kreta woon
zoals de rijdende rechter zegt, dit is mijn mening en daar moet u het mee doen Tongue
Quote
#7
Deze keer ben ik het helemaal met je eens Kees.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Wink 
Ik denk dat dit alles te maken heeft met reclame en promotie Cornelius/Kees! Dat moet jij Hypocrite toch wel weten.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#9
(13 November 2012, 17:46)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat heeft dit in Godsnaam met de traditionele Griekse keuken te maken!!!
in mijn ogen 0,0000.

Voor dit bedrag eet ik hier in een traditionele Griekse taverne met gemak 4 a 5 dagen van per persoon.
Heerlijk en eerlijk traditioneel gemaakt voedsel met een lekker eige gemaakt huiswijntje en erg veel plezier met de regionale bewoners van Kreta.

en wat denk je ik krijg er nog een kassabon bij ook Big Grin

Deze berichten hebben niets met grieks eten en drinken te maken maar ik zal het wel weer verkeerd zien maar dat geeft niet.
Wat ben ik toch blij dat ik op Kreta woon
zoals de rijdende rechter zegt, dit is mijn mening en daar moet u het mee doen Tongue

Dáár is ie weer, onze "spuit 11" Big Grin
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#10
Ja leuk he en hij geeft nog steeds geen modder laten we andere andere over.
ik geef slechts mijn mening en dat mag op een democratisch prikbord.
Quote
#11
Wie heeft het over een "traditionele Griekse maaltijd"?

Ik wil hiermee slechts aantonen dat Griekse wijnen zich ook uitstekend lenen voor de Nederlands/Frans georienteerde keuken.

Er komt meer uit Griekenland dan alleen retsina en zelf gestookte Tsikoudia/raki hoe lekker dat ook kan zijn.

Griekse wijnen veroveren de internationale (wijn-)markt. Als je je ogen een beetje opent dan kun je lezen hoe mensen als Stellios Boutari de wereld rondreizen om de wijnen te promoten en te laten zien dat de wijnen voldoende kwaliteit hebben om de concurrentie aan te gaan met de rest van Europa.

Maar goed, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.

Mvg
Martin
Quote
#12
Nou vallen jullie allemaal over Martin heen .... Ik denk dat Martin dit alleen beter bij het commerciële hoekje had kunnen zetten. En smaken en beurzen verschillen nou eenmaal. Mij lijkt het wel spannend om traditionele (Nederlandse) herfst/wintergerechten te combineren met Griekse wijnen. En als het eten goed is (dat weet ik niet hoor zeg ik eerljk ofschoon het Kasteel van Rhoon een goede reputatie heeft) is 50 euro een hele gangbare prijs voor een 5-gangen diner inclusief wijn in een restaurant alhier. Dat je in Griekenland Griekse wijn en Griekse gerechten voor een veel lagere prijs kunt krijgen heeft daar niets mee te maken. Als het je niet bevalt ga je toch gewoon niet?
Quote
#13
(13 November 2012, 18:47)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil hiermee slechts aantonen dat Griekse wijnen zich ook uitstekend lenen voor de Nederlands/Frans georienteerde keuken.
Mvg
Martin

Ik denk dat je het dan op een forum voor de Nederlandese/Franse keuken moet plaatsen maar wie ben ik om daar over te oordelen.

en over geld uitgeven ga ik hier niet twisten weet verdomde goed dat je in Nederland veel geld betaald voor de zogenaamde haute cuisine in mijn Nederlandse periode ha ha regelmatig gedaan maar sinds 5 jaar heb ik begrip leren opbrengen voor de eenvoud van de Griekse keuken ik kook hem dan ook erg vaak en niet alleen voor mezelf.
En ik moet zeggen het smaakt me nog beter ook.
[Afbeelding: 9fsd2o.gif]
[Afbeelding: 2072cjl.jpg]
Quote
#14
Martin, als je hier je wijnen wil promoten is het misschien wel handig om het forumte steunen , kan al vanaf vijf euro per maand !!
Quote
#15
Wat is er weer een discussie op gang gekomen. Je kunt ook zondagmiddag gewoon naar Maasdam rijden voor de proeverij. Ik kan mij van de vorige keer zeggen dat deze heel geslaagd was
Ik vind de mensen op dit Forum heel naar reageren Jalouzie?
Quote
#16
(13 November 2012, 20:15)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is er weer een discussie op gang gekomen. Je kunt ook zondagmiddag gewoon naar Maasdam rijden voor de proeverij. Ik kan mij van de vorige keer zeggen dat deze heel geslaagd was
Ik vind de mensen op dit Forum heel naar reageren Jalouzie?
Jalouzie @Albert, dat vind ik niet, het heet niet voor niets.
Eten en drinken IN Griekenland- alles over de GRIEKSE keuken.
En niet hoe promoot ik MIJN wijn in een Nederlandse Franse keuken en verpak dat in een Grieks jasje
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(13 November 2012, 20:15)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind de mensen op dit Forum heel naar reageren Jalouzie?

Dat valt wel mee hoor Albert, het is slechts een handjevol mensen die af en toe wat aandacht tekort komen en dan hier de wijsneus komen uithangen. Zo hebben ze al eens eerder een ander forum bijna om zeep geholpen maar dat gaat ze hier echt niet lukken.
Quote
#18
(13 November 2012, 13:50)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het menu voor zondag a.s.:

Aperitief: Techni Alypias Malagousia

Gerecht 1: Eendenborst met vijgen en kruidkoek
Wijn 1 : Papaioannou Pinot Noir 2010

Gerecht 2 : Fazantenhenfilet met zuurkool, buikspek en calvados
Wijn 2 : Papaioannou Syrah 2007

Gerecht 3 : Met spek omwikkelde hazenrug, schorseneren, stoofpeer, spruiten en laurierjus
Wijn 3 : Alpha Estate 2008

Gerecht 4 : Chocoladetaart met kokos en ananas
WIjn 4 : Karelas Mavrodaphne 2005

Wie nog wil meegenieten moet snel zijn!

Mvg
Martin

Ziet er lekker uit Martin jammer dat ik niet in de buurt ben.

Succes met de proeverij en het diner.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#19
Wat jammer nu weer al dat gekissemis ... Precies een maand terug is hier nog een draad over geweest..
Lees dit nog even door en iedereen weet de regels weer ;)

Kijk eens hier stop

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
(13 November 2012, 21:47)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat jammer nu weer al dat gekissemis ... Precies een maand terug is hier nog een draad over geweest..
Lees dit nog even door en iedereen weet de regels weer ;)

Kijk eens hier stop

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wilma, helemaal met je eens. Als je vind dat iets niet kan hier rapporteer het dan maar ga niet zitten muggeziften.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#21
Er is nog een mogelijkheid voor zulke berichten, de negeer knop voor bepaalde leden zoals ik, of je kijkt en reageert gewoon niet, maar dat is heel moeilijk voor veel mensen, iedereen is nieuwsgierig van aard. Ik ook
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Ik denk dat iedereen op dit forum wel weet dat ik eigenaar ben van een bedrijf dat Griekse wijnen e.d. importeert. Onze doelstelling is om de Nederlandse wijnliefhebber kennis te laten maken met Griekse wijnen. De Griekenlandgangers kennen allemaal wel de traditionele dranken zoals retsina, ouzo, tsipouro enz. maar er komt nog zoveel meer uit Griekenland. Prachtige produkten die in Nederland onbekend zijn bij het grote publiek. Het is een utopie om te veronderstellen dat wij ervoor zullen zorgen dat dat 100% verandert, maar stap voor stap bereiken we wel de Nederlandse horeca, slijterij/wijnspeciaalzaak die interesse heeft voor deze wijnen. Tijdens proeverijen die we hier ook aankondigen komen steeds meer geinteresseerden, ook mensen die op dit forum actief zijn, en ze zijn, meestal, verrast. Verrast omdat ze veel van de wijnen die wij promoten niet of nauwelijks kennen, terwijl deze wijnen internationaal hoge waarderingen krijgen.

Ik snap best dat voor sommige mensen dit niet past in "hun" Griekenland gevoel, maar respecteer dan wel dat er ook nog een ander Griekenland is, waarvoor ook interesse bestaat. Nederland bestaat ook niet alleen uit tulpen, molens en klompen, en Duitsland niet uit bier en braadworst.

Dus, als we dat nou gewoon van elkaar respecteren, dan is er voor iedereen zijn of haar Griekenland.

Mvg
Martin
Quote
#23
Óók ik ben een wijnliefhebber en geïnteresseerd in (Griekse) wijnen. Alle informatie en 'weetjes' daarover is welkom en past volgens mij dus prima in deze rubriek. Zodra echter uitnodigingen en/of promotie voor wijnproeverijen en diners aan de orde komen is (verwijzing naar) de rubriek 'Loekie' daarvoor prima geschikt. Lijkt mij zo.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#24
(15 November 2012, 09:39)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus, als we dat nou gewoon van elkaar respecteren, dan is er voor iedereen zijn of haar Griekenland.

Mvg
Martin

Zo is het maar net!!!!!

Kali Mera,

Dick
Quote
#25
Succes met de wijnproeverij Martin, volgende keer wil ik ook van de partij zijn moet naar een ander feestje in Gelderland.


Groeten van Nemea, liefhebster van grieksewijnen
Quote
#26
Martin promoot tenmiste de Griekse economie met zijn import van Griekse wijnen.
Dat is in deze tijd zéééééééééér welkom.

Dus Martin; hoe meer hoe liever voor onze tweede land Griekenland.

Ga zo door.IdeaIdeaIdeaIdeaIdeaIdea
Quote
#27
Zullen we zeker doen Iakovos!

Inmiddels druk bezig met de voorbereidingen. De stifado staat te stoven, lekker warm hapje tijdens de proeverij vanmiddag! Verder ook truffel uit Halkidiki en olijfolie uit Chania.

Heerlijke wijnen van Kir Yianni ( Naoussa ) Wine Art Estate ( Drama ) Gerovassiliou ( Epanomi ) Alpha Estate ( Amyndeo ) Argyros ( Santorini ) Papaioannou ( Nemea ) en Loukatos uit Patras.

We hebben er weer zin in.

Mvg
Martin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)