Tonight 153 voted yes to Reforms and Austerity
#1
[Afbeelding: 2hph9n6.jpg]Neo-liberal Goddess TROIKA overlooking the ruins of Greece in two years time.
Quote
#2
Athens yesterday evening...:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&v=Kfy595ypu1c
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Je hebt weinig vertrouwen in de Grieken. Ze hebben het nu heel zwaar maar zullen zich uiteindelijk wel erbovenop vechten.
Quote
#4
@ElsR."Het is niet zozeer dat ik de Griéken niet vertrouw, maar dat ik de Godin TROIKA zeer wántrouw".( vrij naar Markus Antonius in Shakespeare's Julius Ceasar).

Van die 31,500,000,000.00 €, waarvoor Samaras en zijn 153 colloborateurs Griekenlands ziel en zaligheid uitleveren, komt er maar net 3 miljard in GR zelf terecht.De rest blijft in de zakken van de neo-liberale geldverstrekkers achter.

Die 'mean' 3Mlj. moeten dan nog het volstrekt malafide Griekse systeem doorsijpelen, waarna er voor de gewone mensen slechts 'the merest trickle' overblijft en een steeds verder zieltogende economie in het verschiet ligt.

'Small wonder' dat ik dan uithongering, opstand en ruïnes voor mijn gepijnigde philhellene ogen zie opdoemen.
Quote
#5
mooi photo, zo voel ik een beetje.op naar de volgende verkiezingen, lening, haircut, noem maar op .
Quote
#6
En denk nu maar niet dat dat bloedgeld nu ook inderdaad op het moment dat het "nodig" is, echt ter beschikking gesteld wordt.

Welnee, dat wordt weer eindeloos rekken, verifiëren(misschien ook wel terecht) en aanvullende eisen stellen.Lees maar:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik heb gisteren ergens (ik weet niet meer waar helaas) gelezen dat het volgende zou zijn gebeurd voordat er werd gestemd door het parlement.

Bij de nieuwe bezuinigingsvoorwaarden hoort ook weer een salarisreductie. Deze salarisreductie zou ook de parlementsleden treffen. Daarop zouden de parlementariërs hebben geëist dat zij zelf niet gekort zouden worden. Samaras cs zou hebben gebogen voor deze eis.
De parlementariërs zouden nu dus zelf de kortingen ontlopen.
Als het allemaal klopt: hoezo VOLKSvertegenwoordiging.

Weet iemand of dit waar is ?
Quote
#8
@Xander.De positie en de eindeloos opgestapelde emolumenten van de 300 parlementsleden stonden en staan natuurlijk niet ter discussie.
Ja, ze zullen wel gek zijn, ze zitten zelf toch aan de knoppen?

Het was zo dat de positie etc. van het uitgebreide personeel van het parlement even ter discussie werd gesteld.Daar maakte Samaras kort en bondig snel een eind aan.Business as usual in het colloborateurs-
Walhalla.

Wat er met de mensen daarbuiten gebeurt hebben ze weinig boodschap aan.Uiteindelijk is er de politie, de zwarte hulptroepen en het leger om ze te beschermen.Totdat het een keer écht te erg wordt, dan krijg je #1.
Quote
#9
Vanmorgen op het ochtend journaal, viel me mond ff open, want wat hoorde ik Samaras zeggen wederom bezuinigingen. Het afschaffen van uitkeringen en bonussen.

Dacht dat ik van de stoel af knikkerde bij het laatste, BONUSSEN AngryAngryAngry HuhAngelHuh zijn ze helemaal van God los dat ze nu in deze tijd waar de gewone Griek van gekkigheid niet meer weet hoe hij rond moet komen en zij het heel gewoon ff over hun royale bonussen durven te hebben. Ze zouden zich diep moeten schamen. Bonussen hadden ze allang moeten afschaffen. De gewone man/vrouw wordt ook niet extra beloont voor het goede werk dat ze leveren. De werkelijke opvreters van de staat zijn de politicie zelf, en dat is in elk land zo. Helaas wel....
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#10
@ Imogen: de bonussen zijn een pest van alle landen en tijden. Ik hoef niet al te ver in onze eigen omgeving te kijken: Belfius Bank (= de opgesplitste bank uit Dexia) heeft vandaag aangekondigd dat 920 personeelsleden moeten afvloeien. Diegenen die 'mogen' blijven en 'een tandje mogen bijsteken', moeten tussen de 5 en de 10 % van hun loon verliezen.
Dit terwijl de ex-CEO, Pierre Mariani, een riant loon verdiende van 1,2 miljoen euro... met een extra bonus van 600.000 euro er bovenop. Per jaar, wel te verstaan. Voor zijn prestaties om de bank leeg te zuigen. O ja, hij was toch een klein beetje gestraft: zijn bonus was voorheen 800.000 euro.

Daar word ik opstandig van!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
Saignant detail: vandaag
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat vanaf volgend jaar alle nieuwe eurobiljetten een afbeelding van de mythologische Europa bevatten. U weet wel, de Phoenische prinses die ontvoerd (geroofd) werd door Zeus die voor de gelegenheid de gedaante van een witte stier had aangenomen.

Over de symboliek en de timing van deze actie kun je lang nadenken. In elk geval is het sneu voor de Grieken dat ze straks zo weinig van hun eigen geschiedenis op zak hebben....
Quote
#12
Mooie post @Tina!
Quote
#13
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Dacht ik al, ze kijkt niet blij. Zou ik ook niet zijn met Draghi's veel te grote handtekening op mijn voorhoofd...
Quote
#14
(08 November 2012, 22:48)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Imogen: de bonussen zijn een pest van alle landen en tijden. Ik hoef niet al te ver in onze eigen omgeving te kijken: Belfius Bank (= de opgesplitste bank uit Dexia) heeft vandaag aangekondigd dat 920 personeelsleden moeten afvloeien. Diegenen die 'mogen' blijven en 'een tandje mogen bijsteken', moeten tussen de 5 en de 10 % van hun loon verliezen.
Dit terwijl de ex-CEO, Pierre Mariani, een riant loon verdiende van 1,2 miljoen euro... met een extra bonus van 600.000 euro er bovenop. Per jaar, wel te verstaan. Voor zijn prestaties om de bank leeg te zuigen. O ja, hij was toch een klein beetje gestraft: zijn bonus was voorheen 800.000 euro.

Daar word ik opstandig van!

@vlagreko, en van dit soort figuren kots ik inmiddels en ben echt furieus hierom AngryAngryAngryAngryAngry

Helaas bereik ik er weinig mee, enkelt dat ik me zelf gek maak.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#15
mooi is dat Tina, want met de euro voelen de grieken extra ευρωπεη.
Quote
#16
ÙPDATE BIJ #8 VAN DEZE DRAAD:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Er komt dus een onderzoek naar de ongelijke bevoorrechte rechtspositie van het parlementspersoneel.Zoals te doen gebruikelijk de meest kwetsbaren het eerst aanpakken, schoonvegegen van onder naar boven.

De 300 onaantastbare Godin TROIKA beschermelingen, die vanavond het Griekse volk definitief naar de onderwereld zullen stemmen, blijven uiteraard weer buiten schot.

Nog even een citaatje om aan te geven hoe de sfeer bij een gedeelte van de parlementariërs(vertegenwoordigende een niet onaanzienlijk gedeelte van de griekse bevolking) is.Even heel nadrukkelijk: ik zeg niet dat ik het hier mee eens ben.Het geeft volgens mij wel goed weer waar GR naar onderweg is:

The debate ahead of the midnight ballot is proving tense, just as the discussion before Wednesday’s vote had been. Comments by SYRIZA MP Stathis Panagoulis on Saturday drew heavy criticism after he suggested that coalition members might be lynched and killed in the same way that US Ambassador Chris Stevens had been in Benghazi, Libya, in September.

“Those of you who signed the [EU-IMF] memorandums should be praying that you are tried in a special court... rather than meeting the same end as the US ambassador in Libya a few months ago,” said the leftist deputy.

Communist Party deputy Liana Kanelli labeled the content of the budget “genocidal.”


Bron:Ekathimerini.
Quote
#17
Het is en blijft wonderlijk dat bepaalde groepen in overheidsdienst met dit soort bevoordeling ten opzichte van de rest van de bevolking weg kunnen blijven komen.
Maar ja, met de EU begroting is het al niet veel anders. Iedereen moet bezuinigen, ook landelijke overheden, en de EU komt met een verhoogde begroting af. Het 'goede' voorbeeld zal ik maar zeggen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)