Toekomst voor Yiannis
#1
Ik open deze nieuwe discussie omdat ik hier geen passende bestaande discussie vond... ofwel was ze al wat te oud.

Dit naar aanleiding van de korte reportage vanavond in ons tv-journaal. Ik vond het een pakkend getuigenis. Elke zin van Yiannis Rinakakis is treffend. Zoals hij zijn er duizenden Yiannis'en...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





DAKLOZE GRIEK: "POLITICI MAKEN HIER LEVENS KAPOT"

Hoe en waar gaat dit eindigen? Zal Yiannis toch nog een betere toekomst tegemoet kunnen zien?
Of gaat dit nog lang duren?...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#2
Je wordt er niet echt vrolijk van:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Heb er geen woorden voor enkel 1 woord triest ConfusedConfusedConfused
Quote
#4
Ter aanvulling hierbij de link naar het uitgebredere verslag van Bruno Tersago, die de TV ploeg en het interview begeleidde.Je wordt er alleen nog maar triester van en je staat hierin als klein burgertje uit het zgn rijke Noorden volkomen machteloos.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ook tot tranen geroerd. Het hele land bestaat nu eigenlijk uit verhalen die een actie/doel op zich zijn. Waar houdt dit op?
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#6
Gezondheidszorg hier in Drama op dieptepunt of kan het nog erger?

Afgelopen vrijdag is mijn schoonmoeder met spoed naar het ziekenhuis geroepen omdat haar bloedwaarden, eerder op de dag was zij voor een controle, niet goed waren. Stollingwaarde was zeer laag naar later bleek door een medicijn dat zij sinds een week slikte.
Vervolgens is zij opgenomen op de afdeling pathologie en gelukkig zijn de waarden verbeterd.
Mijn vrouw is net terug van het bezoek en geheel ontzet. Op deze afdeling pathologie zijn de kamers vol en liggen de mensen op veldbedden in de gang. Dat is niet van de laatste tijd maar was in 2010 al aan de orde. Een van de patienten op de gang was er zo erg aan toe dat het aan alle kanten uit hem stroomde. Op zich al mensonterend als een mens op de gang in zo'n situatie ligt maar dat men de beste man liet overgeven op een plastic zak die op de vloer was gelegd en verder de gang op stroomde is toch wel het toppunt.
De man werd aan zijn lot overgelaten door het "verplegende" personeel en de dienstdoende arts wist er ook geen raad mee.
Hoeveel erger moet het nog worden dat er eindelijk iets gedaan wordt aan deze mensonterende praktijken?

Dick
Quote
#7
Jou verhaal @Beems vind ik 100 keer erger als een dakloze met een mobieltje die toch nog geld voor sigaretten heeft.
De mensen op de gang in het ziekenhuis zijn er erger aan toe.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(18 November 2012, 16:18)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook tot tranen geroerd. Het hele land bestaat nu eigenlijk uit verhalen die een actie/doel op zich zijn. Waar houdt dit op?

@roosmarijn, hier ook hoor Confused Is toch diep triest zo als het er in GR aan toe gaat.

Maar wat zouden wij hier nu aan kunnen doen? Petities naar Brussel hebben denk ik zo weinig zin, net wat Yiannis zegt, de media wordt een totaal verkeerd beeld gegeven. Brieven schrijven naar Brussel dat je ze in de maling worden genomen door de politici in Athene. Wellicht weten ze dit allang, maar waarom doen ze hier dan niets aan. Of is het de bedoeling dat GR uitsterft.

Ik heb er gewoon geen woorden voor HuhHuh
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#9
Dat mensen in het ziekenhuis aan hun lot worden overgelaten heeft niets met de afwezigheid geld te maken , maar alles met attitude. En het is ook niet van de laatste tijd. Verpleegkundigen beperken zich strikt to verpleegkundige handelingen, welke een stuk beperkter zijn dan in ons land. Voor de rest moet de familie het maar uitzoeken.
Quote
#10
Aleko plaatste al een link van een uitgebreid bericht op de blog van Bruno Tersago.
Hopelijk kunnen zo veel mogelijk personen dat bericht lezen.
Bruno doet namelijk een oproep naar mogelijke suggesties om Yiannis te kunnen helpen. Yiannis heeft namelijk een zwaar gezondheidsprobleem i.v.m. zijn nieren.
Wie weet raad? Wie kent in Athene een connectie die iets voor voor Yiannis kan betekenen?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
(18 November 2012, 19:18)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat mensen in het ziekenhuis aan hun lot worden overgelaten heeft niets met de afwezigheid geld te maken , maar alles met attitude. En het is ook niet van de laatste tijd. Verpleegkundigen beperken zich strikt to verpleegkundige handelingen, welke een stuk beperkter zijn dan in ons land. Voor de rest moet de familie het maar uitzoeken.

Weet je Chris dat iedere verpleegkundige de plicht heeft de mensen te helpen of het nu de wc is of een kotsbakje geven. En natuurlijk wordt er van de familie verwacht dat zij de verzorging voor hun rekening nemen. Maar zoals overal hebben zehun plek verworven via de bekende poltieke weg of ze kennis hebben of niet. Het is bedroevend om te zien!

Dick
Quote
#12
Die plicht hebben ze inderdaad maar die vervullen ze niet. In de jaren 80
lagen de patienten in het KAT te Athene al op de gang en was het overal
smerig.De verpleegkundigen zijn net zo corrupt als de rest. Geef ze maar eens een behoorlijk geldbedrag dan doen ze alles voor je.Heb je dat niet dan is het te hopen dat je een lieve familie hebt die voor je zorgt.
Quote
#13
Ik weet er alles van. Ik ben zelf verpleegkundige, heb in griekenland gewerkt en ik heb vele malen beschamende toestanden gezien.Als het ook maar even kan, blijf weg van de griekse ziekenhuizen.
Quote
#14
En ook hier zullen er jammer genoeg "Yiannis'sen" zijn:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
Ik wil dit 'draadje' heropenen omwille van dit positief artikel én vooral lichtpunt:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Jammer genoeg zie je nog steeds artikels als deze:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






maar ik denk, hoop, en bid, dat er toch al een zeer lichte ombuiging van de negatieve curve is naar een wat meer positieve toekomst. Zoals in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het belangrijke daarbij is, zoals in het artikel van de Griekse Gids, dat er ook een ander besef begint te komen in de hoofden van de mensen in Noordwest-Europa.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#16
Laatste nieuws over Yannis - uit Bruno's bron -. het gaat helaas niet goed met hem.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toekomst KLM-dochter Transavia ’zorgwekkend’. Buurman 20 3.093 21 August 2020, 16:45
Laatste bericht: metaxa
  Memories van 25/11 Yiannis en Karin anita 20 12.496 30 November 2013, 00:51
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep
  Toekomst voor Griekenland vlagreco 73 50.846 25 June 2012, 21:25
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)