Unilever gaat zijn productie in Griekenland uitbreiden
#1
Unilever verplaatst productie naar Griekenland
14 november, 2012


Unilever gaat zijn productie in Griekenland uitbreiden, omdat dit door de crisis goedkoper is geworden.

Ruim honderd producten die nu nog worden geïmporteerd, zullen binnenkort in Griekenland zelf worden gemaakt. Het gaat om cosmetica, schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten. Voedingsmiddelen zullen niet in Griekenland worden gemaakt.

Volgens het hoofd van de Griekse tak van Unilever, Spyros Desyllas, heeft het bedrijf hiervoor gekozen omdat de lonen in Griekenland gedaald zijn en het minder kosten worden gemaakt voor het verschepen van producten. De verplaatsing van de productie moet ook de Griekse economie stimuleren.

Dit nieuwe beleid levert niet alleen werk op voor de Griekse tak van Unilever, ook andere Griekse bedrijven kunnen profiteren. Zij mogen ook een deel van de producten maken. FAMAR en Papoutsanis produceren nu ook al zeep voor Unilever.

Ik vind dit toch een heel positief bericht.
Eerst diep zakken en dan weer langzaam opkrabbelen.
Quote
#2
Laten we hopen dat dit door meer bedrijven wordt gedaan.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ja, @Dafne, dat is natuurlijk wel leuk en aardig, maar wat je hier ziet gebeuren is niets anders dan een eerste resultaat van de Europa-brede(of hoge) "internal devaluation".Het grootkapitaal en de industrie is bezig om in zoveel mogelijk landen grote massa's werkeloze mensen te creëren, die bereid zijn alle verworven rechten van de afgelopen 100 jaar op te geven en voor zeer aanzienlijk lagere lonen en slechtere arbeidsvoorwaarden dankbaar aan het werk te gaan, met significante achteruitgang van de levensstandaard.Arbeiders in India en China zullen geleidelijk beter beloond worden.In Europa gaan we er jaar op jaar op achteruit.

Dit is de triomf van het onder Reagan en Thatcher ingezette neo-liberalisme.Amerika zette nog een stevige turbo op het proces door in 2008 de huizen- en daarna economische crisis te ontwikkelen, gevolgd door het deponeren van planmatig zwaar overgewaardeerde "toxic assets" in de schoot van geldgeile kopers in Europa.De scherven van de goed geprepareerde clusterbommen vliegen nog steeds rond.

We zijn weer onderweg naar de "meatpackers society" van 1900.De "Unilevers"van de wereld zullen als sprinkhanen op de verarmende landen en volken neerstrijken.Griekenland is geen geval apart:We zijn allemaal Grieken!

Ik verwijs ook nog even naar het volgende artikel:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
In het verlengde hiervan hoorde ik dat veel jongere mensen weer terugkeren uit de stad naar het platteland om daar in de (verlaten) huizen van hun grootouders te gaan wonen. Daar hebben ze tenminste nog een moestuin en wat kippen die ze kunnen houden. Herbevolking na leegloop van het platteland. Hebben jullie dit ook vernomen?
Quote
#5
Ja @ElsR.Daar is al veel over geschreven.Ook ruilhandel, uitschakeling tussenhandel, eigen regionale betaalmiddelen etc..Vind ik allemaal prima ontwikkelingen.Misschien komen kleine groepjes van mensen samen nog eens van dat idiote altijd maar meer groei-model af.
Quote
#6
Ja, inderdaad ik lees/hoor hier ook steeds meer over. Dat met die verlaten dorpen heeft natuurlijk wel wat tijd nodig voor dat daar echt resultaten zullen worden gemaakt. Maar zeker eindelijk weer eens iets positiefs.

Reactie op Aleko en ElsR!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekenland stelt zijn grenzen open. Hoe zit dat als je met de auto gaat? Irini45 31 9.437 12 June 2020, 20:01
Laatste bericht: Patrick
  Griekenland bijna open voor toeristen, maar generale repetitie gaat fout iakovos 0 857 07 June 2020, 22:45
Laatste bericht: iakovos
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.200 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)