Fodelianakis olijfolie                 
Autobelasting 2013
#1
Het schijnt dat de Griekse belastingdienst een nieuwe manier gaat toepassen voor het innen van de autobelastingen voor het jaar 2013.
Vroeger kreeg je een nota gestuurd op kenteken, kon je ermee naar het postkantoor om te betalen en kreeg je een sticker om achter je voorruit te plakken als bewijs van betaling.
Nu schijnt het echter mogelijk te zijn om via internet in te loggen op de belastingsite, daar je belastingnummer met kenteken achter te laten, en vervolgens zelf een nota te printen. Hiermee wederom naar het postkantoor om te betalen, maar je krijgt geen sticker meer.
Wie weet wat hier van waar is en hoe het precies werkt?
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#2
Hier een stukje uit de krant:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#3
Dit is zoooooo on-grieks. Kan niet goed gaan. Wat moeten we met al die loketten...
Quote
#4
Onze garage en beheerder regelen dat voor ons en dat wilden we graag zo laten.
Quote
#5
eindelijk vooruitgang !!! ik kijk er naar uit !! v :)
Quote
#6
Vandaag gedaan voor mijn motor. Het is prima zelf te doen maar niet zo grieks: teveel Internet en efficient.
Het gaat als volgt:
- ga naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





- vul je AFM en je kentekennummer in en druk op de middelste knop; er verschijnt dan een formuliertje in 2-voud dat geheel is ingevuld met jouw gegevens
- print dat en ga ermee naar een bank en betaal het verschuldigde bedrag (dat ook op dat formuliertje staat)
- de bank stempelt de twee formuliertjes en voorziet ze van een handtekening
- het ene formuliertje krijg je terug; het andere houdt de bank (gaat vermoedelijk naar het belastingkantoor)

Succes ermee !
Quote
#7
Een hoge ambtenaar heeft ingezien dat over 5 of 10 jaar de voorruiten zo vol zitten met stickers dat de verkeersveiligheid in gevaar komt. En welke agent kan tussen 15 stickers nog zien dat 2008 wel betaald is, 2009 niet, 2010 wel, 2011 niet en 2012 wel? Maar... ik neem aan dat er met het nieuwe systeem ook een beter digitaal inzicht zal komen in de kentekens die nog een schuld hebben openstaan, gekoppeld aan de adressen. Niet iedereen zal er blij mee zijn natuurlijk.
Quote
#8
dat van de 15 stickers heb nooit begrepen dat sommige grieken de oude stickers niet verwijderen. maar nu is geen sticker meer nodig op de voorruit dus een directe controle is er niet meer
Quote
#9
(23 November 2012, 22:45)Dutcou schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag gedaan voor mijn motor. Het is prima zelf te doen maar niet zo grieks: teveel Internet en efficient.
Het gaat als volgt:
- ga naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





- vul je AFM en je kentekennummer in en druk op de middelste knop; er verschijnt dan een formuliertje in 2-voud dat geheel is ingevuld met jouw gegevens
- print dat en ga ermee naar een bank en betaal het verschuldigde bedrag (dat ook op dat formuliertje staat)
- de bank stempelt de twee formuliertjes en voorziet ze van een handtekening
- het ene formuliertje krijg je terug; het andere houdt de bank (gaat vermoedelijk naar het belastingkantoor)

Succes ermee !

Heb de link uitgeprobeerd, deze werkt niet kan je hem nog een keer geven svp
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga ermee aan de slag.
Ben wel benieuwd hoe de grieken die geen computer of computerkennis hebben dit gaan doen.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#12
Die betalen niet (zeker op het land en in de bergen waar ze bijna allemaal zonder belasting, verzekering en KTEO rond rijden) of ze gaan gewoon naar het belasting kantoor en betalen daar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
(24 November 2012, 16:47)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die betalen niet (zeker op het land en in de bergen waar ze bijna allemaal zonder belasting, verzekering en KTEO rond rijden) of ze gaan gewoon naar het belasting kantoor en betalen daar.
Volkomen gelijk Athur.Omdat wij in een "thermokipio-gebied" wonen geldt voor velen hier de zienswijze "belasting betalen is weggegooid geld", verzekering is niet nodig want bij schade krijg je toch niets vergoed en de KTEO koopt je gewoon af. Rijdende lijken zien we hier braaf de handel (tomaten,komkommers etc.)vervoeren; je zal als andersdenkende maar door zo'n iemand worden aangereden. Ben jij de pineut en de veroorzaker kaffert je nog uit ook of haalt zijn schouders op (ti na kánoume).
Maar om op het onderwerp "autobelasting 2013" terug te komen, de bedoeling is te prijzen en we zullen zien (na doume).
Quote
#14
Cornelius,

Nogmaals de link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het is exact hetzelfde als ik eerder opgaf, dus als het weer niet werkt moet je op Kreta misschien iets anders hebben (??)

Je komt bij deze link vanuit de startpagina van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en dan bij Εντυπα τελών κυκλοφορίας door naar ΧΩΡΙΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ

Succes !
Quote
#15
@Dutcou

Bedankt, maar heb de weg op de site al gevonden en het formulier uitgeprint, nu nog ff betalen en we kunnen weer een jaar vooruit.
Quote
#16
Wie heeft al geprobeerd via de site het formulier voor 2014 in te vullen? En kan mij aangeven waar ik het kan vinden? Het is nog dezelfde procedure als in 2013 toch? Invullen, uitprinten en via de bank betalen? Bedankt alvast!
Quote
#17
Vanaf midden november kan het weer hetzelfde als vorig jaar, de belasting is ook het zelfde, alleen als een echte dikke auto hebt boven de 2000 cc betaal je nog eens extra luxe belasting.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Wie weet of die extra belasting doorgaat en hoeveel die is.
Houdt men nog rekening met het bouwjaar?
Quote
#19
(05 November 2013, 23:48)Dick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie weet of die extra belasting doorgaat en hoeveel die is.
Houdt men nog rekening met het bouwjaar?

Die extra belasting is alleen voor (dikke) auto's, voor heel veel Grieken is de wegenbelasting voor een kleine auto al niet meer op te brengen, daar komt nog bij elke 2 jaar de APK keuring bij die kost tussen de €30/50 en elk jaar de co2 controle die ook weer €10 kost alles bij de I.K.T.E.O.



Forms for 2014 road tax available from Taxisnet from November 11

Motorists will be able to obtain the document they need to pay their road tax for 2014 via the Taxisnet online system from Monday, November 11, Finance Ministry official said.

The general secretary for revenues, Haris Theoharis, said that motorists will be able to take this forms to any bank to pay their road tax, as happened last year.

Roads tax for 2014 will remain unchanged from this year, ranging from 22 euros for vehicles with an engine capacity for under 300 cc to 1,320 for those with engines that are 4 liters or larger.

The only difference is that for 2014, owners of cars whose engines are 1,929 cc or more, will also have to pay a luxury tax next year.

ekathimerini.com , Monday November 4, 2013 (10:47)
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Hebben wij ook in NL niet een extra tax voor dikke SUV's in steden ofzo?
Quote
#21
Een andere manier om de autobelasting te "betalen": een weekeindje plus maandag naar Bulgarije, daar de auto dus aanmelden. Kreeg ik te horen, toen ik opmerkte dat er zoveel BG-autos rondreden. Schijnt een schijntje
te kosten Wink.
Johannes
Quote
#22
(08 November 2013, 18:56)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een andere manier om de autobelasting te "betalen": een weekeindje plus maandag naar Bulgarije, daar de auto dus aanmelden. Kreeg ik te horen, toen ik opmerkte dat er zoveel BG-autos rondreden. Schijnt een schijntje
te kosten Wink.
Johannes

Dit is een broodje aap verhaal.
Om een auto in Bulgarije aan te kunnen melden moet je daar zijn aangemeld bij de betreffende gemeente. Aanmelding gaat niet eenvoudig, je hebt of een eigendomsbewijs of een huurcontract van het adres nodig. In tegenstelling tot Griekenland heeft Bulgarije wel een burger administratie.
En dan rondreiden in Griekenland met een Bulgaars nummer, wordt je niet vrolijk van, zodra je wordt gecontroleerd en je hebt geen Bulgaars indentiteits bewijs ben je je auto kwijt.
De tijden zijn echt veranderd in de grensstreek wordt opvallend veel gecontroleerd door de veiligheids politie.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#23
Er stond een stukje in de Rethymondse krant over het aantal ingeleverde kenteken platen en nieuw verkochte auto's.
Veel mensen leveren de platen in....... maar ze schrijven er NIET bij hoeveel auto's daadwerkelijk van de weg gehaald zijn!Huh
en dat zijn er maar weinig, zeker hier in het landelijk gebied totaal niet, maar daar is hier al meer over geschreven.Big Grin
Quote
#24
Ik heb gehoord dat de wegebelasting weer omhoog gaat, in 2015, hoeveel weet ik niet, iemand iets gehoord of gelezen?
Quote
#25
goedemorgen dit is Rotterdam,

Wat denk je als ze een postcode gaan invoeren in Athene.
Ik denk dat die ambtenaren gillend gek worden.
Komen ze allemaal elkaar tegen,staan ze weer in file.
En het is al zo ongezond in Athene,ik heb er weleens 2 weken
in het ziekenhuis gelegen.Er zijn natuurlijk gezonde plekken
maar daar zit de elite,toch .De Voormalige koning kom weer terug.Ik hoop voor hem dat tie goed verzekerd is.

Computer say no !

Ik ga me pilletje weer innemen en ga een potje honing kopen.
Heerlijk het voorjaar. vogels zijn al bezig een nestje te bouwen.
Nog effen vergeffen zeggen ze in Rotterdam.

Ryan air heb een leuke aanbieding brussel -chania ongeveer
120 euro retour,ik meen in mei,Eurolines adverteerd met bus-
diensten als je snel ben +minus 11 euro Rotterdam-Brussel.

Ik heb geen aandelen in deze zaken, maar als ik het had
zou ik daar mijn geld op zetten.

Groetjes uit Rotterdam.

JVW
Quote
#26
Kalimera,

Mogelijk is dit geen reactie in het kader van deze discussie. Maar ik heb wel een vraag over autobelasting en brandstof.
Want ik ben van plan om mijn vertrouwde SAAB 9-3 op LPG in Nederland in te ruilen voor een compacte auto op diesel.
Wie weet mij te vertellen over de hoogte van de wegenbelasting op auto's die op diesel rijden.

Ik ga wonen op de Pelopponesos.Smile
Quote
#27
@John R: ik weet niet veel van wegenbelasting voor diesel-auto's. Maar een auto in Griekenland importeren (ook tweedehands) is vreselijk duur. Je zou beter kunnen zoeken naar een betrouwbare dealer op de Pelops.
Quote
#28
Een NL auto meenemen voor permanent gebruik in GR kan op 2 manieren

1
De auto op NL kenteken laten staan, dus in NL wegenbelasting en verzekering betalen.
Gaat goed zolang je niet wordt gepakt. Je mag formaal maar 6 maanden met die NL auto in GR rijden (het 6-maands criterium), en daarna moet die auto voor tenminste 6 maanden het land uit.
Ik weet van genoeg mensen (op Kreta) die met een auto met niet GR kenteken rondrijden, soms al jaren. Anderen worden gepakt door de Douane (niet door de Politie dus) die af en toe zelfs controleren op parkeerplaatsen van bijv. supermarkten en attracties. Wanneer je wordt gepakt kan je flink betalen! Soms meer dan de auto waard is! Geen optie dus.

2
Je auto in GR invoeren.
In GR moet je heel erg veel belasting betalen. Net zoals NL de BPM heeft, heft GR ook een extra invoerheffing op tweedehands auto's. De invoerheffing die GR oplegt is extreem hoog.
Die heffingen, zowel de BPM als de GR invoerheffing, zijn overigens illegaal omdat ze volgens de EU regelgeving niet geheven mogen worden. Dit punt is in Brussel al een paar keer aangekaart, maar de landen op wie dat van toepassing is willen de heffingen, lees inkomsten, niet kwijt. Men komt er niet uit heet het dan. Het is een leuke melkkoe, niet meer, niet minder.
In verreweg de meeste gavallen loont deze optie niet.

Mijn conlusie zou dus zijn in GR een auto aan te schaffen.

Er is maar een mogelijkheid een auto zonder invoerheffing GR in te krijgen, en dat is wanneer je de auto als huisraad meeneemt op het moment dat je formeel verhuist. De auto moet in dat geval tenminste 1 jaar in je bezit zijn volgens kenteken. De auto mag niet rijdend GR binnenkomen, maar moet op een aanhangwagen/oplegger/o.i.d. tesamen met je overige huisraad het land inkomen.
Deze optie is op jou niet van toepassing omdat je een andere auto wilt aanschafffen voordat je verhuist. Of je moet lekker in je oude Saab willen blijven rijden, ik neem aan dat die al langer dan een jaar op jouw naam staat, en die invoeren.

Dan zijn er nog 'slimmeriken' die een buitenlandse auto op naam van een kennis of familielid in het buitenland zetten en er vervolgens mee in GR gaan rijden. Het voordeel van deze constructie heeft nog iemand aan mij uit kunnen leggen.
Dit is m.i. geen optie, omdat ook hier het 6-maands criterium onverkort geldt, en daarnaast mag je als buitenlander in GR niet in de auto van een andere buitenlander (met buitenlands kenteken dus) rijden. Alleen het eigen gezin mag in die auto rijden.

Onder voorbehoud, een en ander tot zover mijn kennis rijkt.
Quote
#29
In GR betaal je wegenbelasting op basis van cc. Dus obv jouw info niet goed te zeggen hoeveel dit zal zijn. Echter de wegenbelasting is lager dan in NL. Maar ... in GR betaal je ook luxere tax over je auto, ook afhankelijk van cc en bouwjaar, dit kan oplopen voor een diesel.

Xander heeft een goede weergave gedaan hierboven van de mogelijkheden, maar de auto hoeft volgens mij maar 6 maanden op je naam te staan bij invoering als huisraad en hoeft ook niet op een aanhanger binnen te komen. Wel moet hij gemeld worden bij binnenkomst bij de douane. Invoering als huisraad is alleen mogelijk als je een bewijs van uitschrijving uit land van herkomst kunt tonen (persoonlijk uit burgelijk bestand, niet de auto) en kost dan niets muv wat administratieve kosten, nummerplaten etc. Soms kunnen ze ook nog moeilijk doen als de auto meer waard is dan 20.000 euro ..... ligt aan de plaatselijke autoriteiten, ondanks EU regels omtrent invoering als boedel. Succes!
Quote
#30
Tja, het blijft een gok, gewoon je NL auto meenemen en blijven rijden tot dat....
Toevallig vanmiddag van een Duitser gehoord, dat er een briefje tussen zijn ruitenwisser zat, over het rijden hier met zijn Duitse auto, zonder dat deze is ingevoerd.
De jalozie en afgunst komen nu wel heel hard om de hoek kijken, je kan merken dat het slechter gaat en de afgunst groter.
Zelf worden wij nu gechanteerd door een medewerker van de Eurobank omdat wij ons pensioen geld dat in één keer hier op de bank gestort wordt,weer terug gaat naar Nederland,
als wij dit wéér doen, verstrekken hun GEEN '"pink slip"voor de belasting dienst, terwijl over dat geld dus WEL al belasting HIER wordt ingehouden.
Terwijl de Grieken zelf even contant tientallen tot TONNEN geld afhalen en weg brengen, maar daar mag je niets over zeggen.
Ik wil hiermee alleen maar duidelijk maken dat je nu als buitenlander heel goed op je tellen moet passen, je bent een gemakkelijk doelwit.

Maar daar gaat het niet om, de wegen belasting, je kan op dit staatje zien hoeveel je moet betalen, voor een oude auto geld de CC inhoud en bij de nieuwe de vervuilings waarde per gr.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op de site van Living in Crete staat het in het Engels.
10 jaar geleden heb ik mijn 3 jaar oude Terios in Nederland verkocht en hier een oude Suzuki van 6 jaar gekocht op proef om dan na 1 jaar een nieuwe te kopen.
Nou ik rij er nog steeds mee, kosten zijn hier laag, service, ach dat loopt wel los, het is niet zoals in Nederland, het is maar net zoals je zelf wilt, rijdt hij goed en gebruikt geen Olie, gewoon blijven rijden.
En de APK, 1 x in de 2 jaar, en daar kijkt men ook niet of een ruiterwisselblad los zit, of dat een lampje niet brand, sommige hebben helemaal GEEN licht.
Mijn advies is dan ook, gewoon in Griekenland rondkijken er zijn handelaars genoeg.
Vorig jaar kon ik in Duitsland een spik splinter nieuw skoda Yeti kopen voor weinig, via Internet vond ik dezelfde voor maar € 850,-- duurder EN offiecieël ingevoerd en getransporteerd.
Voor zo weinig verschil ga je zelf toch niet al die ellende op je nek halen.
Op het vaste land kan je betere deals maken als hier op Kreta.... helaas.
veel succes ermee en laat eens weten wat het is geworden
Quote
#31
(04 April 2014, 16:51)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




2
Je auto in GR invoeren.

Er is maar een mogelijkheid een auto zonder invoerheffing GR in te krijgen, en dat is wanneer je de auto als huisraad meeneemt op het moment dat je formeel verhuist. De auto moet in dat geval tenminste 1 jaar in je bezit zijn volgens kenteken. De auto mag niet rijdend GR binnenkomen, maar moet op een aanhangwagen/oplegger/o.i.d. tesamen met je overige huisraad het land inkomen.

Onder voorbehoud, een en ander tot zover mijn kennis rijkt.

Dit klopt helemaal Xander
Vrienden van ons woonden op Kreta tot begin 2011 en hadden hier een nieuwe Mitsubishi Outlander gekocht en toen ze terug zijn gegaan in 2011 hebben ze de auto meegenomen en in Nederland van een Nederlands kenteken voor zien.
Omdat het een jonge auto was was dat een makkie en waren ze voor een paar honderd euro klaar.

Omdat vooral zijn vrouw heimwee had naar Kreta zijn ze half Maart dit jaar teruggekomen en hebben ze de auto mee retour genomen als Huisraad in de verhuisauto.
De auto is officieel uitgeschreven in Nederland en is meegekomen zonder kenteken in de verhuisauto.
Komende week krijgt hij zijn Griekse Kenteken en ik geloof dat alle kosten hier onder de 200 euro liggen excl belasting en verzekering uiteraard.

Er is nog 1 punt te vermelden je moet je officieel uit Nederland uit laten schrijven en daarvan een geldig bewijs meebrengen.
Quote
#32
De motorrijtuigenbelasting voor 2015 is alweer te regelen via:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Zo, dat is dan ook weer geregeld.
Even aangemeld met belastingnummer en kenteken van de auto. en een printje gemaakt. We moeten hetzelfde betalen als vorig jaar.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#34
Er is mij via een PB verzocht hoe te handelen. Hieronder voor iedereen die hier interesse in heeft een uitleg.

Klik op de site die Geni heeft vermeld

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Klik vervolgens op

ΝΕΟ: Εκτύπωση Εντύπων Τελών Κυκλοφορίας και Κατάσταση Οχημάτων

Er gaat dan een keuze venster open kies voor:
Χωρίς Κωδικούς TaxisNet (Έντυπα Τελών)

In het volgende venster klik je op de grote knop rechts onder EISODOS
In het volgende venster vul je in het linkervakje je belastingnummer in, en in het rechter vakje het kenteken van de auto zonder streepjes (Bijv: ABC1234) Laat het jaar staan op 2015

Klik vervolgens op de middelste knop onderin het venter, en er verschijnt een formulier dat je moet printen.
Hiermee ga je naar het postkantoor of de bank en kun je de belasting betalen voor 31 december 2014

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes Groeten uit Kalyves- Kreta.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#35
Je krijgt dan dit te zien, een kind kan de was doen.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#36
Ik heb het getest en, er moet nog een stap extra genomen worden. hieronder een verbeterde uitleg..

Klik op de site die Geni heeft vermeld

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Klik vervolgens op

ΝΕΟ: Εκτύπωση Εντύπων Τελών Κυκλοφορίας και Κατάσταση Οχημάτων

Er gaat dan een keuze venster open kies voor:
Χωρίς Κωδικούς TaxisNet (Έντυπα Τελών)

In het volgende venster klik je op de grote knop rechts onder EISODOS
In het volgende venster vul je in het linkervakje je belastingnummer in, en in het rechter vakje het kenteken van de auto zonder streepjes (Bijv: ABC1234) Laat het jaar staan op 2015

Klik vervolgens eerst op de linker knop onder in het venster en daarna op de middelste knop onderin het venter, en er verschijnt een formulier dat je moet printen.
Hiermee ga je naar het postkantoor of de bank en kun je de belasting betalen voor 31 december 2014

Hoop dat het nu wel lukt.
Bij mij in ieder geval wel.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes Groeten uit Kalyves- Kreta.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#37
Even overnieuw, de link werkt niet bij iedereen, dit komt dan te voorschijn.




[Afbeelding: 2qlwjh3.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#38
Nou je bent al een heel eind op weg.
In het linker vakje vul je jouw belasting nummer in, en in het rechter vakje het kenteken van de auto. 2015 laat je gewoon zo staan.
dan zie je daaronder nog 3 knoppen.
eerst de linker knop indrukken, hierna verschijnt er op dit venster bovenin een regeltje in rood. dan druk je op de middelste knop.
dan opent zich een nieuw venster met een formulier dat je kunt opslaan en kunt printen.
Succes, laat aub even weten of gelukt is.
Zo en nu ga ik even naar intocht van Sint Nicolaas met zijn ZWARTE pieten kijken op de TV.
groet
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#39
Ik doe dit al sinds de invoering zo via internet voor de auto en de motor, wou het alleen wat duidelijker maken voor de nieuwe bewoners.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
Nou Arthur dat was nou precies ook mijn bedoeling.
Ik denk dat we er door onze samenwerking wel in geslaagd zijn om e.e.a. aan de onwetenden duidelijk te maken.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Autobelasting Cornelius 4 3.853 12 November 2013, 12:35
Laatste bericht: JohannesGR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)