Cadeautjes voor Kerst
#1
Ik wil graag een pakketje maken, met cadeautjes voor Kerst, en dit opsturen naar onze Griekse vrienden. Hebben jullie (leuke, originele) ideeën over wat ik in het pakket kan doen? Heb zelf wel wat ideeën, maar ik ben benieuwd of jullie iets bedenken waaraan ik niet gedacht heb. Ik hoor het graag!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Bloembollen, stroopwafels, (Wilhelmina) pepermunt, ontbijtkoek.
Ik ken maar weinig Grieken die van drop houden, je kunt ze natuurlijk niet over een kam scheren, en niet alle drop heeft dezelfde smaak, maar ik heb mijn bedenkingen.
Quote
#3
wat dacht je van ontbijtkoek
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Wat heel leuk is en op het ogenblik ook erg populair : is Cupcake's maken .. Misschien leuk om een setje bakbenodigheden hiervoor bij elkaar te verzamelen ...
Bij Jamin kan je de materialen hiervoor online bestellen .. zoals leuke Bakvormpjes - bakmixen - versieringen -marsepein- enz.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
belgische speculoos, peperkoek, belgische chocolade, streekbieren, chocopasta, artisanale wafeltjes, chocoladetruffels, babelutten, enz enz enz ... keuze genoeg bij ons hier in Vlaanderen hoor.
Quote
#6
mijn schoonzus die al 35jaar in griekenland woont verwacht als we haar bezoeken allereerst soeparoma "de echte"magie ,chili saus en ketjap ook de echte,drop en harde metworst, mischien niet echt de griekse smaak,maar dat bevalt hen erg,deze specifieke smaken zijn niet bij hun supermarkten te verkrijgen!dus altijd verassend.
Quote
#7
Ha, ha Benny maar wie eet nou uiteindelijk die drop op? Je nederlandse schoonzus? Die metworst is inderdaad ook een goede tip.
Met die cupcakes is t wel weer even oppassen, in welke taal is de gebruiksaanwijziging?
Quote
#8
Voor de vlak bij de Duitse grens bewoners heb ik nog een tip.
Vanuit NL naar Gr een pakje sturen kost.
tot 2 kilo €19.30
tot 5 kilo €26.30
tot 10kilo €32.30
van Duitsland is het stukken voordeliger
tot 2 kilo € 8.90
tot 5 kilo €17.00
tot 10 kilo €22.00
Van het verschil kun je toch iets meer in het pakje doen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
@Arthur, interressante tip, bedankt. Kun je dan gewoon je adres in NL als afzender vermelden? En zijn dit 'aangetekend versturen prijzen"?
Quote
#10
Tot 2kg kost in Nederland (zonder track en trace) 11.05 euro. Heb vorige week nog een pakket verstuurd.
Quote
#11
@rhodosliefhebber, maar dit is dan niet aangetekend neem ik aan?
Quote
#12
(27 November 2012, 12:53)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot 2kg kost in Nederland (zonder track en trace) 11.05 euro. Heb vorige week nog een pakket verstuurd.

Klopt, daar had ik niet aan gedacht, wat ik wel goed bij de Duitse post is dat een pakket tot €500 verzekerd is.
Bij hun is Griekenland gewoon Europa, een leuk detail is wel dat Mount Athos een hoger tarief kent.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Nee Nanny, dat is niet aangetekend. Sinds kort moet er ook een douaneformulier op het pakket geplakt worden omdat Griekenland in Europese Unie zone 3 zit. De voorlaatste keer had ik mijn pakket op donderdag gepost en was het maandag al op rhodos.
Quote
#14
Voor Kerst stuur ik meestal Sinterklaas snoeperij. Marsepein, borstplaat, speculaas, taai taai, kruidnoten, chocoladeletters en whatever maar met Sinterklaas te maken heeft. Maar ja, ik stuur het dan ook merendeels voor het kind, maar ik weet zeker dat de ouders en flink van meesnoepen. Vorig jaar, tezamen met de Sinterklaascadeaus, had het kind en zijn ouders een prachtige Kerst. En zo zal het ook weer dit jaar zijn.
Ik zou zeggen stuur wat je denkt dat ze daadwerkelijk nodig hebben of zelf niet (meer) kunnen betalen of écht lekker vinden. Daar is men meer bij gebaat dan met lullige hollandse klompjes o.i.d..
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#15
Misschien vind je dit wel een leuk cadeautje: een fotoboek over Nederland, vertaald in het Grieks. Leuke CD van een Nederlandse topartiest erbij (Nederlandstalig) en klaar is Kees! kijk op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
@Erwin .... een Nederlandstalige Nederlandse TOPartiest ..... waar je Grieken blij mee maakt .... 't is maar wat je onder topartiest verstaat; IK moet daar in elk geval lang over nadenken. Boudewijn de Groot in zijn jonge jaren? Acda en De Munnik? Herman Van Veen? Verder kom ik niet.
Ik zou geen CD van een zgn. "populaire" artiest durven geven aan iemand uit een land waar zo iets prachtigs vandaan komt als de rembetiko, en bv de muziek van Mikis Theodorakis, Charis Alexiou en Giorgos Dalaras.
Quote
#17
Oude Hollandse kaas (maar niet van die supermarktzooi), harde Franse varkensworsten al of niet met knoflook, Hollandse jenever (mag ook 'n Smeetske zijn hoorRolleyes), héél véél vloeitjes van de Aldi, ongebakken kroepoek-oedang (met gebruiksaanwijzing), boeren gerookte ham aan het stuk, visboullion blokjes.
Uiteraard ook de typisch Nederlandse/ Belgische producten.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#18
@ElsR, ach het was maar om in het Delfts Blauw te blijven, maar dan op een moderne manier. En om iets anders voor te stellen dan alleen etenswaren. Verder heb je gelijk: ik hoor ook liever Griekse muziek, in de auto zelfs uitsluitend. Zoals eerder op het forum opgemerkt: goed om de taal te leren!
Quote
#19
Kan het zijn, dat de aanvrager geen ideeen kan ontwikkelen? Jammer, bij het lezen kwam bij mij het gevoel van.... hoe is het mogelijk. Oke.. en veel geluk met het zoeken naar een leuk cadeau.
Quote
#20
Ik denk dat bij veel mensen dit jaar weinig geld in het huishoudpotje zit voor iets lekkers of iets leuks met Kerst. Misschien is het een goed idee om een bankbiljet in een kerstkaart te sturen, zodat de geadresseerde zèlf iets kan kiezen?
Of is de kans groot dat het niet op de juiste plek AANkomt? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Antoinette.
Quote
#21
Toen onze kinderen nog klein waren stuurde oma uit Griekenland
met Kerst altijd geld in een envelop.
Dit is altijd nog aangekomen.
Quote
#22
Hartelijk dank allemaal voor jullie ideeën, ik ga wel een doosje vol krijgen :)!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#23
(28 November 2012, 20:38)Antoinette schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien is het een goed idee om een bankbiljet in een kerstkaart te sturen, zodat de geadresseerde zèlf iets kan kiezen?
Of is de kans groot dat het niet op de juiste plek AANkomt? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Antoinette.

Mijn schoonmoeder van 84 stuurt vanuit Nederland nu al bijna 5 jaar 6 maal per jaar een kaart waarin ze 10 euro doet omdat ze vind dat er een cadeautje moet zijn voor een verjaardag en of trouwdag.
De kaarten komen nu dus al bijna 6 jaar gewoon aan en meestal binnen een week er is er nog nooit 1 kwijt geraakt en of open gemaakt.
wij hebben al jaren een postbus dan kan natuurlijk een verschil zijn heb je die niet dan gaat de post naar de supermarkt in het dorp en zit iedereen er aan.
Quote
#24
@Cornelius, ja ik denk ook dat daar het verschil zit. Wij hebben nu ook een postbus en een betrouwbarae postbode. Maar als je naar de taverna moet om in zo'n doos te graaien naar je post....Trouwens ik heb ook een 10 euro biljet in een kaart naar Nederland verzonden, en dat ging mis, envelop werd leeg bezorgd. Hetzelfde met gebruikte postzegels die ik opstuurde naar een verzamelaar....
Quote
#25
Het is dus geen goed idee zonder postbus. Misschien komen mensen die met de post te maken hebben - in deze moeilijke tijd- eerder in de
verleiding om enveloppen open te maken. Jammer maar 't is niet anders, Bedankt voor jullie antwoorden! Antoinette.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kerst elleny 16 2.358 24 September 2021, 11:31
Laatste bericht: Louise B.
Video De allerlaatste Kerst wensen op Oriste Wilma 4 2.088 23 December 2019, 17:17
Laatste bericht: Goedas
  De leukste 'Griekse' cadeautjes? Ger 16 10.224 16 December 2015, 12:46
Laatste bericht: Wilma
  Kerst in aantocht... Bart0riste 21 11.934 19 October 2014, 09:19
Laatste bericht: Bart0riste
  Met Kerst en oude-nieuw in Athene!! Imogen 14 9.390 27 September 2011, 21:49
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)