om stil van te worden
#1
zonder woorden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







petitie:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Die video is inderdaad om heel stil van te worden. Die schurken dragen onbeschaamd de Griekse vlag, de vlag waar ik van houd als de vlag van ons geliefd vakantieland. De vlag van een land waar we steeds graag naar terugkeren omwille van het landschap, het klimaat, het lekkere eten, de cultuur, maar vooral omwille van het aangename volk en de goede sfeer.
De schurken die ik in de video zie, maken geen deel uit van mijn visie over Griekenland.
Ik hoop van hen nooit te ontmoeten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
OMG dit lijkt wel een slechte horror film, ben hier ff goed van ondersteboven.

Meerendeel van mijn vrienden zijn Griek en wonen dus ook in of in de directe omgeving van Athene. Ik hou me hart vast na het zien van deze beelden. Ik maakte me dus terecht wel zorgen.Confused
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#4
het is algemeen geweten dat extremisme oplaait in tijden van crisis, soms is het een kleine groep, die wel een heel land of bevolking in een slecht daglicht plaatsen. Ik heb altijd een afkeer gehad voor dit soort volk. Spijtig dat dit gebeurd in het land waar de democratie onstaan is
Quote
#5
Echt afschuwelijk, maar ik ben bang dat het zich over het hele continent gaat verspreiden, als de huidige economie in Europa zo achteruit blijft hollen.
Vaak als groeperingen extreem zijn of agressief wordt er door iedereen gezegd: "Ach, het zijn ook maar mensen, dat zal allemaal wel meevallen".....
Maar dat is juist het gevaarlijke, want die mensen zijn in groepen en laten zich heel makkelijk opzwepen en beïnvloeden!
Quote
#6
(10 November 2012, 10:48)iris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Echt afschuwelijk, maar ik ben bang dat het zich over het hele continent gaat verspreiden, als de huidige economie in Europa zo achteruit blijft hollen.
Vaak als groeperingen extreem zijn of agressief wordt er door iedereen gezegd: "Ach, het zijn ook maar mensen, dat zal allemaal wel meevallen".....
Maar dat is juist het gevaarlijke, want die mensen zijn in groepen en laten zich heel makkelijk opzwepen en beïnvloeden!

De voedingsbodem is aanwezig in Griekenand en het is zeer verontrustend dat de Gouden Dagenraad zovele aanhangers heeft. Naar mijn mening is er veel gelijkenis met de 30-er jaren, toen is er ook een idioot opgestaan en heeft gebruik gemaakt van de zwakte van een volk. Het is zoals bij honden en katten die zijn dol op diegene die hun eten geeft en zo gebeurt dat nu ook met de Gouden Dagenraad. Zij delen eten uit en nemen taken van de politie over waarmee ze inspelen op de gevoelens van de mensen die steeds minder te besteden hebben.
Het is zeer verontrustend dat zeer veel politie personeel deel uitmaakt van deze groep en ik vrees voor de toekomst.

Kali Mera,

Dick
Quote
#7
Het is inderdaad om stil van te worden gevolgd door een diepe zucht......

Het bevestigd voor mij wel dat de politie niet per definitie je vriend is.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
We kunnen alleen maar hopen dat het tij zo snel mogelijk keert en Griekenland opnieuw herstelt in zijn gekende rust en gezelligheid! Extremisten bestaan nu eenmaal... jammer genoeg...
Quote
#9
(10 November 2012, 11:36)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het bevestigd voor mij wel dat de politie niet per definitie je vriend is.

Is de b***** in Athene ooit je vriend geweest? No offence, en wellicht generaliseer ik, maar over het algemeen is dit geen fijn volk. Imho.

En dat is niet alleen zo in Griekenland. Ik denk dat Nederland een van de uitzonderingen is, waar je nog redelijk kunt vertrouwen op de eerlijkheid van meneer bromsnor.
Quote
#10
(12 November 2012, 19:11)Xandrios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 November 2012, 11:36)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het bevestigd voor mij wel dat de politie niet per definitie je vriend is.

Is de b***** in Athene ooit je vriend geweest? No offence, en wellicht generaliseer ik, maar over het algemeen is dit geen fijn volk. Imho.

En dat is niet alleen zo in Griekenland. Ik denk dat Nederland een van de uitzonderingen is, waar je nog redelijk kunt vertrouwen op de eerlijkheid van meneer bromsnor.
Eerlijkheid van de bromsnor? In België zijn ze gefrustreerd, wetende dat het krapuul al terug vrij rond loopt alvorens de PV getypt is. Bovendien draait alles nog rond geld in't bakje krijgen. Verwittigen bestaat niet meer... bijvoorbeeld 52km/hr rijden in zone 50km wordt hier als zware overtreding beboet! Mijn vrouw moest naar de rechtbank, jaja rechtbank, vanwege het feit dat haar bromfiets 38km/hr rijdt i.p.v. 25km/hr. Dit terwijl moordenaars en overvallers vrij rondlopen wegens een procedurefoutje...
Quote
#11
Dat is policy en/of wet die door de staat is vastgelegd. Niet het gedrag van een individu die een kick krijgt uit zijn machtspositie. En dat is wel een verschil.
Quote
#12
@Markos: nou ben je wel heel erg door aan het slaan he. Moeten snelheidsovertreders geen bekeuring krijgen omdat er door procedurefouten mensen die VERDACHT worden van een moord vrij rondlopen? Kom, wees eens reeel. Het gaat hier om gemiddeldes en niet om excessen die overal helaas voorkomen. En dan denk ik dat de NL politie er nog redelijk uitspringt vergeleken met bv. Griekenland.
Quote
#13
(13 November 2012, 18:44)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Markos: nou ben je wel heel erg door aan het slaan he. Moeten snelheidsovertreders geen bekeuring krijgen omdat er door procedurefouten mensen die VERDACHT worden van een moord vrij rondlopen? Kom, wees eens reeel. Het gaat hier om gemiddeldes en niet om excessen die overal helaas voorkomen. En dan denk ik dat de NL politie er nog redelijk uitspringt vergeleken met bv. Griekenland.
Els, ik beweer niet dat er geen boetes mogen bestaan maar de proportie is niet evenredig met het feit. Ik ben een correct iemand en hou me aan de regels maar dat men voor een in originele staat (zonder opdrijving) bromfiets die dagelijks wordt gebruikt voor het werkverkeer en die zelfs trager rijdt dan een elektrische fiets onmiddellijk wordt doorverwezen naar de RECHTBANK, is er wel over! Het betreft een eerste vastgestelde verkeersovertreding in meer dan 20 jaar en een verwittiging is momenteel nog onbestaande! Gewoon routine en lijstje afwerken om geld in het bakje te krijgen. Volg het nieuws in België (voor zover ze mogen gepubliceerd worden) en je zal GROTE OGEN opentrekken over de werking van justitie hier. Eén van de grootste pedofielen en kindermoordenaar vertoeft sedert enkele weken niet meer in de gevangenis? Vorige week werd een groot drugsdealer vrijgelaten bij verhoor ten gevolge van het feit dat geen tolk aanwezig was? In Brussel wordt overvallen met AK 47's weggemoffeld als "Faits divers"? Gangsters lopen rond ten gevolge van absurde procedurefoutjes. Dit lijstje kan ik nog met allerhande aanvullen... Dit is hier dagelijkse kost aan't worden. Enfin, dit heeft niet veel met Griekenland te maken, maar weet dat er heel wat GEFRUSTREERDE politie-agenten rondlopen!
Quote
#14
@Markos, ik vind dat je daar wel gelijk in hebt. Dat is ook inderdaad buiten alle proporties, maar ja, het rechtsysteem klopt ook voor geen meter. Machtsvertoon is het vaak en niets anders.
Quote
#15
Men is wel heel ver afgedwaald van het oorspronkelijke thema. In tegenstelling tot Edwin en anderen, word ik niet stil van dit onderwerp, maar ontzettend KWAAD.
Quote
#16
Het is inderdaad geen goede situatie en aanzetten tot geweld en haat kan niet goedgekeurd worden. Het is geweten dat mensen in nood sneller te overhalen zijn... Het wordt hoog tijd dat Griekenland naar rustigere tijden terug kan keren en de mensen terug voorzien worden van hun behoeften. Ik weet ook niet echt welke richting dit uitgaat!?
Quote
#17
Ook daarstraks weer in ons avondjournaal...:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
(15 November 2012, 20:58)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook daarstraks weer in ons avondjournaal...:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Schone schijn. Zo zie je maar hoe mensen in tijden van crisis makkelijk te bewerken zijn.
Hun ware aard zal pas later bovenkomen, gegarandeerd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Verontrustend: update: bron: NOS woensdag 28 november 2012: Een afsplitsing van de Griekse neo-nazistische partij Gouden Dageraad wordt actief in Italië. De partij 'Alba Dorata' wil meedoen aan regionale verkiezingen in het noordelijke Lombardije en naar eigen zeggen daarna oprukken naar het landelijke parlement.

De Italiaanse 'Alba Dorata' zegt op te komen voor sociale rechten, en dat het met geweld niets te maken heeft. De ultrarechtse Gouden Dageraad won bij de laatste landelijke verkiezingen in Griekenland 18 van de 300 zetels met een agressief programma dat zich openlijk richtte tegen buitenlanders.

Maffia
"Er zijn kwetsbare groepen die zich niet vertegenwoordigd voelen door wie dan ook, rechts noch links", zegt algemeen secretaris van de partij Alessandro Gardossi vandaag in een interview met de Italiaanse krant La Repubblica. Volgens Gardossi is het eerste doel van zijn partij Lombardije los te maken van Italië en om te vormen tot een onafhankelijk kanton. Van daaruit wil zijn partij de strijd aangaan "met immigratie en de maffia".

In eerdere interviews sprak Gardossi zijn bewondering uit voor "de sociale staat" van Benito Mussolini en het economisch beleid van Adolf Hitler. De regionale verkiezingen in Lombardije worden begin volgend jaar gehouden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Moet niet gekker worden! Erwin 2 2.545 13 July 2012, 20:25
Laatste bericht: Patrick
  Medicijnen worden schaars in Griekenland Ger 1 3.038 16 January 2011, 09:50
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)