Goede wegenkaart Griekenland
#1
Wat vinden jullie een goede wegenkaart van Griekenland?

Ik kan er een paar vinden, die van Hallwag 1:700000, die van de ANWB 1:800000 en ik kom er ook nog eentje tegen van Marco Polo, deze is 1:300000. Die is natuurlijk het meest gedetailleerd maar ik heb geen zin om de hele tijd de kaart om te vouwen en deze is zo te zien dubbelzijdig.

Welke kaarten worden door de forumgenoten gebruikt?
Quote
#2
Ik gebruik altijd de kaarten van de ANWB, ik vind die lekker duidelijk.
Quote
#3
Als ik een kaart gebruik dan Michelin kaart nr 737 national, 1/700.000 alles 2talig met index.
Voor Kreta heb ik de Freitag en Berndt 1/200.000 ook 2 talig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
in de 25 jaar dat wij met de camper en motor 2x per jaar een aantal weken door Griekenland reden gebruikte ik bijna altijd de kaarten van RoadEdition. Deze kaarten zijn zeer compleet, gedetailleerd en hebben een schaal van 1:250.000. Er zijn totaal 5 kaarten waarmee geheel Griekenland wordt afgedekt. Nr 1 =Thrace, nr2 =Macedonia, nr3 =Epiros/Thessaly, nr4 =Attica? en nr5 = Peloponenese. Vaak verkrijgbaar in de souvenirwinkeltjes in Griekenland, prijs ong. €7,50 per stuk.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie
Quote
#5
Probleem is dat wij direct vanaf de luchthaven van Athene de kaart nodig hebben en omdat we best wel een stuk rijden vind ik het persoonlijk handiger als je het met 1 wegenkaart afkunt. Ter plekke kopen we dan wel een kaart voor het gebied zelf.
Quote
#6
Vito, ik heb onlangs via onderstaande webwinkel een kaart gekocht voor Kreta.
misschien hebben ze nog meer kaarten die je aanstaan.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






robienne
Quote
#7
Goede tip, robienne, dank je. Alleen nu kan ik helemaal niet meer kiezen, wat een assortiment!
Quote
#8
Wij gebruiken de kaarten van road edition. Bij deze exemplaren is Griekenland wel opgedeeld in een een aantal delen, maar wij hebben meestal, tijdens een vakantie, aan een kaart toch wel genoeg; ze beslaan namelijk een erg groot gebied. Ze zijn duidelijk en kloppen behoorlijk goed.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#9
Het duitse Harms Verlag geeft zeer gedetailleerde kaarten uit (1:100.000).
Je hebt alleen al voor de Peleponesos bijvoorbeeld een stuk of 4 kaarten, en erg slijtvast zijn ze niet. Maar wel goed.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)