Recept voor Refani/Revani.
#1
Weet er iemand een recept voor het gebak met kokos genaamd Refani of Revani? Ik weet niet precies hoe het geschreven moet worden.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
In de google vind je veel recepten voor revani ;)
Quote
#3
(30 November 2012, 18:24)gaste171 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet er iemand een recept voor het gebak met kokos genaamd Refani of Revani? Ik weet niet precies hoe het geschreven moet worden.


Revani/Ravani, volgens mij niet met kokos, wel met griesmeel, limoen en/of appelsien. Als ik morgen even tijd heb plaats ik hier het recept vanuit een Griekse kookboek.
Quote
#4
Er zijn inderdaad heel veel recepten van Revani te vinden ... Misschien heb je ze ondertussen zelf ook al gevonden .
( Als allerlaatst strooi je een beetje kokosnoot rasp op de cake.)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(01 December 2012, 00:44)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 November 2012, 18:24)gaste171 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet er iemand een recept voor het gebak met kokos genaamd Refani of Revani? Ik weet niet precies hoe het geschreven moet worden.


Revani/Ravani, volgens mij niet met kokos, wel met griesmeel, limoen en/of appelsien. Als ik morgen even tijd heb plaats ik hier het recept vanuit een Griekse kookboek.

Of nog:
-250gr griesmeel
-250gr boter
-160gr suiker
-100gr bloem
-5 eieren
-1 vanillestokje
-1/2 tl gist
-1/2 tl bakpoeder
-sinaasappelrasp
-citroenrasp

Klop om te beginen de eierdooiers met de suiker en het geraspte vanillestokje. Voeg vervolgens aan het mengsel het griesmeel, de bloem, gist en het bakpoeder toe en meng het goed door elkaar. Doe daarna de sinaasappel-en de citroenrasp erbij, klop het eiwit schuimig en schep het voorzichtig en beetje bij beetje door het mengsel. Giet het mengsel in een ingevette ovenschaal en zet het ongeveer 45 min. in de oven op 180°C. De cake is klaar als je er met een vork in prikt en die er schoon en droog uit komt.
Revani/Ravani kan gecombineerd worden met elke coulis van fruit of worden overgoten met gearomatiseerde siroop, bvb met oranjebloesemwater.
Smakelijk!
Quote
#6
Oveigens is het internet ook een grote bron voor allerhande recepten .... vond diverse recepten voor revani in no time als je het googlet.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Recept met stukken droog brood. (Karpathos) jjohn 32 3.523 10 March 2021, 19:47
Laatste bericht: El Greco
  Recept: Kota smirneeki Martino 15 7.414 27 February 2021, 10:04
Laatste bericht: Martino
  Op zoek naar recept voor galaktoboureko martineprest 11 8.412 26 January 2016, 14:48
Laatste bericht: JohanV
  Recept gezocht : Greek potato snack ( Ρόλο πατάτας ) Bouboulina 31 12.582 13 December 2015, 13:20
Laatste bericht: Beems
  recept van arni exochiko (lam uit de oven) Andrebeek 0 2.900 18 September 2013, 11:48
Laatste bericht: Andrebeek
  recept gezocht nora 4 2.960 02 September 2012, 20:14
Laatste bericht: nora
  recept? Connie 14 7.189 26 August 2012, 11:27
Laatste bericht: Maria
  recept marjan 7 4.850 13 April 2012, 12:01
Laatste bericht: El Greco
  Recept voor 25/3 Skordalia Sylvia 0 2.886 25 March 2011, 08:51
Laatste bericht: Sylvia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)