Nieuwe rubriek: Ik ben op zoek naar........
#1
Stel je woont in Griekenland maar mist toch af en toe die typische Nederlandse/Vlaamse lekkernijen zoals pindakaas, drop, hagelslag of stroopwafels?
of:
Je woont in Nederland/Vlaanderen en zou toch af en toe eens van die lekkere, alleen in Griekenland verkrijgbare, producten willen genieten?

Kortom; je bent op zoek naar een product dat ter plaatse niet te krijgen is maar dat je graag zou willen hebben of zelfs dringend nodig hebt.

Vertel het hier in deze kolom en wie weet kunnen we elkaar op deze manier helpen. Zeg wat je zoekt, kijk of er iemand reageert die het wil opsturen (of meenemen als ie in de buurt is) en handel dan via een Persoonlijk Bericht (PB) de administratieve, eventueel financiële en adresgegevens af (zet die nooit op het forum zelf!)

Laten we even een paar maanden kijken of er vraag is naar deze rubriek, zo niet kan ik 'm altijd nog verwijderen. Ben benieuwd!

Je vindt de rubriek 'Ik ben op zoek naar.......' onderaan het forum in de sectie 'Te koop / Te ruil / Dienstverlening'.

Ger
Quote
#2
ik zoek een griekse/kretenzische webwinkel in Vlaanderen, in nederland zijn er genoeg, maar de verzendkosten naar Vlaanderen toe zijn hoog, toch als je voor een kleine hoeveelheid wil/kan kopen.
Quote
#3
Ik ben op zoek naar 1 ton spinazie per week voor een bougatza bakkerij in de buurt van Kavala.
Het gaat hier om een groot bedrijf die ook internationaal leverd.
Aanbiedingen gaarne in een PB.

Kali Mera,

Dick
Quote
#4
ik ben op zoek naar lokale kretenzer rode wijn de kleur is meer schery kleur 1/2/3 of 4 jaar oud
breng hem zelf ieder keer mee uit kreta,maar hij is snel op,meer kunnen we in het koffer niet meenemen
[Afbeelding: 10r738m.jpg]
Quote
#5
(02 December 2012, 10:58)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik zoek een griekse/kretenzische webwinkel in Vlaanderen, in nederland zijn er genoeg, maar de verzendkosten naar Vlaanderen toe zijn hoog, toch als je voor een kleine hoeveelheid wil/kan kopen.

Kritikaster
Metaxa plaatste van de week deze link ;)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Sorry. ik zag zonet dat het een grensplaats is en nog net in Nl ....
maar misschien wel een klein beetje bij je in de buurt ..
Quote
#6
(02 December 2012, 13:17)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben op zoek naar 1 ton spinazie per week voor een bougatza bakkerij in de buurt van Kavala.
Het gaat hier om een groot bedrijf die ook internationaal leverd.
Aanbiedingen gaarne in een PB.

Kali Mera,

Dick

Beste Dick,

Met Turkije in de buurt moet dat geen probleem zijn dacht ik zo of is de onderlinge verstandhouding nog zo slecht dat die het wint van de commercie?
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#7
"ik ben op zoek naar lokale kretenzer rode wijn de kleur is meer schery kleur 1/2/3 of 4 jaar oud
breng hem zelf ieder keer mee uit kreta,maar hij is snel op,meer kunnen we in het koffer niet meenemen"

Dé rode kretenzer wijn bestaat niet. Zijn allemaal lokale produkten en elke boer heeft zijn eigen methode om deze wijn te maken.
Quote
#8
Een winkel in de regio Amsterdam/Utrecht/Leiden die Choriatiko Loukaniko verkoopt, zodat ik weer eens ouderwets Spetsofai kan maken.
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#9
snap ik dat deze niet in fles te koop is,maar mischien heeft iemand een grotere hoeveelheid mee gebracht uit kreta
en zou deze willen verkopen,of voor me mee willen brengen,tegen betaling natuurlijk
Quote
#10
Nou, na dik 4 jaar op Kreta (Kalyves) mis ik soms best de hollandse Calve pindakaas (of eigen merk van de supers), of de Unox soepen, rookworsten, lekkere dropjes en nu met de sinterklaas de banketletters, gevulde speculaas, kruidnootjes. Kijk er komen altijd mensen in de zomer en die nemen wat mee gelukkig, maar op is op. Wijn en raki en lekker allerlei soorten kaas is hier genoeg maar oke. Je kan niet alles hebben. Hier is het nu nog dik 20 graden en ik Holland 5. Dus niks te klagen wat dat betreft. Ivonne, Kalyves
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#11

Beste Dick,

Met Turkije in de buurt moet dat geen probleem zijn dacht ik zo of is de onderlinge verstandhouding nog zo slecht dat die het wint van de commercie?
[/quote]

Hoi Wick,

Ik heb geen contacten in Turkije maar bedankt voor de tip. En wat die verstandhouding betreft die komt en gaat schiet weer wat door als er een fregat of een jager uit de koers is.

Groetjes,

Dick
Quote
#12
@Ivonne, jij hebt toch die nederlandse winkel in Chersonissos? Assortiment is groot zo te zien op hun site.
Quote
#13
hallo
ik zoek het boekje wandelen op thassos van roos gruwel natuurlijk mits betaling, tweedehands daar ik mijn wandel routes voor de vakantie al zou willen uitstippelen
via roos gruwel is het boekje niet te krijgen uitverkocht maakt wel een herdruk in 2013
wie kan mij aub helpen
(mag eventueel van griekenland komen verzendkosten betaal ik wel)
of eventueel copies van de wandel routes
er zal toch wel iemand dit boekje in zijn bezit hebben en mij kunnen helpen


jean-louis.beeken@telenet.be
Quote
#14
Hallo Nanny. Ja maar die winkel is vanaf ons dorp (Kalyves) dik twee en een half uur rijden dus dat is een beetje ver. Helemaal nu met die hoge benzineprijzen. Maar we hadden best veel aanloop dit jaar dus we hebben nog wel wat. Maar een lekkere zak zoute drop of een lekkere haring zou toch wel yammie zijn. Groeten Ivonne
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#15
Ok Ivonne, ja op Kreta heb je natuurlijk wat grotere afstanden dan hier op Kos, en dan wordt n duur zakje drop ja.

Hier is trouwens de eerste bestelling bij die Nederlandse winkel op Kreta geplaatst. T Schijnt dat ze met ACS werken en dus in heel Griekenland leveren. Het zal altijd goedkoper zijn dan vanuit Nederland laten opsturen lijkt mij.
Hier worden nu 'gezamelijke' bestellingen gepland.
Quote
#16
Is er een website van die winkel waar we kunnen kijken en bestellen?
Quote
#17
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Inderdaad als er meerdere bestellingen komen vanaf een plek/
Omgeving dan bezorgen ze.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#18
Volgens mij is het de bedoeling dat we per oproep een nieuwe discussie aanmaken binnen de rubriek Ik ben op zoek naar...
Nu staat alles door elkaar in één topic en over een poosje zie je door de bomen het bos niet meer...

@Jean-Louis: ik heb het boekje hier, ik zal je een PB sturen.
Quote
#19
(02 December 2012, 13:45)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik ben op zoek naar lokale kretenzer rode wijn de kleur is meer schery kleur 1/2/3 of 4 jaar oud
breng hem zelf ieder keer mee uit kreta,maar hij is snel op,meer kunnen we in het koffer niet meenemen

Lokale -niet gebottelde- wijn is slechts uiterst beperkt houdbaar, vers van de boer en meteen in de koeling misschien een paar weekjes, maar beslist geen jaren. Daarom kun je en paar liter nog wel mee naar huis nemen en snel consumeren, maar een leverancier zul je in Nederland/Belgie wel niet vinden vanwege het 'azijnrisico'.
Quote
#20
hoe houden de kretenzers dan de wijn tot wel meer dan 8 jaar goed
3 jaar geleden heb ik 50 liter laten overkomen
met een transport uit kreta,in rvs wijnvat,is goed gebleven tot we hem op hadden na 11 maanden
dus het kan wel
Quote
#21
@Grek
In een RVS wijnvat, is dat niet equivalent met gebotteld?
Een wijnkenner ben ik niet hoor, voor zover ik weet wordt wijn ofwel voor snelle consumptie gemaakt (zgn. landwijn (FR) of krasi (GR)), ofwel voor de langere opslag en rijping, wat toch een ander procedé is. Die typische bruinige sherrykleur ken ik alleen van krasi (ow hoe heerlijk kan die zijn) en heb ik nog nooit bij bewaarwijn gezien.
Ik laat me graag bijpraten... is er bij het langzaam legen van dat RVS vat lucht van buiten bij gekomen?
Quote
#22
nee het zijn vaten die ik ook gebruik voor olijfolie van het merk sensone
er komt volgens mij geen lucht van buiten bij,ik denk dat als er lucht bij komt een probleem onstaat
in september 9 liter van acht jaar mee genomen,in rvs vat gedaan en is tot op heden nog goed,
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)