Blog Rick Nieman / RTL
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#2
Kwam dit soort berichten maar eens wat vaker in de publiciteit!
Quote
#3
Jazeker, heb het ook maar op mijn FB pagina gedeeld!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Je hoeft alleen mijn postings maar te volgen.Deze materie en de hele volksverlakkerij van het pyramidenspel(Ponti-scheme) dat het neo-liberalisme met de wereld speelt, stel ik al jaren lang hier en elders aan de orde.Als sprinkhanen strijken ze op een land neer met geen ander doel de nu al onmeetbaar rijken nog rijker te maken door landen leeg te zuigen en continenten kaal te vreten.Let maar op. alle landen komen aan de beurt.Griekenland is slechts de knariepiet in de mijnschacht van Europa.
Quote
#5
Ik heb het ook op FB gezet. Niet alle jongens van de commerciële zenders zijn dus Telegraaf-aanhangers .... Maar ja Rick vrijt ook met Sacha van het NOS-Journaal ...
Quote
#6
Ik zeg ook al een hele tijd in mijn omgeving dat het "kunstmatig" in stand wordt gehouden door Brussel, maar ook mij verklaren ze voor gek! Kan een BN-er bij Pauw&Witteman dit niet eens een keer voorleggen,zo heb je nog kans dat het eindelijk eens rechtgezet kan worden!Zo bereik je ook de rest van Nederland.
Quote
#7
Beste Rick Nieman, goed geschreven en duidelijk genoeg! Hier kan Nederland van leren en misschien een beetje eerlijker zijn!!! Nu de volgende stap... jouw artikel in de Telegraaf! en niet een keer maar wel vijf keer als het kan.
Quote
#8
Een verademing!
Ben die hetze tegen Griekenland zo zat...
Quote
#9
(30 November 2012, 19:49)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een verademing!
Ben die hetze tegen Griekenland zo zat...

Ik sluit mij hier bij aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Quote
#10
Sluit ik mij ook helemaal bij aan!
Quote
#11
Waarom reageren hier zo weinig "Griekenland vrienden"........ eigenlijk hadden hier al duizenden reacties moeten staan! Tja Griekenland vrienden........... ik heb ze in Griekenland al vaker leren kennen!!!!!! Je kunt er als het er op aankomt niets mee!
Quote
#12
Beste @Vilos.Je hebt gelijk, maar wees niet teleurgesteld.In het algemeen wordt er niet zo veelvuldig en/of diep gereageerd op de wat serieuzere politiek/economische onderwerpen.Dat kun je niemand kwalijk nemen, iedereen is daar gelukkig vrij in.Je bent een relatieve nieuweling hier, ik loop hier al wat langer mee en kan je de verzekering geven dat de meeste mensen hier zich zeer betrokken voelen bij het reilen en zeilen van Griekenland en de mensen daar in deze moeilijke tijden.
Quote
#13
(01 December 2012, 12:56)Vilos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom reageren hier zo weinig "Griekenland vrienden"........ eigenlijk hadden hier al duizenden reacties moeten staan! Tja Griekenland vrienden........... ik heb ze in Griekenland al vaker leren kennen!!!!!! Je kunt er als het er op aankomt niets mee!

@ Vilos
Je zegt dat wanneer je geen reactie in dit draadje reactie post, je niet bent begaan met de Griekse situatie en dus geen knip voor de neus waard bent als Griekenland liefhebber.
Dat vind ik te kort door de bocht.
Of beter gezegd: klinkklare onzin.
Quote
#14
En wie zegt er dat iemand die niet reageert niet heel begaan is met de Griekse situatie en het bericht van Rick Nieman niet van harte toejuigt en zich al heel lang ergert aan de berichtgeving in de media en de reactie hier op van het publiek dat zich nu eenmaal niet overal in kan of wil verdiepen?
Quote
#15
Als `ook Grieks`zijnde hoef ik hier eigenlijk niet te reageren. Op deze site lijkt men toch Griekenland een aardig warm hart toe te dragen. Hier lik ik m'n wonden en bedenk dat er tóch nog vrienden zijn die zo voelen als ik.
In het kamp van "de vijand", dáár moet een krachtig tegengeluid te horen zijn.
Onze ervaring is dat wij blijkbaar de enige Grieken zijn, die niet lui, frauderend, geldverslindend enz. zijn of zijn geweest. Alle aantijgingen betreffen altijd een ander "nee, ik bedoel jou niet hoor, jij bent anders" horen we telkens zeggen ...
Ik was best een plaatsje in de politiek waardig geweest (als ik me daartoe had willen verlagen, verdient overigens wel lekker), want we hebben hele discussies en redevoeringen gehad waarom zo klakkeloos achter de massa wordt aangelopen.... Men is hierom wel kwaad bij ons de deur uitgelopen.
Deze column van RN heb ik allereerst (weer) op diverse social sites geplaatst en bovendien en vooral doorgestuurd naar de vele "vrienden die ons als uitzondering op de Grieken" beschouwen...
Minstens éénmaal per week komt het onderwerp in de kennissenkring op tafel en net zo vaak mondt het uit op: Jij bent bevooroordeeld!!
En als je het waagt om eens een reactie op een nieuwssite neer te zetten, wil je niet weten wat voor bagger je over je heen krijgt.
1 van onze kinderen (zowel de Ned. als de Gr. nat.) heeft zelfs ontslag aangezegd gekregen, officieel natuurlijk niet omdat er Griekse wortels zijn, maar omdat je het uiteindelijk zo verschrikkelijk beu wordt om steeds maar weer te moeten verdedigen en als je "ze" in het nauw hebt, dan te moeten horen dat jij nou nét anders bent, maar wél bevooroordeeld. Uiteindelijk snauw je een keer flink terug en dan heb je de poppen aan het dansen....
Nee, je leert zo wel de "vrienden" van een andere kant kennen.
Gelukkig hebben wij een lange adem en bewijst de tijd steeds meer ons (Griekofielen zeg ik dan maar voor het gemak) gelijk.
Een ieder welke tegenwoordig het onderwerp Griekenland nog aansnijdt bij ons, krijgt tegenwoordig steevast een mail-bombardement met teksten, als bv.:

Kissinger, 1974: The Greek people are anarchic and difficult to tame. For this reason we must strike deep into their cultural roots: Perhaps then we can force them to conform. I mean, of course, to strike at their language, their religion, their cultural and historical reserves, so that we can neutralize their ability to develop, to distinguish themselves, or to prevail; thereby removing them as an obstacle to our strategically vital plans in the Balkans, the Mediterranean, and the Middle East.

en linken als bijv. bovenstaande,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




enz. enz.
Quote
#16
Prima tekst @Fyfika en nog betere houding tegen de niet aflatende aanvallen van kwaadwillenden en slecht geïnformeerden.

Maar waar ik hier altijd pleit voor zuiverheid en consequentheid in het redeneren, zou ik je toch aanraden die Volkskrant-link niet meer te verspreiden onder die nit-wits.

Nieman legt terecht nog een keer uit - het stond al op vele plaatsen op het web - dat die Rutte ten onrechte door het stof moet.R.zei in die TV-ondervraging feitelijk heel juist:"Geen extra geld meer naar Griekenland".Terwijl hij had moeten zeggen:"Geen woeker-rente Euro's meer naar Nederland,we derven alleen maar 14 x 70 miljoen aan inkomsten".Maar dat bekt niet zo lekker vlak voor de verkiezingen.

Maar de VK maakt dezelfde denkfout, die tendentieus boven het artikel geplaatst wordtBig Grinuisland(én Nederland overigens ) profiteren niet in directe zin aan de financiële crisis.Ze besparen(ten onrechte dus) alleen maar geld bij het lenen en weer uitlenen door hun sterke financiële positie.Dat is iets anders dan verdienen aan de twee bail-out programma's.

De werkelijkheid is veel grimmiger.Economisch gezien verdient Duitsland natuurlijk wél vele miljarden aan Griekenland - zoals ze dat de afgelopen jaren ook deden,denk maar aan het Siemens-schandaal - aan de aanhoudende exporten van voornamelijk volkomen overbodig(behalve voor de NATO dan) wapentuig en andere flauwe kul.

Een dolksteek in de Griekse rug geeft Hollande van Frankrijk(bijna failliet,maar toch AA1-status), die staatsgarantie geeft aan Franse exporteurs naar Griekenland.Terwijl GR juist zo min mogelijk moet importeren.

En Nederland zal ook wel z'n macabere toontje meeblazen in dit maffia-spel.
Quote
#17
Lees hier een reactie van Giannis Garlemos, webmaster van de Griekse Agenda:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(rechter kolom "De ongecensureerde waarheid hoe Nederland geld verdient aan Griekenland")
Kan de deeplink helaas niet in z'n geheel plaatsen , dan werkt ie niet Confused
Quote
#18
@Ger. Ik had graag willen lezen, maar kan er helemaal niet bijkomen.Niet op jouw manier, maar ook niet door helemaal uit ORISTE te gaan en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op te roepen.De klik in de rechter kolom geeft alleen maar de titel van het artikel, meer niet.
Jammer! Toch bedankt voor de tip.
Quote
#19
(03 December 2012, 19:01)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger. Ik had graag willen lezen, maar kan er helemaal niet bijkomen.Niet op jouw manier, maar ook niet door helemaal uit ORISTE te gaan en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op te roepen.De klik in de rechter kolom geeft alleen maar de titel van het artikel, meer niet.
Jammer! Toch bedankt voor de tip.

Dan probeer ik het via een omweg, als het goed is moet dit wél werken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vreemd genoeg werkt de Griekse Agenda niet goed i.c.m. Internet Explorer; met Firefox of Google Chrome werkt alles prima.
Erg slordig van de Griekse Agenda; veel mensen gebruiken de Explorer nog Blush
Quote
#20
Zo ook weer gedeeld op FB!!!!!!!!
Quote
#21
Ben ik erg dom? Ik krijg alleen de titel maar te lezen!

Oeps sorry, kzie nu dat ger google chrome adviseert.....
Quote
#22
@Ger."Now way, José!" Blijf toch mijn I.E.(8 geloof ik) maar gebruiken.

Mooi, die onder-landen-wolkjes! Ik had zo graag een Griese gehad!
Quote
#23
De ongecensureerde waarheid hoe Nederland geld verdient aan Griekenland.(COLUMN DOORSTUREN)
Written by Administrator Friday, 30 November 2012 10:55

Afgelopen week schreeuwden de Nederlandse media “moord en brand” over het feit dat het verleende uitstel aan Griekenland van 2 jaren voor de Nederlandse staatskas – of de Nederlandse belastingbetaler - ruim 1 miljard Euro kost. Sommige media blijven structureel en consequent bijdragen aan de negatieve beeldvorming over Griekenland. Zo vermelden enkele toonaangevende mediums er niet bij dat die 1 miljard euro uitgesmeerd wordt over 14 jaren. Immers, Nederland ontvangt 70 miljoen euro rente minder per jaar. En dat maal 14. En de zin “dat het Nederland geld kost” is absoluut ongepast en misplaatst. Ik zou het eigenlijk zelfs onjuist willen noemen omdat het simpelweg niet zo is. De media maken gebruik van kuddegedrag, maar enige onderbouwing ontbreekt. En om deze redenen ga ik u uitleggen hoe Nederland en de EU op een schandalige manier geld verdienen aan Griekenland.



In 2010 begon de financiële ellende welke de geschiedenisboeken in zal gaan als de Europese financiële crisis. Griekenland had haar zaakjes niet op orde en klopte aan bij de Trojka. Omdat de Trojka maar 1 groot belang heeft – en dat is de waardevastheid en stabiliteit van de euro – schoot men Griekenland te hulp. Griekenland krijgt uit deze “deal” 110 miljard euro. Van dit bedrag wordt 80 miljard euro betaalt door de Euro landen en 30 miljard euro van het IMF. Deze lening wordt in 13 termijnen uitbetaald en de laatste termijn is over 3 maanden in februari 2013. Nederland draagt 4.7 miljard euro bij uit deze lening. (4.700.000.000).

De Nederlandse overheid leent dit geld op de kapitaalmarkt – mensen worden een soort aandeelhouder van de Nederlandse staat – en Nederland leent dit dus uit aan Griekenland. Het meest recente bericht dat ik heb kunnen vinden is van 5 november 2012, waaruit blijkt dat Nederland tegen een negatieve rente het geld binnenhaalt. Met andere woorden: Nederland ontvangt bijvoorbeeld 1 miljard euro en betaalt de belegger 1% minder terug. Dit komt omdat Nederland de status heeft van een trouwe terugbetaler en dat er dus weinig risico is dat de belegger het geld niet terug gaat krijgen. Ook Duitsland leent geld op de kapitaalmarkt tegen een negatieve rente. Uit het meest recente bericht dat ik hierover heb kunnen vinden bespaart de Duitse overheid hier ruim 10 miljard euro per jaar mee.

In 2011 bleek Griekenland nog meer geld nodig te hebben. De details hierover zal ik u besparen maar de Trojka schoot Griekenland weer te hulp. Griekenland kreeg nog eens 130 miljard euro en dit steunpakket gaat de boeken in als het 2e steunpakket. En tegen een lager rentetarief dan het 1e steunpakket van 110 miljard euro. Dit keer loste men het anders op. Er werd een fonds opgericht genaamd EFSF dat nu ESM heet, en tot doel heeft om de euro te stabiliseren. In dit fonds zijn alle Euro landen deelnemer. Dit fonds heeft geen geld in kas maar leent onder de vlag van het EFSF geld op de kapitaalmarkt, net zoals Nederland en Duitsland hierboven ook al doen. Het grote voordeel hiervan is dat het voor een belegger nog betrouwbaarder is om aan dit fonds geld te lenen omdat immers alle Euro landen garant staan voor elkaar en er dus nauwelijks risico wordt gelopen dat het geld niet terug komt. U begrijpt vast wel dat als Nederland en Duitsland als individuele landen al tegen een negatieve rente geld kunnen ophalen, het EFSF fonds dit ook doet. De laatste 3 keer dat het EFSF geld binnenhaalde was inderdaad tegen een negatieve rente. Op 16 oktober, 18 september en 17 juli 2012. De rente die Griekenland betaalt aan het EFSF is bepaald op 3,5%. Nederland draagt bij in dit steunpakket een bedrag van ruim 13 miljard euro aan Griekenland.

Het staat nu vast dat Nederland dus ongeveer 17 miljard euro aan Griekenland heeft uitgeleend. Ook staat vast dat Nederland dit geld zelf heeft geleend tegen een negatieve rente – dus het kost de Nederlandse overheid niets, ze verdient er zelfs geld aan – en heeft dit geld uitgeleend aan Griekenland. De rente die Nederland over haar uitgeleende 4.7 miljard euro ontvangt is in nevelen gehuld. Omdat er echter in het 2e steunpakket expliciet wordt gesproken dat 3.5% een lagere rente is dan de rente uit het eerste steunpakket, ga ik er gemakshalve van uit dat over de 4.7 miljard euro 4% rente wordt betaald door Griekenland aan Nederland.

Een eenvoudige rekensom leert dat Nederland aan de lening van 4.7 miljard euro per jaar 188 miljoen euro rente ontvangt en aan de lening van 13 miljard euro ruim 455 miljoen euro rente ontvangt. Dat Nederland ook nog geld verdient door dit geld op de kapitaalmarkt op te halen met een negatieve rente laat ik maar even buiten beschouwing. Totaal aan rente inkomsten voor de Nederlandse belastingbetaler: 643 miljoen euro. Als we verder doorrekenen en Griekenland dit volledige bedrag in 10 jaren terug moet gaan betalen – het jaar 2020 - dan kom ik tot de onthutsende cijfers dat Nederland aan de financiële crisis in Griekenland ruim 6.5 miljard euro verdient aan de Grieken. Hier merk ik bij op dat Griekenland dit bedrag gefaseerd terug betaalt en niet in 1 termijn in het jaar 2020.

Zou het dan niet op zijn plaats zijn geweest dat de Nederlandse media de volgende headlines hadden moeten publiceren bij de aanvang van de crisis. “Griekenland in financiële crisis – Nederland gaat miljoenen verdienen” of “Griekse crisis mooie aanvulling op staatstekort Nederlandse overheid”? Nog mooier zou zijn: “Nederland verdient miljarden aan Grieken”. Wat echter bijzonder onjuist is geformuleerd – en daar begon dit artikel mee – is dat de Nederlandse media schrijven dat het Nederland 1 miljard euro gaat kosten omdat Griekenland langer de tijd krijgt om terug te gaan betalen. Het kost dus geen geld, nee, het levert nu eenmaal minder geld op. Net als dat je als ondernemer een voorraad flatscreen televisies hebt waarvan je denkt dat je ze voor 1000 euro per stuk gaat verkopen, maar omdat de consument nu eenmaal weinig geld te besteden heeft, je televisies maar 900 euro per stuk gaan opleveren.

En dit is de enige waarheid. Zolang Griekenland in de euro wordt gehouden verdient iedereen geld aan Griekenland totdat Griekenland zelf zegt: we stoppen ermee en gaan terug naar de Drachme. Want los van het feit dat niemand weet wanneer Griekenland uit de Euro stapt en wat er gebeurt als Griekenland eruit stapt en staat er 1 ding als een paal boven water: Zolang er crisis is wordt er geld verdiend aan de Grieken. En dat verklaart natuurlijk al een hoop al is het maar om het simpele feit dat Griekenland twee jaar langer uitstel heeft gekregen.

Artikel geschreven op persoonlijke titel door Giannis Garlemos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&view=article&id=4330: de-ongecensureerde-waarheid-hoe-nederland-geld-verdient-aan-griekenlandcolumn-doorsturen&catid=75:grieks-financieel-nieuws-archief&Itemid=1976
(Pfff....Confused)
Quote
#24
Mooi en duidelijk begrijpbaar neergezet!. Alleen nu nog een progamma vinden die dit naar buiten brengt.Nieuwsuur of P&W zou zo'n progamma kunnen zijn. We kunnen met z'n allen wel ons ongenoegen uiten op dit forum, maar veel verder als dit forum zal het ook niet komen. Ik erger mij ook al lang aan de "selectieve" berichtgevingen in de media.
Nu maar hopen dat een redacteur van een bekende krant of tv -progamma dit forum leest! Dan bereiken we wat denk ik!
PowNed is "not my cup of tea" ,maar ballen hebben ze wel.Mischien iets voor hun?
Quote
#25
Dank @ Mitsos voor het met Firefox of Chrome copy/pasten van dat Griekse-Agenda stuk.

In #1 geeft Nieman een duidelijk overzicht van de problematiek.Hij eindigt heel bescheiden dat hij na een urenlange zwerftocht op het wereld wijde web geen goed antwoord heeft kunnen vinden op de vraag: "hoeveel hebben wij verdiend aan de Griekse misère?". Hij weet het niet; en ik overigens ook niet.

De Administrator van de Griekse Agenda kennelijk wél, zoals we boven kunnen lezen.Het is maar te hopen dat niemand zo gek is met deze 'kennis' voor het grote TV- voetlicht te treden.Een beetje expert van één van de belanghebbende partijen trapt er met gemak wel tien gaten in.

Eén ding er in staat als een paal boven water: de geldverstrekkers van de wereld zullen altijd méér geld van de lenende partij willen terugkrijgen dan ze er in stoppen, en dat is ook logisch.Voor de rest levert dit langdradige, onoverzichtelijke stuk mij geen nieuws op.Er over in discussie gaan heeft weinig zin: er zijn nog een aantal - ook nog steeds veranderende - andere parameters werkzaam in dit hele proces.Partijen hebben er geen enkel belang bij, die aan het schelle daglicht bloot te stellen; in tegendeel; hun agenda's blijven aan de openbaarheid en tranparantie onttrokken

Het gaat mij - net als Nieman - boven mijn pet - en daar hoeven we ons niet voor te schamen
Quote
#26
Ik word zo langzamerhand zo moe van al die discussies over wie draagt schuld, wie verdient er het meest aan, wie is grootste boeman. Voor mij is niemand heilig. Schulden kwijtschelden, geef ze een paar miljard mee als een soort startkapitaal.
Quote
#27
Volkomen met je eens @Conny, gewoon opnieuw beginnen.Lees a.u.b. ook nog even waarom ik dat juist zou vinden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  RTL-Alpha Yvon 3 2.965 22 May 2010, 11:16
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)