Grieksegids nieuws
Heimwee
#1
Wat heb ik ineens een heimwee naar Griekenland. Helaas ben ik er al een paar jaar niet meer geweest en komend jaar komt er ook niks van. Ik hoop in 2014 er weer heen te kunnen. Als je Griekenland intikt bij google afbeeldingen wordt het alleen maar erger. Zou het het weer zijn of ben ik gewoon klaar met alles hier in Nederland?
Quote
#2
Nou volgens mij heb je heimwee omdat je de mooie dingen onthoudt en de minder leuke dingen vergeet. Ik heb al heimwee als ik de deur van ons huis op Samos op slot draai voor de winter - ofschoon ik het ook leuk vind om weer in een grote stad te zijn en mijn familie en vrienden in NL weer te zien.
Maar blijf gewoon dromen van Griekenland, tot de dag dat je weer een vliegtuig kan nemen (of de auto kan pakken) en even later de Griekse zon op je huid kan voelen schijnen. Oja en hard werken - thuis en/of op de zaak doet de tijd sneller gaan, is mijn ervaring.
Quote
#3
(11 December 2012, 08:44)Arnold schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat heb ik ineens een heimwee naar Griekenland. Helaas ben ik er al een paar jaar niet meer geweest en komend jaar komt er ook niks van. Ik hoop in 2014 er weer heen te kunnen. Als je Griekenland intikt bij google afbeeldingen wordt het alleen maar erger. Zou het het weer zijn of ben ik gewoon klaar met alles hier in Nederland?

@Arnold, volgende stap wellicht emmigreren?

@ElsR, dat probleem heb ik ook hoor, als ik van GR weer terug naar NL moet, wordt ik al triest bij het idee. Het kost me dan ook altijd weer heel veel moeite om hier in NL te wennen. Gek maar wel waar. GR is voor mij pas echt thuiskomen. Met NL heb ik dat nooit gehad.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#4
Zo herkenbaar...
Een vakantie in Griekenland kan mij ook nooit lang genoeg duren (ben er domweg gelukkig); je ziet mij op de terugreis dan ook nooit zo vrolijk lachen, dit in tegenstelling tot de meeste andere reizigers, die altijd roepen blij zijn weer naar huis te gaan...
Quote
#5
Jullie verhalen zijn zó herkenbaar. Bij mij begint het grote missen altijd al vóór vertrek naar Nederland. Zo halverwege de vakantie krijg ik een enorme dip in het besef dat ik weer weg moet. Griekenland (Rhodos) voelt voor mij als thuis en ik heb ook enorme moeite om in Nederland weer te wennen. Vandaag nog 6 maanden en dan mag ik weer!
Quote
#6
Wennen in Nederland is altijd heel lastig, maar dat is nooit zo erg als ik ergens anders dan Griekenland ben geweest. Mijn (toen nog) vriendin vond het maar overdreven tot ze er ook een keer was geweest. Sindsdien hangt bij een EK of WK voetbal een Griekse vlag uit het raam ipv een Nederlandse vlag.
Quote
#7
Bij mij zie je 3 Griekse vlaggen als je goed kijkt, nu hoeft dat niet meer, ik zie nu Griekse vlaggen genoeg.
[Afbeelding: 33wlahf.jpg]
dit is de kleinste, alleen van binnen te zien samen met de mascotte.
[Afbeelding: 2f0bvx0.jpg]


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Tjá Arthur dat kan je nu wel zeggen, maar toch prijkt er nog steeds een Griekse vlag op jouw schip......!



[Afbeelding: wlrjmq.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#9
(17 December 2012, 18:51)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tjá Arthur dat kan je nu wel zeggen, maar toch prijkt er nog steeds een Griekse vlag op jouw schip......!



[Afbeelding: wlrjmq.jpg]

Zeg nooit boot tegen een schip , en ook niet schip tegen een boot.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
"Zeg nooit boot tegen een schip , en ook niet schip tegen een boot. "

Big Grin Big Grin Idd want als deze boot een schip aan boord neemt, vinden Arthur op de bodem van de zee.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#11
De mooiste/koudste heimwee foto komt nog, hij wordt gemaakt tussen Kerst en Nieuwjaar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(17 December 2012, 14:28)Arnold schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.... Sindsdien hangt bij een EK of WK voetbal een Griekse vlag uit het raam ipv een Nederlandse vlag.

Hadden wij ook @Arnold, totdat er mensen waren, die te kennen gaven wel de ruiten aan diggelen te gooien. we hebben de griekse vlag mooi laten hangen. Griekenland is in ons huis nr 1 :)
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)