dure vliegtickets
#1
Ligt het aan mijn eigen perceptie, of zijn de vliegtickets voor 2013 echt veel duurder geworden?
Of is dit enkel een Belgisch fenomeen?
Ik maakte volgende oefening: heen en terug, per persoon (!), van Brussel naar Athene, eerste helft van juli 2013. Ik kwam tot volgend resultaat:
- Brussels Airlines: 330 euro
- Aegean Airlines: 292 euro (maar extra transfer bij te boeken wegens vroeg vluchtuur)
- Jetairfly: 360 euro
- Thomas Cook: 434 euro

Met Ryanair van Brussels South (Charleroi) naar Volos is al niet veel beter: 290 euro... maar hier komen nog extra "s bij (bagage e.d.).

Via Schiphol is (voor ons) ook niet echt een optie, want dan moet de kost van treintickets, hotelovernachting of zelfs parking gedurende x aantal dagen bij gerekend worden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#2
Ja, de tickets zijn veel duurder geworden. Vorig jaar 140 euro p.p. betaald bij Jetairfly vanaf Charleroi naar Rhodos. Nu vragen zij 328 euro p.p. Ik denk dat er door het slechte afgelopen jaar minder losse tickets zijn. Heb je ook gekeken naar losse tickets via een touroperator, want dan is in ieder geval de bagage inclusief?
Quote
#3
Jetair vliegt bvb ma 08juli door en 22juli terug voor 248.98 retour

Wij hebben voor begin juni geboekt retour Athene 139.00 pp (Jetair )
Vanaf Brussel
Quote
#4
Je bent NU te laat voor goedkope tickets, toen Aegean de boekingen open stelde voor volgend jaar waren er zéér goedkope tickets, en Rechtstreeks naar Herhalkion,
omdat zij het vliegtuig deelde met Neckermann, Belgie. Je kon toen goede combinatie's maken met de charters?
Verschillende leden van dit forum hebben toen goede deal's gemaakt, zoek de toppic maar op!
Nu zul je moeten wachten tot het voorjaar, dan komen de openstaande stoelen wel weer voor € 50-75 p.st. enkele reis, gewoon blijven kijken!
Quote
#5
De vluchten naar Rhodos van Jetair zijn vanaf dag één duur geweest en nooit goedkoper geworden (ook niet duurder trouwens)
Quote
#6
inderdaad er is wat verandert. ik kan enkel in maart voor 77 euro thes-dusseldorf vinden. meestal kon ik in januari voor minder dan 150 euros dus-athene en thes-dus doen, nu 200. misschien is veel vraag en dat weten ze.
Quote
#7
Vroeg boeken, en elke dag de prijzen bekijken is de boodschap.
Wij hebben geboekt met Aegean via Nekkerman, Brussel - Heraklion (heen en terug), rechtstreeks, 200 euro(pp), begin augustus. Misschien kan het goedkoper lastminute.
Quote
#8
Zelf heb ik mijn tickets gekocht bij Aegean in oktober (voor vluchten in mei en juni). Prijs 363€ voor 2 personen H/T.
Best goedkoop dus als je vergelijkt met de prijzen die nu vermeld worden. Maar wel de duurste tickets bij Aegean van de laatste 5 jaren.

@Vlagreco: Wat bedoel je met vroeg vluchtuur? terugvlucht uit Athene om 08.30 uur? Is de vlucht van 17.00 uur geen optie?

Hou er rekening mee dat Brussels Airlines in 2013 niet meer zelf op Athene vliegt. De tickets die ze verkopen zijn voor vluchten van Aegean. Ik heb net zelf even de oefening gedaan: de tickets waarvan ik hierboven spreek kosten (nu) bij Brussels 611€. Bij Aegean kosten ze nu 491€ (alles inbegrepen).

Mijn ervaring (lijnvluchten) is dat het best is om de tickets zo vroeg mogelijk aan te kopen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Dat de prijzen steeds maar zouden stijgen dat kon een blinde zien aankomen. De mensen klagen steen en been , en toch kunnen ze zich een of twee vakantievluchten per jaar veroorloven. Dus laat men de prijzen jaar na jaar stilletjes stijgen , en er is geen man overboord.
Het is net als het verhaaltje van de kikker in de kookpot. Als je een kikker in een pot heet water flikkert springt hij er direct uit, steek je hem echter in een pot koud water dat langzaam opwarmt en hij blijft lekker zitten tot hij gaar is.
Wat die dure vluchten betreft, wel daar heb ik me jaren geleden tijdens mijn actieve dienst bij het leger, op voorbereid. Zie foto.

[Afbeelding: kd98go.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Voorbeeldje: Gisterenavond hebben we onverwacht voor een vriend een ticket geboekt voor vandaag, van Brussel naar Athene. Prijs € 299,.. enkele reis met.....Tamron. (tussenstop in Boekarest, reisduur wil je niet weten).
Quote
#11
Even door de vertaler halen. Het 2e artikel gaat over Ryan Air
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoe zet ik dit ook op de vraag van Vito, makkelijk vluchten vinden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(19 December 2012, 20:05)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even door de vertaler halen. Het 2e artikel gaat over Ryan Air
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoe zet ik dit ook op de vraag van Vito, makkelijk vluchten vinden.

Gaat waarschijnlijk over de opening van een Ryanair 'base' in Chania? Net zoals dit Engelstalig artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(19 December 2012, 21:17)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 December 2012, 20:05)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even door de vertaler halen. Het 2e artikel gaat over Ryan Air
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoe zet ik dit ook op de vraag van Vito, makkelijk vluchten vinden.

Gaat waarschijnlijk over de opening van een Ryanair 'base' in Chania? Net zoals dit Engelstalig artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat ook maar het gaat hierom.

To promote the new base, Ryanair will release a 100,000 seat sale with fares starting from £8 for travel across its European network in January. The tickets are available from midnight Thursday 20 December.

The new Chania routes will begin in April and will go on sale on Thursday.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Aardig dat je aan me denkt, Arthur, maar mijn wederhelft wil bij nader inzien perse vanaf Amsterdam vliegen, dus het wordt wederom AMS-ATH met Transavia. Prijzen liggen op dit moment op € 358,- voor 2 personen dus ik vind het juist wel meevallen. Afgelopen jaar betaalden we veel meer maar boekten we ook later.
Daar komen natuurlijk wel nog extra kosten bij als je koffers mee wilt nemen.
Quote
#15
Voor mensen die het nog niet gezien hebben:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=share

En hier staat ook wat nuttige informatie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Opgelet bij boeken van goedkope vliegtickets Patrick 5 2.057 30 June 2018, 22:24
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)