tips sporaden
#1
hallo, de kogel is door de kerk: we gaan dit jaar in augustus naar de sporaden. anolisos, skopelos en skiathos staan geboekt.
hebben jullie tips voor uitstapjes, bezienswaardigheden , restaurants enz...laat maar weten
Quote
#2
Ik denk dat je Alonissos bedoelt en niet Anolissos Tongue

Ik ben op alledrie de eilanden geweest, maar echte tips heb ik niet voor je. Ik vind het stuk voor stuk prachtige eilanden waar je gewoon zelf de boel moet verkennen, te voet of met een scooter zodat je de pijnbomen kunt ruiken.
De wandeling van Patitiri naar Oud Alonissos is een aanrader.
Quote
#3
Alonissos , dat bedoelde ik ja
kerstdiner zat nog in mijn hoofd vermoed ik Blush
Quote
#4
Nou @Roefke, volgens mij zit @Roosmarijn met haar familie en hun hotel op een van die eilanden, dus dan heb je daar alvast een aanknopingspunt. Heeft ze er inmiddels al niet een website over? Je zou even moeten zoeken hier op het forum.
Quote
#5
Roosmarijn zit op Skyros, en daar gaat Roefke juist niet naar toe.
Quote
#6
Okee @Vito dank voor de correctie
Quote
#7
Alonissos en skopelos zijn voor mij de aanraders skiatos was voor mij te toeristisch.
Quote
#8
Skiathos is inderdaad het meest toeristisch. Is namelijk meteen per vliegtuig te bereiken. Skiathos stad heeft een gezellige winkelstraat en boulevard en heeft een paar mooie stranden.

Skopelos is een gemoedelijk zeer groen eiland met verschillende leuke strandjes/baaitjes. Skopelos stad heeft leuke eettentjes en een gezellige boulevard. Zeer de moeite waard is om de kleine achter straatjes door te slenteren. Een natuurlijk de bekend filmlokaties uit "Mama Mia".

Alonissos is bij mij niet bekend, maar ik hoor er wel positieve verhalen over.

Impressie van Skopelos op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=skopelos
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#9
is het er gemakkelijk om in augustus een quad te huren, speel met het idee om elk eiland per quad te verkennen.
Quote
#10
Weet waar je aan begint met een quad, ze lijken leuk en comfortabel maar het tegenovergestelde is waar, je gebit trilt eruit (als je die hebt hahaha) en ze zijn gevaarlijk, er gebeuren veel ongelukken mee.
Ik heb dan liever een scooter, maar dat is persoonlijk.
Quote
#11
Het is inderdaad leuk en comfortabel. Zelf toer ik elk jaar op een quad rond en nog nooit een probleem gehad. Een quad is maar net zo (on)gevaarlijk als een scooter. Met beide is het maar net hoe je er mee omgaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Hai Roefke, het rijden op een quad is erg leuk, je kan er over oordelen als je er mee gereden hebt.
Heb zelf de Suzuki King quad en deze is confortabel. Weet niet welke er verhuurd worden haha.
Dus mensen die zeggen dat het niet comfortabel is, neeeee t ligt eraan.
Maar goed, erg leuk om mee rond te toeren, en over gevaar gesproken, tja alles kan een gevaar zijn, motor, bromfiets, noem maar op. Elk ongeluk zit in een klein hoekje en het ligt ook een beetje aan jezelf, gewoon normaal en voorzichtig rijden maar dat telt voor alles.
Mocht je er eentje huren, veel plezier en het zal je best bevallen! Succes.
Quote
#13
dat rijden heb ik zo geen schrik van, hier rij ik dagelijks met scooter, heb ervaring met motorijden enz..
Quote
#14
Wij zijn in 2011 naar de Sporaden geweest. Geland op Skiathos, meteen vertrokken met de Ferry naar Alonissos en daarna Skopelos aangedaan. Een paar dagen voor vertrek zijn we terug gegaan naar Skiathos. We hebben er heerlijk gewandeld op alle eilanden. Het was de moeite waard. Wij vonden Skiathos wel erg toeristisch en het is een groot verschil ten opzichte van de andere eilanden. Op Alonissos hadden we een appartement in de haven, met een prachtig uitzicht. En op Skopelos zaten we in een heel mooi huisje (beiden geregeld via internet). Ik zal eens in mijn "archief" kijken of ik nog een reisverslag heb van die vakantie. In ieder geval alvast veel voorpret!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#15
Als je op Alonissos toevallig in Nereidis in Patitiri logeert, hoef je voor een heerlijke maaltijd echt niet helemaal naar de haven. Een van de beste keukens van het eiland is namelijk in dit complexje! Het is een heerlijk eiland, geniet er van! En: kali orexi!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sporaden Marianne 9 4.727 09 January 2019, 18:24
Laatste bericht: Vito
  Sporaden marietta 1 5.809 14 January 2013, 17:18
Laatste bericht: paulette1958
  Sporaden Angeliki 11 13.468 30 January 2011, 18:38
Laatste bericht: Angeliki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)