Grieksegids nieuws
Waar sta ik?
#1
Misschien tijd voor een nieuwe.

Waar sta ik? Als het kan niet alleen de naam van de stad maar ook de naam van het bouwwerk. Veel plezier.

[Afbeelding: 2aj9yxj.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Information 
Je staat in de eerste hoofdstad van Griekenland, Nafplion, op het Paramidi kasteel. Overigens een fraaie stad met een heerlijke ijssalon achter het Grande Bretagne hotel.
Quote
#3
Dat was snel. Inderdaad helemaal goed. Op het Palamidi in Nafplion.

Dan maar meteen een nieuwe: In welk deel van welke stad sta ik?

[Afbeelding: 2prwht0.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Syros?
tenminste ik meen de kathedraal te herkennen..
Quote
#5
wat oude foto's bekeken en nu weet ik het zeker: de foto is genomen vanaf de bovenstad van Ermoupolis, de hoofdstad van Syros.
Quote
#6
Klopt Alberto. Ano Syros boven Ermoupolis
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Een wedervraag aan Patrick;
De vraag is wat staat daar op die foto , ik bedoel daarmee die 4 pantjes drie nog groen en ééntje reeds aanhet verwelken. Ik weet niet wanneer die foto trokken is, maar hoe zouden die drie nog groene exemplaren er nu uit zien. Ik weet het , ik ben er nog niet geweest maar ik zie het aan de planten zelf. Aan U nu om het antwoord te geven hoe kan je zien dat een zogenaamde (100 jarige) Agave Americana "αθάνατος" in het grieks, op het einde van zijn leven is gekomen ???
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Wel zielig, maar als de vruchten rijp zijn is hij zo gepiept.
Quote
#9
Beste Jef,

volgens mij kan je het zien aan die uitlopers: normaal heeft een agave alleen lange leerachtige bladeren, pas als er zo'n stengel met bloemen tevoorschijn komt is de plant aan het eind van zijn levenscyclus.
Quote
#10
Als de bloemen zijn bestoven, door vleermuizen, vormen zich nadien de zaaddozen die op de foto kan waarnemen. Nadat de zaaddozen hun inhoud hebben gelost, is het gedaan en streft de plant af. Trouwens met het sap uit de levende plant wordt een drankje gemaakt, maar welk drankje of welke drank zal ik maar zeggen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(01 January 2013, 22:07)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als de bloemen zijn bestoven, door vleermuizen, vormen zich nadien de zaaddozen die op de foto kan waarnemen. Nadat de zaaddozen hun inhoud hebben gelost, is het gedaan en streft de plant af. Trouwens met het sap uit de levende plant wordt een drankje gemaakt, maar welk drankje of welke drank zal ik maar zeggen.
Bedankt voor de uitleg. Wist ik niet.

Ik weet wel dat Tequila gemaakt wordt van Agave.
En met dank aan Wikipedia nog het volgende:
Mezcal is een verzamelnaam voor elke alcoholische drank die uit het sap van de agave wordt gedistilleerd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar sta ik..? Corry 3 8.575 22 March 2015, 22:46
Laatste bericht: Corry
  Waar sta ik, wat ben ik en hoe oud ben ik? Cor Nieuw Vennep 15 18.992 05 November 2013, 19:56
Laatste bericht: Bart0riste
  Waar sta ik? Cor Nieuw Vennep 6 4.850 20 May 2012, 22:54
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep
  Waar sta ik? Corry 11 7.847 31 October 2011, 20:06
Laatste bericht: Corry
  Waar sta ik nu weer? Ger 2 3.557 23 August 2011, 15:32
Laatste bericht: Ger
  Even een raadseltje; waar sta ik...? Corry 3 3.866 13 August 2011, 20:59
Laatste bericht: Corry
  Waar sta ik? Ger 6 5.112 23 March 2011, 17:22
Laatste bericht: Arnold
  Waar sta ik en wat ben ik? Cor Nieuw Vennep 10 7.810 11 March 2011, 13:23
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)