Karelias - een werkgever met een hart voor zijn personeel
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In bovenstaand artikel wordt beschreven hoe de industrieel Andreas Karelias. eigenaar van de tabakverwerkingfabriek "Karelias" dit jaar een totaal aan 1,8 miljoen euro aan bonussen aan zijn personeel geeft omdat de resultaten dit jaar zeer positief waren.

Het geld wordt als volgt verdeeld:

1. Voor aankoop van winterkleding voor gebruik in de fabriek euro 200 per werknemer.
2. Voor iedere werknemer die dit jaar geen werkdag heeft overgeslagen (zo staat het in het artikel) euro 850.
3. Ieder werknemer die kinderen heeft die op een staatsuniversiteit of technische hogeschool studeren krijgt euro 1400.
4. Werknemers wiens kinderen dit jaar geslaagd zijn voor deze universiteiten/scholen krijgen euro 500.
5. Het bedrijf geeft daarbij nog een laptop aan ieder kind dat dit jaar geslaagd is voor deze universiteiten/scholen.
6. Werknemers met een maandsalaris van boven de euro 1700 krijgen een extra bonus van euro 750.
7.Werknemers met een maandsalaris tssen de 1200 en 1699 euro krijgen een extra bonus van euro 1500. Degenen die 3 of meer minderjarige kinderen hebben krijgen nog een bedrag van euro 700 daar bovenop.
8. Werknemers die een maandsalaris vna beneden de euro 1200 hebben krijgen een extra bonus van euro 2500. Degenen die 2 of meer minderjarige kinderen hebben krijgen nog een bedrag van euro 400 per kind daar bovenop.

Om eerlijk te zijn ben ik een niet-roker.
Dat neemt niet weg dat ik mijn petje af neem voor deze man, die in deze tijden niet alleen aan zichzelf denkt maar zijn personeel zeer nauw betrekt bij het wel en wee van het bedrijf.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#2
je bent geen roker maar je woont in de stad van zijn oude fabriek. als kind op de gymnasio ging ik met de klas daar kijken hoe ze sigaretten maken. als ik in griekenland ben zou mijn merk ,Sante ruilen met een mooi kasetina van Karelias..zulke bedrijven moeten wij , als rokers steunen.
trouwens waar staat zijn fabriek nu?
Quote
#3
Respect voor K. Karelias bravo
Quote
#4
Pet af voor Karelias!
Quote
#5
heel heel mooi gebaar van een werkgever,dus ze bestaan nog
Quote
#6
Bravo voor A. Karelias.

[Afbeelding: 2wqaolt.jpg]
Quote
#7
een heel mooi gebaar
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#8
je bent geen roker maar je woont in de stad van zijn oude fabriek. als kind op de gymnasio ging ik met de klas daar kijken hoe ze sigaretten maken. als ik in griekenland ben zou mijn merk ,Sante ruilen met een mooi kasetina van Karelias..zulke bedrijven moeten wij , als rokers steunen.
trouwens waar staat zijn fabriek nu?

Ik weet dat er iets noordelijk van Kalamata een fabriek staat, maar of dit de enige is, daar heb ik geen idee van.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#9
(30 December 2012, 00:34)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




je bent geen roker maar je woont in de stad van zijn oude fabriek. als kind op de gymnasio ging ik met de klas daar kijken hoe ze sigaretten maken. als ik in griekenland ben zou mijn merk ,Sante ruilen met een mooi kasetina van Karelias..zulke bedrijven moeten wij , als rokers steunen.
trouwens waar staat zijn fabriek nu?

Ik weet dat er iets noordelijk van Kalamata een fabriek staat, maar of dit de enige is, daar heb ik geen idee van.

Volgens mij heeft vlassada gelijk, de fabriek moet ergens bij Kalamata staan. Hun hoofdkantoor is in Athene.
Dit is hun site (in het Grieks en in het Engels) maar er staat niet waar de fabriek is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#10
Deze man heeft absoluut een pluim verdient, hoop dat er nu nog een aantal volgen en ook deze aandacht aan hun medewerkers willen schenken.
Ik heb ook even gezocht en op hun homepage onder sitemap staat het adres aangegeven;
Athinon street, Kalamata.

Vriendelijke groet,
Kock
Quote
#11
Hopelijk komen deze mensen met de giften niet net boven een grens, zodat ze alles (+ extra) weer in kunnen leveren aan "de belasting".....scheld

Maar voor het bedrijf: duimpie
Zouden meer bedrijven (óók in Nederland) een voorbeeld aan kunnen nemen.
Quote
#12
Goed om ook eens zo'n bericht te lezen: dank je wel, ADO.
kennelijk gaat het dus nog redelijk met de tabaksindustrie..
Mooi ook die foto van dat pakje Sante met de blonde dame er op. Begin jaren '80 nam ik altijd deze pakjes mee terug om uit te delen (vooral voor de verpakking, eerlijk gezegd vond ik ze niet te roken), ik gaf er een keer een aan een oude maat die na zijn eerste trek verrast uitriep: he, zoiets rookten we aan het eind van de oorlog ook!Big Grin
Quote
#13
ze zijn nog steeds, ik koop ze als ik in griekenland ben al is de prijs veel te hoog nu. in de jaren 80 , als ik met de lelijke eend rond ging in europa, had ik altijd een paar sloffen gekocht op de grens van Euzoni.ze waren zo goedkoop, dat ik ze cadeau gaaf aan de Duitse douane die ze te veel vond en ik moest de belasting betalen.
mooi foto aginouli.
Quote
#14
Dat is nog eens positief nieuws!!!! Nu maar hopen dat dit goede voorbeeld ook gevolgd wordt...
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Top! Dat zie je niet gauw...
Daar zouden meer werkgevers een voorbeeld aan moeten nemen...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekenland stelt zijn grenzen open. Hoe zit dat als je met de auto gaat? Irini45 31 9.436 12 June 2020, 20:01
Laatste bericht: Patrick
  Opus steekt Grieken hart onder de riem Dafne 15 8.649 18 August 2012, 08:53
Laatste bericht: Dafne
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.200 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick
  Wij zijn allemaal Grieken......een keerpunt? Vasilis 14 11.347 20 February 2012, 22:33
Laatste bericht: Margo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)