Corruptie
#1
Vandaag in de Telegraaf een bericht dat de moeder van de voormalige Griekse premier George Papandreou een bedrag van 550 miljoen EUR op een bank rekening in Zwitserland zou hebben staan.
Er is natuurlijk nog niets bewezen in deze en het zijn enkel speculaties maar het is toch algemeen bekend dat er door Griekse politici enorme bedragen zijn verduisterd. Er zijn zelfs verhalen dat wanneer alle kapitaal dat door overheidspersonen, het bedrijfsleven alsmede rijke particulieren in het buitenland ondergebracht is, terug zou keren naar Griekenland zij nagenoeg geen hulp van de rest van Europa nodig zouden hebben.

Ik vraag mij steeds af wanneer er weer nieuw geld naar Griekenland wordt overgemaakt er geen maatregelen worden worden geëist om tenminste hier een onderzoek naar te doen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dergelijke bedragen te achterhalen en of het rechtmatig is verkregen. Als in Nederland politici 100 EUR onterecht declareren worden er al kamervragen gesteld.
Quote
#2
@Chris, je kijkt hier nergens meer van op. Deze dagen hoor je ook steeds meer over meerdere priesters die zo'n bankrekening met flinke bedragen in het buitenland zouden hebben.
Quote
#3
(03 December 2012, 16:52)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Chris, je kijkt hier nergens meer van op. Deze dagen hoor je ook steeds meer over meerdere priesters die zo'n bankrekening met flinke bedragen in het buitenland zouden hebben.


Oh maar zo kennen we er ook in België hoor, dat verhaal is hier al wel 15 à 20 jaar oud. Mijnheer pastoor heeft grond op Sardinië...kwam zo goed als zeker van de collectebus...Dodgy
Quote
#4
De Telegraaf had vandaag een verhaal dat de moeder van Papandreou (oud-premier van de PASOK) 550 miljoen euro op een Zwitserse bankrekening zou hebben .... maar het is de Telegraaf he die halen graag linkse jongens en meisjes onderuit. Ik heb het nog nergens anders gelezen dus.
Quote
#5
Ik weet niet of er bewijzen zijn, maar diverse nieuwsberichten hebben er wel aandacht aan moeder Papandreou besteed wat dit punt betreft.

@El Greco, ha ha maar dan krijg je weer t verschil : Er zijn hier volgens de krant 10 stuks priesters die volgens de krant "grisa rasa' hebben. Hoe vertaal je dat nu? Gouden gewaad of zo? M.a.w. corruptie zul je overal hebben, maar hier net een graadje erger.
Quote
#6
(03 December 2012, 16:41)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag in de Telegraaf een bericht dat de moeder van de voormalige Griekse premier George Papandreou een bedrag van 550 miljoen EUR op een bank rekening in Zwitserland zou hebben staan.
Er is natuurlijk nog niets bewezen in deze en het zijn enkel speculaties maar het is toch algemeen bekend dat er door Griekse politici enorme bedragen zijn verduisterd. Er zijn zelfs verhalen dat wanneer alle kapitaal dat door overheidspersonen, het bedrijfsleven alsmede rijke particulieren in het buitenland ondergebracht is, terug zou keren naar Griekenland zij nagenoeg geen hulp van de rest van Europa nodig zouden hebben.

Ik vraag mij steeds af wanneer er weer nieuw geld naar Griekenland wordt overgemaakt er geen maatregelen worden worden geëist om tenminste hier een onderzoek naar te doen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dergelijke bedragen te achterhalen en of het rechtmatig is verkregen. Als in Nederland politici 100 EUR onterecht declareren worden er al kamervragen gesteld.

Banken, Zwitserland, onderzoek ?????? Als er 1 zaak is waarvoor ze in het land van de koekoeksklokken niet erg meewerkend zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Els, de Telegraaf baseert zich op berichten uit To Vima en Proto Thema eerder deze week. Maar kijk eens hier, op de site van de Britse kwaliteitskrant
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Zij laten de uitgever van Hot Doc aan het woord, het Griekse blad dat onlangs de Lagardelist (lijst van Grieken met grote Zwitserse bankrekeningen) publiceerde:

"The whole story is the product of rumour. It's a very dirty game. Instead of investigating who is on the list, which has sat in the office drawers of ministers for over two years, scenarios are now being created as to what names are behind the names on the list. The truth of the matter is that there are hundreds of offshore companies also on the list which should be looked into. This is about the press settling accounts. Margaret Papandreou is a victim."

Beetje off topic, maar wie nog geen fan was van The Guardian
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Het filmpje is door het gezaghebbende Amerikaanse reclamevakblad AdWeek genomineerd als beste reclame van 2012 wereldwijd. Toegegeven, het is ook geniaal.
Quote
#8
Dat het een 'very dirty game' is lijkt me evident.
Anders zouden ze toch allang achter deze lieden aan zijn gegaan. Er zal wel een gigantische beerput opengaan.
Evengoed bizar, het gaat vermoedelijk om miljarden waarvan wellicht een flink deel teruggevorderd zou kunnen worden.
Quote
#9
goed gezien ,Tina.
Quote
#10
(04 December 2012, 12:22)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Els, de Telegraaf baseert zich op berichten uit To Vima en Proto Thema eerder deze week. Maar kijk eens hier, op de site van de Britse kwaliteitskrant
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Zij laten de uitgever van Hot Doc aan het woord, het Griekse blad dat onlangs de Lagardelist (lijst van Grieken met grote Zwitserse bankrekeningen) publiceerde:

"The whole story is the product of rumour. It's a very dirty game. Instead of investigating who is on the list, which has sat in the office drawers of ministers for over two years, scenarios are now being created as to what names are behind the names on the list. The truth of the matter is that there are hundreds of offshore companies also on the list which should be looked into. This is about the press settling accounts. Margaret Papandreou is a victim."

Beetje off topic, maar wie nog geen fan was van The Guardian
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Het filmpje is door het gezaghebbende Amerikaanse reclamevakblad AdWeek genomineerd als beste reclame van 2012 wereldwijd. Toegegeven, het is ook geniaal.

"victim" ?
Quote
#11
In nieuwste Lychnari staat een verhaal over de crisis. Daar staat in dat er 250 nieuwe belastingcontroleurs zijn gevonden, dat die alle examens hebben afgelegd maar niet aan het werk kunnen omdat de vakbond van belastinginspecteurs dat blokkeert. Vraag me af welke belangen die beschermen.

Cors
Quote
#12
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=twitter
Quote
#13
toen ik dat las dacht ik naar 1965 , toen de volk tegen de Koning riep.Δε σε θέλει ο λαός, παρ' τη μάνα σου και μπρος, dus de volk wil je niet, neem je moeder mee en ga weg. ik denk dat de volk ook zo denkt, over deze altijd vreemd voor de GRIeken mvr. wij kennen haar als MArgarita van Andreas.
Quote
#14
Voor deze man, die nota bene tijdens de crisis mee aan het financiële roer zat: één rechtvaardige straf:
DE GEVANGENIS !!!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
Ja, het één en ander heb ik al eens beschreven, als het over de corruptie gaat. De regel die, waar je op deze wereld ook maar bent (dan/wel woont) is het niet wat je kent, maar wie je kent.

Diversenen op dit bord, zullen daar best wel eens mee te maken hebben gehad. Ik zeker wel, maar niet over de bedragen die hier genoemd worden op het bord.

Succes alle de komende jaar.

[Afbeelding: n55w8m.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pasok betrokken bij Europese corruptie? El Greco 28 7.650 12 April 2023, 17:02
Laatste bericht: Patrick
  Corruptie papajani 32 19.858 19 March 2012, 22:15
Laatste bericht: jjohn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)