Grieksegids nieuws
NavFree-app in Griekenland?
#1
[Afbeelding: a7tU87_R9gSIf6PqqpYIxr7X-o7-Pe_WH0uamcUN...xNgbg=w124]

Ik gebruik al een tijdje met veel plezier de gratis NavFree navigatie-app op m'n Samsung Galaxy Tab-2. Werkt prima hiet in de Zuid-Limburgse grensstreek maar ook bijvoorbeeld in Luxemburg.
Het grote voordeel is dat je alleen de kaarten die je nodig hebt op je tablet laadt en verder dus geen Wifi of 3G nodig hebt.

Nou zat ik te denken om ook de Griekenland-kaarten op m'n tablet te zetten maar merk dat er helemaal geen Griekenland-kaarten beschikbaar zijn in de Google playstore.
Heeft iemand een idee of dat klopt cq waar je wel aan de Gr-kaarten kan komen?
Quote
#2
Volgens mij heet sygic griekse kaarten.
Quote
#3
(02 January 2013, 19:03)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij heet sygic griekse kaarten.

Ja, dat weet ik Cris, maar ik ben nu helemaal gewend aan NavFree en wil daar graag mee blijven werken. Bevalt mij persoonlijk ook een stuk beter dan Sygic, die gebruikte ik hiervoor.
Quote
#4
sygic werkt op mijn samsung tab perfect op kreta tot in de bergen
Quote
#5
Ik heb reeds vorige maand gemaild naar Navfree-Navmii hierover en heb vernomen dat de GPS voor iPad voor Griekenland in een testfase zit en kortelings zal beschikbaar zijn. Wanneer juist? Geen idee. Voor Android is er reeds een gratis versie.
Ik gebruik Navfree Benelux liever dan de GPS die in de auto zit, maar bvb voor Frankrijk en Spanje lukt het niet. Hopelijk voor Griekenland wel!
Quote
#6
Sygic is ook niet gratis, alleen een 7-daagse gratis proefperiode, daarna moet je betalen. Bovendien vond ik het een vrij zware en daardoor trage applicatie. Ook mijn voorkeur gaat naar Navfree.
Quote
#7
hij is super snel ,ik heb hem bij mijn samsung tab er op gekregen,dus denk ik er gewoon bij betaald,min punt het opstarten en sat vinden
voorheen garmin,deze was ook zeer goed ,ook de kleinere straatjes er op
ik kan alleen praten over kreta,daar werkt hij perfect,en in nederland belgien duitsland
Quote
#8
Ik had ooit van dit initiatief gehoord maar er verder geen aandacht aan besteed.
Nu ben ik gaan kijken, en heb me meteen aangemeld.
Onvoorstelbaar hoe gedetailleerd die kaart is. Ik heb vervolgens op de kaart van Kreta zitten kijken, en dan met name de streek waar wij zitten omdat ik die goed ken, en de detailrijkdom is heel goed.

Goede tip, thanks!
Quote
#9
ik wil navfree ook wel eens proberen,gratis voor android,dus waarom niet proberen,misschien een snellere opstart
Quote
#10
(03 January 2013, 11:20)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




........ Voor Android is er reeds een gratis versie.

Wanneer je via de app kaarten binnenhaalt staat Griekenland niet in het lijstje. Is die kaart ergens anders te vinden ?
Ik heb een Android device.
Quote
#11
(03 January 2013, 13:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer je via de app kaarten binnenhaalt staat Griekenland niet in het lijstje. Is die kaart ergens anders te vinden ?
Ik heb een Android device.

Dat was nou net wat ik ook wilde weten in bericht 1 van deze topic Big Grin
Quote
#12
(03 January 2013, 13:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 January 2013, 13:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer je via de app kaarten binnenhaalt staat Griekenland niet in het lijstje. Is die kaart ergens anders te vinden ?
Ik heb een Android device.

Dat was nou net wat ik ook wilde weten in bericht 1 van deze topic Big Grin

Check !
En zo is het cirkeltje na een aantal berichten weer rond Big Grin

Ik ga op zoek. Wanneer ik wat vind laat ik dat weten.
Quote
#13
als het van Google is, werk toch niet met google maps?? waarom moet je een aparte kart van griekenland downloaden?? griekenland is altijd een probleem met de gewone navi apparaatjes ook. de ene heeft 22 landen andere weer 44 of 45. heb al jaren een ding van 100 euro van Garmin, en vervang het niet , vorige jaar een update ,omdat griekenland er op zat en nog zit. en met de nieuwe wegen ook.
Quote
#14
Als ik het goed begrijp is een GR kaart beschikbaar voor Android. Er is nog geen IOS versie.
Deze kaart zou vanuit een test app downloadbaar zijn. Deze app wordt gebruikt voor ontwikkeling.

De test app is te downloaden, echter niet via Google play.

Deze Android app moet je dus eerst naar je pc downloaden, dan op je Android device 'installeren van vreemde bronnen' aanzetten, de apk file op je telefoon of tablet zetten (in vast geheugen of SD kaartje), en deze vervolgens installeren.
Je hebt dan dus wel ineens twee Navfree apps op je Android device staan!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De kaart is nog in ontwikkeling, en gebruikers die de testapp willen gebruiken wordt gevraagd mee te werken aan de verdere ontwikkeling van de app en de kaart(en).

Hou rekening met het volgende:
Met een test app en test kaart kan je bugs tegenkomen c.q. foute routes voorgeschoteld krijgen!
Quote
#15
Heeft iemand de beta versie an het werken gekregen,mij lukt het niet
Quote
#16
Ben je niet vergeten bij: Instellingen --> Beveiliging --> Onbekende bronnen (Toestaan dat apps uit andere bronnen dan de Play store worden geïnstalleerd) het vinkje aan te zetten ?
Quote
#17
Hallo mede forummers,

Omdat ik ook zonder data-verbinding wilde navigeren had ik ook NavFree op mijn Android.
Ze beloofden al een hele tijd een Griekse kaart.
Nou, wachten, wachten en nog eens wachten.
Omdat ik niet langer wilde wachten overgestapt op OSMAND, ook gratis.
Alle mogelijke kaarten van OSM downloadbaar.
OpenStreetMap is een project met als doel om vrij beschikbare en vrij bewerkbare landkaarten te maken.
OSMAND werkt (voor mij althans) handiger dan NavFree.
2 vliegen in 1 klap dus.

Vriendelijke groeten van Hans Dubiez.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)