Ferry boten
#1
Hi beste lezers, wie kan mij iets schrijven over de ervaring (en) van de ferry boten v/d maatschappij Grimaldi, metname de Forza en de Coraggio. Het is een Italiaanse onderneming, maar hoe zijn de ervaringen van die geen, die er mee gevaren heeft.

Zie graag reacties van de lezers.


Cornelios
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&lang=en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Er staan ook wat reacties op dit en het Griekeland prikbord over schepen van Grimaldi dit afgelopen zomer door Minoan zijn gebruikt.

Hopelijk op meer reacties.
Quote
#3
Minoan is een aantal jaren terug overgenomen door Grimaldi. Logisch dus dat je Gribaldi schepen tegenkomt op lijnen die voorheen door Minoan werden bevaren. Buiten de naam betaat Minoan dus niet meer. Is te merken op de schepen. Onderhoud en schoonmaak is wat minder. Service aan boord en de catering zijn slechter geworden. Moet wel zeggen dat we in 2010 voor het laatst op een Minoan schip zijn geweest. Mss is het intussen weer beter.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#4
Hallo,
Even op uw oproepje reageren, varen al enkele jaren met de grimaldi line, o.a met minoan lines wat daar een onderdeel van is. Deze vaart helaas niet meer vanuit Venetie (nu vanuit Trëiste) vandaar vorig jaar met Anek line overgevaren. Dit jaar weer geboekt(Anek) en varen met de Forza naar Patras. Deze is door Anek bij grimaldi ingehuurd.( het is een vrij nieuw schip) Dus nog geen ervaring. Over het algemen zijn de schepen erg goed.
Groeten ostria
Quote
#5
Ik ben, vlak voor oud en nieuw, met de Corragio (ANEK) gevaren van Patras naar Athene. Deze boot is me zeer goed bevaleen. Vrij klein, maar daardoor overzichtelijk. Meestal vaar ik met Minoan en ik moet zeggen dat service aan boord er niet beter op is geworden sinds de overname door de Grimaldi groep.
Quote
#6
(09 January 2013, 17:25)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben, vlak voor oud en nieuw, met de Corragio (ANEK) gevaren van Patras naar Athene. Deze boot is me zeer goed bevaleen. Vrij klein, maar daardoor overzichtelijk. Meestal vaar ik met Minoan en ik moet zeggen dat service aan boord er niet beter op is geworden sinds de overname door de Grimaldi groep.
Bedoel jij Patras Venetie of Ancona @Chris.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
hmm, foutje Ik bedoelde Patras-Venetie.
Quote
#8
Sinds 2002 vaar ik met de ferry afwisselend Ancona - Venetie --Igoumenitsa en dan sinds 2009 andersom. De meeste keren met Minoan en dat bevalt me uitstekend ook sinds ze zijn toegetreden tot de Grimaldi group. Voordeel van Minoan vind ik dat je punten kunt sparen en de show your card korting. Met die punten kun je dan weer vrij reizen sparen en krijg je 10% korting op wat je aan boord koopt.
Zo heb ik de emigratiereis die wij in december 2009 maakten voor mij en de auto + aanhanger vrij kunnen maken alleen het ticket voor mijn vrouw betaald en dat in een eigen hut. Daarbij is Minoan iets goedkoper dan Anek.
Nu is er bij Minoan de nieuwe route Patras - Igoumenitsa - Ancona - Triest, wat daar het voordeel van is weet ik niet. Venetie was voor mij ideaal, van en naar Griekenland met een tussenstop in de buurt van Freiburg Duitsland. Nu vanuit Ancona, met een aankomsttijd om 17:00 uur, kom ik in de nacht aan in Freiburg, vanuit Venetie, aankomsttijd 9:00 uur, was ik eind van de middag in Freiburg.
Tickits koop ik altijd direct via internet bij Minoan of Anek en haal ze af bij de balie aan de haven.

Veel succes met de keuze.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#9
Hallo allen, fijn dat er enkele reacties zijn die best wel verschillend zijn. De overtochten doe ik dan vanaf 1991 en dat waren verschillende ferry's. Ook van diverse plaatsen die genoemd zijn.

Met de nieuwe situatie v/d laatste jaren, heeft Grimaldi wat veranderingen teweeg gebracht, in deze oversteken en heb daar dan verschillende meningen over gehoord, zoals je nu dat ook merk met deze posting. Zo te lezen zijn daar wat verschillen in, zoals zeker de service.

Ik ben er nog niet uit, maar moet wel voor 28 -02-2013 beslissen om aan de kortingen te kunnen komen, van 10 % voor de vroegboeking en 10 % voor de leeftijd die je hebt.

Zo heeft ook ieder zijn ingangen, als het om de goed de boekingen gaat, zo heb ik die altijd vanuit Parga en met de toegestuurde codes, die via het mail verkeer gaat, is dat tot heden zeer goed gegaan.

Tot zoverre alle bedankt alvast.

Gr Cornelios
Quote
#10
Je kunt ook nog korting krijgen met je anwb lidmaatschap, samen met je vroegboekkorting.
Quote
#11
En wat jij en ik altijd doen @Chris, is een deckseat nemen, je kunt zowiezo altijd binnen slapen op je matje en als het rustig is goedkoop opwaarderen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Eind november met de Coraggio (nu met ANEK-schoorsteen) van Igoumenitsa naar Venetie gevaren. Is wel duidelijk kleiner dan de Lefka Ori en de Sophocles, die ANEK eerder inzette op dit traject en dus ook drukker. Maar die hogere bezettingsgraad hoeft ANEK ook wel nodig gezien hun financiele resultaten. De Corragio is een tamelijk nieuwe boot, die een paar jaar terug nog een tijdje door Stena Lines is gehuurd voor de route Hoek van Holland-Harwich.
Quote
#13
Ja Chris, dat weet ik, als het om de anwb pas gaat, dat had ik voorheen ook. Alleen denk ik, dat het of of is, dan wel de ene niet en de ander wel !!. Als je het dan op zou tellen, 10 % van de eerder boeking, 10 % voor, dat je boven de 60 bent en dan nog eens 10 % voor de anwb pas, dat zou 30 % zijn, dat zou ik wel willen, maar denk dat dat niet kan.

Gr Cornelios.
Quote
#14
@Papajani Je kunt het uitproberen op minoan.gr Ik heb in ieder geval anwb en vroegboek samen gekregen.
Quote
#15
Hi Chris, wat je schreef klopt dan ook wel, de anwb en vroegboeking, dat zo betekenen dat je in totaal 20 % hebt en geen 30 %. Maar zal dat verder uitvogelen en zeker de reisorganisatie in Parga, daar aan herinneren. Maar vooralsnog denk ik dat het één v/d twee is. Of korting dat je boven de 60 bent danwel of, de anwb pas !!!.

Bedankt voor je reactie. Cornelios.
Quote
#16
Ik heb alvast geboekt voor 2013. Mijn ervaring is dat de ene maatschappij wel seniorenkorting geeft en de andere niet. Ook wij nemen een stoel en gaan dan na een uurtje varen proberen af te dingen op een hut. We gaan buiten het vakantieseizoen dus meestal wel geluk met een hut.
Quote
#17
Oke, ja dat kan ook, als het om het afdingen gaat, maar et welke maatschapppij ga jij dan (ElsR).

Vond een Stoel ook niet alles en is ook duurder dan een deck !, Als je gaat afdingen, moet je dat verschil ff met elkaar gaan vergelijken. We hebben dat ook een keer geprobeerd, (afdingen op een hut) maar dat ging toen niet, maar de tijden zijn veranderd, misschien kan het nu wel.

Gr Cornelios
Quote
#18
Idea
Na de roestbak (Minoan) Zeus palace van verl. jaar gaan wij (65+ en wonende op Kreta) dus met een andere mij. waarschijnlijk Anek superfast
maar heeft iemand ook ervaring met de Ventouris line van Bari naar Patras ?
Deze is ook niet duur maar van deze ferries weten we (te) weinig.
Quote
#19
Hi, v/d Ventouris heb ik alleen vernomen dat die, tot heden, de slechtste maatschappij was, vraag me niet waarom, weet alleen dat er een lange tijd in de port van Igoumenitsa en een boot ligt, van de Ventouris en zo te zien, geen centimeter is verplaatst, maar dat is geen garantie van een slechte maatschappij, maar toch.

Ja, de genoemde Anek Superfast door jou, zal het beste kunnen zijn, alleen is die sowieso duurder en hopelijk heb je dan ook een boot van die maatschappij, waarom, omdat één van mijn schoonzoons ook met een andere boot terug ging, van Igoumenitsa naar Ancona. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr uit Poeldijk
Quote
#20
Anek heeft fijne boten en slechte . Wanner je bijvoorbeld vanuit Chania vertrekt en je hebt de "Lato", dan weet je dat je een vieze oude boot hebt. wij hebben hem omgedoopt tot "Lathos".
Ik denk eigenljk dat elke rederij wel een overjarig schip heeft wat zijn beste tijd heeft gehad. Zelf was ik voorheen altijd erg tevreden over Superfast, nu opgegaan in Anek.
Quote
#21
Ja Chris, zo heeft ieder zijn bewegingen waar hi of zij een boeking doen. Voorheen washet bij mij zeker de Minoanlines, soms de Superfast en de laatste drie jaar was het de Anek lines. Nu ben ik met een boeking bezig, om met de Anek wederom de oversteek te maken en kreeg een optie die, zoals ik dat wilde, vanuit Venetia -Igoumenitsa. zoals gezegd, voor ons de beste optie, maar met de boten, heen reis de Forza en terug de Coraggio en die zijn van Grimaldi, zoals ik later heb vernomen, dat deze worden ingehuurd door de Anek, CQ Superfast !!.

Maar ik zalhet één en ander verder om een uitleg vragen. Moet wel zeggen dat de prijzen mij meevielen.

Gr uit Poeldijk
Quote
#22
Cornelios.

Bij Superfast heb je korting op :
20 % vroegboek
10 % 60 +
25 % met je ANWB kaart.

10 % op het deck of andere accomodaties
25 % op je auto.

Je kunt ook een offerte aanvragen bij Superfast zelf. Stuur hen een mail, dan krijg je een prijsopgave.

Ik heb een prijsopgaaf bij Superfast gevraagd en bij Minoan varen vanuit Trieste.
Van Superfast kreeg ik de volgende dag een reactie.
Van Minoan heb ik na vijf dagen niets gehoord.

SUC6
Quote
#23
Hi, bedankt en ga daarmee aan de slag,

Gr Cornelios

Hi iakovos, ik heb het één en ander geprobeerd, o.a er naar te bellen Suoerfast, naar 0104139293, maar dat is geen goed tel: nummer. maar heb hen via de site een mail toe laten komen.

Nu is het ff afwachten, alvast bedankt.

Gr: Cornelios
Quote
#24
Hoi Cornelios,

Ik kreeg de volgede dag een offerte van Superfast.
Hieronder alle contact gegevens.

SUC6.

Minoan heb ik gisteren een herrinering gestuurd, maar ook vandaag geen enkel antwoord.
Waarschijndelijk heeft Minoan geen klanten nodig.
Vorige week vrijdag de eertste mail gestuurd aan Minoan.

Help Desk
Superfast Ferries & Blue Star Ferries
123-125,Syngrou Avenue & 3 Torva Street
11745 Athens, Greece
Phone:+30-210-8919888 (ext. 1377)
+30-210-8919777 (ANEK-SUPERFAST)
Fax: +30-210-8919889
e-mail:helpdesk@attica-group.com
helpdesk1@anek-superfast.com
yabanis@attica-group.com
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Hi, wederom bedankt voor de tweede info: en hoop één deze dagen van Superfast wat te horen. Zonodig, zal ik proberen een tel: nummer te vinden in Rotterdam, want kan mij herinneren dat daar ook een vestiging is van Superfast !!

Gr Cornelios
Quote
#26
Wat is het probleem om gewoon even een proefboeking op de website te doen? Krijg je alle info te zien, inclusief de prijs.
Quote
#27
Ik boek altijd bij aferry. Redelijk scherpe prijzen en nette afhandeling.
Quote
#28
Ik heb even gekeken op aferry.com en ik ben 4 tientjes goedkoper uit op bijv. een enkele reis ancona-patras dan wanneer ik direct boek via minoan..
Quote
#29
Ik doe blijkbaar iets verkeerd,
Wat zou ik niet weten.
Ik heb drie maal een proefboeking gemaakt bij :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik kan niet Camping On Board selecteren en boeken.
Ik kan niet gebruik maken van mijn ANWB kaart.
Er wordt géén gebruik gemaakt van de 20 % vroegboekkorting.
Waarom ? Ik weet het niet.

Anderen hebben flinke kortingen en voordelige aanbiedingen, maar ik krijg géén voordelige aanbiedingen !
Het resultaat :
Volgens opgave van Superfast betaal ik € 560,00
Volgens de opgave van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




betaal ik € 693,00.
Dus zo’n € 133,00 meer aferry.com !!

Dus ik boek maar liever bij de maatschappij zelf.

Wat ook vreemd is bij aferry.com de route van Minoan Trieste –Patras wordt niet aangeboden.
Waarom ?

Ook is het niet mogelijk bij aferry.com dekpassage te kiezen voor de overtocht door ANEK-Superfast.
Waarom ?

Kijk je naar de aanbiedingen.
Dan is alleen ANEK met aanbiedingen
Venice - Igoumenitsa
Auto + 2 Retour
Travelling on: 16/04/2013 - 07/10/2013
Kosten € 365,00.
Klik je op ga.
Dan blijkt plotseling dat € 365,00, € 415,00 geworden te zijn.
Waarom ? Een verschil van € 50,00 !
Maar gaar door met boeken, dan wordt het bedrag uiteindelijk
€ 463,00 ?
Dus bijna € 100,00 meer !!
Lekker dus zo’n aanbieding. Boeren bedrog.Angry
Quote
#30
rectificatie: ik ben goedkoper uit als ik direct bij minoan boek.
Quote
#31
Nou, dat is dan allemaal niet te volgen, als het om de prijzen gaat. Maar op het gedeelte wat je schreef over de anek lines aikovos, dat wordt dan de Grimaldi maatschappij uitgevoerd, met de boten die al genoemd zijn in de topic.

Al met al een verwarrende situatie en het is daar nog onduidelijker geworden, volgens mij.

Ik ben nu afwachtende, op mijn mail naar de Superfast en kijk dan weer ff richting Parga, wat zij kunnen doen, en aan de hand daarvan neem ik de beslissing.

Sowieso bedankt voor de reacties van jullie.
Gr Cornelios
Quote
#32
Mijn ervaring in 2009 met Minoan/Grimaldi was niet denderend. We waren beter gewend de jaren ervoor. Ik was één keer met Superfastferries (2006) en vond dat toen minder dan Minoan. Als ik alle reacties lees is het wisselend wat iedereen er van vindt.
Denk dat het dit jaar toch weer Minoan wordt, Ancona-Patras, met deze boot, die van 2010 is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&header=true%29 Met ANWB-korting en vroegboekkorting best te doen.
Quote
#33
Wij gaan eind januari (en eind februari ook weer met hen retour) met Minoan (onze inboedel wegbrengen) en begin april (enkele reis) met Superfast. Dus ik kan dan goed vergelijken in een jaar;) al zullen we daarna voorlopig geen ferryboot naar Italie meer nodig hebben Big Grin. Ervaringen waren eerder met beide oke, dus alleen op prijs geselecteerd. Ik zal het resultaat van mijn vergelijking tzt laten weten.
Quote
#34
Ja, inderdaad Corry en ook andere lezers, het is wisselvallig allemaal geworden. Dat ligt volgens mij niet aan de schrijvers, bedoeld wordt wij, maar aan de maatschappijen. Natuurlijk is je eigen ervaring de beste graad/meter, zeker als het gaat om de ervaringen die ieder daar over heeft.

Het was voorheen, zeker toen we voor het eerst in 1991 de oversteek de maakte, daarvoor reden we over de weg, en dat was vanaf 1979-tot 1990, was het ook wat. Ik bedoel daarmee, dat je toen nog de controle op de boot waren v/d douane. Dat duurde altijd erg lang, aan boord. Alles heeft een andere wending gekregen. De tijden werden, zeker nu, als vertrektijden “gezien vanuit Italië: voor vele een onmogelijk zaak, dit persoonlijk en misschien meerdere die in het laag seizoen de oversteek zouden of gaan maken. Van de 3 maatschappijn t/w de Superfast/anek en minoalines, heeft alleen de Aneklines de beste tijden voor een vertrek uit Italië. De meeste(denk wel eigenlijk voor iedereen) zien de bootreis zeker als een vakantie onderdeel.

Maar de laatste jaren, en daar gaat het eigenlijk om, is er in de scheepvaart een hoop veranderd en zeker niet, vind ik dan, te gunste van ons allen. Wel zijn er boten die sneller varen, maar ik denk toch dat de maatschappijen veel onrusten veroorzaken. Misschien zie ik te zwart/ wit maar daar verontschuldig ik me dan daar mee. Spreek misschien nu, min of meer voor me zelf, maar misschien zijn er lezers (Griekofielen) die daar een beetje met mee gaan.

Het blijkt uit deze topic, dat de één voor die gaat en de ander zweert bij die. Maar we willen eigen met z'n alle, zo goedkoop mogelijk naar de overkant, dat sowieso. Daarbij komt de service ook een beetje mee om de hoek kijken en metname nu, met de Grimaldi, daar is alles toch anders geworden. Mis nu al de Kriti 1 en 2 v/d Anek, en vind dat niet de beste, maar in de laatste 8 jaar, waren we wel daar aan gewend geraakt. Jammer dat het nu allemaal anders gaat.

FF terug komend op verleden jaar, daar merkte wij al, dat de anek naar schatting een 300 personen vervoerden, dit toen wij in 11 april 2012 heen en 20 augustus 2012 terug gingen. Aan de hand daarvan, denk ik dat kleinere boten, nu worden in geschakeld .Aan de ene kant zie je zoiets wel aankomen.

Al met al een heel verhaal geworden, maar dan heb je wat te lezen voor de open haard, met deze kou.

Voor de rest is het afwachten, op een antwoord van de Superfast en van een bericht uit Parga.

Gr: C.G
Quote
#35
Beste Papajani,

Waar het bij alle maatschappijen om gaat is: Wat hou ik er aan over!
En met het teruglopen van de economie loopt ook het vervoer van en naar Griekenland terug. Dus de basiskosten moeten gedeeld worden door steeds minder reizigers. Minoan probeert dat door de snelheid terug te schroeven en Anek door iets meer brandstoftoeslag te rekenen. Eigenlijk hier WIN je wat en daar LAAT je wat.
Veel succes bij het uitvogelen.

Kali Spera,

Dick
Quote
#36
Zoals beloofd, hierbij een antwoord op mijn vraag, kortingen bij Anek/Superfast.


Bedankt voor uw e-mail.

Helaas doen wij niet aan ANWB of senior kortingen. Wel klopt het inderdaad dat u door vroeg te boeken de goedkoopste prijzen krijgt.

'Deck' is de goedkoopste accommodatie en houd in dat u aanboord geen gereserveerde plaats/stoel zal hebben. U zult in het restaurant gebied of in andere stoelen aanboord gedurende de overtocht moeten verblijven.

Voor een offerte kunt u hier terrecht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag
Quote
#37
Toch klopt ook dat niet, wij hebben superfast geboekt via Polyplan en hebben wel ANWB korting ontvangen................
Quote
#38
Ik begrijp niet zo goed dat men niet rechtstreeks gaat kijken op de sites van de maatschappij. Daar krijg je alle antwoorden op vragen die je hebt. Zo blijkt Anek bijv. wel een seniorenkorting te hebben van 10 procent. Je kunt gerust met je eigen gegevens een boeking doen en dan kijken waar je op uit komt. Zolang je niet de boeking definitief maakt is er niets aan de hand.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Ja, het één en ander klopt wel wat je schreef, zoals kijk op de site van de desbetreffende onderneming. Alvorens dat te hebben gedaan, kwam ik daar niet uit. Misschien zie ik dan wat over het hoofd, dat kan natuurlijk, maar dan toch.

Ambtshalve boek ik de laatste 22 jaar vanuit Parga en dat ging tot afgelopen jaar goed. Nu heb ik dat weer gedaan en daar ben ik afwachtende in. Wilde eigenlijk wel eens weten welke mogelijkheden er meer zouden kunnen zijn.

Mede dat Grimaldi de oversteken (van nu ook de Anek Lines, eerder, verleden jaar ook met de Minoanline's)) en de boten totaal anders zijn, als het gaat om service enz enz, was de insteek van mij, en nog, om eens te kijken naar andere zijn ideeën.

Wacht deze week dan ook nog af en neem de mail van Beems servers te harte.

Gr Cornelios
Quote
#40
(14 January 2013, 17:21)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp niet zo goed dat men niet rechtstreeks gaat kijken op de sites van de maatschappij. Daar krijg je alle antwoorden op vragen die je hebt. Zo blijkt Anek bijv. wel een seniorenkorting te hebben van 10 procent. Je kunt gerust met je eigen gegevens een boeking doen en dan kijken waar je op uit komt. Zolang je niet de boeking definitief maakt is er niets aan de hand.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij zijn ook aan het kijken voor begin september via Naxos zouden we op Creta moeten geraken. Op geen enkele site vinden we de nodige gegevens. Superfast & Blue star ferries ook al geprobeerd. t'Zal met de roeiboot worden vrees ik...Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe boten voor de kustwacht Ernst 3 1.364 26 November 2019, 14:10
Laatste bericht: Markos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)