Ferry boten
#41
@ El Greco (mijn nickname op een andere site) Naxos heeft geen directe verbinding met Kreta.
Dat maakt het lastig om een feryy te vinden. Je kan proberen een verbinding te vinden via en ander eiland , wellicht via Santorini of terug naar Piraeus.
Quote
#42
Exclamation 
Beste Griekenland gangers,

Als u een overtocht wil boeken van Venetie naar Griekenland, dus bij ANEK, en u wilt gebruik maken van de vroegboekkorting LET DAN OP!
Op de site van ANEK vingt u de vroegboekkorting aan 20% maar uiteindelijk krijgt u maar 14%! Misschien is het een foutje op de site, als ik het positief bekijk, maar dat is nog afwachten.
Ik heb ANEK een bericht gestuurd en nu is het wachten op antwoord.
Zodra ik antwoord heb laat ik het u weten.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#43
@ El Greco:
Voor de overtocht van Naxos naar Heraklion, heb ik eventjes zitten zoeken op de vrij goede website van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk eens op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&schedid=26806558&expanded=&searchcompany=0,2&SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2013&OrigExpand=0&DestExpand=0&ForigId=11943&FdestId=446&Oorigid=11943&Odestid=446&SortType=1,2&Intern=0

Volgens wat ik op 't eerste zicht merk, zou er een mogelijkheid zijn met de Superjet van de maatschappij SeaJets (zij het dan met een stop op Santorini):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&perform=blogcategory&id=15&Itemid=12

Lijkt me beter dan de roeiboot Big Grin
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
(14 January 2013, 17:14)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch klopt ook dat niet, wij hebben superfast geboekt via Polyplan en hebben wel ANWB korting ontvangen................

Net als Geni boek ik al jaren de ferry (Superfast Ancona - Igoumenitsa of Patras v.v.) via Polyplan. Heb hier goede ervaringen mee.

Contact gegevens:

ALEXCO AGENCIES/POLYPLAN
Aalsmeerderdijk 66
1438 AT OUDE MEER
Tel.: +31 20 6575 657
Fax.: +31 20 65 70 157
Email: superfastferries@polyplan.nl


Via Polyplan is het ook mogelijk om ANEK e/o Minoan Lines te boeken.

Tevens kunnen ze bemiddelingen t.b.v. binnenlandse ferry overtochten.

Dus zij kunnen alle mogelijkheden naast elkaar op papier zetten
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#45
Ik heb gisteren een aantal boekingen gedaan via de Minoan-site. Klaar in 5 minuten, prima prijs dmv heen en retour korting, vroegboek- en syc .
Quote
#46
(15 January 2013, 23:45)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ El Greco:
Voor de overtocht van Naxos naar Heraklion, heb ik eventjes zitten zoeken op de vrij goede website van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk eens op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&schedid=26806558&expanded=&searchcompany=0,2&SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2013&OrigExpand=0&DestExpand=0&ForigId=11943&FdestId=446&Oorigid=11943&Odestid=446&SortType=1,2&Intern=0

Volgens wat ik op 't eerste zicht merk, zou er een mogelijkheid zijn met de Superjet van de maatschappij SeaJets (zij het dan met een stop op Santorini):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&perform=blogcategory&id=15&Itemid=12

Lijkt me beter dan de roeiboot Big Grin

Hartelijk dank! Ik ken de website nog van een zestal jaar geleden, maar was me nu totaal ontgaan.
We hebben inderdaad al wat gevonden, Rafina - Naxos voor € 59/pers. Nu nog zien dat we rond 15:00h in Rafina kunnen staan.
Nogmaals bedankt, dat komt goed...;)
Quote
#47
Hi, vind alles toch wel onduidelijk, ook al zijn de antwoorden op het bord best wel duidelijk. Ik denk dat het dan ook niet zo moeilijk is om een boeking te doen, alleen zijn er wat verschillen met de kortingen.

En eigenlijk is de doelstelling, althans in mijn gezichtsveld, waarom als je bij de Anek een reservering doet, in dit geval Venetia - Igoumenitsa de boten van Grimaldi, met name de Forza en de Coraggio de oversteken verzorgen.

Natuurlijk zou je kunnen zeggen, maak dat wat uit, en daar is mijn antwoord ja op. Genoemde boten zijn kwalitatief een stuk minder en niet gastvrij, dit uit eigen ervaring.

Nochtans heb ik dan de Polyplan een mail verzonden en ben afwachtend.

Cornelios
Quote
#48
Ik heb onlangs ( 3 weken geleden) met de Corragio gevaren. Wordt door Anek gehuurd van Grimaldi. Weet je wat, ik vond het de fijnste boot van de laatste jaren. En ik maak gemiddeld overtochten per jaar.
Quote
#49
Ja, zoals je het dan beschrijft, is dat dan anders, dan dat wij ervaren hebben. Punt één, de boot kwam in Igoumenitsa op 01.30.u. aan, oorspronkelijk zou dat 23.30.u. zijn, wat dan weer inhield dat je drie uur later in Ancona aankwam. Met daarweer dan weer de gevolgen van waren, dat we op een tijd aankwamen, waar we overnachten, die niet zo prettig was.

Eenmaal aan boord, bleek dat er geen cabine gereserveerd was, maar wel op de ticket vermeld stond, en daar dan ook recht op te hebben. Met een vertraging van twee uur babbelen, werd er toch een cabine aangeboden, inmiddels was het wel 04.45.u. geworden.

Al met al een slechte ervaring. Maar goed te lezen, dat er ook andere meningen zijn, maar dit is mijn mening.

Gr: uit Poeldijk
Quote
#50
(15 January 2013, 23:20)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Griekenland gangers,

Als u een overtocht wil boeken van Venetie naar Griekenland, dus bij ANEK, en u wilt gebruik maken van de vroegboekkorting LET DAN OP!
Op de site van ANEK vingt u de vroegboekkorting aan 20% maar uiteindelijk krijgt u maar 14%! Misschien is het een foutje op de site, als ik het positief bekijk, maar dat is nog afwachten.
Ik heb ANEK een bericht gestuurd en nu is het wachten op antwoord.
Zodra ik antwoord heb laat ik het u weten.

Kali Nigta,

Dick

Het foutje van mij gevonden, vroegboek korting wordt niet gegeven over de brandstoftoeslag. Je betaald € 20,00 brandstoftoeslag per persoon en per auto zowel heen als terug.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#51
Hoera de offerte van Minoan boeking is binnen.
Ging iets verkeerd met mijn mail in combinatie met hun mailsysteem.

€ 96,00 goedkoper dan Superfast vanuit Ancona.
Dus ik heb nu gekozen voor Minoan vertrek vanuit Trieste.
Scheelt ook nog eens 380 km rijden v.v.

We krijgen een twee-persoons hut, "all inclusive camping" en stroom voor mijn caravan.

Nadeel we moeten wel héééél vroeg op en we kunnen niet in onze caravan slapen.
De ferry vetrekt om 6.30 uur.

We gaan in april maar avonturieren met Minoan en hun nieuwe vertrekhaven en hun nieuwe schepen.

En hoera we gaan naar Griekenland.
We hebben een open datum voor de terugreis genomen.
Misschien blijven we tot augustus a.s.
HuhHuhIdeaIdeaIdea;);)
Quote
#52
Hi, ja dat is dan de keus die je kan maken als je met de caravan op stap gaat, dan maakt de tijd niet uit, dat je vanuit Triest vertrekt. Ja zit wel wat langer op de boot, maar dat is het dan wel waard als je dat wil.

Eerder, vele jaren terug, was dat ook een vertrek mogelijkheid, vanuit Triest, met de genoemde maatschappij, dus nieuw is het eigenlijk niet, maar het is inderdaad een groot aantal km minder rijden, maar goed je heb daar dan je keuze in gemaakt.

Sowieso wensen wij je vanuit hier een prettige reis, en tegen die tijd dat je weer terug bent,horen we wel hoe het is gegaan.

Lees dat je in April de reis gaat aanvaren, misschien zie je me onderweg wel rijden, elders, want onze voornemens zijn, om 2 april de boot te nemen, maar dan vanaf Venetia. Ambsbehalve rijden wij in een Daihatu Grand move, je weet het maar nooit.

Gr: uit Poeldijk
Quote
#53
Hi Alle, na aanleiding van wat info: heb ik alvast een voorboeking gedaan van de optie op twee April 2013 te vertrekken vanuit Venetië- naar Igoumenitsa. Definitief kan ik tot 26 Februari 2013 deze nog kan wijzigen. Niet meer voor een ander optie, maar dan voor ja, dan wel nee.

Hopende op onze gezondheid, kijken we voorwaarts. En Joanna & Leo, het wordt dan niet over Yougoslavia. Sowieso bedankt voor de info: die we hebben ontvangen, wat overigens ook voor de andere info: die we hebben ontvangen.

Het wordt dan toch de Forza heen en de Coraggio terug. Dat wilde ik jullie nog laten weten.


Gr: Cornelios
Quote
#54
Cornelios.

Goede keus met ANEK.
Ook een goede keus vanuit Venetië de reis naar Griekenland te beginnen.
Wordt een prachtige afvaart. Schitterent uitzicht over Venetië.
Een groot schip door het kanaal, je weet niet wat je meemaakt.

Alvast veel voorpret toegewenst.
Ook alvast een goede reis en een fijne en mooie tijd in Griekenland.
We gaan de staatskas van GR spekken.

Big GrinRolleyes
Quote
#55
Yep we gaan de Griekse staatskas zeker vullen. Sprak gisteren het reisbureau (in Parga)en die kon mij al zeggen dat er al meer boekingen zij gemaakt, dan verleden jaar om deze tijd.

Dat ziet er goed uit allemaal. Ja, het is zeker zo mooi, om door Venetië te varen, het levert altijd bekijks op, van de ander aanwezige kleine vaartuigen.Het duurt altijd wel wat langer, het varen dan, maar je kan leuke plaatjes schieten


Kαλό ταξίδι, dat voor alle.


Gr: Cornelios
Quote
#56
Beste Cornelios

Vorige week hebben wij geboekt bij Wordwide Passage in Rotterdam waar we altijd boeken voor de overtochten.
Zij boeken altijd voor Minoan.
Met ANWB-korting kom ik dit jaar op 590 euro uit (is dan wel met buitenhut erbij) voor een retour van Ancona naar Igoumenitsa.
Eigenlijk wilden we dit jaar eens vanaf Venetie gaan, maar daar vaart Minoan niet meer op.
Het is wat goedkoper dan vorig jaar, maar er is een minpuntje; ze varen nu 3 uur langer op hetzelfde stuk. De reden hiervoor is dat er flink brandstof kan worden bespaard. Is natuurlijk heel mooi voor de prijs en vooral voor de natuur duimpie maar ja, het vertrek is nu om 14.00 uur (dus om 12.00 uur melden). We nemen nu maar een extra reisdag.
Op de terugreis komen we ook later aan in Ancona natuurlijk.

Van Duitse kennissen hoorde ik dat zij geboekt hebben (rechtstreeks via Anek in Igoumenitsa) voor Venetie - Igoumenitsa en zij betalen hiervoor 656 euro, waarbij ik moet aantekeken dat ze in mei vertrekken en in juli (hoogseizoen) terugvaren. Ook hier zit een buitenhut bij.

Groetjes,
Martje

(09 January 2013, 13:40)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi beste lezers, wie kan mij iets schrijven over de ervaring (en) van de ferry boten v/d maatschappij Grimaldi, metname de Forza en de Coraggio. Het is een Italiaanse onderneming, maar hoe zijn de ervaringen van die geen, die er mee gevaren heeft.

Zie graag reacties van de lezers.


Cornelios
Quote
#57
(21 January 2013, 16:30)Martje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Cornelios

Vorige week hebben wij geboekt bij Wordwide Passage in Rotterdam waar we altijd boeken voor de overtochten.
Zij boeken altijd voor Minoan.
Met ANWB-korting kom ik dit jaar op 590 euro uit (is dan wel met buitenhut erbij) voor een retour van Ancona naar Igoumenitsa.
Eigenlijk wilden we dit jaar eens vanaf Venetie gaan, maar daar vaart Minoan niet meer op.
Het is wat goedkoper dan vorig jaar, maar er is een minpuntje; ze varen nu 3 uur langer op hetzelfde stuk. De reden hiervoor is dat er flink brandstof kan worden bespaard. Is natuurlijk heel mooi voor de prijs en vooral voor de natuur duimpie maar ja, het vertrek is nu om 14.00 uur (dus om 12.00 uur melden). We nemen nu maar een extra reisdag.
Op de terugreis komen we ook later aan in Ancona natuurlijk.

Van Duitse kennissen hoorde ik dat zij geboekt hebben (rechtstreeks via Anek in Igoumenitsa) voor Venetie - Igoumenitsa en zij betalen hiervoor 656 euro, waarbij ik moet aantekeken dat ze in mei vertrekken en in juli (hoogseizoen) terugvaren. Ook hier zit een buitenhut bij.

Groetjes,
Martje

Hoi Martje,

Je komt 17.00 aan in Ancona.
Eer dat je uit de haven bent, dan is het een uur later.
Vorig jaar waren we zonder caravan.
Toen vaarden we met Superfast.
Wij kwamen ook eind van de middag aan.
Ik had in Griekenland een B&B gezocht in Ancona en gevonden.
Mooie en nette kamer met badkamer en ontbijt.
Ze hebben een wijnbouwgebied buiten Ancona.

Bed & Breakfast Degli Angeli
Indirizzo: Frazione Varano, 228. Località Angeli di Varano (AN)
Telefono: 071.8046019
Cellulare: 333.9151163
Email: bbdegliangeli@gmail.com
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ligt drie Km van de haven.
Quote
#58
Dank voor je bericht en tips.

Het kan zeker een uur duren voor je de haven uit bent en het kan wel langer duren ook.
Voor heen en terug hebben we echter al iets geboekt in Modena.

Groetjes,
Martje



(21 January 2013, 18:59)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote='Martje' pid='22654' dateline='1358778601']
Beste Cornelios
Hoi Martje,

Je komt 17.00 aan in Ancona.
Eer dat je uit de haven bent, dan is het een uur later.
Vorig jaar waren we zonder caravan.
Toen vaarden we met Superfast.
Wij kwamen ook eind van de middag aan.
Ik had in Griekenland een B&B gezocht in Ancona en gevonden.
Mooie en nette kamer met badkamer en ontbijt.
Ze hebben een wijnbouwgebied buiten Ancona.

Bed & Breakfast Degli Angeli
Indirizzo: Frazione Varano, 228. Località Angeli di Varano (AN)
Telefono: 071.8046019
Cellulare: 333.9151163
Email: bbdegliangeli@gmail.com
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ligt drie Km van de haven.
Quote
#59
Martje,

Veel plezier in Griekenland en een goede reis toegewenst.
Quote
#60
Ja Martje, sowieso fijn om je te zien op het bord, dacht dat dat alweer een tijdje geleden was !!. Ja vele weten wel, welk reisbureau ik in Parga bedoel, daar waar ik al weer 22 jaar de boekingen doe. Ik ga dan 02-04-2013 heen en 30-07-2013 terug. Ik heb het één en ander dit jaar geprobeerd om de overtocht zo goedkoop mogelijk te houden, want hier is de knip ook niet meer als jaren terug. Maar dat terzijde, de kosten zijn 606 € met cabine, want die hebben we nu zeker nodig, na aanleiding van onze gezondheid, die niet meer van dien aard zijn, om een deck boeking te nemen.

De jaren gaan ook tellen (70 & 67) dus ja één +één = !. Voor de rest hebben wij zeker overwogen om met de Minoan Lines te reizen, maar zoals je al schreef, is dat een aantal uren meer varen. Mede dat wij (ook alweer 22 jaar) in Steinach am Brenner overnachten, is dit ideaal.

Maar goed fijn te lezen dat ieder weer zijn boekingen aan het voorbereiden zijn, en zeker al vele het al gedaan hebben, geeft de burger moed.

Voor alle alvast een goede reis toe gewenst.

Kαλό Tαξίδι.

Poeldijk
Quote
#61
@Martje: Wij hebben eens overnacht in Modena op weg naar Ancona. Het hotel bleek langs de snelweg/restaurant te liggen en de beloofde parkeergarage was "in reparatie". Dus moest de auto met al onze spullen buiten blijven staan. De hemel zij dank was er niks gestolen maar we hebben niet goed geslapen die nacht! Dus let op aub.
Quote
#62
Daar is ze weer

@Cornelios, helaas heb ik het t laatste half jaar zo waanzinnig druk op mijn werk dat ik er weinig meer toe kom om hier te komen. Daarnaast ben ik ook oppasoma voor de ene dag die ik vrij heb. Vandaar.
Je hebt groot gelijk hoor, dat je nu een cabine erbij neemt, jullie zijn ook geen 20 meer. Zo te zien verschillen de prijzen voor de overtocht niet zo heel veel.

@ElsR, ons hotel schijnt heel rustig en afgelegen te zijn, goede recensies ook, gemiddeld met een cijfer 9 gewaardeerd.
Er kan natuurlijk altijd wat misgaan, maar dan is het hooguit voor 1 nacht.

@iakovos, dank je wel, we kijken er weer erg naar uit.

Groetjes,
Martje
Quote
#63
Hi alle, inmiddels heb ik (voor 28-03-2013) de boeking gemaakt met de Anek. Heen met de Coraggio en terug met de Forza.

Totaal 600 €, heen en terug met een hut.

Gr: uit Poeldijk
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe boten voor de kustwacht Ernst 3 1.364 26 November 2019, 14:10
Laatste bericht: Markos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)