Antibiotica alarm, Griekenland speelt er een rol in.
#1
Beste Griekenland gangers,

Vermijd als U kunt de Griekse ziekenhuizen. Pas op met eten, de bacterie zit in kip, vlees, groentes etc. Hij sluimert en komt pas over jaren te voorschijn als je een open operatie moet ondergaan.

Ik ben geen arts maar deze documentaire van Zembla doet de rillingen over mijn lijf gaan.

Antibiotica stellen artsen in staat om levens te redden in het bestrijden van ziekmakende bacteriën. Maar hoe lang nog? In 2010 en 2011 luidden artsen en deskundigen in de ZEMBLA-uitzendingen ‘Antibiotica Alarm’ de noodklok over de toenemende antibiotica-resistentie. De volksgezondheid staat de laatste jaren onder druk door oprukkende superbacteriën, die mensen ongevoelig maken voor antibiotica.

In 'Antibiotica Alarm III' slaan artsen opnieuw alarm. Vanuit India trekt de 'New Delhi bacterie', de meest gevreesde superbacterie, de wereld over. Deze agressieve bacteriën zijn mutanten van soortgenoten die vaak met antibiotica in aanraking zijn gekomen en daardoor resistent zijn geworden.

De verspreiding van de resistente bacteriën wordt versterkt door de huidige economische crisis in landen als Griekenland, Italië en Spanje, constateert dr. J. Kluytmans. Zijn collega’s uit die landen melden dat er minder geld is voor schorten, handschoenen en handontsmettingsmiddelen, waardoor er meer besmettingen optreden.

Wereldwijd heeft deze bacterie al vele doden tot gevolg. Toeristen nemen de bacterie mee naar huis. Artsen staan met lege handen. ZEMBLA onderzoekt: Wat moet er gebeuren om deze levensgevaarlijke bacterie te bestrijden?

Lees het volledige rapport op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wick's signatuur Houdoe
Wick
#2
het einde van de wereld is nog maar pas voorbij of daar zijn ze weeral met een nieuwe onheilsvariant.