Antibiotica alarm, Griekenland speelt er een rol in.
#1
Beste Griekenland gangers,

Vermijd als U kunt de Griekse ziekenhuizen. Pas op met eten, de bacterie zit in kip, vlees, groentes etc. Hij sluimert en komt pas over jaren te voorschijn als je een open operatie moet ondergaan.

Ik ben geen arts maar deze documentaire van Zembla doet de rillingen over mijn lijf gaan.

Antibiotica stellen artsen in staat om levens te redden in het bestrijden van ziekmakende bacteriën. Maar hoe lang nog? In 2010 en 2011 luidden artsen en deskundigen in de ZEMBLA-uitzendingen ‘Antibiotica Alarm’ de noodklok over de toenemende antibiotica-resistentie. De volksgezondheid staat de laatste jaren onder druk door oprukkende superbacteriën, die mensen ongevoelig maken voor antibiotica.

In 'Antibiotica Alarm III' slaan artsen opnieuw alarm. Vanuit India trekt de 'New Delhi bacterie', de meest gevreesde superbacterie, de wereld over. Deze agressieve bacteriën zijn mutanten van soortgenoten die vaak met antibiotica in aanraking zijn gekomen en daardoor resistent zijn geworden.

De verspreiding van de resistente bacteriën wordt versterkt door de huidige economische crisis in landen als Griekenland, Italië en Spanje, constateert dr. J. Kluytmans. Zijn collega’s uit die landen melden dat er minder geld is voor schorten, handschoenen en handontsmettingsmiddelen, waardoor er meer besmettingen optreden.

Wereldwijd heeft deze bacterie al vele doden tot gevolg. Toeristen nemen de bacterie mee naar huis. Artsen staan met lege handen. ZEMBLA onderzoekt: Wat moet er gebeuren om deze levensgevaarlijke bacterie te bestrijden?

Lees het volledige rapport op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wick's signatuur Houdoe
Wick
#2
het einde van de wereld is nog maar pas voorbij of daar zijn ze weeral met een nieuwe onheilsvariant.
ik ga snel nog een ouzootje drinken voor het te laat is, dat is een zeer goed ontsmettingsmiddel.
#3
PA-NIQUE
Veel mensen bij elkaar op een bepaalde plek - Samos bijvoorbeeld?. Als er dan paniek uitbreekt( of rellen) is dat gevaarlijk. Stel je maar eens voor: midden tussen honderden andere mensen. En je kunt geen kant op; zee rondom. Dat wil je niet meemaken.

Wat de overheid doet
De overheid maakt afspraken met mensen, die moeten zich aan allerlei regels houden. Zorg voor vluchtwegen en nooduitgangen, en voor EHBO-posten. Hulpdiensten (politie, brandweer en ambulances) altijd vlakbij.
Wie zich niet aan die veiligheidsregels wil houden, krijgt geen toestemming (vergunning) voor ....

Wat zelf doen
• * Ga met de mensenstroom mee.
• * Een beetje aan de kant van de massa, niet er middenin.
• * Blijf rustig en volg aanwijzingen op
• * Ga niet naar de plek toe waar de paniek of de rellen zijn.


Sorry Wick, kon het niet laten [Afbeelding: 25pgx.jpg]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#4
Wick, ik woon al jaren in Griekenland, heb dit jaar een paar dagen in het ziekenhuis gelezen en ben er ook nog verschillende malen geweest voor onderzoeken e.d. (gelukkig is alles onder controle en niets echt ernstigs).
Geloof alsebleift niet al die sensatieverhalen die zgn serieuze kranten en tijdschriften verspreiden.
Zo'n 90% van alle artikelen wordt geschreven en gepubliceerd zonder dat er specifieke gecontroleerde informatie over bestaat.
kristikaster drinkt er nog een ouzo op, ik nog een glas rode wijn.
Het einde van de wereld (en m'n eigen einde) komt als het tijd is, niet omdat ik er op ga zitten wachten of omdat er doemscenarios over worden geschreven.

Enjoy life, it is FUCKING short!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
#5
ik eis dat altijd overal vliegtuigen klaar staan om als ik ziek wordt naar een nederlandse ziekenhuis te transporteren.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






ah, en mijn buurjongetje is pas thuis. Luca is half jaar oud maar is een paar weken in de ziekenhuis gebleven om een of andere ziekenhuis bacterie. die daar had gekregen.
wat ik niet begrijp is , je loop een bacterie op in de ziekenhuis, en om beter te worden moet je weer naar dezelfde ziekenhuis of een andere ziekenhuis??omdat bij de eerste ziekenhuis de bacterie op je wacht.
#6
De zgn deskundigen die men in de kranten,in reportages etc.hoort spreken over allerlei gevaren zijn meestal sensatiezoekers.Zij die er echt ervaring mee hebben of de echte deskudige zijn laat men zelden aan het woord,want dan valt er weinig ophef over iets te maken.Onze ervaring met bv een antibioticum is dat gebruikers zich na bv 2 dagen al veel beter voelen en de kuur vervolgens niet afmaken!Ze willen dan die "rotzooi"niet meer innemen.En daar komt de meeste resistentie vandaan!(allemaal off topic misschien maar er wordt hier over gesproken, vandaar).
#7
Nou ik blijf wel in mijn bed met het kussen over mijn hoofd, dat lijkt me veiliger. Wat was het ook weer? MENS DURF TE LEVEN.
#8
Tja, ik stel voor dat je met je met je gecompliceerde beenbreuk vooral door blijft lopen totdat je weer in Nederland bent.
Wat een flauwekul-oproep. Naar het ziekenhuis ga je niet voor griepje dus je zult er toch echt heen moeten.
Als mijn zwager niet opgenomen was geweest afgelopen zomer in een Grieks ziekenhuis had ie toch echt het loodje gelegd.
#9
Het klopt dat de kip en ook ander vlees vol zit met antibiotica (wordt door de boeren gegeven vermengd met voer) en dat je daardoor gevaar loopt resistent te worden. Ook in Nederland wordt hiervoor gewaarschuwd, maar men blijft maar plofkippen eten en bij de kiloslager vlees halen, tja dan vraag je erom. Het is een illusie te denken, dat dit verschijnsel niet in Griekenland voor zou komen en heel erg terecht dat in het betrouwbaar programma Zembla hiervoor wordt gewaarschuwd.
#10
Dat er virussen in omloop zijn die resistent zijn geworden voor antibiotica is een feit. Dat komt misschien deels door wat Connie beschrijft en deels ook door het overmatig gebruik van antibiotica, onder andere in landen als Griekenland. Ik woon hier nu al een poosje en mijn familie en vriendenkring bestaat uit allemaal gezinnen met (jonge) kinderen. Het gros van de kinderen heeft voor zij het tweede levensjaar hebben gezien al meerdere malen antibiotica gekregen. Ouders (vooral oma's en moeders) staan er vaak op dat hun kind op zijn minst iets voorgeschreven krijgt, maar zweren bij antibiotica. Artsen gaan daar helaas in mee. Net als het feit dat hier officieel 33% (in de praktijk ligt dit dichter bij de 75%) vrouwen zgn om medische redenen een keizersnede ondergaan, terwijl dit percentage volgens de Wereldgezondheidsorganisatie rond de 10 tot 15% hoort te liggen. Toen ik zwanger was van Olivia beviel er een nicht van Nikos en vier van mijn vriendinnen; ik was de enige die op de natuurlijke manier beviel. Daarnaast ken ik maar twee vrouwen die ook zo zijn bevallen. Hoe dan ook vallen mij dit soort zaken hier enorm op, zoals ook het buitenproportionele gebruik van antibiotica.

Ik schrijf dit alles, omdat ik hier onlangs een hele discussie over had met Nikos. Dit verhaal van die superbacterie heb ik al meerdere malen gehoord en het lijkt me een zeer serieus probleem. Alleen wat doen we eraan? Toch houdt het mij bezig. Mijn meisjes waren namelijk laatst flink ziek en ook wij konden dit keer niet onder een kuur uit. Ze hadden een flinke oorontsteking, bronchitis en oogontsteking; kortom het was nu wel nodig. Helaas pakte de kuur niet, want na 8 dagen bleek er niets veranderd. De kinderarts stond met haar mond vol tanden: "Maar, ik snap er niets van. Jouw kinderen hebben nog nooit antibiotica gehad." Nu vond ik het nogal betweterig overkomen om als leek uit te gaan leggen dat dat wel zo mag zijn, maar dat veel virussen resistent aan het worden zijn voor antibiotica en dat het dus geen klap uitmaakt dat mijn kinderen dit nog nooit hebben gebruikt.

De oplossing zou zijn een nieuwe sterkere antibiotica op de markt brengen en het gebruik hiervan aan banden leggen, maar er wordt voorspeld dat farmaceutische bedrijven (de meest winstgevende bedrijven ter wereld) dit niet zien zitten, want dan halen zij er niet genoeg geld uit.

Mijn kinderen zitten nu aan een andere kuur en moeten maandag op controle. Ik baal enorm, maar helaas is er niets dat ik eraan kan doen. De waarschuwingen komen te laat, al vrees ik dat ze sowieso in de wind zouden worden geslagen. Met zoveel dingen in het leven zullen we wel zien waar het schip strandt, maar er een ouzootje op drinken kan ik helaas niet, met de zorg voor twee kindjes die aan het begin van hun leven staan.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#11
Allereerst Rosemarijn,ik wens jouw kinderen een snelle beterschap en kan mij uit ervaring goed de bezorgdheid voorstellen die jij om hun gezondheid hebt. Jouw zinssnede over jouw zogenaamde betweterigheid wil ik weerleggen. Het is juist goed dat jij reageert op de visie van de kinderarts. Ook al heeft een kinderarts jaren gestudeerd, hij/zij moet altijd open staan voor de zienswijze van de patient dan wel ouder(s) van de patient. Iedereen, gestudeerd of niet, kan van elkaars mening leren.Tenminste, dat is mijn ervaring, niet alleen in Nederland maar ook hier bij ons in Ierápetra (Kreta).
Door de regelmatige,jarenlange ziekenhuisbezoeken in diverse landen (o.a.Kreta) zijn wij wat nuchtiger geworden en genieten wij van elke dag die ons ondanks onze gezondheid wordt geboden. Op de gezondheid van jouw kinderen proosten wij dan ook met een lekker glaasje raki. Beterschap,net zoals je zelf schrijft "zie het glas halfvol".
#12
Even een opmerking van een oud-medewerker van de medische faculteit van diverse universiteiten in NL. Antibiotica zijn tegen bacteriën en helpen niet tegen virussen. Daar bestaan (duurdere) antivirale middelen tegen. Resistentie is een probleem maar laat je de kop niet gek maken. Een gezonde leefstijl is het beste medicijn tegen ziekten. Dat zorgt voor een goed en actief immuunsysteem. En soms moet je op eigen kracht "uitzieken" met hulp van je immuunsysteem. Dat is bij kleine kinderen nog niet goed ontwikkeld zodat ze om de haverklap wat ziek zijn. Maar dat is juist "goed" want dat stimuleert de ontwikkeling van hun immuunsysteem. Hoe onplezierig het ook voor ze is (en voor de bezorgde ouders).
#13
Het gaat er bij mij om dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn in ziekenhuizen in 't algemeen en in het bijzonder in Griekenland. Je loopt er ongemerkt een virus op dat zich pas jaren later openbaart bij toediening van een antibioticum.
In sommige ziekenhuizen in Griekenland zijn zelfs geen ontsmettingsmiddelen en geen handschoenen meer voorhanden om hygiënisch te werken wegens geldgebrek.
Natuurlijk kan je je kop in het zand steken of onder een kussen leggen maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. En...natuurlijk kan je er een ouzo of een wijntje nemen en dit weg lachen.

Je leeft maar een keer en waarom lieve mensen beveilig je je computer etc. wel tegen virussen!!

En nu nu neem ik er een wijntje. Jammer! ik bedoel Jamas!
Wick's signatuur Houdoe
Wick
#14
Voor half 10 op zaterdagmorgen al aan de wijn?? Dat moet dan wel heel lekkere wijn zijn lijkt me!
#15
Wick, maar wat moet je volgens jou dan doen als je een gecompliceerde beenbreuk op loopt in Griekenland? Of bv. iets levensbedreigends? Welk alternatief stel jij voor?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Leuk je waarschuwing maar niemand gaat voor zijn plezier naar het ziekenhuis.
#16
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, denk dat dat de boodschap moet zijn. Het eten van goedkoop rotzooi vlees heb je zelf in de hand, als je zo dom wilt zijn door plofkippen en die zg. kilo verpakkingen vlees te eten, dan is dat een bewust risico wat je zelf neemt. Het gebruik van een kuurtje antibiotica heb je gedeeltelijk in de hand, let wel gedeeltelijk. Een verblijf in een ziekenhuis, waar ook ter wereld, is een ander verhaal. Wat ik niet begrijp is dat de medische wetenschap zo weinig alarm slaat bij de politiek. Uiteindelijk is het de mens, die dit alles veroorzaakt.
#17
(12 January 2013, 12:30)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wick, maar wat moet je volgens jou dan doen als je een gecompliceerde beenbreuk op loopt in Griekenland? Of bv. iets levensbedreigends? Welk alternatief stel jij voor?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Leuk je waarschuwing maar niemand gaat voor zijn plezier naar het ziekenhuis.

@vito,

Alle goden aanroepen en hopen dat het geen verdere gevolgen zal hebben. Trouwens op Chios moet je volgens de laatste berichten zelf je gips meebrengen bij een beenbreuk!!
Natuurlijk gaat niemand graag tijdens zijn vakantie naar een ziekenhuis maar het is maar net hoe daar de omstandigheden zijn.

Ik zelf heb hier net in Nederland een operatie ondergaan (AAA) en ben alle Griekse goden dankbaar dat ze mij optijd uit Griekenland hebben laten vertrekken. Maar....natuurlijk ook hier in Nl. zijn er problemen maar die wegen niet op tegen de risico's in derdewereld ziekenhuizen in o.a. Griekenland.

Blijf gezond op je vakantie en probeer als er iets ernstigs aan de hand is snel terug te keren naar je vertrouwde thuisland.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
#18
En als je het kunt betalen ... Ga naar een privé-kliniek.
#19
De gevreesde ziekenhuisbacterien die niet te behandelen zijn met antibiotica komen in veel ziekenhuizen voor, ook in Nederland. In Griekenland is er in de ziekenhuizen gebrek aan zo'n beetje alles wat daar nodig is. En laten we vooral niet vergeten dat de artsen en ander personeel vaak al maanden geen salaris hebben ontvangen.
Een tijdje terug verbleef ik een week in het ziekenhuis in Chania. Dat er gebrek aan van alles was dat merkte je. Maar de artsen daar deden
gewoon en goed hun werk. Een 'derde wereldland" ziekenhuis zou ik het echt nooit noemen. Vergelijk toch niet altijd alles met Nederland !
#20
Els,waar is op Samos een prive kliniek,ik weet alleen het ziekenhuis in Samosstad en iets kleins in Karlowassie.
Over 4 maanden ga ik naar Samos,begin vast al maar weer te oefenen met een Ouzootje,zodat ik als ik daar ben weer mee kan doen met de vele Ouzo-time momenten,wie weet waar het als antibiotica goed voor is,volgens de Grieken is dit medicijn overal prima voor,zelf voor liefdesverdriet.Yamas dus allen,of het nu wijn of Ouzo is.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
#21
(12 January 2013, 13:54)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En als je het kunt betalen ... Ga naar een privé-kliniek.

@ElsR,

Velen van ons zijn al blij als ze de vakantie naar Griekenland kunnen betalen laat staan dat daar de misère van een "ongelukje" bijkomt.

Zorg a.u.b.voor een goede zorg/reisverzekering!!!!
Bij een privékliniek kennen ze de prijzen en draaien ze je na de behandeling ook nog eens een poot uit!! Er zijn voorbeelden te over!!


Soms kan het juist in het belang van een patiënt zijn om in een privékliniek behandeld te worden, zoals in Griekenland. Op de zorgverzekering heeft een reiziger recht op spoedeisende medische zorg bij een staatziekenhuis, maar op de Griekse eilanden is de zorg in een staatsziekenhuis lang niet altijd op Nederlands niveau. Slechte omstandigheden, waarbij patiënten zelfs op de gang worden gezet en vergeten, zijn niet ongewoon. Met de dekking voor medische kosten op de reisverzekering worden de kosten van een behandeling in een privékliniek wel vergoed, mits het medisch noodzakelijk is.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
#22
Hoewel ik nooit in een ziekenhuis heb gelegen in Griekenland, komen de vooronderstellingen van Wick mij ongeloofwaardig voor. Ik weet dat je voor de niet medische zorg in een Grieks ziekenhuis bent aangewezen op familie en vrienden, dat was voor de crisis al het geval, maar patienten op de gang en daarna vergeten gaat er bij mij niet in.
Het enige wat ik je kan aanraden Wick, niet meer naar Griekenland gaan, maar lekker thuis vakantie vieren. Ik hoop dat je dicht bij een ziekenhuis woont.
#23
@Margaritha: Ik weet niet precies waar een privé-kliniek is op Samos. Kennissen van ons zijn er in elk geval geweest. Ik dacht in Vathi. Maar ik hoop het niet nodig te hebben, niet in Gr noch in NL.
#24
I ♥ Crete, nóg een doktersvoorschrift:
[Afbeelding: ip1l36.jpg]
#25
@ Connie Je wil het misschien niet geloven, maar toch is het zo. De attitude binnen de meeste ziekenhuis is schrijnend. En dat heeft niks met crisis te maken.
#26
Toen ik vorig jaar in Makrigialos (Kreta) was en zowel de eigenaresse als haar moeder een tijdje in het ziekenhuis hebben gelegen, heb ik andere verhalen gehoord. Is er in zo'n korte tijd zoveel veranderd? Lijkt me sterk. Sorry ik kan dit niet geloven.
#27
@Wick wat is er toch aan de hand met NLers zoals jij die terug naar Nederland gaan, ze hebben jarenlang op de eilanden of op vasteland gewoond, en opeens deugt er van alles niet meer, hier op Kreta hebben we ook van die mensen gehad, eens terug in NL wordt alles afgekraakt, vertel mij eens waarom je dan zolang hier bent gebleven als je het niks vind.

ps. ik blijf nog een tijdje ook al rammelen alle knoken, als de zon schijnt gaat het weer een stuk beter, daarvoor woon ik hier en niet in een koud nat kikkerland
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
#28
Jij zegt het ik dacht het arthur.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
#29
(12 January 2013, 20:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick wat is er toch aan de hand met NLers zoals jij die terug naar Nederland gaan, ze hebben jarenlang op de eilanden of op vasteland gewoond, en opeens deugt er van alles niet meer, hier op Kreta hebben we ook van die mensen gehad, eens terug in NL wordt alles afgekraakt, vertel mij eens waarom je dan zolang hier bent gebleven als je het niks vind.

ps. ik blijf nog een tijdje ook al rammelen alle knoken, als de zon schijnt gaat het weer een stuk beter, daarvoor woon ik hier en niet in een koud nat kikkerland

@Arthur,

Stel jouw vraag ook eens aan de bijna 10 miljoen Grieken die in het buitenland wonen en/of werken.

Wij hebben al die jaren een heerlijke tijd gehad op Samos maar de lol was er de laatste jaren echt vanaf. Onze Griekse vrienden en dorpsgenoten zagen wij nog maar amper in de cafenia's wegens financiële problemen. De gezondheidszorg ging en gaat nog steeds zienderogen achteruit, de ene staking na de andere.
Elke maand naar de dokter (stage loper) om medicijnen uit te laten schrijven als hij überhaupt aanwezig was. Dan naar de apotheker die altijd wel een medicijn niet op voorraad had.
Het grote vocht probleem tijdens de winters en je je huis niet echt behaaglijk kan verwarmen ondanks C.V. airco etc.
Kortom; ook al de voorzieningen waarvoor je de overheid of zorg nodig had kwamen/komen in alle opzichten tekort.

Als je er met vakantie bent en het bovenstaande allemaal niet speelt heb je daar niet zo direct erg in en is Griekenland 'n eldorado voor die paar weken dat je er verblijft.

Beste Arthur, iedereen veegt zijn eigen staatje schoon en dat mag ook, maar durf ook eens de waarheid te vertellen hoe het daar momenteel werkelijk inelkaar zit, van de zon alleen kan je niet leven, dat hebben die miljoenen Grieken in het buitenland wel bewezen en ook die komen na verloop van tijd weer terug naar Griekenland met gemengde gevoelens.

Met mijn berichten wil ik jullie de zin in Griekenland niet ontnemen maar je alleen maar willen waarschuwen en: een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor twee!

D'ont kill the messenger!
Wick's signatuur Houdoe
Wick
#30
Ik begrijp je volkomen Wick. Als je leven alleen bestaat uit wat in de zon zitten te kijken of wat met je bootje door de buurt te varen is er niets aan de hand. Maar als je eenmaal wat ouder wordt en je gezondheid na begint te laten zou ik me ook niet lekker voelen in het Griekenland van nu. Ik zou er niet aan moeten denken om afhankelijk te zijn van die Griekse medische zorg op dit moment. Ik ga regelmatig naar Griekenland maar ben o zo blij dat ik er niet hoef te wonen in deze tijden. Dan maar een wat minder klimaat maar wel wonen in een land waar we het gelukkig prima voor mekaar hebben. Er hangt een prijskaartje aan, oké, maar dan heb je ook wat en weet je dat je in geval van nood met een medische zorg bent omringd.
De Nederlanders zijn niet voor niets de op twee na gelukkigste bevolking ter wereld, ik zou in ieder geval niet met de Grieken willen ruilen hoor, wij hebben het hier in Nederland, ondanks dat we altijd zullen blijven klagen, da's ook typisch Nederlands, keurig voor mekaar (met uitzondering van het klimaat dan Tongue )
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
#31
Helemaal met bovenstaande eens. Ben erg blij dat we met de kinderen
in de jaren 90 naar Nederland gekomen zijn. Dat we ze hier een mooie opleiding konden bieden en goede medische zorg. In die jaren was het al dramatisch in de staatsziekenhuizen en dat is alleen maar erger geworden.
En hoezo prive klinieken daar moet je wel een erg riant banksaldo voor hebben.Je zult in Griekenland maar in een rolstoel komen te zitten dan kan je geen kant meer op.
Griekenland,een geweldig vakantieland een schitterende natuur en leuk als je met een dik pensioen niets meer hoeft te doen maar dat is het echte leven helaas niet.
#32
@Koukla, ik ben een gelukkige mens op Kreta, wat ik in NL niks vind is dat je 3 maanden van te voren een afspraak moet maken om ergens op bezoek te gaan, iedereen heeft het druk en heeft haast, hier ga je gewoon op bezoek neem je wat lekkers mee en dag kan niet meer stuk.
En @Kostitsi, denk jij nou echt dat ik hier met een dik pensioen zit, op welke gegevens baseer je dat.
ps.
Dat ik met mijn bootje kan varen en een beetje in de zon kan zitten heb ik 45 jaar HARD voor moeten werken
Ik zal aan jullie denken als ik weer ga vissen vanavond, het leven kan hard zijn.bye
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
#33
Wick ik heb andere ervaringen. Heb veel met de ziekenhuizen (op Kreta, Agios Nikolaos en Heraklion) te maken omdat ik mensen help als ze artsen moeten bezoeken of onderzoeken moeten laten doen.
Artsen hier zijn kundig en correct. Onderzoeken worden direct gedaan en je hoeft ook geen dagen op een uitslag te wachten zoals vaak gebeurd in Nederland. Het is zelfs zo dat ik mijn ouders elk jaar meenam voor allerlei check-ups hier op Kreta omdat ze hier sneller (en vakkundig) geholpen werden en je niet net als in Nederland op een wachtlijst komt. Ik heb juist (een paar) slechte ervaringen met de dokters en ziekenhuizen in Nederland.
Kijk, het is overal wat. Maar wat jij schrijft is wel erg kort door de bocht.
#34
Als je van je oude dag niet meer verwacht dan wat rondvaren en op bezoek gaan bij andere mensen zit je goed daar Arthur. Ik persoonlijk zou niet aan zo'n bekrompen wereldje moeten denken en heb veel te veel andere ambities om me daar bij neer te leggen.
Griekenland is in mijn ogen alleen geschikt zolang je geen gezondheidsproblemen krijgt en financieel onafhankelijk van de staat blijft. Aan zieke mensen of bijvoorbeeld rolstoel / rollatorgebruikers heeft men daar al helemaal geen boodschap, het is ronduit levensgevaarlijk zo niet onmogelijk om je daar te verplaatsen met zo'n hulpmiddel. Je raakt dan dus vanzelf geisoleerd en hebt vrijwel geen uitzicht op een fijne en verdiende oude dag.
Maar goed, ik gun ieder zijn/haar visie hierover. Ik kom erg graag op vakantie naar Greece maar ben na 2-3 weken weer reuzeblij dat ik er niet hoef te wonen en in een fijn en geciviliseerd land als Nederland woon. Wat mij betreft: dank je feestelijk Tongue
Vis-ze!
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
#35
Het zal vast ook wel schelen per ziekenhuis en locatie. Ik heb ervaring met het ziekenhuis in Samos stad, en daar werd ik niet heel vrolijk van. Sterker nog, daar is een verkeerde diagnose gesteld, waardoor ik blijvend met een oog nog maar 10 % zie.
Maar daarom ben ik nog niet van mening dat de heel gezondheidszorg in Griekenland op een laag niveau staat.
#36
(13 January 2013, 12:26)Petronella schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wick ik heb andere ervaringen. Heb veel met de ziekenhuizen (op Kreta, Agios Nikolaos en Heraklion) te maken omdat ik mensen help als ze artsen moeten bezoeken of onderzoeken moeten laten doen.
Artsen hier zijn kundig en correct. Onderzoeken worden direct gedaan en je hoeft ook geen dagen op een uitslag te wachten zoals vaak gebeurd in Nederland. Het is zelfs zo dat ik mijn ouders elk jaar meenam voor allerlei check-ups hier op Kreta omdat ze hier sneller (en vakkundig) geholpen werden en je niet net als in Nederland op een wachtlijst komt. Ik heb juist (een paar) slechte ervaringen met de dokters en ziekenhuizen in Nederland.
Kijk, het is overal wat. Maar wat jij schrijft is wel erg kort door de bocht.

@Petronella,

Lezen jullie wel echt wat ik geschreven heb en waarvoor ik jullie waarschuw. Sommigen gaan daardoor wel erg kort door de bocht en voelen zich persoonlijk aangesproken.
Ik heb het niet gehad over de kundigheid van de artsen in de Griekse ziekenhuizen, maar dat men moet oppassen om er (niet alleen in de ziekenhuizen) een bacterie op te lopen en dat is nu aldaar vooral in de ziekenhuizen momenteel 'n kans 1 op ...!
De waarschuwingen komen niet alleen van mij, wees realistisch en stop je hoofd niet in het zand.

Nogmaals: jaren later kan een bacterie zich openbaren en dan zijn de poppen echt aan het dansen, maar goed, de zon schijnt er en dan lijkt alles koek en ei.

Nogmaals: blijf als je kan weg uit de Griekse ziekenhuizen!
Wick's signatuur Houdoe
Wick
#37
@wick Alsof deze bacterie alleen in Griekse ziekenhuizen rond dwarrelt. En handschoenen en mondkapjes helpen ook niet. Ook het zg. geciviliseerde Nederland zit niet te wachten op hulpbehoevenden. Waar wordt hier sterk gekort binnen de gezondheidszorg, juist ja. En dan te bedenken dat Nederland niet aan de afgrond staat zoals Griekenland. Gelukkigen onder ons hebben de keuze waar ze willen wonen (het zinkende schip verlaten), velen niet.
En Arthur ik benijd je met je 'bekrompen' leventje Wink, maar dat wist je al.
#38
Jammer dat men blijkbaar alleen de mooie kanten van het land wil zien, de minder goede, zeg maar gerust slechte en soms alarmerende berichten worden consequent naar het land der fabelen verwezen.
Lees onderstaand bericht eens goed door en neem daarna de raad van Wick ter harte (of trek je nergens wat van aan en zit later met de gebakken peren).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#39
@Wick, ik heb het begrepen, maar ziekenhuis bacteriën komen ook in Nederland voor. Geregeld lees ik die berichten in de kranten en heb er ook mee te maken gehad met een nichtje van me die tot twee keer toe besmet raakte bij operaties.
In Nederland!
Dat heeft niks te maken met in welk land dat ziekenhuis staat.

Je waarschuwing op zich is goed bedoeld. Maar het zijn andere dingen die je aanhaalt in je berichten, zoals uitgedraaide (financiële) poten bij privéklinieken, die ervaringen heb ik nergens in klinieken gehad met cliënten.
En de risico’s die wij zouden lopen in “derde wereld ziekenhuizen in o.a. Griekenland”.
Vergeten patiënten op de gangen in de ziekenhuizen ben ik ook nog nooit tegengekomen.
Jawel, soms liggen patiënten op de gang bij gebrek aan ruimte, maar ze worden echt niet vergeten.
En alle artsen dragen handschoenen ondanks de crisis.
En geloof me, ik spreek uit ervaring.
Heb zelf verschillende keren in een ziekenhuis gelegen en werd geweldig geholpen, ook zoonlief heeft een aantal operaties ondergaan en je word nog als mens geholpen en niet als een nummer.
Vorig jaar liep hij een longontsteking op, de longarts kwam elk uur bij hem kijken de hele nacht door. De arts “sliep” in een kamertje tegenover die van zoon en week niet van zijn bed de hele nacht en de volgende..

Mijn vader wilden ze opereren met een lijf vol bloedverdunners, gelukkig heeft ie zijn mondje bij zich.
Hartinfarct?? Bel maar een taxi zei de weekendarts, want hij was aan het tennissen.
“Voor zover ik het kan bekijken gaat het goed met u”, zei de cardioloog tegen mijn pa een aantal jaren geleden, “maar als u straks doodblijft op mijn deurmat dan moet u mij daar de schuld niet van geven”..
Een ome van me lag op sterven en de zuster kwam met koffie, thee en water binnen, niet voor de patiënt, hoewel hij aangaf erge dorst te hebben…
“Mijn opdracht is alleen voor de bezoekers” zei ze.
Hoe gek wil je het horen want ik kan wel een boek schrijven.

Je bericht op zich over ziekenhuis bacteriën zou anders overkomen als je er niet zo’n negatief verhaal van maakte met betrekking op Griekenland, dat bedoelde ik met mijn vorige antwoord.
Mijn kop in het zand steken doe ik niet en voel me ook niet persoonlijk aangesproken, wilde alleen even de andere kant van het verhaal vertellen.
Het is overal wat, en je moet overal alert blijven als het om je gezondheid gaat.
Daar zijn we het in elk geval wel over eens..;>))
#40
Ik heb zojuist 2 nietszeggende, off-topic en zelfs kwetsende berichten in deze draad verwijderd.
Om de gemoederen te bedaren en erger te voorkomen heb ik deze topic gesloten. Wick heeft het probleem terecht gesignaleerd, iedereen moet zelf maar bepalen wat ie er mee doet.


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Belgische DJ speelt set in Oud-Messini Patrick 10 2.170 28 February 2021, 20:58
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)