Waarheen?
#1
Hallo,

Graag vraag ik jullie hulp voor het uitzoeken van onze vakantie, zomer 2013 voor ons gezin met 2 kinderen van 5 en 7 jaar.
Wat vinden we leuk:
- Kleinschalig appartementencomplex met zwembad
- Op loopafstand van gezellig grieks dorpje om savonds wat te eten.
- Mooie baaitjes/ uitzichten om te ontdekken
- Betaalbaar (reis en het leven daar)
- Geen massatoerisme, maar wel kans op speelvriendjes voor de kids


Wat ik al ben tegengekomen is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar ik ben nog niet helemaal overtuigd...

Wat we onder andere kennen is zuid-kreta, leuke dorpjes met gezellige pleintjes, leuke strandjes, voor weinig geld je eten uitzoeken in de keuken. Heerlijk!
Er zijn vast meer van deze plekjes!

Ik hoor graag van jullie!
Quote
#2
Prachtige appartementen in zuid Kreta zijn Gaia bungalows in Kamilari. 2 bungalows met een fijn zwembad.
Wel heel kleinschalig en rustig, maar perfect. Kamilari is een leuk dorpje, heeft hele leuke taverna's en is 5 minuutjes lopen. Eten heel betaalbaar. Stranden Kalamaki, Matala zijn 5 minuten rijden. Niet te boeken via reisorganisatie, maar gewoon losse vlucht, appartementhuur en auto.
De appartementen zijn keurig, heerlijk ruim, van alle gemakken voorzien. 2 balkons, dus altijd schaduw. Ontzettend vriendelijke Nederlandse eigenaren. Mooi uitzicht, niet voor niets een 9,3 op zoover. Wij zijn er zomer 2011 geweest met 2 kinderen en wij hebben allemaal genoten.
Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Mischien is " Oase Muth " in Sivota, Epirus iets voor jullie.
Wij zijn daar nu 2 maal geweest en regelen alles zelf; ticket met Air berlin naar Preveza.
Dan stappen we in een huurauto ( geboekt via Greeka.com voor een heel schappelijke prijs ).
Bij "Oase Muth "betalen we 95,00 euro per dag voor een appartement met 2 - 2 persoonskamers en woonkeuken. De familie Muth is een super lieve duitse familie die er al jaren woont en het zelf gebouwd heeft. Er zijn 4 - 4 persoonsappartementen en 2-2persoonsstudio's maar wel een prachtig zwembad,barretje en restaurantje alles uitzicht op Corfu, een mooie tuin en een ezel soms komt er een dassenfamilie op bezoek, beneden " Oase Muth "ligt een prachtige baai met een van de beste restaurantjes van het dorp met gratis ligbedden, de kinderen kunnen daar heerlijk spelen in het ondiepe kristal heldere water. Als je de naam googled kun je foto's en een video zien.
Quote
#4
Misschien eens bij Ross-Hollidays kijken,ook kleinschalig.
Ik hoor over hun vaak heel positieve berichten.
Je kunt hun hele pakket aanvragen via de site.
Ze zitten ook op verschillende delen van Kreta.
Succes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#5
Wat een toeval!
Mijn zus gaat met haar 2 kids dit jaar voor de tweede keer naar het door jou genoemde appartmentencomplex op Thassos. Zij hebben al heel wat eilanden en plekken gezien, zijn echte Griekenlandfans en dit is de eerste keer dat ze weer teruggaan naar dezelfde plek omdat ze het daar zo naar hun zin hadden. Dat zegt wel genoeg. Een aanrader dus!

Ross vind ik trouwens belachelijk duur, dan kun je beter zelf alles regelen, scheelt je een hoop geld.
Quote
#6
Ross is alleen leuk in het voor/na seizoen en niet meer zo goed als vroeger, als je dan toch veel geld uitgeeft kun je leuker met "eliza was here". Boek je alles los zoals wij, ben je veel goedkoper klaar mits je je vlucht op tijd boekt ( nov./ dec.).
Als je kijkt bij b.v. "owners direct " kun je ook leuke dingen vinden.
Quote
#7
Klopt irini. Wij kunnen nu met 2 personen voor 1300,- 2 weken in een privevilla met zwembad en dat is incl. de tickets.
Kijk ik bij Ross' naar een simpel appt. zonder zwembad voor dezelfde periode in dezelfde streek ben je al € 2000,- kwijt.
Quote
#8
Ja, als je de tijd neemt/hebt om rond te snuffelen op internet kun je leuke dingen doen.

Wij gaan in de meivakantie 2 weken naar Agios Stephanos ( noord-oost kust van Corfu ) naar een privé-villa met 2 slaapkamers en groot eigen zwembad, vliegen met ryanair en huren de hele vakantie een auto en dat kost met z'n vieren 2160,00 euro , niet niks, maar als je bij een reisorganisatie gaat boeken ben je zeker het dubbele kwijt.

Ik doe dit zo al jaren, dan kun je vaker op vakantie en ook nog uit eten, we moeten de griekse economie ook vrijwillig steunen nietwaar ?
Quote
#9
Dan hebben jullie @Vito, en @Irini toch een snapke, voor weinig geld veel vakantie, ligt er wel aan wanneer je gaat en waarheen, je moet wel je best doen en blijven zoeken.
Zo hebben wij voordat we op Kreta gingen wonen het ook bijna altijd gedaan, de vlieger nemen, auto ophalen en terplaatse een acco uitzoeken, zo kwamen we op de mooiste plekjes.
De meeste mensen vinden het te veel rompslomp en willen alles tot in de puntjes door de wurgoperator geregeld hebben, tot en met de goedkope fles wijn en de kerst of verjaardagskaart die vaste gasten bij Ross krijgen, ik vond ze alleen in de aanbiedingen normaal geprijst.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Hoi Marieke,

Hartelijk dank voor de lovende woorden !!
Wat fijn dat jullie bij ons genoten hebben.

Groeten Marlon
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Ik wil toch graag wat tegengas geven. Wij zijn al meer dan 10 jaar tevreden klant bij Ross en wel om de volgende redenen:
- als je beide hard werkt en geen tijd hebt om uitgebreid te gaan zoeken naar vluchten en accommodaties is een touroperator een praktische oplossing
- de beschrijvingen op de website en brochures kloppen altijd. Je hoeft tenminste niet tussen de regels door te lezen. Wanneer er staat dat het gelegen is in een rustige omgeving dan is het ook gelegen in een rustige omgeving. Bij andere organisaties moet je wel eens tussen de regels doorlezen (levendige omgeving betekent eigenlijk veel herrie).
- prima hostesses ter plaatse die veel informatie kunnen geven over waar je verblijft.
- goed in het oplossen van problemen. Een aantal jaren geleden hadden wij 's nachts veel last van een steenmarter. Wij kregen toen een prima alternatief aangeboden.
- wanneer je een voorkeur aangeeft bij de boeking wordt die in de meeste gevallen ook gehonoreerd
- geen risico op overboekingen. Je komt gegarandeerd in de accommodatie die je hebt geboekt.
- misschien is het een goedkope fles wijn maar het is wel een mooi gebaar
- wij hebben al een aantal keren een bon gekregen om tijdens de vakantie te kunnen gaan eten in een taverne (toch een waarde van zo'n € 40)
- wij maken dankbaar gebruik van de kalender die we elk jaar ontvangen.
- de presentjes die je als frequente gast thuis gestuurd krijgt zijn soms erg leuk. Een aantal jaren geleden hebben we een set foto's gekregen die we in hebben laten lijsten en nu in de woonkamer hangen

Het zou best kunnen zijn dat andere touroperators goedkoper zijn en het zelf organiseren is misschien nog wel goedkoper maar wij willen graag onbezorgd op vakantie en daar hebben we best wat voor over.
Quote
#12
Klopt, "Ross " is eerlijk in hun beschrijvingen, maar als je met 2 kinderen in het hoogseizoen bij hun boekt ben je echt heel veel geld kwijt.

Daarom " ros " ik mijn eigen vakantie bij elkaar en dat scheelt de helft.
Quote
#13
Ook wij zijn trouwe en zeer tevreden klanten van Ross en daarom sluit ik me ook geheel bij Rolf aan.
Wij wonen heel dicht bij Schiphol dus voor ons is het ideaal om vanaf Amsterdam te vertrekken. Ik heb ook wel gekeken naar losse vluchten en een rechtstreekse hotelboeking, maar meestal kwam ik niet echt goedkoper uit. Een andere luchthaven is dan ook voor ons niet zo'n goede optie.
Wij gaan meestal in juni dus zijn dan nog net voor het hoogseizoen.
We hebben nu nog niet definitief geboekt, maar wel het een en ander vergeleken met elkaar.
Een soortgelijke reis bij Ross en een andere touroperator was in prijs nagenoeg hetzelfde.
Dit is uitsluitend onze bevinding maar geloof zeer zeker dat er forse prijsverschillen kunnen zijn.
Quote
#14
ieder zijn meug natuurlijk, maar als je alles zelf naloopt ben je altijd goedkoper uit en kies je echt zelf in welke acco en type vakantie. Met internet is alles zo simpel: boek een vlucht, huurauto erbij en rij rustig naar je acco die je zelf direct bij de bewoners/eigenaars hebt gekozen: villaatje met of zonder eigen zwembad, in de bergen of aan strand, heel rustig of juist levendig, je kiest maar. Mijn vlucht Brussel-Heraklion heb ik in november geboekt voor 140 euro, 2 weken autootje 235 euro all in, 2 weken studiootje proper en in het dorp en op 15 minuutjes stappen naar zeer groot strand voor 300 euro zonder ontbijt plus 5 euro met ontbijt, reken zelf maar uit : 750 euro vr 1 persoon met ontbijt en met auto. Periode 12-26 Juni, ja idd, net voor de massa, maar ik ga nooit in Juli en/of Augustus op verlof, vandaar ...
Quote
#15
Zuid Kreta, Gaia Bungalows is inderdaad een mooie bestemming! Wij zijn er zelf al meerdere malen geweest. Heerlijk!
Maar nu willen we weer ergens anders een stukje Griekeland ontdekken.
Samos moet ook erg mooi zijn. Samos of Thassos, wat zouden jullie kiezen?
Quote
#16
Wij gaan al vele jaren met Ross op vakantie, maar ze hebben prima accomodaties op de rustige plaatsen en wat er in de gidsen staat klopt ook altijd.
Op eigen gelegenheid prima maar alles op een koopje is voor mij weinig vakantiegevoel. Zo gedraag je je ook op vakantie dat hoeft voor mij dus niet alles op een koopje. weinig relaxt
Quote
#17
Ik ben bang dat we een beetje afdwalen maar door juist de basis van de vakantie: huisje,vlucht en auto vooraf goed(koop) te regelen blijft er geld genoeg over om heerlijk uit eten te gaan en dat doen we minimaal 1x per dag. Helemaal niet op een koopje en heel erg relaxt, veel gerechten uit proberen ( onze dochters houden daar ook van ) , praatje met eigenaar/personeel maken en zo steeds meer over griekenland leren.
Quote
#18
Okee, waarheen dus en niet met wie. Dus mensen: kom naar Samos. Dat heeft alles. Rust, authenticiteit, slaperige bergdorpjes, ontelbare wandelroutes, adembenemende natuur, stranden, helder water, lekkere restaurantjes, vriendelijke mensen, interessante musea en monumenten. En voor wie de mensen op zoekt: gezellige terrassen, met lekkere cocktails of Griekse muziek, watersportfaciliteiten, excursiemogelijkheden, een overvloed aan hotels en appartementen, van eenvoudig tot luxe, van druk tot rustig midden tussen de Grieken. Die twee werelden komen allebei voor op de parel van de Aegean!
Quote
#19
laat het ons zo stellen: als je 1 tussenstation in je vakantietrein kan uitschakelen door zelf wat te doen, waarom niet dan ? En idd, daardoor meer budget vrij om heerlijk uit eten te gaan en een drankje op tijd.
Ik weet uit ervaring dat de plaatselijke kretenzer zo meer overhoudt dan dat hij alles in handen geeft van de touroperators.
Quote
#20
We dwalen idd af van het onderwerp.
Ieder zijn meug, maar bij Ross betaal je echt teveel ook als je het niet zelf regelt (ik heb tijden ook via toeroperators geboekt).

Terug on topic: ik ben op beide eilanden geweest maar persoonlijk vind ik Samos mooier dan Thassos. Jota zal da vast niet met me eens zijn.
Ik zou dan met kinderen niet in Kokkari gaan zitten omdat de zeebodem daar heel snel afloopt.
Els kan je vast wel vertellen hoe dat aan de zuidkant is, maar ik dacht bij Ormos gezien te hebben dat het daar minder snel afloopt.
Bij Potos op Thassos liep de zeebodem ook niet heel snel af.
Quote
#21
@ElsR, als je gaat reageren, vergeet dan niet Spili Ammos te vermelden als het gaat om een mooi strand voor kinderen met een zeer langzaam aflopende zeebodem. Of geef ik nou teveel weg? Sorry hoor. Ook voor ouderen is het daar trouwens zeer aangenaam vertoeven.
Quote
#22
En zo doet een ieder het op de manier die hij/zij het prettigst vind.
Zelf gaan we dit jaar voor de 6de keer naar Samos met Sunweb.
Deze reisorganisatie bevalt ons erg goed en Samos is voor ons perfect.
In het verleden hebben we meerdere eilanden via verschillende organisties bezocht.
Samos heeft alles wat wij graag willen en voorlopig hebben we geen behoefte om naar een ander eiland te gaan
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#23
Ik ben ook het algemeen erg tevreden over Sunweb, behalve over de hostess die wij hadden op Samos.
Quote
#24
Psili Ammos en Votsalakia (Ormos) hebben inderdaad flauw aflopende zeebodems. Wel zijn die in het seizoen wat drukker. Maar voor kinderen is dat vast leuker omdat ze dan speelmaatjes hebben. In Votsalakia is vaak muziek in het seizoen, en veel te huur voor de watersport.
Quote
#25
Hallo Pol,
Even over de appartementen in Potos, Thassos:
ze liggen net buiten het (in de zomer) ietwat drukke centrum van Potos en ik hoor er alleen maar goede berichten over.
Het strand daar is inderdaad ideaal voor kinderen.
Mocht je meer over Thassos willen weten, dan beantwoord ik graag je vragen.

@Vito: Samos is zeker ook een heel mooi eiland, daar zal ik niet over twisten ;)
Quote
#26
Hoi Pol wij waren afgelopen zomer op Samos geboekt via Sunweb

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






We zijn er 2 weken geweest en erg genoten en de kleine ook. Wij hadden wel een auto en dat is zeker een aanrader. We gingen ook vaak naar het Psili amos strand maar dan die ten oosten van Limnionas erg kindvriendelijk. Strand van Limnionas was leuk voor de afwisseling wel met kleine kiezels maar het had naar mijn mening wel meer sfeer. Auto gehuurd bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




prima service en brengen en halen de auto op bij je appartement. Succes met kiezen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waarheen op Zakynthos? Pippelientje 22 12.851 10 January 2014, 13:14
Laatste bericht: Dirk
  Waarheen in 2011? Ger 26 18.588 27 February 2011, 20:16
Laatste bericht: graciosameisje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)