Honeymoon ..... !
#1
Hallo allemaal,


Ik ben een nieuw lid en nog nóóit in Griekenland geweest. Echter: mijn aanstaande man en ik zijn onze huwelijksreis aan het plannen naar ….. Griekenland!!
Waarschijnlijk zullen we tussen 2 en 9 mei op Rhodos zijn en willen we van daar naar Nederland terug vliegen. Echter: het leek ons leuk om een paar dagen daarvoor op een ander eiland onze vakantie te starten.

Eerst dachten we Santorini. Dit bleek echter niet praktisch, want voor zover ik op internet kan zoeken kan ik niet een soepele verbinding vinden tussen Santorini en Rhodos. Want om via Athene er naar toe te gaan en dan anderhalve dag kwijt te zijn lijkt me geen goed idee!

Toen hoopte ik dat we met een (nacht) boot van Santorini naar Rhodos te reizen. Kon daar ook geen duidelijke informatie over vinden. Blijkt niet direct te kunnen, maar wél indirect via een tussenstop op een ander eiland. Mijn eerste vragen aan jullie: welke mogelijkheden zijn er om per ferry van Santorini naar Rhodos te varen?

Vervolgens bleek dat ook het eiland Karpathos erg leuk was, én het is dichter bij Rhodos, dus wellicht is de bootreis minder lang. Weten jullie iets over die bootverbinding?

En als laatste vraag: hebben jullie als ‘kenners’ misschien een tip voor een eiland om vanuit Nederland naar toe te vliegen, een paar daagjes te vertoeven, en van daar uit door te reizen naar Rhodos?

Ik hoop dat jullie ons verder op weg kunnen helpen bij het plannen van onze honeymoon!

Groeten,


Judith
Quote
#2
Kijk eens in deze link.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Deze site wordt straks vanzelf bijgewerkt met de zomerschema's.
Je vindt er ferries naar o.a. Karpathos, Kalymnos, Leros, Patmos.

Allemaal eilanden die de moeite waard zijn te bezoeken en niet te ver reizen van Rhodos.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
De verbinding tussen Rhodos en Karpathos is heel vlot zowel per ferry als via de lucht.
Karpathos is een heerlijk eiland!
Je kunt er eventueel ook trouwen zoals vrienden deden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Dan kom je toch naar Kreta, de ferry van Anek Lines brengt je vanaf Heraklion of Sitia naar Karpathos en Rhodos, er zijn ook goedkope vluchten tussen de eilanden die worden door Aegean en Sky Express verzorgt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Kijk eens bij Berlin Airways of die niet naar Rhodos vliegen met een tussenstop op Samos .. Het gevaar is dan wel dat je niet meer weg wilt van Samos.
Quote
#6
welkom op deze site,kreta is een zeer mooi eiland,met vele mogelijkheden,simi nabij rhodos is ook wel mooi maar erg klein
santorini,veel toerisme,wel mooi
Ger & José
Quote
#7
Bedankt voor jullie reacties Perfektbedankt!

Gisteravond laat (of eigenlijk vanmorgen vroeg) hebben we de knoop doorgehakt en geboekt van 28 april tot 9 mei naar Rhodos animated flag!!! We hebben er zin in!!!

Van 3 tot 9 mei hebben we een hotel in Rhodos, we komen 28 april s'ochtends om 11.00 uur op Rhodos aan en willen dan direct vanaf Rhodos met Olympic Air doorvliegen naar Karpathos (of een andere eiland dichtbij) en daar dan blijven tot de 3-de.

Ben nu aan het zoeken naar hotelmogelijkheden op Karpathos, maar sta nog open voor tips! Ik zal ook zeker de mogelijkheden voor Kreta, Samos en Simi ook bekijken computer

Wordt vervolgd!
Quote
#8
Kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Zojuist hebben we van hotel Nereides gehoord dat er nog plaats is op het moment dat wij willen boeken! De kans is groot dat we dit gaan doen.

Echter: ik moet nog even uitzoeken hoe we het beste van Rhodos naar Karpathos komen. We komen de 28-ste om 11.00 s'ochtends op Rhodos aan, en ik heb al gezien dat er een vlucht van Olympic Air naar Karpathos gaat om 16.10.

Omdat het dan - neem ik aan - alleen een kwestie is van van de aankomsthal naar de vertrekhal lopen vind ik het jammer dat er zo lang tussen zit. Ik kan echter geen alternatief verzinnen. Hebben jullie tips?
Quote
#10
5 uur overstaptijd lijkt lang. Maar als er vertraging is ben je wel blij denk ik.
Quote
#11
Is het wel vanaf hetzelfde vliegveld?
Quote
#12
Sinds wanneer heeft Rhodos een 2e vliegveld, behalve het militaire? Volgens mij wordt alleen Diagoras gebruikt.

In hooguit 10 minuten ben je in het dorp Kremasti, doe er nog 5 bij en je bent in Trianta. Daar kun je je best amuseren die paar uur. Het probleem is je bagage. Ik denk niet dat die doorgelabeld wordt. Ik heb eigenlijk geen idee of er kluizen zijn, maar dat zal best wel.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#13
Sorry! In de war met Kreta. Wink
Quote
#14
heb je al eens gekeken bij een zeilboot met schipper uiteraard.
Over romantisch gesproken?
Quote
#15
Vanaf Agios Nicolaos (Spoa) en Diafani op Karpathos varen kleine bootjes welke je naar de pittoreske afgelegen strandjes en plekjes brengen.
Vanaf Pigadia heb je diverse grotere toeristenboten welke mooie tochten aanbieden waaronder een meerdaagse tocht naar het buureiland Kasos met de luxe Kasos Princess.
Genoeg mogelijkheden voor mooie en romantische tochten.
Nereides is inderdaad een mooi en goed hotel wat rustig gelegen is in Pigadia.
Als je ook nog van een indrukwekkend uitzicht wil genieten zou je ook eens kunnen kijken bij Sound of the Sea via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of soundofthesea@apis.gr.
Helena heeft altijd zelf nog wel kamers achter de hand.
Quote
#16
Wow, klinkt superromantisch. Alleen..... ik als Griekenland nitwit, weet niet of ik kan rekenen op een rustig 'vaarwater' eind april. Lijkt me wel een leuke, originele en inderdaad romantische oplossing!

Overigens overwegen we toch Symi weer, als we er niet uitkomen met de doortocht naar Karpathos. Symi lijkt me ook geweldig, maar kunnen we zoiezo altijd later in de vakantie nog een dagje doen als we in Rhodos zijn.

Oja, we hebben inmiddels (behalve Nereides) ook van het Astron Princess hotel en hotel Romantica gehoord dat er plek is in die periode. Welke zou - volgens jullie - de best keus zijn. Sound of the Sea ziet er ook super uit. Heb ze ook gemaild!
Quote
#17
Sound of the Sea met afstand! Ligt prachtig en rustig maar toch op loopafstand van de stad. Roulla en Helena zullen je vertroetelen.
Astron Princess als je van luxe houdt.
Romantica is wel erg "Hollanders onder elkaar".

Ik heb nog een YouTube filmpje van Sound of the Sea van een paar jaar terug:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=share&list=UU1QlTKNhmHB-iTiyXGub6iw
Quote
#18
Geen idee wat je wilt de eerste dagen van je vakantie. Rust of juist niet. Maar het eiland Chalki is ook een optie.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#19
En misschien ook even opletten aan welke kant van het eiland je gaat logeren, Wij zaten jaren terug in Rhodos aan de winderige kant,
Erg prettig in augustus maar in April/mei is de beschutte kant misschien toch fijner.
En accomodaties die rustig gelegen zijn Zijn misschien nog erg stil zo vroeg in het jaar.
Ben zelf een Kreta-fan Maar Santorini staat ook nog wel op mijn lijstje hoor.
succes met zoeken
Quote
#20
Je kunt ook Kos doen. In het seizoen volgens mij dagelijks boten met welke maatschappij dan ook, snel of niet snel. Dus hoef je niet duur te vliegen. Je moet wel ff wachten tot de schema's van de ferries uit zijn. Tot nu toe gaat bijv. het Anekschema niet verder dan maart en ook op een aantal andere wordt nog geen time schedule gegeven noch prijs. Maar de Anek bijv. is zo'n 45 euro enkele reis voor 2 personen economy.

By the way je weet toch wel dat je met Grieks Pasen daar bent hè? Zij vieren dit groots. Mijn advies, zoek een kleinschalig complex. Kans dat men iets met de gasten doet. Verdiep je er eens in. Er is zat hierover te vinden op Internet.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#21
Hi all!

Een verassende twist in dit hele verhaal; we blijven misschien gewoon op Rhodos. We zagen toch tegen het 5 uur wachten en dan weer door moeten vliegen naar Karpathos op, en dat voor drie dagen! Want tegen de tijd dat je de 28-ste op je bestemming in Karpathos aankomt is het avond en de 2-de ga je alweer terug naar Rhodos.

Het alternatief: We starten 28 april op Rhodos in Lindos. Blijven daar tot de 2-de mei en gaan dan door naar Ixia tot ons vertrek de 9-de mei. Aangezien we nog nooit op Rhodos (of uberhaupt ergens in Griekenland) zijn geweest denk ik dat we ons daar wel 11 dagen kunnen vermaken als we het over 2 locaties verdelen. Lindos ligt rechtsonder aan het eiland (aan de westkust) en Ixia linksboven (aan de oostkust en dicht bij Rhodos stad). Ik ga er dus vanuit dat dat ook wel een verschillende sfeer en beeld geeft.

Wel voel ik me een beetje schuldig na al jullie goede tips en jullie creatieve ideen. Jullie hebben geweldig meegedacht!! Echt super, en heel erg bedankt daarvoor. Het heeft ervoor gezorgd dat we toch een beetje besmet zijn met het Griekenland virus, nog dat we er geweest zijn!

We weten in ieder geval dat we ook graag een keer op vakantie zouden willen naar Karpathos, en dat we waarschijnlijk een dagje (evt. met een nachtje eraan gekoppeld) naar Symi zullen gaan deze aankomende vakantie.

Alle Rhodos tips zijn nu welkom!

Gr. Judith
Quote
#22
Het gaat erom dat jullie een goede huwelijksreis hebben!
Je had Karpathos overigens ook later in je reis kunnen inpassen.
Overigens heb je op Karpathos weken nodig om alles te ervaren.
Veel plezier!
Quote
#23
@Judith: Verstandig dat je lekker op Rhodos blijft. Ik durf er een lief ding om te verwedden dat je daarna in volgende vakanties andere plekken van Griekenland wilt gaan bezoeken.
Quote
#24
Judith, Ixia ligt aan de westkust en Lindos ligt aan de oostkust. Je kunt je absoluut 11 dagen vermaken op Rhodos, ook als je in één accommodatie blijft. Ik zou zeggen: huur een auto en ga lekker touren. Rhodos is prachtig en er is een heleboel te zien. Ik kom er zelf al sinds 1986 (dit jaar voor de 31e en 32e keer) en wij ontdekken nog iedere keer dingen die wij nog nooit gezien hebben. Ik wens je heel veel plezier. Mocht je toch besluiten door te vliegen, dan moet je inderdaad op hetzelfde vliegveld blijven en ik heb er eigenlijk nog nooit bagagekluizen gezien.
Quote
#25
Ik heb inderdaad expres een accommodatie gezocht die aan de Oostkust en wat meer ‘aan de onderkant’ van het eiland lag. Vandaar Lindos; het lijkt me een heel bijzonder en pittoresk plaatsje.

Ik lees veel over Rhodos de afgelopen dagen en heb er echt zin in! In Karpathos had ik ook superveel zin, maarja je kan niet alles doen in 11 dagen en voor ‘Griekenland beginners’ als ons is Rhodos volgens mij een fantastische kennismaking met Griekenland.

Het werd hier al op het forum gezegd, en degene bij wie we geboekt hebben in Lindos zei het ook al; met het Griekse pasen kan je beter in een dorpje zitten dan in Ixia, bij de grote resorts. Ook heb ik begrepen dat de folklorische gebruiken plaats vinden op goede vrijdag, de zaterdag erna, en dan natuurlijk op paaszondag. Het gaat dus om drie bijzondere dagen.

De reden dat we naar Ixia gaan is dat we daar voor een prikje in het Sheraton daar kunnen overnachten. We zijn normaal vervend kampeerders, maar vinden het wel chill om op onze huwelijksreis eens een paar dagen de overdadige luxe van zo’n resort mee te maken, bovendien heeft het resort ook faciliteiten die het hotel in Lindos niet heeft (zwembad, zeezicht e.d.). Degene die dat (voor die prijs) voor ons mogelijk maakt is de dochter van mijn vriend, dus dat maakt het nog extra speciaal. We willen dat dus niet overslaan.

Echter: het Sheraton is pas op 1 mei open. We vertrekken op 28 april en komen 9 mei terug , en willen die vlucht ook niet veranderen (hebben we gisteren gecheckt, dan kost de reis n.l. meer geld en doe je er ook nog eens 2x zo lang over).

Optie die we nu hebben (niet lachen):
Starten in Lindos: van 28-ste tot de 1-ste
Dan naar Ixia: de 1-ste tot de 3-de
Dan weer Lindos i.v.m. pasen: de 3-de tot de 6-de
Dan weer Ixia: de 6-de tot de 9-de.

Een beetje een debiel plan, maar anders kan niet. We kunnen het niet in tweeën (half/half) doen: beginnen in Lindos en eindigen in Ixia, maar dat betekend pasen in Ixia. Andersom kan niet omdat we in Ixia pas 1 mei terecht kunnen. Bizar…..

Heeft het volgens jullie echt veel meerwaarde om in Lindos te zitten tijdens pasen? Of is pasen - als je ervoor naar Rhodos stad gaat vanaf Ixia - ook leuk, en krijg je ook veel van de Griekse paassfeer mee daar?

Wordt vervolgd!

Judith
Quote
#26
Pasen moet je vieren in echt Griekse dorpjes en niet in het toeristische Lindos Ook in het Sheraton voel je niet het Griekse gevoel.
Quote
#27
Maar is het niet beter om pasen in Lindos, in een klein complex (4 kamers) te vieren dan in Ixia? Dat is toch de betere optie? En juist omdat het Sheraton niet het echte Griekse gevoel geeft willen we ook naar Lindos. Maargoed; ik rommel maar wat aan qua planning, ben een totale Griekenland nitwit Wink
Quote
#28
Lindos is in die periode helemaal nog niet toeristisch en de mogelijkheid om daar de Paasviering mee te krijgen is er zeker. Je kunt ook naar andere dorpen gaan om de Paasviering mee te krijgen. Bijvoorbeeld Trianta. (oud dorpsdeel niet het hoteldeel), Kremasti, Pastida. Maar ook in Rhodos-stad. Als je in Ixia blijft zitten. Of ieder dorp aan de Oostkant als je in Lindos blijft zitten.

Weet wel dat Lindos gemiddeld 5 graden warmer is in die periode en aan de windluwe kant van Rhodos is. Water warmt hierdoor ook sneller op. Sheraton staat aan de windzijde en 's avonds kan een jasje/trui nodig zijn.

Maar ja als de weergoden een hittegolf plannen, is het overal op Rhodos warm Big Grin
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#29
Wat Maria schreef over de Griekse Pasen, die is 3/4/5 mei, vooral de judas verbranding op vrijdagnacht is apart als je het de eerste keer ziet, daarna is het alleen nog maar feesten, lam aan het spit en veel drank.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#30
Oh Maria; dat is wel een heel waardevolle tip; Lindos 5 graden warmer dan Ixia. Dat is vooral in april/mei een belangrijk verschil in je vakantie beleving. Vind ik! Heb mijn lief net een mailtje gestuurd met de suggestie om op de laatste drie dagen na gewoon lekker in Lindos te gaan zitten!
Quote
#31
En ik neem toch aan dat ook de Paaswens tegen elkaar uitgesproken wordt; leuk voor Judith om vast te oefenen:
A zegt:Chrístos anésti (fonetisch opgeschreven, betekenis: Christus is opgestaan)
B antwoordt: Alíthos anésti! (Hij is werkelijk opgestaan!)
Quote
#32
Nou, het is geboekt hoor :) !!

Eerst acht dagen Lindos, en vervolgens drie dagen Ixia! Had het liever iets evenwichtigere verdeling gehad, maar het Griekse pasen én het betere weer in Lindos hebben de doorslag gegeven het zo te doen.

Nu net even wat info. over het Griekse pasen gelezen op deze site. Geweldig, het lijkt me een hele belevenis! En dan te bedenken dat we toen we de vlucht boekten geen idee hadden dat we dit ook nog mee konden maken in de periode dat we er zouden zijn!!

Nu zijn we wel vrij vroeg in het seizoen, ik merkte dat toen ik accomodatie ging boeken; sommige hotels/appartementen waren gewoon nog niet te boeken vóór begin mei.

Is het nu zo dat het eind april het gewoon wat rustiger is, maar wel alles open is? Of is er dan veel gesloten en is er daardoor minder te beleven?
Quote
#33
Eind april zijn nog niet alle restaurants open. Wel zie je dat iedereen hard aan het werk is want 1 mei is de officieuze opening van het toeristenseizoen. Maar als er toeristen zijn, zijn er altijd wel gelegenheden om ergens wat te eten.
Quote
#34
En de gelegenheden welke wel open zijn, zijn doorgaans degene welke het vooral ook van de Grieken zelf moeten hebben en zijn dus erg aan te bevelen.
Quote
#35
En die zijn het hele jaar door open, de Grieken willen ook in de winter uiteten gaan.
@Els het seizoen op Kreta begint altijd iets eerder omdat het weer hier beter is als op Samos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)