7-weekse cursus Grieks Rotterdam
#1
[Afbeelding: 5osdqw.jpg]
Quote
#2
't zal dan wel heel elementair zijn wat daar kan opgestoken worden, ikzelf heb er 4 jaar (avondonderwijs) op zitten en leer nog elke dag bij
Quote
#3
And so what, Rhodos? Een reis van 1000 km begint met de eerste stap. Het lijkt me juist een prima initiatief. In zeven weken ontdekken of Grieks 'iets voor jou' is. Daarna kun je altijd nog verder. Volgens Brian Church duurt het zelfs 25 jaar om Grieks te leren, dus jij kunt met je vier jaar avondstudie ook nog even vooruit. Big Grin
Quote
#4
Petra geeft op een hele leerzame, ontspannende, en vooral ook onderhoudende wijze Griekse les. Een aanrader wanneer je Grieks wilt leren. De focus ligt vooral op Grieks leren spreken. Al snel begin je met zinnen maken en uitspreken, waarbij praktische onderwerpen worden behandeld.
Een en ander is mijn eigen ervaring. Weliswaar niet met de 7-weekse leergang, maar met de reguliere wekelijkse avondcursus.

En natuurlijk duurt het een aantal jaren vooraleer je een leuk gesprek in het Grieks kan voeren, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Grieks is een moeilijke taal.
Quote
#5
Tina, 't was geen kritiek, maar gewoon even verduidelijken dat men geen illusies moet koesteren dat je na die cursus "binnen" is. Wij hadden bij ons iemand die meende dat hij na 6 dagen Athene voldoende kennis had om in het tweede jaar te beginnen...niet dus. Ik geef toe dat zo'n cursus misschien wel de aanzet kan zijn om verder te gaan. En ja, je hebt gelijk, zelfs met mijn 4 jaartjes moet ik niet al te groot uitpakken. Aan allen die Grieks willen leren, motivatie is de fundering waarop je moet bouwen en volhouden is de boodschap.
Quote
#6
Het vraagt heel wat motivatie en tijd om het Grieks onder de knie te krijgen.
De grammatica moet je ook best door een leerkracht of begeleider worden aangeleerd. Vervolgens is heel wat zelfstudie en praktische oefening een noodzaak... Met geduld kom je er wel, maar zoals velen wel weten, is Grieks niet zomaar de gemakkelijkste taal om aan te leren. Waar een wil is, is een weg...
Quote
#7
Inmiddels zijn er nadere gegevens bekend over de cursus in Rotterdam!

[Afbeelding: 2wf5q9z.jpg]
Quote
#8
Ik zou graag vernemen hoe het de deelnemers bevalt te zijner tijd
Quote
#9
(05 February 2013, 11:04)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou graag vernemen hoe het de deelnemers bevalt te zijner tijd

Els wil je specifiek weten hoe deze cursus bevalt of de lessen van Petra in het algemeen? Heb nl. al een aantal jaar zeer naar tevredenheid les van haar in Den Haag.
Quote
#10
@Aniet: Dat de docent goed is daar twijfel ik niet aan hoor. Ik bedoel meer hoe de mensen die deze zevenweekse cursus gevolgd hebben zich kunnen redden met Grieks in Griekenland. En of de cursus zwaar was of niet voor degenen die al een mondje over de grenzen spreken (Engels, Duits enz.). Dan krijg je een soort referentiekader wat je met die cursus kunt.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cursus Grieks lezen en uitspreken met 50% korting Karidiès 0 417 15 December 2023, 17:50
Laatste bericht: Karidiès
  CD’s cursus Grieks BertE 0 1.036 25 April 2021, 10:42
Laatste bericht: BertE
  Grieks leren lezen en uitspreken (cursus) Karidiès 6 3.216 02 January 2020, 15:14
Laatste bericht: Markos
  cursus Grieks petra mens-omtzigt 0 1.295 31 August 2019, 06:57
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Zò leuk! Resultaat cursus Grieks Esther Corfu 6 5.208 30 May 2014, 11:51
Laatste bericht: Esther Corfu
  korte, leuke, inspirerende cursus Grieks! petra mens-omtzigt 1 2.638 24 April 2014, 22:31
Laatste bericht: Harma
  7 -weekse cursus Grieks Haarlem petra mens-omtzigt 0 2.549 10 March 2013, 11:58
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Cursus Grieks voor in de auto Nikolaki 20 14.170 11 June 2012, 07:11
Laatste bericht: Brandaki
  LOI cursus Grieks voor onderweg Petra 3 4.796 05 February 2011, 18:08
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)