Een dagboek in de Griekse crisis
#1
Beste forumleden,

Bij deze wil ik jullie op de hoogte stellen van mijn nieuwe boek: 'Een dagboek in de Griekse crisis.' De titel zegt alles eigenlijk al. Hieronder een gedeelte van de zgn 'pressrelease'.

[Afbeelding: 6syobd.jpg]

Grieken zijn door de media veelal gedegradeerd tot stereotypen en de berichten blijven eenzijdig. Dit dagboek vertelt het verhaal van ons gezin en daarmee dat van velen met ons. Waar krijgen wij dag voor dag echt mee te maken en wat doet dat met ons?

Boekomschrijving
Griekenland, het land waar iedereen inmiddels wel een mening over heeft. Is alles dan al niet gezegd? In de meeste media hebben politici, economen en mensen, die (zijlings) met Griekenland zijn verbonden, hun zegje wel gedaan. Alleen wordt hierbij nog steeds het verhaal van de doorsnee Griekse burger en de gewone gezinnen onderbelicht. Wij zijn zo’n gezin en dit boek vertelt ons verhaal en daarmee dat van velen met ons.

“26 februari 2012
Olivia is vandaag 1 jaar geworden. Alleen... geen slingers zoals voor Lara’s eerste verjaardag, geen ballonnetjes. Bij ons is er toch iets geknapt, iets kapot gegaan. Het vertrouwen misschien op betere tijden? Het relatief onbezorgde gevoel dat nu weg is en zorgt voor dit gevoel? Ik weet het niet precies, maar het is bijna tastbaar. Niet alleen bij ons.”


‘Een dagboek in de Griekse crisis’ (201 pagina's, ISBN: 9789461936004) wordt uitgegeven via Mijnbestseller.nl. Het boek is onder andere te koop bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, de boekhandels en bol.com. Prijs paperback: € 16,50.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#2
Wat een sprekende kaft Roos, mag ik het boek promoten op facebook?
Quote
#3
Hai Petra,

Graag zelfs.

Groetjes,
Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#4
Ik heb het boek inmiddels besteld, en ben van plan er een mooie promotionele column over te gaan schrijven. Als initiatiefneemster voor de mooie actie voor de kleuterschooltjes, verdient Roosmarijn en haar boek alle aandacht.

Met vriendelijke groet,

Erwin
Quote
#5
Ik heb het in de Griekse boekenlijst opgenomen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Succes!
Quote
#6
Knap gedaan Roos!
Ik heb het boek natuurlijk meteen besteld! Veel succes met de verkoop!

Groeten, Marieke
Quote
#7
Lief van jullie, dank jullie wel Wink
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#8
Gefeliciteerd met je nieuwe boek Roos, ik hoop dat je er een hele hoop verkoopt! bravo
Quote
#9
Roos,gefeliciteerd met je boek ziet echt uitnodigend uit om te kopen,je schreef ook te koop bij de boekhandel.
Bedoel je dan ook b.v.de Bruna of een echte boekenwinkel?
Laat even weten gaik het a.s.week kopen,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#10
@Sophia, dankjewel Wink

Hai Margaritha,

Het boek is te bestellen bij alle online boekhandels, maar het ligt niet in de winkels. Ik geloof wel dat je het via hen kunt bestellen en dat je het dan daar kunt betalen en ophalen. Het duurt echter nog een aantal dagen voordat het boek bij het Centraal Boekhuis is aangemeld. Dan pas verschijnt het in het systeem van de andere boekhandels. Voor die tijd kun je het bij Mijnbestseller bestellen. Sowieso liggen mijn royals daar een stuk hoger dan via de boekhandel, want daar raak je als schrijver ook 40% van je marge aan kwijt.

Groetjes,
Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#11
Hoi Roos,
Duidelijk verhaal, natuurlijk ga ik het dan bestellen bij Mijnbestseller,elke euro telt meiden we gunnen je het van harte.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#12
Ik heb het boek ook meteen besteld.

Voor wie wat zou zoeken op Mijnbestseller.nl , hier is de rechtstreekse link naar het boek van Roos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik wens eveneens dat Roos, die zich zo ingezet heeft om de schooltjes op Skiros een betere toekomst te bieden, maar ook om het verkleurd beeld over de Griekse bevolking in een ander daglicht te plaatsen, alle succes toe met haar nieuw boek!

Meer nog, ik zal de 'pressrelease' over het boek doorsturen naar kennissen en Griekse verenigingen in Vlaanderen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
Wat goed Roos, ik wens je heel veel succes met de verkoop. Ik ben heel nieuwschierig naar je boek!
Natuurlijk gelijk reclame via facebook gemaakt.
Quote
#14
Roos,je boek besteld en via de link van Vlagreco.
Hoop a.s. weekend in je boek te duiken,ben zo nieuwsgierig
Meiske heel veel succes verder,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#15
Wat ontzettend lief van jullie. Ik hoop ook dat het boek zal verkopen. Natuurlijk omdat bij ons nu elke euro telt, maar voor mij is het allerbelangrijkste dat dit verhaal verteld wordt. Het verhaal is oprecht en zonder opsmuk geschreven. Ik heb ons leven helemaal blootgegeven en dat is voor een binnenvetter als ik niet makkelijk, al gaat het me op papier wel beter af. Het gaat mij erom dat velen Grieken nu niet meer zien als mensen, zoals jij en ik. Zij zijn massaal weggezet als fraudeurs, leugenaars en schreeuwlelijks; zelfs als uitschot. Ik wil de gewone gezinnen, de doorsnee Griek, hun gezicht teruggeven en laten weten wat deze crisis met ons doet.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#16
Roos, gefeliciteerd met jouw nieuwe boek. En wat een mooie omslagfoto.
Ook ik ga jouw boek gelijk via de link van vlagreco bestellen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De verkoop onder de Oriste lezers gaat al lekker.
Nu maar hopen dat er velen gaan volgen.......
Heel veel succes gewenst met de verkoop.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#17
Hallo Roos, gefeliciteerd met je nieuwe boek en natuurlijk ga ik dit boek ook weer bestellen.
Lieve groet van Iris
Quote
#18
@Harma en Iris; dank jullie wel. Ben blij met de lieve reacties.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#19
Roos,
Ik ben net thuis van mijn werk,in de gang lag een witte enveloppe met JOUW BOEK,fantatisch zo snel en keurig afgeleverd.
Ziet er prachtig uit,zou het meteen willen lezen maar leg het weg tot het weekend,vanavond nog een vergadering voetbalclub.
Heb alleen je laatste regel gelezen,helemaal ontroerd,jullie meiden en hun toekomst daar doe je het voor.
Ik heb zelf 2 al volwassen kinderen en 4 prachtige kleinkinderen,je raakte me met dit zinnetje volledig in mijn hart,dank je.
Ik las gisteren ook al een positief verhaal op Parakalo over dit boek Roos,geweldig
Oriste vrienden bestellen dit prachtige boek ,zet hem op met z"n allen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#20
(30 January 2013, 20:10)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roos,
Ik ben net thuis van mijn werk,in de gang lag een witte enveloppe met JOUW BOEK,fantatisch zo snel en keurig afgeleverd.
Ziet er prachtig uit,zou het meteen willen lezen maar leg het weg tot het weekend,vanavond nog een vergadering voetbalclub.
Heb alleen je laatste regel gelezen,helemaal ontroerd,jullie meiden en hun toekomst daar doe je het voor.
Ik heb zelf 2 al volwassen kinderen en 4 prachtige kleinkinderen,je raakte me met dit zinnetje volledig in mijn hart,dank je.
Ik las gisteren ook al een positief verhaal op Parakalo over dit boek Roos,geweldig
Oriste vrienden bestellen dit prachtige boek ,zet hem op met z"n allen.
Groetjes Margaritha

In Vlaanderen moeten we wat langer wachten op de postbode uit Nederland, maar dat maakt het des te spannender.
Je hebt gelijk, Margaritha: als we met z'n allen 'onze' schrijfster kunnen steunen, en tegelijk ook 'onze' initiatiefneemster in de actie voor de schooltjes op Skiros, dan doen we dat graag.
Voor deze generatie, maar ook voor de volgende generatie in Griekenland.

Bij deze gelegenheid: het artikel werd ook gepubliceerd op 'De Griekse Gids' ;) :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#21
Hoi Roos,

Ik heb je boek besteld. Zie er graag naar uit.

Groeten,

WillBig Grin
Quote
#22
@Vlagreco, Margaritha en senang2, wat fijn dat jullie mijn boek gaan lezen. Leen het daarna uit aan eventuele Griekenland-sceptici of mensen die denken dat de crisis hier geweken is. Ik zou het fijn vinden als juist zij, die niet zo snel mijn boek zullen kopen, een inzicht krijgen in hoe het er hier nu echt aan toe gaat voor velen.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#23
Ik heb het boek vanmiddag al met de post ontvangen. Lekker snel.
De 28ste besteld en de 31ste al in huis.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#24
Dinsdag het boek besteld en vandaag het boek ontvangen. Ik ga het dit weekend lezen!
Fijn weekend nog iedereen.
Liefs, Iris
Quote
#25
Vandaag ben ik met gemengde gevoelens aan het lezen van dit boek begonnen. Dat moest ook wel, ik wil er namelijk snel een column over schrijven. Gemengde gevoelens? Inderdaad, nieuwsgierigheid: hoe ziet het leven van een hardwerkend Grieks gezin er onder gegeven omstandigheden uit. Maar ook beschaamd: je kijkt immers over de schouders van de schrijver binnen in een deel van het leven dat het meest privé is. Ik ben inmiddels op de helft: hoop en wanhoop, lichtpuntjes en nieuwe draconische maatregelen wisselen elkaar in hoog tempo af. Hoe zouden wij onder dergelijke omstandigheden overleven. Want meer dan dat is het echt niet meer. Dat weet iedereen op dit forum, en iedere Griekenlandliefhebber. Toch komen er nog steeds "deskundigen" aan het woord die zonder ook maar enige kennis beschikken over de Griekse samenleving, en desondanks hun ongenuanceerde mening de wereld in sturen. Gisteravond rolde ik nog vol verbazing en schaamte van de bank: een verslaggever van de NOS (!) berichtte over het feit dat veel Grieken uit de grote steden hun heil zoeken op het platteland. Over de gevolgen hiervan, de wanhoop die hieraan ten grondslag ligt, werd nauwelijks gesproken. Het kwam over alsof deze verhuizingen met plezier en uit vrije wil plaatsvinden. Ter illustratie werd een kunstenares opgevoerd. Uiteraard maakt het voor haar weinig verschil of haar atelier in Athene is, of ergens op het platteland. Maar de honderden gezinnen die ook deze stap noodgedwongen moeten maken, en dit dus echt niet uit weelde doen, treffen geen werkgelegenheid aan. Voor hen zit het overleven puur in het zelf kunnen verbouwen van groenten en fruit. Van gemeenschapszin in de dorpen. Deze mensen zag men niet in de reportage. Het boek van Roosmarijn is een absolute eye opener! Zou verplichte kost moeten zijn voor een ieder die de Grieken meent te moeten stigmatiseren. Geschreven recht uit het hart! Diepe buiging voor Roos, die het niet alleen voor haar gezin op neemt, maar vecht tegen de vooroordelen en het onrecht dat de Grieken wordt aangedaan!
Quote
#26
Ik sluit me volledig bij Erwin aan, want ik ben inmiddels ook op de helft van het boek. Alle respect voor Roosmarijn!
Een echte aanrader is dit boek voor iedereen die Griekenland en zijn bevolking een warm hart toedraagt.
Quote
#27
Beste forumleden,

Op mijn weblog schreef ik gisteren een bespreking van het boek. Bijgaand de link:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vriendelijke groet,
Kees
Quote
#28
Ik vreesde al een beetje dat de postbode uit het verre Nederland zijn weg helemaal kwijt was, maar nee hoor, vandaag vonden we in onze brievenbus het lang verwachte boek van Roos!

Ben zeer nieuwsgierig om er aan te beginnen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#29
Ik heb eindelijk de tijd om het boek van Roos te gaan lezen.
Het is wel heel heftig hoor!
Roos, alle respect voor jou en je gezin.
Hoop voor je dat je vele boeken zult verkopen!

Vele Oriste leden hebben het boek al gekocht.
Velen zullen het misschien nog niet weten dat jij een nieuw boek hebt geschreven.

Daarom bij deze nog een keer de rechtstreekse link naar het boek van Roos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#30
Ik moet nog heel even wachten tot mij het boek uit Nederland meegebracht wordt, ben erg benieuwd. Zeker goed om er hier ook weer even aandacht aan te besteden, met het oog op de nieuwe leden die Oriste elke dag nog weer scoort.
Quote
#31
Het boek van Roos blijft nazinderen, en ik heb al enkele passages herlezen. Een heel merkwaardig stukje vond ik:

“Eergisteren was ik in de tuin bezig. De bougainvilles en rozenstruiken aan het snoeien. Een hele therapeutische bezigheid. Pas gisteravond, toen ik de dag even doornam, daagde bij mij ineens de metafoor.
Je kan een rozenstruik bijna helemaal tot de bodem snoeien, een bougainville van alle takjes ontdoen totdat je denkt: heb ik hem nu niet ‘doodgesnoeid’? Dan, als de lente komt, zie je de knopjes weer opkomen en langzaam maar zeker het groen weer verschijnen; er zit nog leven in!
Ik vond het ineens zo treffend voor onze situatie. Het gaf een stukje hoop en het besef hoe mooi het leven eigenlijk is. Hoe bijzonder en veerkrachtig, ondanks alle narigheid.”

Prachtig, niet?

Het boek is, voor passages als deze, maar uiteraard ook voor alle andere stukjes, een aanrader!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#32
(20 March 2013, 23:35)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




“Eergisteren was ik in de tuin bezig. De bougainvilles en rozenstruiken aan het snoeien. Een hele therapeutische bezigheid. Pas gisteravond, toen ik de dag even doornam, daagde bij mij ineens de metafoor.
Je kan een rozenstruik bijna helemaal tot de bodem snoeien, een bougainville van alle takjes ontdoen totdat je denkt: heb ik hem nu niet ‘doodgesnoeid’? Dan, als de lente komt, zie je de knopjes weer opkomen en langzaam maar zeker het groen weer verschijnen; er zit nog leven in!

Dat is echt heel mooi geschreven!
Ik hoop dit jaar ook vrienden uit Nederland te zien die het boekje voor mij meenemen :)
Quote
#33
Ja, @vlagreco maakt t wachten wel lang duren hè Sophia?;)
Quote
#34
ik heb het boek dinsdag gekocht, en al uit.Heel indrukwekkend!
Ook al heb ik een E-reader, dit boek moet eind mei mee op vakantie naar Kreta.
Quote
#35
Ik heb net Roos d'r boek uitgelezen. Erg goed geschreven, sommige erg herkenbare stukjes, de Nedelandse gewoontes en denkwijzes bij sommige Griekse situaties, ik zat soms echt met een grijns op mijn gezicht.
Maar ik besef bij het lezen ook hoe dankbaar wij hier op Kos moeten zijn dat er al die chartervliegtuigen komen, anders zou het hier ook nog veel moeilijker zijn.
Knap trouwens hoe Roos van de kippenleg over kan gaan op een pittige brief naar bijv. meneer Harbers. Erg afwisselend om te lezen.
Bij mij staat het boekje 'tentoongesteld' bij de kassa in mijn winkeltje, en ik ga m aanraden als mensen vragen hebben over 'hoe het is om in de crisis te leven'. Jammer dat je geen Engelse en Duitse uitvoering hebt Roos;)
Maar nogmaals mijn complimenten, en ik hoop dat er nog veel mensen je boek mee in hun koffer nemen op vakantie.
Quote
#36
Hoi Roos,
Heb vandaag vlak voor mijn a.s. vakantie naar Samos nog snel even jouw vorig boek : EEN VREEMDE KIJK OP GRIEKENLAND besteld,
Morgen in huis.
Zou het na jouw succes van Een dagboek in de Griekse crisis, steeds doen je kent het vast wel erbij gebleven.
Ga het heerlijk daar op mijn terras lezen met een heerlijk bakkie erbij.

Heb je al inspiratie voor een nieuw boek,we weten nog steeds het geheim niet !!!!!!!!,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse crisis thriller Yvon 0 2.045 27 June 2012, 15:54
Laatste bericht: Yvon

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)