Herintroductie
#1
Hallo allemaal.
Heb even een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt.
Was al lid als De Haarlemse mug maar deze gebruikersnaam wordt nu alleen nog door Ivonne gebruikt.
Op een ander forum ben ik bekend als Wibo-Kalyves.
Dus ik ben niet echt nieuw op de diverse fora.
Bericht nu dus verder als Damiaatje.
Dat zijn de klokjes van het carillion van de grote kerk in Haarlem.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
(01 February 2013, 13:02)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal.
Heb even een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt.
Was al lid als De Haarlemse mug maar deze gebruikersnaam wordt nu alleen nog door Ivonne gebruikt.
Op een ander forum ben ik bekend als Wibo-Kalyves.
Dus ik ben niet echt nieuw op de diverse fora.
Bericht nu dus verder als Damiaatje.
Dat zijn de klokjes van het carillion van de grote kerk in Haarlem.

@ Damiaantje; Een kleine aanmerking, De Sint-BavoKerk heeft een "beiaard" met 47 klokken. De omstreden "Bakenesserkerk" had een "carillion" gedeeltelijk opgebouwd met klokken afkomstig uit de Sint-Bavo(grote)kerk. De damiaantjes 1732 AD ( HET JAAR ONZES HEEREN 1732.). Met vriendelijk groeten vanop de zuidflank van de Psiloritis, op een hoogte van 1/4 van de berg is het ook goed vertoeven.

Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Op de top van een slechts 250 meter hoog bergje met mooi uitzicht op de zee en de Lefka Ori is het eveneens goed toeven.
Ik ben er tenminste alleszins tevreden mee !
Quote
#4
(02 February 2013, 14:09)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de top van een slechts 250 meter hoog bergje met mooi uitzicht op de zee en de Lefka Ori is het eveneens goed toeven.
Ik ben er tenminste alleszins tevreden mee !

Met 250 m steek je toch boven ons uit in Kalives. Vanaf hier kijken we ook op zee (Souda baai) en achter ons het mooie Lefka Ori. De sneeuw verdwijnt overigens snel nu met dit warme weer.

Morgen weer in de zon en de tint weer wat bijwerken. Werken stel ik uit tot later.......Big Grin
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#5
(02 February 2013, 23:47)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 February 2013, 14:09)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de top van een slechts 250 meter hoog bergje met mooi uitzicht op de zee en de Lefka Ori is het eveneens goed toeven.
Ik ben er tenminste alleszins tevreden mee !

Met 250 m steek je toch boven ons uit in Kalives. Vanaf hier kijken we ook op zee (Souda baai) en achter ons het mooie Lefka Ori. De sneeuw verdwijnt overigens snel nu met dit warme weer.

Morgen weer in de zon en de tint weer wat bijwerken. Werken stel ik uit tot later.......Big Grin

Ik dacht dat jij op je lauweren ruste H.;)
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ja Arthur, dat klopt.
Werken moet je dan ook lezen als 'taken verrichten'. In en om het huis rommelen en het resultaat op afstand beoordelen.
Als werkwoord is het een voltooid deelwoord geworden. Hendrik heeft gewerkt. Ik rommel nog wel met computers, maar dat is meer hobby.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#7
Damiaatjes

Even ter verduidelijking. (Bron Wikipedia)

De Damiaatjes zijn klokken in de Grote Kerk van Haarlem die elke avond tussen negen en half tien klingelen ter herinnering aan de verovering van het Egyptische Damietta, ook Damiate genoemd tijdens de Vijfde Kruistocht in 1218/1219.

Het verhaal gaat dat de Haarlemmers een belangrijke rol hebben gespeeld bij de val van de stad. De toegang tot de stad via de Nijl was afgesloten met een grote, zware ketting. De Haarlemmers zouden de ketting hebben kapot gevaren met een schip met een zaag op de boeg. Het Damiate verhaal wordt echter tegengesproken door het ooggetuigenverslag van Olivier van Keulen, die de leiding over de Hollandse scheepsmacht had, waarin niets te vinden is over het heldhaftige optreden van de Haarlemmers. Niet de Haarlemmers maar de Friezen zouden de ketting hebben gebroken. In het Frans Halsmuseum te Haarlem hangt een groot schilderij met daarop een schip dat daadwerkelijk de ketting breekt.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#8
(03 February 2013, 12:06)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Damiaatjes

Even ter verduidelijking. (Bron Wikipedia)

De Damiaatjes zijn klokken in de Grote Kerk van Haarlem die elke avond tussen negen en half tien klingelen ter herinnering aan de verovering van het Egyptische Damietta, ook Damiate genoemd tijdens de Vijfde Kruistocht in 1218/1219.

Het verhaal gaat dat de Haarlemmers een belangrijke rol hebben gespeeld bij de val van de stad. De toegang tot de stad via de Nijl was afgesloten met een grote, zware ketting. De Haarlemmers zouden de ketting hebben kapot gevaren met een schip met een zaag op de boeg. Het Damiate verhaal wordt echter tegengesproken door het ooggetuigenverslag van Olivier van Keulen, die de leiding over de Hollandse scheepsmacht had, waarin niets te vinden is over het heldhaftige optreden van de Haarlemmers. Niet de Haarlemmers maar de Friezen zouden de ketting hebben gebroken. In het Frans Halsmuseum te Haarlem hangt een groot schilderij met daarop een schip dat daadwerkelijk de ketting breekt.

Haarlem heeft een rijke historie. Ben ook een mug !!
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#9
Ja dat Pling pong pong, elke avond in de stad is kenmerkend voor Haarlem.
Als geboren en getogen rasmuggen missen wij dat hier op Kreta toch wel een beetje.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#10
Daminaatje , als je weer een beetje heimwee krijgt ,kijk dan maar even naar dit filmpje ;)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij wonen ca. 20min. van Haarlem af en gaan er wel eens naar toe naar toe om te shoppen ... het is een een gezellige stad :)
Quote
#11
(05 February 2013, 12:01)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja dat Pling pong pong, elke avond in de stad is kenmerkend voor Haarlem.
Als geboren en getogen rasmuggen missen wij dat hier op Kreta toch wel een beetje.


Voorstel dan: woningruil, jullie terug naar NL en ik naar GR LOLBig Grin;)
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#12
Hoi Imogen.Nou wie weet een paar weken woningruil in de wintermaanden.??
Alhoewel je woont nu niet meer in Haarlem maar in Velp. Waar heb je gewoond in Haarlem? Wij in verschillende gedeeltes. Transvaalbuurt, Planetenbuurt, Schalkwijk.
In april gaan we weer naar Nederland. We logeren dan in Almere maar gaan zeker een paar keer naar Haarlem. Lekker eten op de Botermarkt, Grote Markt enz enz. Lekker shoppen in het oude centrum en dan zeker een biertje pakken op de Grote Markt bij Doria.
Groeten vanuit Kalyves.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)