Thema vd maand feb 2013: Winter in Griekenland
#1
Deze maand op verzoek als thema van de maand:

Winter in Griekenland

Verhalen, anekdotes, foto's en alles wat te maken heeft met de winter in Griekenland. Wat doet men er dan, hoe komt men de winter door, info over wintersportgebieden enz.
Er hoeven niet altijd foto's van te zijn, leuke of interessante informatie of anekdotes zijn minstens even welkom.

Wie verricht de 'aftrap'?

NB: Alle eerdere "Thema's van de maand" zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te vinden.
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.










Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Photo 
[attachment=299]
Winter in Vamos en uitzicht op de Witte Bergen (Dit was in 2008)
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Onze eerste winter op Kreta. De eerste anekdote is ...
Vorige week een Tzomba en werktuig besteld bij een firma in Athene. De centen zijn reeds de deur uit vanwege , eerst betalen en dan wachten op je spullen. En dit omdat om de Grieken hun leveranciers ,en andere diensten waarvoor ze geld moeten ophoesten, gewoonweg laten wachten op de centen waar de ondernemer of firma recht op heeft.
Als klap op de vuurpijl staking van de veerdiensten, niets kan van het eiland en niets geraakt er op via het water.
En zoals reeds vermeld in andere draadjes miserie troef voor de boeren en andere ondernemers.
En de Griek zegt lakoniek 'ti na kanoeme', van die uitspraak met bijhorende ingesteldheid gaan mijn tenen krullen.En ja ja ik weet het ik heb er zelf voor gekozen......om hier te wonen.

[Afbeelding: 35i2kd2.jpg]
[Afbeelding: 1gjb7l.jpg]
"ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ Η ΜΑΥΡΗ" Gezien van uit Zaros.
[Afbeelding: 2h6u5p4.jpg]
Mijn eerste voetstap in Griekse sneeuw op 895 meter hoogte.
[Afbeelding: 9qe5hz.jpg]
[Afbeelding: 2wm1leh.jpg]
Feeërieke kleurschakeringen
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
[Afbeelding: juacu0.jpg]
Voor de herders uit Vorizia minder idyllische toestanden, je dieren bij valavond gaan bijvoederen op 950 meter hoogte.
[Afbeelding: 34fjt4k.jpg]
Een plaatje dat thuishoort in een reklamefolder, al zeg ik het zelf.
[Afbeelding: b54276.jpg]
Achter het licht van de ondergaande zon kan de Paximada eilandjes ontwaren die in de golf van Samaras liggen.
[Afbeelding: 15qyscw.jpg]
Einde van de berijdbare weg op 972 meter hoogte.
[Afbeelding: 2gt2l9e.jpg]
Even mijn ijdelheid strelen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
[Afbeelding: 5bp4ll.jpg]

Athene februari 2008
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#7
Big Grin 
Wij zijn al een paar keer in de winter op Kreta geweest. Geweldig hoe de sfeer van het eiland dan is. De eerste keer was ook direct de meest bijzondere. Wij hadden onze hele familie wijs gemaakt dat we aan het lang laufen waren in ZW-Duitsland. Maar we waren stiekum in januari 2005 op Kreta om te trouwen:
[Afbeelding: 21eyfpz.jpg]

en ja, er lag sneeuw op de bergen:
[Afbeelding: 2utt8w7.jpg]

maar we hebben voor erg lang gelaufd... langs het strand:
[Afbeelding: dvq9g1.jpg]
Quote
#8
Winter in Griekenland en dan vooral op Kreta is veelzijdig, de ene keer is het echt winter en de andere keer denk je ik zit in de Caraïben.
Het begint met de najaars en voorjaars stormen.
[Afbeelding: 14t5y61.jpg]
Dan maak je een leuke tour op het water met de bergen achter je in de sneeuw.
[Afbeelding: sy338n.jpg]
En opeens is het bijna zomer zoals deze van 26dec 2012.
[Afbeelding: rhl4x4.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Prachtige winters in de Zagori

[Afbeelding: 10g0g3a.jpg]
Op weg naar Vradeto

[Afbeelding: 2r267bc.jpg]
Glibberen naar het uitzichtpunt Oxia

[Afbeelding: dtcw7.jpg]
Omgeving Monodendri, met in de verte de Vikoskloof
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#10
Ook met een Atos kom je door de sneeuw op Samos (20110


[Afbeelding: 29fs4d4.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#11
@Wick; Rijdt jij ook met een "DeLorean DMC-12 " zoals Dr Emmett Brown ??
Of heb je naast je schifttoets geslagen ?Big Grin
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Tongue 
(05 February 2013, 01:17)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick; Rijdt jij ook met een "DeLorean DMC-12 " zoals Dr Emmett Brown ??
Of heb je naast je schifttoets geslagen ?Big Grin

@ Jef,

Sorry Jef als ik je ijdelheid heb aangetastDodgy
Nee hoor ik heb niet naast de "shit"toets gerammeld, maar ik rijd in een 'Atosorean GLS-2001 met alles erop en eraan. En ik heb die DeLorean nog nooit door sneeuw zien rijden en voel mij dus Dr.Wick!!

Sorry leden dat ik afdwaalde van de topic en de sneeuw!
Cool
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 78.312 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 51.078 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.972 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 52.130 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 26.260 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.344 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.405 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.399 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 46.188 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.197 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)