Internet aansluiting Kreta
#1
Even een vraag m.b.t. een internet aansluiting op Kreta.

Wij zijn bezig met het bouwen van een huis op Kreta, we zitten net buiten een klein dorpje in de buurt van Mires en de dichtstbijzijnde electriciteitspaal is op ca. 600 meter, er worden t.z.t. uiteraard nieuwe electriciteits-palen geplaatst tot aan ons huis.

Maar hoe werkt het dan met een internetaansluiting op Kreta? Gaat dit via een telefoonlijn of via tv-kabel? En moet je die apart aanvragen of leggen ze die automatisch als ze de stroom aanleggen?

Ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft op Kreta.

Groeten,
Paul

"Η καλή αρχή κάνει το καλό τέλος."
Quote
#2
In Griekenland krijg je breedband internet met ADSL.
Dus heb je een telefoonlijn nodig.
ADSL heeft de eigenschap dat de snelheid van internet afneemt met de afstand.
Dus hoe meer kilometers dat je van de centale woont, zal grote invloed hebben.
Bij mijn weten is er geen COAX kabelnet die internet leveren.
De Kreta bewoners hebben daar meer ervaring mee.
Als je op Kreta woon, neem eens contact op met OTE.

Een alternatief is sateliet internet, als laatste mogelijkheid.

SUC6
Quote
#3
Paul,
Internet gaat hier gewoon via de telefoonkabel, of via een stickje met tegoed van bv. Vodafone.
Je moet je melden bij de OTE, dan is te hopen dat het dorp waarbij je gaat wonen, wel geschikte draden heeft voor internet, er zijn hier nog velen dorpen afgesloten van internet, kan nog jáááááren duren.
Dan ga je gewoon per PAAL betalen, dus het aantal dat naar je huis gezet moet worden x € 1.000,-- dat heb ik gehoord van Grieken hier in het dorp.
Kan bij jou in de buurt anders zijn, kan je geluk hebben. Het heeft niks met electrisch te maken, want ieder bedrijf zet zijn eigen palen.
Als je dus pech heb, kan dat wel eens een hélé dure telefoon worden, de meeste doen dan alleen mobiel bellen.
succes
Quote
#4
Als je een telefoonaansluiting aanvraagt bij de OTE kunnen ze je direct vertellen of er een telefoonnummer beschikbaar is, en of er in de directe omgeving van jouw nieuwe huis een telefoonlijn loopt.
Is dat het geval dan kun je samen met de aanvraag voor een telefoonnummer een internet aansluiting aanvragen.
Zo werkte dat in ieder geval in Kalyves.
Is er geen telefoonlijn in de buurt van jouw huis dan kan e.e.a. problematisch worden.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#5
Jammer dat de telefoon niet via de electriciteitspalen gaat, maar dat was ook te mooi geweest om waar te zijn Wink.

Ik weet in ieder geval wel zeker dat we voorlopig geen duizenden euro's gaan betalen voor de aanleg van telefoon en/of internet. Dan maar een beetje behelpen met een stickje, die had ik al wel gezien bij vodafone in Mires. Is misschien ook nog gunstiger gelet op de frequentie van gebruik en de kosten.

Maar ik stap eerst even binnen bij de OTE als ik over een paar weken weer op Kreta ben. gremo

Bedankt voor de info! Al doende leer ik weer een hoop bij en ik hoop dat ik met mijn ervaringen in de toekomst ook andere forumleden kan gaan voorzien van nuttige info!

Groeten,
Paul
Quote
#6
Een paal van ote kost geen 1000 euro, maar "slechts" 300 euro.
Quote
#7
Wellicht dat je met een wifi usb adapter, voorzien van een extra antenne, een open wifi punt in de buurt kunt oppikken. Veel taverna's bieden een open wifi en misschien staat er wel een in de buurt. Als het alleen voor de vakantieperiode is, dan drink je daar zo af en toe een frappe en dan maak je het weer goed voor het wifi gebruik.

Als de locatie, die de open wifi aanbiedt, in het zicht is dan overbrug je zomaar een paar honderd meter met een sterke antenne.

Succes
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#8
Ik weet niet precies wat jullie bedoelen met stickje, maar Vodafone levert draadloos breedband internet met een simkaart voor in de dongel. Je kunt een startpakket nemen voor 19 euro voor 10 dagen excl. dongel om te proberen hoe de ontvangst is. Dongel zou ik simlockvrij bij bv. Vodafone NL kopen.
Als de ontvangst naar wens is kun je dan een abbo nemen. Let wel dat de capaciteit beperkt is (ofschoon wel 3G) dwz als er veel mensen zitten te internetten is het wat traag. Maar het werkt wel zonder ADSL- of andere kabelaansluiting.
Quote
#9
@ Paul; aangezien je in Pombia aan het bouwen bent zit je niet zo ver van de bewoonde wereld.Het is 4,5 Km in vogelvucht van Mires. Als je bij OTE in Mires binnenspringt kijk dan goed uit dat die vrouwelijke buldog ( bediende) er niet alleen voorstaat, want dan kan het zijn dat je een stuk van je neus kwijt bent.Ik spreek uit ervaring. En haal je beste Grieks maar boven want anders sta je rapper buiten dan binnen, wat ik je brom. Moest je gekosen hebben voor Vori , zat je gebeiteld op gebied van internet , daar hebben ze Glasvezelkabel , dus daar kan letterlijk en figuurlijk surfen tegen lichtsnelheid. Big Grin


Jef[/align]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Internet via de satelliet is een meer dan prima alternatief. Kosten ongeveer 275 EUR voor de complete installatie (schotel en WiFi router) en inclusief een abonnement voor twee jaar. Download snelheid altijd minimaal 3Mb/Sec. Na twee jaar weer verlegen voor EUR 275.
Quote
#11
@Chris: internet via de satelliet klinkt aantrekkelijk. Is het moeilijk uit te richten? En hoeveel MB per maand is dat abbo? En als er veel mensen ermee internetten is het dan nog snel?
Quote
#12
(06 February 2013, 09:50)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Chris: internet via de satelliet klinkt aantrekkelijk. Is het moeilijk uit te richten? En hoeveel MB per maand is dat abbo? En als er veel mensen ermee internetten is het dan nog snel?

@Els; Er valt niets aan te richten, het werk gewoon soals een mobieltje. Afhankelijk van waar je je bevindt en het tijdstip van de dag of nacht ivm aantal gebruiker op het gegeven moment. Een abbo voor 10GigaBit bij Cosmote momenteel 40euro, bij Vodafone momenteel 30 euro als je tekend voor een jaar voor de het eerste jaar nadien 40 euro. Bij beide een gratis stick , Cosmote opzegbaar per lopende maand ,bij vodafone zit je vat voor een jaar als je wil profiteren van de gunstige voorwaarde van 30 euro. Ik spreek hier uit eigen ervaring en over een tijdspanne van begin september vorig jaar tot heden. Maar denk er aan alles veranderd snel in deze branche, zoals het Chinese gezegde "wat in de morgent goed klinkt , kan in s avond heel anders klinken ". De boodschap is kijk op de website van de providers en maak je keuze.
Self heb ik een abbo bij Cosmote en eentje bij Vodafone, kwestie van gebruiksgemak . Als ik onderweg ben heb ik steeds een laptop met stikakie mee, dit in verband met mijn hobby en om niet geringeloord te worden door de winkeliers, maar dat is een ander verhaal.


Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(06 February 2013, 11:22)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Els; Er valt niets aan te richten, het werk gewoon soals een mobieltje.

Volgens mij haal je e.e.a. door elkaar Jef; je hebt wel degelijk een goed uitgerichte schotel nodig voor de door Chrisn beschreven manier van internetten.......
Quote
#14
(06 February 2013, 11:38)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 February 2013, 11:22)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Els; Er valt niets aan te richten, het werk gewoon soals een mobieltje.

Volgens mij haal je e.e.a. door elkaar Jef; je hebt wel degelijk een goed uitgerichte schotel nodig voor de door Chrisn beschreven manier van internetten.......

@Ger, je hebt gelijk hoor, maar ik zit hier momenteel op drie pc schermen te kijken en met twee toetsen borden te werken, kwestie van gebrek aan tijd en een heel pak werk. Mijn dagen zijn te kort met al mijn projecten en de logge papier molen hier in Gr. Als ik in mijn bed lig voor drie snachts is het vroeg, daarstraks was het 5hr30 voor ik mijn bed had gevonden. Druk bezig met het monteren van filmpjes over de werking van een olijfmolen. De fotos staan al op mijn smoelenboek, de filmjes ben ik nog aan het bewerken. Dat filmen is voor mij een totaal nieuwe tak van info vergaren, info die ik daarna wil delen met de rest vabn de wereld via You Tube. Ik neem misschien wat te veel hooi op mijn vork maar ja het is zoals het gezegde "' Waarom zoek je rust , als je geboren bent om te werken".
Een citaat uit '' Het eiland der zeven palmen" een boek van H. Kansalik , citaat "Een dag is snel voorbij en keert nimmer weer, voor wie dat inziet wordt ieder uur , iedere minuut een kostbaar kleinood", einde sitaat en einde bericht .


Sto Kallo

Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Al met al blijft internet via de satelliet een dure optie.

Ik heb voorbeelden gezien waarbij een oude (60 cm) satelliet disk is omgebouwd tot richtantenne waarbij de LNB is vervangen door een USB wifi antenne. Je richt dan de schotel op een zicht punt waar een open wifi aanwezig is en je hebt internet. Wel zorgen voor een stevige bevestiging, maar dan kun je zo maar een paar kilometer overbruggen.
De investering is te overzien en een oude satellietschotel is wel te vinden. Het vinden van het juiste brandpuntafstand vergroot de ontvangstkwaliteit.

Met het programma inSSIDer heb je een goed overzicht van de beschikbare wifi punten en de sterkte van het signaal.

Zie de volgende links voor wat info;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#16
Vrienden van ons op Kreta hebben internet via satelliet genomen, en zijn er qua werking tevreden over.

Internet via de satelliet op Kreta werkt op zich goed, maar is best wel duur. Aanzienlijk duurder dan ADSL. Zij betalen iets in de orde van 20 - 30 euro per maand voor de bundel die zij hebben. En dan hebben ze nog de apparatuur nog moeten aanschaffen en laten installeren.
Daarnaast heb je te maken met een datalimiet. Ik ben vergeten hoe groot die bundel is, maar het is niet veel.

Het richten van de satelliet gaat hetzelfde als met de satelliet TV. Je hebt er wel een aparte satellietschotel voor nodig zei hun leverancier, ze hebben nu dus 2 schotels op hun huis staan.

Echter, ze hebben wel 'last' van de datalimiet. Je moet niet naar video's of TV gaan kijken, Spotify aanzetten, of grote bestanden downloaden. Het is prima om gematigd te surfen, emailen, en (Word en Excel) documenten heen en weer te sturen. Ze konden wel flatrate krijgen, maar dat was niet te betalen.

Onze (Engelse) vrienden hebben voor dit systeem gekozen omdat OTE niet kon leveren, en omdat ze hun vaste vaste, Engelse, telefoonlijn via die satellietverbinding kunnen omleiden naar Kreta. Zo kunnen ze op afstand doorwerken en confcalls houden.

Zelf heb ik het anders geregeld.
Ik kan met een flatpanel antenne en een signaalversterker WiFi signalen die 3 km verderop in het dorp liggen opvangen op vrijwel volle sterkte. Wanneer je een dealtje met de eigenaar van een WiFi kan maken zit je goed.
Ik heb vanaf 'onze' berg vrij zicht op het dorp, er zitten dus geen obstakels die het signaal verzwakken tussen. Zo maken wij altijd verbinding met een WiFi access point die 2,2 km van ons verwijderd is, en we beschikken zo over een 20 Mbs signaal op volle sterkte.
De moeite waard om uit te zoeken.
Nadeel van een eigen aansluiting is dat je het ook het hele jaar moet betalen. Wij gebruiken ons huis alleen voor vakanties, dus de overige maanden zouden we dan voor niets betalen. Dit is voor ons een goede oplossing. Degene op wiens internet we meeliften is op de hoogte en vindt het prima.
Quote
#17
Even een update: op het moment hebben wij draadloos breedband internet van Vodafone in ons huis op Samos. Dat bevalt redelijk al vind ik het wel duur: 40 euro per maand voor 10GB. Als je veel op het internet bent ben je er al halverwege de maand doorheen. Dan 2 GB bijkopen voor 10 euro. Streaming video gaat niet en grote foto's gaan langzaam. 's Middags wordt er veel meer gesurfd en dan is het soms tergend langzaam. Al met al klaag ik niet maar het zou beter en goedkoper kunnen (hier in NL betalen wij voor het snelle ADSL 27 euro per maand; zonder datalimiet).
Oja en als we niet op Samos zijn schorten wij ons abonnement op. Dat kan bij Vodafone. Wel ben je dan weer even zoet voordat de technici uit het hoofdkantoor wakker geworden zijn en je weer aangesloten hebben.
Via de satelliet lijkt me dan toch wel weer ingewikkeld want dan zouden we een tweede schotel moeten plaatsen naast die van de tv (Canal Digital via Astra-1L). Dus alles overwegende houden we het toch maar hetzelfde.
Quote
#18
Ik krijg deze maand de schotel en WiFi router a EUR 275 en kan dan twee jaar 'gratis' internetten. Na de twee jaar moet ik dan weer EUR 275 betalen. Per maand betaal ik dus minder dan EUR 12 voor een gegarandeerde 3Mb/sec download verbinding. Dat is meer dan snel genoeg om te surfen, e-mailen en af en toe een filmpje kijken. Zodra het werkt zal ik een berichtje plaatsen.
Quote
#19
@ Chrisn, zit er een data limiet (download) binnen dit contract? Zou je ook kunnen aangeven wat de up-stream Mb/sec is.
Is het tevens mogelijk om het webadres van deze organisatie -op dit PB te zetten?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van je verbinding.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#20
(06 February 2013, 20:10)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Chrisn, zit er een data limiet (download) binnen dit contract? Zou je ook kunnen aangeven wat de up-stream Mb/sec is.
Is het tevens mogelijk om het webadres van deze organisatie -op dit PB te zetten?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van je verbinding.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(06 February 2013, 20:10)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Chrisn, zit er een data limiet (download) binnen dit contract? Zou je ook kunnen aangeven wat de up-stream Mb/sec is.
Is het tevens mogelijk om het webadres van deze organisatie -op dit PB te zetten?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van je verbinding.

Nog enige info...............het blijft duur,
Astra2connect is helemaal niet te betalen
Wel in heel Europa te ontvangen dat dan weer welBig Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Henk
Quote
#22
(06 February 2013, 22:04)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 February 2013, 20:10)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Chrisn, zit er een data limiet (download) binnen dit contract? Zou je ook kunnen aangeven wat de up-stream Mb/sec is.
Is het tevens mogelijk om het webadres van deze organisatie -op dit PB te zetten?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van je verbinding.

Nog enige info...............het blijft duur,
Astra2connect is helemaal niet te betalen
Wel in heel Europa te ontvangen dat dan weer welBig Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Henk

Als ik me niet vergis noemde die provider vroeger BLUE SKY of iets in die aard, de website en en uitleg heb ik een paar jaar geleden als eens opgezocht. Ik zal moeten zoeken in mijn verzameling favorieten, die gaat een jaar of tien terug .
En nog altijd strontduur, niets voor een prive gebruiker, tenzij je een pak geld moet opdoen omdat een doodshemd nu eenmaal geen zakken heeft.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Hi, na alle berichten te hebben gelezen, hier mijn verhaal. Ik heb het afgelopen jaar een andere woning aangevangen, wel op het vaste land dan wel, en had daar niets aan telefoon aansluiting (en). Bij OTE langs gegaan en daar een aansluiting gevraagd. Omdat er niets was, moest er eerst een aansluiting aangelegd worden door een Electro(monteur) en die is niet van OTE. Na een twee weken wachten, nadat de aansluiting v/d de elect: monteur was gedaan, kwam OTE met de aansluiting die weggehaald moest worden, bij een 40 meter verder gelegen woning. Een week later kwamen weer andere werknemers van OTE en die legden de laatste hand er aan en daarna werd er door een bekende de laatste hand gelegd. Kosten. het modem 29 €, aansluiting van de elect: man 45 € en de eerste betaling bij OTE 203 €.

Dat is mijn verhaal van de aansluiting van het internet gedoe.

Gr Cornelios
Quote
#24
[Afbeelding: 34rj09t.jpg]
Aansluiting in huis
[Afbeelding: 1q3jb6.jpg]
De vrachtauto Ote
[Afbeelding: 6ymfl3.jpg]
Monters
[Afbeelding: 2z3ntrl.jpg]
Verbinding naar de woning, doos aan de woning.

Gr: Cornelios
Quote
#25
En zoals altijd met 2 man, die met dat zwarte Tshirt zorgt ervoor dat de muur niet omvalt en dat het muurtje op zijn plaats blijft, hij let ook op dat zijn collega het goed doetBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
(07 February 2013, 16:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En zoals altijd met 2 man, die met dat zwarte Tshirt zorgt ervoor dat de muur niet omvalt en dat het muurtje op zijn plaats blijft, hij let ook op dat zijn collega het goed doetBig Grin

duimpie
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Ja, dat is een leuke reactie van je Arthur en inderdaad was er maar één werker haha, zoals de fotos het laten zien. Ik was overigens verrast, met het zien v/d de grote vrachtwagen, maar het werd mij natuurlijk (later) duidelijk, later dat daar een grote control mee vervoerd werd, waarop enkele honderde meters telefoon draad op zat.

Gr: van Cornelios.
Quote
#28
Wij wonen sinds half december in het buitengebied van Koxari boven Pano Gouves in een nieuwe woning van een engelsman die retour Engeland is.

Deze heeft tijdens de bouw van zijn woning zelf de telefoon/internet aansluiting aangelegt omdat zijn woning ruim 300 meter van het OTE aansluitpunt ligt op vrij hoog een berg op.
OTE vroeg er een godsvermogen voor dus heeft hij het zelf uitgevoerd.
Nadat de lijn gereed was heeft OTE hem gekeurd en goed bevonden en omdat het aansluitpunt meer als 200 meter weg ligt waren de kosten 142,07 euro.

Ik heb een prima verbinding niet vreselijk snel maar dat is hij bijna nergens snel op Kreta en gezien de afstand via een telefoon kabel is 4,89 mbps download snelheid nog redelijk te noemen.
Uploaden is beduidend langzamer 1,23 mbps maar er is prima mee te leven.

Er is schijnbaar geen uniforme regeling voor dit soort gevallen want je hoort erg veel verschillende verhalen.
Quote
#29
@Computer Boy.

Upload snelheid is 1Mb/Sec en geen data limiet.

Na twee jaar is het niet EUR 275 maar EUR 195 voor twee jaar verlenging, dus ongeveer 8 EUR/mnd voor een gegarandeerde 3Mb download verbinding.

Collega van mij heeft het al ruim een jaar in gebruik en nooit problemen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)