Dit wist ik niet van KRETA
#1
Vandaag las ik onderstaande tekst op de Blog van Bruno TERSAGO

"Kreta viert op 1 december van dit jaar 100 jaar unie met Griekenland. In 1913 werd beslist dat dit voor 100 jaar zou zijn en dat men nadien zou kijken of het de moeite loont om bij Griekenland te blijven. Kreta heeft de middelen om min of meer op eigen benen te staan en wordt voorlopig iets minder hard geraakt door de crisis dan de rest van Griekenland".

Dit weetje wist ik niet

χαιρετισμοίgreekfilm
Quote
#2
Dit is voor mij ook iets nieuws... Wist dit niet...
Quote
#3
Het schijnt dat Samos dit jaar ook 100 jaar bij Griekenland is. Maar we hebben nog niets gehoord over festiviteiten. Als wel dan zal ik het in de evenementenkalender zetten.
Quote
#4
Kreta in 1913, Samos in 1912 en Rhodos pas in 1948.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#5
voor mij mag Kreta zeker een onafhankelijk land worden.
Quote
#6
Volgens sommige Kretenzers ligt Athene op een andere planeet, en hebben er hoegenaamd geen binding mee, behalve dan om op te foeteren. Kreta is de groentetuin van GR, en volgens de megalomane plannen van de regering en de energiemaatschappijen , zou men Kreta willen veranderen in een groot energiepark. En een onderzeekabel leggen naar het vasteland, en dus zelf geen last hebben van de rommel van spiegels en enorm molenwieken van de geplande windturbines. Als men de de stand van geplande turbines horizontaal zou zetten kunnen we een reisje maken met ons geliefd eiland. Alle gekheid op een stokje het is hoe dan ook hemeltergend, punt andere lijn. Ik weet dit item is misschien Off Topic, maar ik kan er niet genoeg op hameren.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Er zijn bewoners van deze eilanden schreeuwen die al ruim voor 2002 om zelfstandigheid schreeuwen. In hun ogen betalen ze voor het vasteland en niet voor hun eiland(engroep) De problemen los je er echt niet mee op. Het schoolsysteem is al jaren en jaren hetzelfde, dus knudde. De corruptie is al jaren en jaren hetzelfde. Kortom op de eilanden zitten dezelfde soort zakkenvullers en vriendjes politiekers die een groot deel van de toegekende gelden niet besteed hebben aan waar het voor bedoeld was en die zitten er ook al jaren en jaren. Terug naar wat dus?
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#8
(06 February 2013, 12:54)rhodos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag las ik onderstaande tekst op de Blog van Bruno TERSAGO

"Kreta viert op 1 december van dit jaar 100 jaar unie met Griekenland. In 1913 werd beslist dat dit voor 100 jaar zou zijn en dat men nadien zou kijken of het de moeite loont om bij Griekenland te blijven. Kreta heeft de middelen om min of meer op eigen benen te staan en wordt voorlopig iets minder hard geraakt door de crisis dan de rest van Griekenland".

Dit weetje wist ik niet

χαιρετισμοίgreekfilm

(06 February 2013, 13:17)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is voor mij ook iets nieuws... Wist dit niet...

Mij was dit al bekend, heb dit enkele maanden geleden al eens in een topic gezet. Normaal zou er een soort van referendum moeten komen over de verdere (beperkte autonome) onafhankelijkheid van Kreta, maar zo een vaart zal het wel niet lopen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.748 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Wist je dat....... Ger 13 4.946 28 January 2018, 16:18
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)