Stone houses in Crete
#1
Nou doe ik dit niet zo snel maar voor een goede vriend van mij (Stavros) een uitzondering en de volgende informatie. Hij heeft een aantal prachtige stenen huizen gebouwd in het dorpje Melidoni, Apokoronas Kreta en een tweetal zijn nog te koop (en moeten nog afgebouwd worden).

We zijn er vanmorgen nog op de koffie geweest (hij woont daar zelf ook met zijn gezin) en het uitzicht en de omgeving is daar fenomenaal! Mocht iemand interesse hebben of iemand kennen die op zoek is naar een rustige omgeving en een prachtig stenen huis, kijk eens op zijn website. De prijzen zijn momenteel heel goed onderhandelbaar en kunnen een behoorlijk stuk naar beneden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het is een moeilijke tijd, maar ach je weet het nooit!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#2
Ik vind 230.000 een heel bedrag voor een huis dat niet eens aan zee ligt. En met "maar" 500 m2 eigen grond. Er komen 6 huizen op dit perceel van een halve hectare begrijp ik. Wat zijn de gebruikte bouwmaterialen? Hoe compleet wordt het opgeleverd? Wat is het woonoppervlak? Is er verwarming? Is het voor senioren toegankelijk? Hoe onderhandelbaar is de prijs? Dat zie ik allemaal niet vermeld op de website (of kijk ik niet goed genoeg?) Ik zou er absoluut niet meer dan 150.000 voor betalen in deze tijden. Ik zou iedereen met interesse aanraden stevig te onderhandelen met een goede onafhankelijke advocaat en notaris erbij.
(Ik heb er enigzins verstand van want wij hebben 5 jaar terug een huis laten bouwen in Gr.)
Quote
#3
Hallo Els,

De huizen, A1 en A2 (ongeveer 104 m2) worden sowieso compleet opgeleverd inclusief centrale verwarming,keuken, openhaard etc etc. Wanneer men een zwembad wil of iets anders dan is het extra (1 van de afgebouwde huizen heeft nu een zwembad). Er worden echt goede kwaliteit materialen gebruikt en het ziet er echt top uit (ik zeg dit niet om te slijmen maar ik heb ook heel wat gezien). Er zijn een tweetal huizen klaar en bewoond (B1 en B2). Degene die echt interesse heeft moet inderdaad alle informatie opvragen wat betreft materialen, meer foto's en bezoek etc etc, maar hier staan ook specifications
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(specifications aanklikken)
Je hebt gelijk dat de prijs aan de hoge kant is en dit wordt ook op de site binnenkort aangepast. Deze prijzen stammen nog uit de "goede tijd" zullen we maar zeggen. Ik weet wel dat er behoorlijk wat van de prijs af kan, en de prijs die jij aangeeft is voor deze huizen echt wel wat te laag maar zo heel erg veel zal het niet schelen denk ik. Door de crisis is vooral arbeid een stuk goedkoper geworden en aangezien dit type huizen erg arbeidsintensief zijn kan de prijs dus omlaag. Wat ik al zei, het hangt ook een beetje af van wat men wil in en rond het huis (duurdere keuken etc).
Er is vooral in het verleden ook erg veel rommel gebouwd en je hebt helemaal gelijk dat mensen zich goed moeten informeren, advocaat, notaris etc.

Groeten,
Berend
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Een bespreekbare 230K tot 300K Euro voor een huis van ongeveer 100 M2 op een mooie locatie dat is gebouwd met echte stenen, dus geen beton afgezien van de fundering, met een leuke tuin (500 - 800 M2) er omheen komt mij niet als een idioot bedrag voor.
Zeker niet als je over de prijs nog kan praten.
Als het om zo'n betonnen blokkendoos zou gaan zou ik het met je eens zijn.

Ik begrijp dat deze huizen 'turn-key' (excl. apparatuur neem ik aan) opgeleverd worden.
Lijkt mij in beginsel allemaal heel redelijk, ook in deze tijden aangenomen dat alles 100% gelegaliseerd is. Zeker als, zoals gezegd, de prijs nog onderhandelbaar is.

Ik heb 10 jaar geleden een huis gebouwd op Kreta, maar of ik er daardoor 'verstand' van heb ?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)