Gaat het dan toch langzaam de goede richting op???
#1
Vanochtend gelezen op RTL-Z nieuws.

Quote

GISTEREN 16:35( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 07:06 )
De Griekse export steeg in 2012 met 5,1%, de import daalde met 6%.

De import is exclusief de import van olieproducten. Dat bleek maandag uit voorlopige cijfers van het Grieks statistisch bureau. De export steeg vorig jaar tot 17 miljard euro. De import daalde tot 30,2 miljard euro. In deze cijfers zijn de export en import van de dienstverlenende sectoren niet meegenomen. De uitvoer van goederen vormt een belangrijke bron van inkomsten voor de noodlijdende Griekse overheid.

Uit de gevens bleek verder dat de groei van de in- en uitvoer in de laatste maand van 2012 juist omgekeerd was. Toen daalde de export met 13,4 procent en steeg de import met 2,3 procent.

UNQUOTE

Dan heeft de oproep om Griekse produkten te kopen misschien toch een beetje meegewerkt. Big Grin
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
(12 February 2013, 12:25)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanochtend gelezen op RTL-Z nieuws.

Quote

GISTEREN 16:35( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 07:06 )
De Griekse export steeg in 2012 met 5,1%, de import daalde met 6%.

De import is exclusief de import van olieproducten. Dat bleek maandag uit voorlopige cijfers van het Grieks statistisch bureau. De export steeg vorig jaar tot 17 miljard euro. De import daalde tot 30,2 miljard euro. In deze cijfers zijn de export en import van de dienstverlenende sectoren niet meegenomen. De uitvoer van goederen vormt een belangrijke bron van inkomsten voor de noodlijdende Griekse overheid.

Uit de gevens bleek verder dat de groei van de in- en uitvoer in de laatste maand van 2012 juist omgekeerd was. Toen daalde de export met 13,4 procent en steeg de import met 2,3 procent.

UNQUOTE

Dan heeft de oproep om Griekse produkten te kopen misschien toch een beetje meegewerkt. Big Grin

In het kort , en met twee citaten samengevat ; "Prijs de dag niet voor het avond is" en " Statistiek is als een bikini : het geeft een idee, maar houdt het essentiele verborgen". Dat geeft stof tot nadenken alvorens victorie te roepen. In mijn ogen zijn de overgrote meerderheid van de nieuwsuitzendingen en andere nieuwskanalen , gewoonweg een middel om de mensen een rad voor de ogen te draaien.
En allen maken zich schuldig aan partijdigheid aan een of andere kleur, en bespelen ze de publieke opinie.

Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Een beetje samenhangend met import en export: in het algemeen kader van de Griekse economie, vormt het toerisme (samen met de koopvaardij) zowat de belangrijkste sector.

In dat verband een opmerkelijk artikel, vandaag in de krant:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Misschien moeten we dergelijke pagina's dan toch wat meer gaan promoten... ook in Vlaanderen en in Nederland:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Een artikel, vandaag in de krant, waar mijn maag zowat van omdraait:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Griekse én Europese overheden, doe iets!!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Dit draadje lijkt mij het beste aangrijpingspunt om eens een positief bericht ( ik doe dat niet vaak, ik weet het) te plaatsen.Ik stel aan de orde dat het er op lijkt dat - althans een aantal - van de "boosdoeners" uit het verleden (meestal politici of andere machtshebbers) nu ook daadwekelijk voor de rechter komen voor hun sociaal-/economische misdaden en zelfverrijking uit het recente verleden. En wat belangrijker is: daarvoor ook met gevangenisstraf veroordeeld worden met in beslagname van de geld/goederen/huizen, welke zij zich vanuit puur en alleen uit hun machtspositie en niet uit een enige "prestatie" , ten koste van de Staat en de Bevolking toeëigenden.

Ik zal niet proberen het bovenstaande hier toe te lichten of uit te leggen, waar anderen dat veel beter en met meer kennis van zaken al gedaan hebben.Daarom verwijs ik naar het briljante en positieve artikel van
Nick Malkoutzis, deputy editor van Kathimerini(International Herald Tribune) en briljant blogger op zijn Inside Greece over één van die dieven.

Het is een hele lap Engelse tekst.Maar ik mag een aantal van de geïntereseerde Oriste-lezers toch wel zo hoog aanslaan dat zij de kennis hebben en de moeite willen nemen om iets te lezen,dat hopenlijk over het Nieuwe Griekenland gaat.Ziehier de links, prettig weekend!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=220

En terwijl ik dit alllemaal zo positief en optimisch neer pen zijn de nieuwe boosdoeners al lang al weer bezig met de misdaden van de toekomst:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






..."So it goes ..."
Quote
#6
Ik heb toch bedenkingen bij dit alles. We zijn net een weekje terug van 9-dagen Zuid-Oost Kreta. Enkele anekdotes:
-Aangekomen op de luchthaven stond onze wagen weeral klaar bij onze vaste leverancier. Toen we vroegen hoe de zaken gaan, April was niet slecht, Mei overboekt, Juni/Juli/Augustus no problem en voor September vroegen ze om zo snel mogelijk te reserveren want het gaat vlug. Er zijn natuurlijk meerdere maanden in een jaar dan bovenstaande maar had niet te gevoel dat ze klaagden. Waar ze wel problemen mee hadden was met "we payed many taxes, to much". Heb maar niet verteld hoeveel wij hier als bedrijf moeten ophoesten.

-In Ieràpetra waren ze verschillende kruispunten aan het afschrapen, klaar om nieuwe asfalt te leggen. Niettegenstaande tegenstrijdige berichten vond ik dit een positief gegeven. Een gemeente/stad moet laten tonen dat er nog economische bedrijvigheid is in zijn regio.

-De persoon waar wij ons huis van hebben vertelde ons nog (na de vraag, hoe het economisch gaat op Kreta). Enkel bij Merkel is het crisis, "We" (al bedoelde hij waarschijnlijk "hij") had er geen last van. Als er geen werk meer is vinden we het wel zelf uit. Met een "big smile" op zijn gezicht. (Ik hou dus wel van die Kretenzische humor) Big Grin
Hij heeft natuurlijk gemakkelijk praten, een familie met aanzien in de regio, ouders uit twee verschillende dorpen en zoals zovelen in Griekenland, een groot deel van die dorpen zijn eigendom van de verschillende families. Beneden op de kustweg nog een paar villa's om te verhuren en hier & daar wat bezigheden. Hij heeft over zijn situatie dus niet gelogen.

-Omdat het seizoen nog niet begonnen was, konden we het eerste weekend nog bijna nergens terecht om eens een hapje te gaan eten. Het tweede weekend echter (dat net voor Pasen dus) gingen toch 2 restaurants open in Koutsouras. Als wij dachten dat het er maar verlaten zou zijn...niets was minder waar. Naar tradionele Griekse gewoonte, dus laat op de avond, zat de zaak afgelaten vol met haast uitsluitend jonge mensen en koppels. Top!!!
Wij als enigste toeristen konden toch enkel maar onze wenkbrauwen "fronzen": Hoezo crisis!!!

Ik ben er mij van bewust dat het niet overal zo aan toegaat, maar dat is hier ook niet zo....Confused greeksmiley1
Quote
#7
Neen, het ergste moet nog komen!
Quote
#8
Ondanks een mooi Pasen gisteren vrees ik dat Aleko gelijk zal krijgen. En op de gedachte 'hoezo crisis' zijn zoveel tegenvoorbeelden te geven, maar de meeste kennen jullie wel. Om de situatie in een gedeelte van Griekenland te vergelijken met de landelijke stand van zaken is niet realistisch (de situatie in de toeristische plaatsen is niet te vergelijken met de moeilijkheden van bergdorpbewoners en andere (meer afgelegen) gebieden, of bijvoorbeeld de problemen waar steeds meer inwoners van Athene tegenaan lopen). Noch is de situatie van Griekenland te vergelijken met hoe het er in Nederland aan toe gaat. Ten eerste al vanwege het feit dat er voor Europa geen algemene armoedegrens wordt gehanteerd, maar dat elk land zijn eigen maatstaven heeft. Zo ligt de armoedegrens in Nederland vele malen hoger dan die in Griekenland. Ik kon de Griekse even niet terugvinden, maar die ligt een stuk lager dan de Nederlandse. Ik heb het van de winter op het Grieks journaal gezien, maar kon het nu niet op het internet achterhalen. Hier wel de (iets verouderde) Nederlandse:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Verder kent Griekenland niet de sociale (overheids)vangnetjes zoals Nederland die kent, zodat het (zoals op meer vlakken, vooralsnog) appels met peren vergelijken is.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#9
Vrees er ook een beetje voor, ondanks positieve berichten van "onze" Griekse ministers.
Het is inderdaad allemaal zeer moeilijk in te plannen in het zo diverse Griekenland. Je bijdrage is waarschijnlijk dan ook 50/50 correct. Bij ons in het bergdorp leven nog amper 60 lokalen. Onze directe buurvrouw, daar kom je niet langs of ze overlaat je met groenten, fruit, olijven, olie, zelfgemaakte wijn(azijn) en de zoetste gebakjes. Hun ijskast en alle rekken die er rond hangen zijn overbeladen met eetwaar. Moet zeggen, ze wonen echt heel primitief (net als alle andere lokale bewoners). Wat mij het meeste zorgen baart is de wankele gezondheidstoestand van haar. Met een voet/enkel die lijkt of ze aan lepra lijdt. Uitslag/eczeem allerlei... We vragen ons dan ook af, of we ze eens niet mee naar hier zouden kunnen krijgen om een grondige analyse en eventuele heelkundige ingreep te laten plaatsnemen. Ze krijgen uiteraard veel bezoek van dochter, vrienden en dorpsbewoners maar een tripje naar het hospitaal van Iraklio is voor haar al een buitenlandse reis.
Misschien zouden we de "hangmat" van hier een beetje kunnen afbouwen, zodanig dat ze daar een vangnet hebben...

Wat wij moeten doen, is hééél tevreden zijn met wat we hebben, en vooral met wat we niet hebben. Dan lijkt het geluk (want dat zijn ze nog) van onze Griekse vrienden (algemeen) totaal anders over te komen. sirtaki
Quote
#10
Ik was gisteren in zo'n dorpje met ca 60-70 inwoners om daar het Paasfeest te vieren. Het inwoneraantal stijgt weer ná een jarenlange afname omdat de 'uitgevlogen' kinderen weer terugkomen. Dat het laatste niet uit luxe is zal duidelijk zijn......
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
(06 May 2013, 16:29)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vrees er ook een beetje voor, ondanks positieve berichten van "onze" Griekse ministers.
Het is inderdaad allemaal zeer moeilijk in te plannen in het zo diverse Griekenland. Je bijdrage is waarschijnlijk dan ook 50/50 correct. Bij ons in het bergdorp leven nog amper 60 lokalen. Onze directe buurvrouw, daar kom je niet langs of ze overlaat je met groenten, fruit, olijven, olie, zelfgemaakte wijn(azijn) en de zoetste gebakjes. Hun ijskast en alle rekken die er rond hangen zijn overbeladen met eetwaar. Moet zeggen, ze wonen echt heel primitief (net als alle andere lokale bewoners). Wat mij het meeste zorgen baart is de wankele gezondheidstoestand van haar. Met een voet/enkel die lijkt of ze aan lepra lijdt. Uitslag/eczeem allerlei... We vragen ons dan ook af, of we ze eens niet mee naar hier zouden kunnen krijgen om een grondige analyse en eventuele heelkundige ingreep te laten plaatsnemen. Ze krijgen uiteraard veel bezoek van dochter, vrienden en dorpsbewoners maar een tripje naar het hospitaal van Iraklio is voor haar al een buitenlandse reis.
Misschien zouden we de "hangmat" van hier een beetje kunnen afbouwen, zodanig dat ze daar een vangnet hebben...

Wat wij moeten doen, is hééél tevreden zijn met wat we hebben, en vooral met wat we niet hebben. Dan lijkt het geluk (want dat zijn ze nog) van onze Griekse vrienden (algemeen) totaal anders over te komen. sirtaki

Moeten wij in Vlaanderen en Nederland beschaamd zijn omdat we een degelijke "hangmat" hebben verkregen door het toedoen van onze voorouders ? Zijn wij verantwoordelijk voor wat de Griekse regering de afgelopen jaren heeft gedaan ? Economische cijfers die door toedoen van enkele politici moedwillig werden verdraaid. Mogen wij helpen waar we kunnen, ja zeker, doe ik ook al enkele jaren (35 om precies te zijn), door er elk jaar een paar weken naar toe te reizen en te consumeren. Maar als je zegt dat wij onze "hangmat" moeten afbouwen, vind ik toch dat je wat te ver gaat.
Het is hier in Vlaanderen en (naar ik de laatste tijd in Nederland heb vernomen) in Nederland , ook sterk bergafwaarts aan het gaan, regelmatig duizenden jobs die verloren gaan en de economie die stagneert en zelfs in Nederland spectaculaire terugval kent. Griekenland, Ierland, Spanje Italie, Portugal...
Wie zal het volgend land in de rij zijn ?
Quote
#12
(06 May 2013, 20:16)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moeten wij in Vlaanderen en Nederland beschaamd zijn omdat we een degelijke "hangmat" hebben verkregen door het toedoen van onze voorouders ? Zijn wij verantwoordelijk voor wat de Griekse regering de afgelopen jaren heeft gedaan ? Economische cijfers die door toedoen van enkele politici moedwillig werden verdraaid. Mogen wij helpen waar we kunnen, ja zeker.

Nee hoor, wij moeten niet beschaamd zijn over wat wij (ouders+voorouders) hebben gepresteerd. We moeten wel beschaamd zijn dat er landen binnen de Europese gemeenschap nog steeds geen goede gezondheidsfaciliteiten hebben en bepaalde betere sociale basis statuten/voorwaarden.

(06 May 2013, 20:16)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar als je zegt dat wij onze "hangmat" moeten afbouwen, vind ik toch dat je wat te ver gaat.

Helemaal niet!
Als je (niet persoonlijk) natuurlijk naïef rondom je blijft kijken en denkt dat we goed bezig zijn hier, ga je op termijn héél sterk bedrogen uitkomen. Zoals het hier & in Nederland aan toe gaat, dat blijft eeeeecht niet duren.
Zolang wij (de inhemen & mensen van vreemde origine) denken dat we zonder te werken kunnen blijven verder leven op dit niveau, slaan de bal behoorlijk mis.

De laatste jaren wordt het werkend groepje mensen steeds maar kleiner en kleiner en de "niet werkende" (schrijf dit bewust zo) steeds maar groter. Je moet geen econoom zijn om te begrijpen dat dit op termijn "nefast" is voor onze samenleving. Algemene vaststelling nu : Who cares!!!

Ons vangnet is zodanig uitgebreidt dat het een hangmat is geworden voor al wie de "knepen van luie Charles" kent. Deze hangmat hebben we hier niet nodig! Wat we hier (en ook in de rest van Europa, behalve in Duitsland blijkbaar) wel nodig hebben is arbeid, nieuwe economie.

Wat ze ook in Griekenland nodig hebben is een behoorlijk vangnet om de standaard behoeften van de Grieken te vrijwaren. Moesten we dit hier al eens wat afbreken (op dit ogenblik maken ze op de nationale radio zelfs reclame om minder te gaan werken en toch ons pensioen op pijl te houden, om meer evenwicht in je leven te krijgen...Rolleyes). Met het geen we hier zouden verminderen (aan regeringsuitgaven) zouden we misschien in Griekenland het levensniveau van de minder begoeden kunnen opwaarderen. Hoeven we als belastingsbetaler misschien niet meer zoveel op te hoesten.

Ik weet het niet hoor, het is misschien maar een idee van me....
Quote
#13
@ El Greco

Dit is alle een hele verduidelijking wat je werkelijk bedoelde met de vorige post over "de hangmat".
Eerlijk gezegd had ik het ook verkeerd begrepen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Het oordeel over Griekenland en over een groot deel van haar bevolking, van een Belg die na verblijf van een maand in zijn moederland, weer in zijn nieuwe vaderland tergkeert:

..."een totaal verloederde publieke ruimte, boze gestresseerde mensen overal, mensen die elk fatsoen op bijzonder arrogante manier aan hun laars lappen, grenzeloos narcisme en een algemeen gevoel van defaitisme, wetteloosheid en het-recht-van-de-sterkste...".

Zó goed 'gaat het dan toch langzaam de goede richting op?'

Aldus @Hans van 'en nu even elders', die heel veel en diep van Griekenland houdt.Eigen observaties heb ik niet;ik ben in geen jaren
in Griekenland geweest; maar ben geneigd zijn visie te delen.
Quote
#15
Aleko,
Waarschijnlijk heb ik het stukje wat jij schreef niet goed gelezen,
Zag het namelijk ook voorbij komen via Bruno Tersago.
Ik begreep dat Hans het onderstaande stukje over zijn moederland België schreef. en in dit geval niet over Griekenland.

Ik kwam eerder deze week terug na een hele maand in Belgie, en hoewel ik erg naar mijn terugkomst had uitgekeken, moet ik jammer genoeg vaststellen dat voor het eerst de negatieve indrukken overheersen: een totaal verloederde publieke ruimte, boze gestresseerde mensen overal, mensen die elk fatsoen op bijzonder arrogante manier aan hun laars lappen, grenzeloos narcisme en een algemeen gevoel van defaitisme, wetteloosheid en het-recht-van-de-sterkste. Ik weet wel dat het altijd zo geweest is en ik was eraan gewend geraakt, maar na een maand ‘anders’ valt het terug enorm op…

Zeg maar als ik het fout zie en lees,wacht het af,
Dit kwam uit deze Posting van Bruno:
Opgelegde boetes aan politieke kandidaten verminderd
08/05/2013 — Bruno Tersago

Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#16
@Margaritha, je leest het verkeerd. Zie de zinssnede "maar na een maand "anders" (maand België dus) valt het terug enorm op". De zin waardoor je verward raakt is een vervelende zin, tangconstructie, opsommingen en dat alles in één.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#17
Maria dank je voor je snelle reactie,duidelijk omschreven door jou, heb het nog eens doorgelezen,je hebt gelijk waarschijnlijk ben ik de enige die het zo leest,kan gebeuren.
Aleko sorry ,
Fijne avond allen,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#18
(09 May 2013, 17:33)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eigen observaties heb ik niet;ik ben in geen jaren
in Griekenland geweest; maar ben geneigd zijn visie te delen.

Hoe kan je een visie delen als je zelf in geen jaren eigen observaties hebt?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Hans is na 1 maand in Belgie geweest te zijn, teruggekeerd naar Griekenland en daar is hem het één en het ander opgevallen Dus de zaken niet omkeren aub.

(07 May 2013, 18:23)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 May 2013, 20:16)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moeten wij in Vlaanderen en Nederland beschaamd zijn omdat we een degelijke "hangmat" hebben verkregen door het toedoen van onze voorouders ? Zijn wij verantwoordelijk voor wat de Griekse regering de afgelopen jaren heeft gedaan ? Economische cijfers die door toedoen van enkele politici moedwillig werden verdraaid. Mogen wij helpen waar we kunnen, ja zeker.

Nee hoor, wij moeten niet beschaamd zijn over wat wij (ouders+voorouders) hebben gepresteerd. We moeten wel beschaamd zijn dat er landen binnen de Europese gemeenschap nog steeds geen goede gezondheidsfaciliteiten hebben en bepaalde betere sociale basis statuten/voorwaarden.

(06 May 2013, 20:16)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar als je zegt dat wij onze "hangmat" moeten afbouwen, vind ik toch dat je wat te ver gaat.

Helemaal niet!
Als je (niet persoonlijk) natuurlijk naïef rondom je blijft kijken en denkt dat we goed bezig zijn hier, ga je op termijn héél sterk bedrogen uitkomen. Zoals het hier & in Nederland aan toe gaat, dat blijft eeeeecht niet duren.
Zolang wij (de inhemen & mensen van vreemde origine) denken dat we zonder te werken kunnen blijven verder leven op dit niveau, slaan de bal behoorlijk mis.

De laatste jaren wordt het werkend groepje mensen steeds maar kleiner en kleiner en de "niet werkende" (schrijf dit bewust zo) steeds maar groter. Je moet geen econoom zijn om te begrijpen dat dit op termijn "nefast" is voor onze samenleving. Algemene vaststelling nu : Who cares!!!

Ons vangnet is zodanig uitgebreidt dat het een hangmat is geworden voor al wie de "knepen van luie Charles" kent. Deze hangmat hebben we hier niet nodig! Wat we hier (en ook in de rest van Europa, behalve in Duitsland blijkbaar) wel nodig hebben is arbeid, nieuwe economie.

Wat ze ook in Griekenland nodig hebben is een behoorlijk vangnet om de standaard behoeften van de Grieken te vrijwaren. Moesten we dit hier al eens wat afbreken (op dit ogenblik maken ze op de nationale radio zelfs reclame om minder te gaan werken en toch ons pensioen op pijl te houden, om meer evenwicht in je leven te krijgen...Rolleyes). Met het geen we hier zouden verminderen (aan regeringsuitgaven) zouden we misschien in Griekenland het levensniveau van de minder begoeden kunnen opwaarderen. Hoeven we als belastingsbetaler misschien niet meer zoveel op te hoesten.

Ik weet het niet hoor, het is misschien maar een idee van me....

In Belgie zitten we met het probleem dat 90% van de nieuwe Belgen geen meerwaarde betekent voor onze economie, dus die alleen maar komen om te profiteren van het systeem. Gisteren heeft zelfs de Queen in Engeland haar verklaring voorgelezen dat voortaan mensen in UK zullen verwelkomd worden alleen als ze nog een meerwaarde gaan betekenen, de andere zullen geweerd worden. Daar stijgt het water hen ook aan de lippen. Hier in Belgie is dat al jaren aan de gang, maar onze politici durven niet in te grijpen, met als gevolg een steeds groeiend aantal Belgen die onder de armoedegrens valt. En dan durven ze nog te beweren dat wij een rijk land zijn. Het is hier zoals in vele andere landen: een kleine minderheid bezit de meerderheid van het fortuin.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een goede kruiwagen in Griekenland Arthur 4 807 27 November 2021, 15:59
Laatste bericht: Cretenzer
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.816 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  Dochter Will Smith geeft goede voorbeeld op Antipaxos Ger 12 4.370 30 June 2017, 11:58
Laatste bericht: Patrick
  NL-Koninklijk paar geeft goede voorbeeld Ger 3 2.599 15 July 2016, 19:09
Laatste bericht: Arthur
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Nog vier weken en dan: 'Griekse' boekenmarkt... Corry 8 4.826 05 May 2014, 08:49
Laatste bericht: Corry
  Ach even de winter door, en dan: LENTE.....! Bart0riste 1 2.209 21 December 2013, 19:47
Laatste bericht: greece67
  Liever naar pretpark dan naar Kreta? Ger 6 4.874 28 April 2013, 17:42
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  Als de vos de passie preekt, boer let dan op je kippen. Jef Dockx 4 4.013 18 March 2013, 14:34
Laatste bericht: Henkd
  FF pesten richting Nederland Cornelius 5 4.119 15 July 2012, 16:08
Laatste bericht: Sophia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)