Fodelianakis olijfolie                 
KLM - extra betalen voor koffers?
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#2
Lijkt me gedn slimme zet, want waarom zou je nu nog met KLM vliegen ipv Transavia naar Griekenland?
En dat zal voor meer bestemmingen gelden. Een hoop mensen kiezen toch nog voor KLM vanwege de bagage, maar dat hoeft nu niet meer.
Quote
#3
Wanneer de ticketprijzen dalen en je de keuze hebt om met alleen handbagage te vliegen vind ik het prima.
Quote
#4
Crisis overal. ik vloog heen met Transavia of better Nederlandse Ktel. door dat de koffers betaald moeten , neemt iedereen zo veel mogelijk mee in de handbagage. en ook nog hele discusies over 3 kilo te veel wegende koffer.
maar zelfs met Aegean op de terug weg, ik dacht smidags wat zou de chef voor lekkers heeft gemaakt??beetje rijst met kokinisto?komen ze met een paketje met een brodje kaas en kipfilet en een bekertje yoghurt mer honig.
gelukig zag ik dat de wijn nog gratis is, maar goed ik drink geen wijn met de brodje en de wijn kost hun toch niks, er is zo veel in griekenland.
volgende keer neem ik gewoon een tupper keftedes en dolmades ,kan de hele rij mee eten.
Quote
#5
Jullie geloven dat KLM de prijzen gaan verlagen !
Het is gewoon een ordinaire prijsverhoging.
Quote
#6
gewoon klantenbinding, frequent flyers betalen niet extra!!!!!
Quote
#7
Een over de jaren zorgvuldig opgebouwde reputatie, wordt met deze actie behoorlijk in gevaar gebracht. Vanuit de publieke opinie wordt KLM nu gelijkgesteld met de eerste de beste prijsvechter. Over het verlagen van de initiële ticketprijs heeft de passagier geen inzage en moet daarbij uitgaan van wat de KLM naar buiten brengt.

Omdat bekent is van de low-cost-airliners dat deze actie een ondubbelzinnige prijsverhoging is, zal dit ook op de KLM afstralen. Een goede reputatie komt te voet, en gaat te paard.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#8
(14 February 2013, 01:02)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jullie geloven dat KLM de prijzen gaan verlagen !
Het is gewoon een ordinaire prijsverhoging.
Nee, ik geloof dat OOK niet, prijzen verlagen, er staat NERGENS, nu van ... voor..... omdat je ruimbagage moet betalen.
Dus het verschil kan je NIET uitrekenen, kijk dat is gewoon een verhogingAngry
Quote
#9
(14 February 2013, 00:23)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Crisis overal. ik vloog heen met Transavia of better Nederlandse Ktel. door dat de koffers betaald moeten , neemt iedereen zo veel mogelijk mee in de handbagage. en ook nog hele discusies over 3 kilo te veel wegende koffer.
maar zelfs met Aegean op de terug weg, ik dacht smidags wat zou de chef voor lekkers heeft gemaakt??beetje rijst met kokinisto?komen ze met een paketje met een brodje kaas en kipfilet en een bekertje yoghurt mer honig.
gelukig zag ik dat de wijn nog gratis is, maar goed ik drink geen wijn met de brodje en de wijn kost hun toch niks, er is zo veel in griekenland.
volgende keer neem ik gewoon een tupper keftedes en dolmades ,kan de hele rij mee eten.

Ik zie het al helemaal voor me hoe zo'n Tzimi typ met de tupper keftedes aan het ronddelen is in het vliegtuig. This is Greece.......
Quote
#10
Wij gingen sowieso al niet met KLM omdat we voor onze kitesurf spullen 400 euro extra moeten betalen sinds vorig jaar...
200 euro per enkele reis voor een tas met een kiteboard van 1.30 mtr en dan hebben we niet eens een extra koffer met kleding e.d. omdat we daar niet veel van meenemen en wel bij de kite spullen past.
Transavia was/is voor ons de beste optie
Quote
#11
Hoi,
Ik blijf tegen beter weten nog steeds hopen op een terugkeer van Olympic Airlines naar Amsterdam.
Zij vliegen sinds vorig jaar maart nu dagelijks op Israël, ik ben de vele toeristen uit Israël op Samos nog niet tegengekomen.
Jullie wel ergens op de Griekse bestemmingen?
Dus geef ik nog steeds de moed niet op.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#12
Hier in Agios Nikolaos komen ze met de bosjes, ook met de cruiseboot, het zijn nou niet de makkelijkste toeristen, vergelijk ze met de arrogante russen. Maar ja niet klagen ze brengen geld in het laatje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Toevallig stond hier in de lokale krant dat het aantal toeristen uit Israel op Kos dit jaar gaat stijgen in vergelijking met 2012.
Er komen hier al jaren charters vanuit Israel, en inderdaad ook cruiseboten.
Quote
#14
Ik kreeg een mail van KLM dat je als Flying Blue deelnemer niet hoeft te betalen voor eerste koffer. Zie ook bijgaande link.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Flying Blue kost niets dus op die manier kun je (tot nader bericht) kosten voorkomen.

Cors
Quote
#15
Als ivory flying blue lid hoef je nog niet te betalen. Dit zal waarschijnlijk wel veranderen in de toekomst (zodat enkel Zilver/Gold/Platinum niet betalen). Voor nu echter is het voldoende om Ivory lid te zijn.

Qua prijzen: Een handvol bestemmingen zullen van 109 / 119 euro naar 99 euro gaan. Daar zal geen Griekse bestemming bij zijn. Helaas..
Quote
#16
(16 February 2013, 13:47)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi,
Ik blijf tegen beter weten nog steeds hopen op een terugkeer van Olympic Airlines naar Amsterdam.
Zij vliegen sinds vorig jaar maart nu dagelijks op Israël, ik ben de vele toeristen uit Israël op Samos nog niet tegengekomen.
Jullie wel ergens op de Griekse bestemmingen?
Dus geef ik nog steeds de moed niet op.
Groetjes Margaritha
Het zijn er niet veel geweest maar ik heb ze ontmoet in Ierápetra (Zuid-Kreta). Deze Israëlitsche toeristen (Tel Avia,Jerusalem) wandelden door ons Griekse buurtje en aan hun gezichtsuitdrukking herkende ik hun vermoedelijke afkomst. Dat komt waarschijnlijk omdat wij geruime tijd in Israël/Jordaanvallei (o.a.tussen de Palestijnen) hebben geleefd en gewerkt. Ik heb ze in het Engels/Hebreeuws iets kunnen vertellen over de levenswijze/historie etc. van hier wat in vergelijking tot hun leven in Israël interessante gesprekken opleverde.
Maar ik dwaal af, Op Heráklion heb ik Israëlische toeristen zien aankomen per Isr.maatschappij,in de keren dat hier daar moest zijn. Ach,of het verwende toeristen zijn kan ik niet zeggen, ieder heeft zo zijn/haar achtergrond of zelfs trauma's en daar kan en mag ik niet over oordelen. Ook voor Israëli's geldt net als andere nationaliteiten "van harte welkom in Griekenland".
Oh Margaritha,even op jouw opening terug te komen, ik hoop net als jij op terugkeer van OA op Amsterdam. Mijn laatste verplichte vlucht met Transvertragia leverde mij als opmerking op Athene tegen de stewardessen "wat ben ik blij dat ik kan overstappen op Aegean".

Even terugkomend op het oorspronkelijk onderwerp, het gaan betalen voor vrachtbagage. Ach, de KLM/AirFrance group heeft een miljardenverlies geleden, Emiel die vroegere minister die over de Ned. weggetjes ging is nu opperhoofd van de groep, dus laten we nu met ons allen voor onze koffers gaan betalen om zijn riante salaris + bonussen op te hoesten. Die paar tientjes extra op de ticketprijs (Chris, die gaat niet naar beneden) moet toch kunnen, toch ?.
Quote
#17
Die Emiel? Camiel bedoel je?
Die heeft er wel voor gezorgd dat we zonder vertaging snel over de A2 naar schiphol kunnen!!!
Quote
#18
@ Egbert, de prijs van een heleboel vluchten van klm is toch echt naar beneden gegaan.
Quote
#19
Ik weet niet of het al gezegd is, maar als je Flying Blue member bent/ wordt is 1 stuk ruimbagage gratis en bij KLM is dit 23kg.
Quote
#20
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#21
Bedankt voor de flying blue tip, ben ook member geworden, hele gezin 4 personen. Moeite waard, vriendin van mij heeft bij een lokaal reisbureau geboekt, 44 euro voor 23 kg bagage. Volgens de klm site zouden wij 15 euro moeten betalen en idd als flying blue member een koffer gratis.
Quote
#22
wie is hiervan de dupe???

vooral het cabinepersoneel!!!
die moeten al die handbagage in de bakken zien te krijgen!!!
Quote
#23
(14 November 2013, 11:43)hilly schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wie is hiervan de dupe???

vooral het cabinepersoneel!!!
die moeten al die handbagage in de bakken zien te krijgen!!!


Huh Confused
Quote
#24
(14 November 2013, 22:40)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 November 2013, 11:43)hilly schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wie is hiervan de dupe???

vooral het cabinepersoneel!!!
die moeten al die handbagage in de bakken zien te krijgen!!!


Huh Confused

tot nu toe heb ik dat altijd zelf gedaan, al jaren en jaren.Blush Huh
Quote
#25
Precies!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto huren en extra kosten. Martino 25 1.907 10 March 2024, 16:38
Laatste bericht: JohanV
  Betalen met debit-/ of kredietkaart JohannesGR 8 2.060 22 June 2022, 13:00
Laatste bericht: JohannesGR
  Betalen voor je transfer je handbagage. Arthur 32 5.324 01 March 2020, 13:42
Laatste bericht: Beems
  Samenwerking KLM - Sky Express metaxa 6 2.888 10 April 2019, 17:34
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)