Bijna lente
#1
Manolis de buurman is weer met de geiten onderweg, soms blijven ze nog een tijdje bij ons in de tuin, vooral de plantjes vinden ze lekker.
[Afbeelding: eq5jzo.jpg]

[Afbeelding: 2yuernt.jpg]

[Afbeelding: rtg4ue.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
En jij vind het goed dat ze je plantjes opeten?Huh

Het zijn wel schatjes :)
Quote
#3
ze hebben de winterjas toch ook nog aan!!
Quote
#4
Ohja, zijn geen geiten maar schapen Tongue
Gelukkig hebben ze hun winterjas nog aan want zo warm is het nog niet.
Quote
#5
(19 February 2013, 23:26)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ohja, zijn geen geiten maar schapen Tongue
Gelukkig hebben ze hun winterjas nog aan want zo warm is het nog niet.

Je hebt goed opgelet, het zijn inderdaad schapen.
Als je dit weerbericht ziet hebben ze het zo koud nog niet. Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
@Arthur: we zullen het eens gaan controleren.
Quote
#7
(20 February 2013, 09:12)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur: we zullen het eens gaan controleren.

Wat wil je controleren het weer? Op Samos schijnt ook de zon, natuurlijk niet zo warm als op KretaTongue

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Αρθουρο:θα δουμε!
Quote
#9
Schaapjes staan te kijken van "He buurman, ook lekker buiten! Gezellig he Tongue " LOL

Jullie hebben gelukkig minder koud dan hier. Smerige sneeuw en kou bbbbrrrrr
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#10
(20 February 2013, 14:49)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Αρθουρο:θα δουμε!

ik hoop het wel dat het op Samos warmer word
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#11
Wat bijna lente, het is lente, ik ben bezig met onkruid uit te doen best zwaar werk met deze temperaturenBig GrinBig GrinBig Grin
[Afbeelding: 29ayade.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Arthur, Boffert hier in het land verwachten ze morgen nog sneeuw en ijzel volgens ons aller Piet Paulusma en zelf volgens de weerman van het NOS journaal,
Prachtig trouwens je zo te zien werken,ben zelf ook een tuin vrouw,en hoop ook zo snel mogelijk net als jij de tuin in te duiken.
Ik kan als zovelen niet wachten.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Ben een beetje jaloers, Arthur!
Hier in België wordt het morgen terug winter, en wellicht een aantal dagen. We krijgen zelfs terug een pakje sneeuw, en zelfs overdag zullen we nauwelijks het vriespunt halen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
Hier in het zuiden van Kreta heeft de lente een paar weken geleden al zijn intrede gedaan. Op 19 feb en de dagen nadien, heb ik mijn eerste reeks Orchideeën , Orchissen en andere bloemen gefotografeerd. Op 25 februarie waren we in Gious Kambous, tussen Spili en Gerakari bij de Orchideeënheuvel. Nog geen Orchidee te zien omdat het boven de 700 meter ligt, wel duizende Narcissen en honderden Romulea bulbocodium ( een schijnkrokus); Ik heb daar zelfs een wandelende tak voor de lens gehad, aan die tak ben ik dan blijven hangen om er een paar mooie foto's van te maken.Niet simpel wegens zijn camouflage en het heen en weer wiegen als een twijgje bij het minste zuchtje wind; Gisteren niet zover van ons dorp op een berm een zee van de groenzwarte iris-achtige bloemen van Hermodactylus tuberosus, Zwarte weduwe.Kortom te veel om op te noemen, naar die momenten heb ik jaren naar uit gekeken.
Nu kan ik er elke dag, en van dicht bij genieten , de bloemenpracht in onze achtertuin de zuidflank van de Psiloritis. Of naar beneden onze voortuin de vlakte- en de Golf van Mesara, alle soorten biotopen in een straal van 20 kilometer, van zeeniveau tot de hoogste top 2456 meter. En de lammergieren die regelmatig boven het dorp planeren, om op het "knekelveld" van de kadavers te komen smullen, staan ook op mijn to-do lijste vermeld , vanwege fotogeniek en met uitroeiing bedreigd. ( Zie de windturbines )

Sto Kallo
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Voor een keertje wat 'Off topic" (sorry), maar om het verschil te tonen tussen de heerlijke lente in Griekenland, en de stugge winter in Vlaanderen en Nederland:
Vandaag was het -weeral - flink 'prijs' met de winterellende. In België haalden we zowat een triest record van 1600 km file (jawel, in zo 'n klein landje). Het treinverkeer viel zo goed als helemaal stil (tijdens de middaguren reed er in Brussel zelfs geen enkele trein); vanavond was het doffe ellende om er twee uur langer over te doen om thuis te geraken... als je al een overvolle trein vond. Ook alle andere openbaar vervoer had er zwaar onder te lijden.
Eens thuisgeraakt, mocht ik de opgehoopte sneeuw van voor de deur scheppen.
Het wordt dus dromen van een zonnige vakantie in Griekenland!
Intussen enkele 'sfeer'beelden uit ons landje:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=2324076
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  bijna gelukt Arthur 2 3.056 05 July 2011, 21:03
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)