Het einde der tijden in GR?
#1
Hevige regenval zet Athene onder water
22-02-13 12:12 uur - Bron: ap

© reuters
Door hevige regenval in het gebied rond Athene zijn verschillende rivieren buiten hun oevers getreden en staan kelders en huizen onder water. Op vele plaatsen is de stroomvoorziening onderbroken. In het centrum van de Griekse hoofdstad zijn de straten omgetoverd in waterlopen, aldus ooggetuigen.

Op de invalswegen stonden grote files. Duizenden mensen kwamen ofwel te laat op hun werk, of kwamen er helemaal niet. De brandweer maakte melding van 700 interventies om mensen te bevrijden en wegen vrij te maken. Ook moest water weggepompt worden uit verschillende ziekenhuizen.

In de hoofdstad is de stroomvoorziening uitgevallen door omgevallen bomen, of elektriciteitsinstallaties die onder water stonden. Het metroverkeer is onderbroken.

Volgens de weerdiensten viel in zes uur tijd evenveel neerslag als in een gemiddelde februarimaand. De vooruitzichten voorspellen wel opklaringen in de loop van de dag.
Quote
#2
Einde der tijden??? Dan was Griekenland allang vergaan. Deze plimires komen nl nogal regelmatig voor. In Athene (bijv. 2011), in Thessaloniki ....... overal.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vanochtend stond dit in het AD in Nederland.
Ik denk, dat de fotograaf beter de vrouw kon gaan helpen!
Vreselijk als je dit overkomt.
Quote
#4
Ja,Sorry @ Maria.Ik weet niet zoveel van het echte Griekenland en @Dafne,ben kennelijk ook niet zo bij de tijd.
Quote
#5
Zie ook nog de volgende fotoreeks van nr.1 tot nr.24.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Zeer erg voor wie zijn auto ziet wegdrijven of zijn kelder ziet onderlopen.
En dat bovenop de economische toestand.

Hopelijk komt gauw de lente... zowel letterlijk als figuurlijk.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Of deze dan.Bliksem boven Piraeus(10 stuks):

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Einde der tijden? Welnee, de Grieken zijn wel wat gewend sinds Deukalion en Pyrrha. Kijk eens naar foto 6. De Athens Open Tour gaat gewoon door. That's the spirit! ;)
Quote
#9
@Tina.Zó bedoel je?:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Driewerf neen. Er is een verschil tussen natuurgeweld en geweld - al dan niet geïnstitutionaliseerd - dat mensen elkaar aandoen. (Als je me een beetje kent, dan wist je dat wel, Aleko mou.)
Quote
#11
Klein excuusje @Tina.Ik kreeg even een klein prikje van:"Niet zeuren, schouders er onder, flink zijn, we werken er ons wel weer bovenop".

Dat is ook ten dele waar.Maar hele grote groepen redden het daar niet meer mee.Wat hen door eigen neo-Lib./Cons. en dat van buiten aangedaan wordt is alleen maar door bovennationationaal verzet en solidariteit op te lossen en (weer) goed te maken.

Gaat Spekman - bang voor mijn consequente SP - nu weer wat rode veren in de door Wim Kok geslachte pvda-haan steken?

Ik weet natuurlijk waar jij staat Tina-mou.Altijd aan de goede kant;alleen rustiger en evenwichtiger dan ik.
Quote
#12
Supranationaal verzet en solidariteit... als dat eens zou kunnen. Maar misschien wordt het ooit lente, zoals vandaag in Griekenland de zon scheen.

Mijn eerdere posting was ingegeven door de humor van het moment. Die gele open touringcar in de stromende regen! Kijk, dat noem ik nou volhouden! ;) ;) ;)
Quote
#13
@Tina.Je had volkomen gelijk.Het was mooi 'over the top',dat beeld van jou.Ik verlies steeds meer aan lenigheid en vergrimmig te veel om die lichte toets gelijk te zien.Maar ... "dan komt de maaitiid, de maaitiid yn it lân...",zullen maar hopen.

PS.Nu ook al weer een neoLib/Cons. op Cyprus aan de macht, tot genoegen van "Europa".Arme bevolking!
Quote
#14
er was even een dagje regen en daarna is alles zo als eerder, 20 graden en mooi weer. dat laaste over Cyprus is blijvend en nog erger. TE KOOP, groot eiland.
Arme Tassos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wordt dit het einde van illegale grensoverschrijdingen? Ernst 0 1.043 15 February 2020, 20:21
Laatste bericht: Ernst
  Krant 'Ta Nea' - Einde??? Patrick 15 6.141 25 July 2017, 17:56
Laatste bericht: Patrick
  Einde in zicht. papajani 38 15.987 05 March 2016, 17:49
Laatste bericht: Margaritha
  Is dit het begin van het einde? Wick 7 6.003 15 May 2012, 23:10
Laatste bericht: vlagreco
  Griekse sfeer in moeilijk tijden Markos 10 6.818 16 February 2012, 00:44
Laatste bericht: El Greco
  Een beetje licht in deze donkere tijden. Cor Nieuw Vennep 10 7.406 17 November 2011, 14:23
Laatste bericht: Imogen
  Een beetje humor in deze donkere tijden Ger 13 9.560 12 November 2011, 09:07
Laatste bericht: Ger
  Einde vakantie Samos Els Cuijpers 1 2.655 08 August 2011, 18:36
Laatste bericht: Buchii
  Rechtstreekse vluchten op normale tijden? Arnold 6 4.735 01 December 2010, 13:53
Laatste bericht: Arnold

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)