Ook dit is Kreta
#1
Zit je op 23 Februari s'morgens om ff acht uur heerlijk je koffie te drinken op je terras en en geniet je zeer tevreden van het uitzicht bij een temp van dan al rond de 19 graden.
Dan zeg je ja dat is van je pensioen genieten.
[Afbeelding: 2uho0lj.jpg]
Je zit op 23 februari op je terras om rond half vier een lekker biertje te drinken kom je tot de conclusie dat er ook vele dwazen rond lopen op Kreta.
Ik heb rond om me heen 10 branden geteld van de heren die olijfbomen aan het snoeien waren oke je moet er van leven maar dat je met z'n alle zo het milieu moet verpesten en nog erger mijn biertje vind ik beduidend minder.
[Afbeelding: 291id94.jpg]
[Afbeelding: 1pgz21.jpg]

Let wel het is een wolkenloze hemel, je wacht met angst en beven af wanneer het een keer misgaat.
en er zijn zulke mooi alternatieven om van je rotzooi af te komen maar wat dat betreft lopen ze op Kreta nog vele jaren achter.
Fijn weekend verder
Quote
#2
Misschien een gekke vraag Cornelius maar waarom maken ze die takken niet klein en gebruiken ze vervolgens als (open)haardhout? Scheelt toch weer wat stookkosten in deze barre tijden. Of gaat het alleen om de dunne twijgjes?
Quote
#3
Het gaat hier enkel en alleen om de restanten nadat het brandhout is verzameld, maar er zijn diversen die alles verbranden.
Voor een niet al te groot bedrag koop je een versnipperaar maar ja dan moeten ze geld uitgeven dan maar liever een maar euro benzine erop.
Quote
#4
Ok, ik vat 'm :)
Aan de andere kant, zo'n versnipperaar op brandstof is ook niet echt goedkoop. En zo'n dingetje die wij hier in de bouwmarkt kopen is ook geen optie gezien het ontbreken van een stopcontact en de taaiheid van olijvenboom hout........
Quote
#5
Sad 
Ik zie dan toch liever die rookpluimen dan die rookpluimen van de petrochemische industrie hier op de Maasvlakte
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#6
Ger,
Ik denk dat er ook een groot gedeelte van LUIHEID bij zit.
Zij klagen steen en been dat alles zo duur is maar zijn de lui om held geld op straat op te rapenAngry
Want dat is het, wat zij grotendeels verbranden, ja daar zit ook veel NIET bruikbaar hout bij, maar de rest is wel terdege bruikbaar, en zeker voor al die kleine kachels die ze hier gebruiken, maar ja dan moet je WEL 4 x bijvullen ipv 1 x, je moet alle zijtakjes eraf halen, die verbranden, dan alles zagen en vervoeren, totaal heb je het dan wel 9 x in de handen, dus WEL 9 x warm, voordat het in de kachel gaatBig Grin
Wij hebben WEL alles wezen halen, de eigenaar gaf toestemming om alles wat WIJ wilden hebben, mee te nemen, nadat hij ALLEEN grote stukken er tussen uit gezaagd had. Hij wilde het zelfs thuis komen brengen, maar wij hebben een WAGON, ja niet een van de treinen, die zijn te klein maar wel DEZE
[Afbeelding: axk9qw.jpg]
Uiteindelijk hebben wij nu zo'n beetje 5 m3 hout liggen, netjes opgestapeld voor 2 winters genoeg, en allemaal gratisBig Grin
[Afbeelding: 2z8w760.jpg]
en allemaal op maat gezaagd, zodat het zo MET de TREIN naar de kachel kanIdea
Toen wij aan het werken waren, kwamen er Grieken langs die zouden wel even de mooiste stukken waar de meeste bladeren voor hun geiten weg halen, nou mooi even niet,je kan alles meenemen wat wij al van de dikke takken afgehaald hebben. Maar NEEN, dat is te veel werk, want dan moet ik wel 10 x bukken en in de pickup laden, dan weer 10 x uitladen, de beesten eten geven, en daarna TOCH gewoon op het veld verbranden in plaats van klein te maken voor hun eigen kachel, want..... wij hebben hout genoeg, moet je kopenExclamationAngry
Een andere oplossing zou zijn, zoals in Nederland, alles verzamelen, kan je hier een héél jaar een electriciteits centrale op laten branden.Idea
Maar daarvoor komt wel dicipline en regels voor en dat.... ja dat moet je hier een griek eens vertellen, Nee, donderen gewoon het vuil langs de weg.
Dus zo slecht gaat het nog niet, en als je geen geld heb om hout te kopen, dan kap je gewoon de bomen bij de buitenlanders, die zijn hier toch alleen maar in de zomer, is hier bij één van onze kennissen gebeurt, en nog dagelijks zijn ze zo maar overal aan het kappen/stelenAngry
Quote
#7
(23 February 2013, 16:45)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zit je op 23 Februari s'morgens om ff acht uur heerlijk je koffie te drinken op je terras en en geniet je zeer tevreden van het uitzicht bij een temp van dan al rond de 19 graden.
Dan zeg je ja dat is van je pensioen genieten.
[Afbeelding: 2uho0lj.jpg]
Je zit op 23 februari op je terras om rond half vier een lekker biertje te drinken kom je tot de conclusie dat er ook vele dwazen rond lopen op Kreta.
Ik heb rond om me heen 10 branden geteld van de heren die olijfbomen aan het snoeien waren oke je moet er van leven maar dat je met z'n alle zo het milieu moet verpesten en nog erger mijn biertje vind ik beduidend minder.
[Afbeelding: 291id94.jpg]
[Afbeelding: 1pgz21.jpg]

Let wel het is een wolkenloze hemel, je wacht met angst en beven af wanneer het een keer misgaat.
en er zijn zulke mooi alter
natieven om van je rotzooi af te komen maar wat dat betreft lopen ze op Kreta nog vele jaren achter.
Fijn weekend verder

Boeren, Burgers en Buitenlui, het zal altijd en overal een probleem
blijven!
Quote
#8
@Machinist en Cornelius. Wat ik niet blijf snappen is dat alles dat er gezegd wordt meteen generaliserend op moet gaan voor alle Grieken. Weer zouden de Grieken te lui zijn, geen werk willen verzetten en geen discipline en regels dulden. Geld uit willen geven voor een versnipperaar of houtkachel willen de Grieken ook maar niet. Lees de stukken tekst misschien maar eens na. Jullie, en wellicht ook anderen, zullen misschien denken: oh, daar heb je haar weer met haar eindeloze verdedigingen. Ik hecht alleen veel waarde aan nuance. Iets dat gek genoeg een nare bijsmaak heeft gekregen. Onterecht. Want een gebrek aan nuance leidt tot veel onbegrip.

Stel je voor dat ik hier heel ongenuanceerd en uit irritatie zou zeggen: Tja, die Nederlanders met hun pensioen hebben makkelijk praten, die zitten alleen maar heel de dag op hun terrasje te genieten van de Griekse zon.
Ten eerste vind ik dat als je hard hebt gewerkt, je recht hebt om heerlijk op je terras van je pensioen te genieten. Ten tweede zijn er ook genoeg Nederlanders die in Griekenland ook nog een bijdrage willen leveren en de lokale bewoners (onder)steunen.
Ik denk dus eerst na voordat ik er bepaalde dingen uitgooi, omdat ik me ergers aan erger. Natuurlijk zijn er ook dingen die mij hier heel erg tegenstaan, maar dat dan meteen gooien op iets dat de Grieken allemaal maar doen... nee. Zoals Ger ooit zei over dit forum: er zitten op dit forum mensen van allerlei pluimage. Dat geldt ook voor een samenleving. Of dit nu de Griekse samenleving of de Nederlandse is.

Een houtkacheltje zouden wij ook graag willen, maar dat kost toch nog veel geld. Geld dat wij niet hebben. Stookolie gebruiken wij niet. Alleen de open haard en heel soms, op koude dagen, de airconditioning in de slaapkamer van de meisjes voor zij naar bed gaan. Mijn man heeft al het hout van de gesnoeide olijfbomen, met zijn pijnlijke rug (breukje in een van zijn rugwervels waarvoor hij vroeg of laat geopereerd moet worden) in honderden stukken gezaagd. Alle bladeren gingen naar de geiten van mijn zwager. Niets is er verbran of aan de kant van de weg gedumpt

Het enige dat ik wil vragen is of iedereen eerst wil nadenken voor hij zaken als 'zij Grieken, of die Grieken' neerpennen met vervolgens een reeks aan generaliserende kenmerken erachteraan die voor hen allemaal op zouden gaan. Er zijn 'er' namelijk ook die keihard werken. Tot in den treure toe!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#9
Met het bericht van Roosmarijn ben ik het helemaal eens .
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#10
Uit het hart gegrepen Roosmarijn!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
Beste Roosmarijn ik weet aan de hand van je stukjes dat je geen enkel kwaad woord wilt horen over Griekenland maar ik heb niet het idee dat ik generaliseer.
Ik constateer iets, en wat ik nu al een week of 6 dagelijks constateer daar erger ik me aan omdat het ook anders kan.
Waarom in dit soort antwoorden constant je privé situatie aangehaald moet worden begrijp ik ook niet echt een heeft al totaal niets met het onderwerp te maken.
en ja je mag gerust zeggen hoor dat die gepensioneerde Nederlanders makkelijk praten en alleen maar de hele dag op het terras zitten, ik heb er een jaartje of 45 kei hard voor gewerkt waarvan zeker 30 jaar minimaal een uurtje of 60 in de week.
Dus ik geniet op het terras samen met mijn dood zieke vrouw en dat word wreed verstoord als ik dagelijks in de mist zit
En weet je terwijl ik op mijn terras zit doe ik ook nog wel eens wat zoals mijn afval scheiden en in de daarvoor verschillende containers deponeren.
En wat schets dan je verbazing de drie verschillende containers worden in 1 keer door dezelfde vuilnis wagen opgehaald.
Dus kom nu niet aan met dit soort opmerkingen ik neem aan dat je verdomd goed weet dat er nog veel moet veranderen maar ga er nu niet van uit dat jij alleen de waarheid schrijft.
Quote
#12
Als je als pensionada het niet eens bent met de Griekse wijze van leven moet je gewoon terug gaan, ze simpel is dat, alleen krijg je in NL niet zo'n mooi huis voor zo weinig huur.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
(24 February 2013, 11:34)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je als pensionada het niet eens bent met de Griekse wijze van leven moet je gewoon terug gaan, ze simpel is dat, alleen krijg je in NL niet zo'n mooi huis voor zo weinig huur.

Weer eens lekker kort door de bocht hè Arthur, begint een beetje doorzichtig en voorspelbaar te worden telkens die snerende antwoorden van jou op Cornelius. Mag je niet meer op het Kreta-prikbord ruzieën?
Quote
#14
@Cornelius. Lees mijn reactie nog maar eens na en daarna misschien nog een keer jouw reactie. Verder wens ik jou oprecht alle sterkte met jouw doodzieke vrouw.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#15
(24 February 2013, 12:03)Yorgos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 February 2013, 11:34)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je als pensionada het niet eens bent met de Griekse wijze van leven moet je gewoon terug gaan, ze simpel is dat, alleen krijg je in NL niet zo'n mooi huis voor zo weinig huur.

Weer eens lekker kort door de bocht hè Arthur, begint een beetje doorzichtig en voorspelbaar te worden telkens die snerende antwoorden van jou op Cornelius. Mag je niet meer op het Kreta-prikbord ruzieën?

Met alle respect @Yorgos, maar ik denk dat juist de vermeende 'rookoverlast' door Cornelios wat kort door de bocht is! Ik woon óók midden tussen de hardwerkende boeren op Kreta en ja, dat vraagt soms om wat inlevingsvermogen. Heb ik geen enkel probleem mee....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#16
Kijk Yorgos ze kunnen het niet laten maar ik stoor me er niet aan het is net een siamese tweeling a&O alles wat ik schrijf of zeg moeten ze de nek over breken en proberen ze me verder uit m'n tent te lokken lukt niet meer ben ouder geworden.
Quote
#17
Vele is niet alle en er kwamen Grieken voorbij betekent niet dat heel Griekenland voor je deur staat. Ik mis hier de nuance van begrijpend lezen en zie veel zout op slakken.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#18
Big Grin
(24 February 2013, 12:54)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vele is niet alle en er kwamen Grieken voorbij betekent niet dat heel Griekenland voor je deur staat. Ik mis hier de nuance van begrijpend lezen en zie veel zout op slakken.


Big Grin
Quote
#19
Als je als buitenlander in een vreemd land gaat wonen zal je je moeten aanpassen aan de gewoontes van dat land.
Als Hollanders en ik zeg met nadruk geen "Nederlanders" in het buitenland gaan wonen komt veelal die krentezifterij en betweterigheid snel naar boven en willen wij dat onze gewoontes en wetten ook aldaar toegepast worden. Zie maar eens wat er in Spanje in al die jaren gebeurd is: eigen dokters zelfs ziekenhuizen etc. etc. en als ze er hun buik van vol hebben gaan ze weer naar hun "Nederland" om ook daar de boel te verzieken.
Wij hadden genoeg van Griekenland als woonland en dan is er maar een oplossing: terug met die hap en niet zeuren over de woontoestanden en o.a. een beetje rook van afval verbranden, er zijn veel meer leuke kanten maar je moet die "Hollandse" knop wel omzetten om dat te zien.

Natuurlijk mag je een mening hebben maar daar als buitenlander er iets veranderen....Fotget it!!

"Leven en laten leven" is nog steeds één van de grootste stelregels van de Grieken.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#20
(24 February 2013, 13:22)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je als buitenlander in een vreemd land gaat wonen zal je je moeten aanpassen aan de gewoontes van dat land.
Als Hollanders en ik zeg met nadruk geen "Nederlanders" in het buitenland gaan wonen komt veelal die krentezifterij en betweterigheid snel naar boven en willen wij dat onze gewoontes en wetten ook aldaar toegepast worden. Zie maar eens wat er in Spanje in al die jaren gebeurd is: eigen dokters zelfs ziekenhuizen etc. etc. en als ze er hun buik van vol hebben gaan ze weer naar hun "Nederland" om ook daar de boel te verzieken.
Wij hadden genoeg van Griekenland als woonland en dan is er maar een oplossing: terug met die hap en niet zeuren over de woontoestanden en o.a. een beetje rook van afval verbranden, er zijn veel meer leuke kanten maar je moet die "Hollandse" knop wel omzetten om dat te zien.

Natuurlijk mag je een mening hebben maar daar als buitenlander er iets veranderen....Fotget it!!

"Leven en laten leven" is nog steeds één van de grootste stelregels van de Grieken.

Daar sluit ik me helemaal bij aan Wick. En da's ook de reden waarom ik voor geen goud ter wereld in Griekenland zou willen wonen. Ik zou me er voortdurend doodergeren. Vakantie in Griekenland is fantastisch maar er wonen: never nooit niet wat mij betreft!!
Quote
#21
Ook ik frons mijn wenkbrauwen regelmatig als ik de opmerkingen lees van sommige forumleden. Toevallig wonen zij allen op Kreta, sommigen in de streek waar ook ik woon, Apokoronas. Ja, ik heb al die rook ook gezien. Dat velen op die dag hun overgebleven takken e.d. in de fik staken kwam ook omdat het in de dagen daarvoor vreselijik hard waaide en regende. Om de zeer uitgebreide manier waarop DE MACHINIST zijn KEURIG NETTE wijze van hout verzamelen en opslaan beschrijft moest ik hardop lachen. Wat een onvoorstelbaar GROTE OPGESTOKEN VINGER heb jij zeg!
Quote
#22
Ik vraag me eigenlijk af waarom sommigen daar blijven wonen, als ik hun negatieve commentaren - op alles en nog wat - lees.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
IK zou mijn heel goud willen af geven voor daar op kreta tussen onze kretenzer vrienden te kunnen wonen
En aanpassen moet je natuurlijk overal,Als limburger zijn we van huis uit,al vrij gemakkelijk,in het omschakelen
maar ik heb geen goud,en voel me gellukig dat ik in april, juni ,september weer mag gaan,naar kreta
en hoop dat nog vele jaren te kunnen doen,als we maar gezond mogen blijven,maar dat hebben we niet zelf in handen
IK WENS IEDEREEN EEN GEZONDE TOEKOMST TOE
GER EN JOSE
Quote
#24
(24 February 2013, 13:56)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




IK zou mijn heel goud willen af geven voor daar op kreta tussen onze kretenzer vrienden te kunnen wonen
En aanpassen moet je natuurlijk overal,Als limburger zijn we van huis uit,al vrij gemakkelijk,in het omschakelen
maar ik heb geen goud,en voel me gellukig dat ik in april, juni ,september weer mag gaan,naar kreta
en hoop dat nog vele jaren te kunnen doen,als we maar gezond mogen blijven,maar dat hebben we niet zelf in handen
IK WENS IEDEREEN EEN GEZONDE TOEKOMST TOE
GER EN JOSE

nou, als je 3x per jaar naar je favoriete plek mag en vooral kan reizen behoor je wel tot de "happy few" denk ik zo...Big Grin
Quote
#25
nou, als je 3x per jaar naar je favoriete plek mag en vooral kan reizen behoor je wel tot de "happy few" denk ik zo...

kritikaster
Het klopt is ook een luxe,maar wij kunnen goed delen met arme mensen op kreta,die het minder hebben
en hun iets geven waar ze super blij mee zijn,
Quote
#26
De topic is "ook dit is Kreta". Dit lees ik als "naast al het mooie ervaar ík (topicstarter) ook wat negatiefs", volgens topicstarter.
Vervolgens gooit 'n aantal met stenen op deze zondaar. Hierbij krijg ik een beetje potje/keteltje gevoel.

Gelukkig bezondigen mijn Griekse schoonfamilie en vrienden zich ook aan commentaar op Grieken in z'n algemeenheid en op zichzelf, zo voel ik mezelf in ieder geval thuis bij hen en doe ik heerlijk mee ;) En al het andere laten we afglijden langs onze brede ruggen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#27
@Maria, dit is nu begrijpend lezen
duimpie
Quote
#28
Wick,het zal wel het late tijdstip zijn dat ik je verhaal lees,ik begrijp je verhaal over onderstaand niet helemaal.
Maar leg mij eens uit:

Je hebt het over Hollanders en Nederlanders.
Volgens mij zijn wij allemaal Nederlanders,staat ook in ons paspoort.
Ooit heb ik op school geleerd dat de Hollanders in Noord en Zuid Holland wonen,ik nu in Friesland(Friezen dus) en ga zo maar door.

Deze zin van je:
"Leven en laten leven" is nog steeds één van de grootste stelregels van de Grieken.
Prima zin,hier zouden we ons allemaal iedere dag beter aan moeten houden in welk opzicht dan ook.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#29
Wat is het verschil met dat we hier met z'n allen gezellig de open haard stoken en dat ze daar hun afvalhout opstoken? Niks mis mee. Ik zou juist genieten van zo'n uitzicht waar het nog op de klassieke manier gaat.
Ik wil zo ruilen.
Quote
#30
(24 February 2013, 22:33)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wick,het zal wel het late tijdstip zijn dat ik je verhaal lees,ik begrijp je verhaal over onderstaand niet helemaal.
Maar leg mij eens uit:

Je hebt het over Hollanders en Nederlanders.
Volgens mij zijn wij allemaal Nederlanders,staat ook in ons paspoort.
Ooit heb ik op school geleerd dat de Hollanders in Noord en Zuid Holland wonen,ik nu in Friesland(Friezen dus) en ga zo maar door.

Deze zin van je:
"Leven en laten leven" is nog steeds één van de grootste stelregels van de Grieken.
Prima zin,hier zouden we ons allemaal iedere dag beter aan moeten houden in welk opzicht dan ook.
Groetjes Margaritha

@,Margaritha,


Bennie Joling gaf een goede uitleg over het verschil tussen een Hollander en een Nederlander:
komt er een Hollander op het platteland wonen, mogen we geen lawaai meer maken, laat staan motorcrossen!

Uiteraard zijn ook hierin uitzonderingen en die uitzondering bepaal je zelf door je gedrag!
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#31
Wick prachtig duidelijke uitleg,ben weer helemaal op het goede spoor.
Laten we respect voor elkaar houden zijn we allemaal op de goede weg,het leven is al veel te kort,genieten dus ieder op zijn eigen wijze en eigen geliefd plekje in ons zo mooie Griekenland.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#32
Holland vs The Netherlands Differences
op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Van de 31 reacties zijn er zeker 15 zo niet meer of topic, ik dacht dat men dit niet meer zou toestaan, het vervuild de topic heel erg en ze slaan veelal nergens op.
Misschien kan er iets aan gedaan worden.
Quote
#34
of topic reacties vervuilen de discussie net zo erg, als de brandjes jou biertje verpesten.
Het is maar net hoe je er mee omgaat!!!!!!
Quote
#35
Thumbs Down 
en zo is het, ieder zijn ding, of gewoontes.:)
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#36
"het vervuild de topic heel erg en ze slaan veelal nergens op...."

Ja, azijn komt in 'n andere topic aan de orde.... Undecided
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#37
Bartjenu ik even of topic ga nu lekker buiten spelen en laat me vanaf nu gewoon eens met rust ik plaats een normale topic en ook jij bent er als de kippen bij om deze de nek om te draaien.
eigenlijk best wel zielig maar ja ik ken je al wat jaartjes je zal het wel nooit afleren om op slinkse vervelende wijze op mijn topics te reageren.
Quote
#38
En wederom is er een topic om zeep geholpen Angry bliksem Angry bliksem Angry . Te triest voor woorden dat sommige mensen er blijkbaar een hobby -lijkt inmiddels wel een dagtaak- van hebben gemaakt om anderen het leven zuur te maken.
Begint langzamerhand enorm irritant te worden temeer de problemen telkens weer van hetzelfde groepje mensen komen.

Kom op mensen, doe een beetje normaal en gedraag je zoals je dat in eigen kennissen/vriendenkring ook zou doen.
Quote
#39
(25 February 2013, 19:41)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wederom is er een topic om zeep geholpen Angry bliksem Angry bliksem Angry . Te triest voor woorden dat sommige mensen er blijkbaar een hobby -lijkt inmiddels wel een dagtaak- van hebben gemaakt om anderen het leven zuur te maken.
Begint langzamerhand enorm irritant te worden temeer de problemen telkens weer van hetzelfde groepje mensen komen.

Kom op mensen, doe een beetje normaal en gedraag je zoals je dat in eigen kennissen/vriendenkring ook zou doen.

De Heere kastijdt degenen die Hij liefheeft.In Hebr. 12 wordt zelfs gezegd dat kastijding een teken is van Gods liefdevolle zorg. Een vader die zijn kind niet corrigeert is immers geen goede vader!
Dus als ik iemand de oren wil wassen is dat met liefde gedaan.

En volgens de schrijver Honoré de Balzac, is het "mijn vrienden er zijn geen vrienden" .

Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
@Jef. Dit dwingt tot een reactie. Er zijn betere metaforen denkbaar om een ongenoegen te uiten. Bovendien ontgaat mij de toegevoegde waarde van je bericht als het gaat om het onderhavige onderwerp. Kortom, ongepast en ‘mis’plaatst hier.
Overigens is het niet Honoré de Balsac die deze woorden proclameerde maar de Griekse wijsgeer Aristoteles.. aldus kleeft er tenminste nog iets Grieks aan dit bericht.. hoe klein dat ook is. ..en om zijn woorden meer expressie te geven en de leesbaarheid te bevorderen, plaatste A een uitroepteken in zijn quote (Mijn vrienden! Er zijn geen vrienden).
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ook dit is Kreta Arthur 14 3.555 07 April 2021, 17:24
Laatste bericht: El Greco
  Óók dit is Kreta eind februari.... Bart0riste 6 4.122 27 February 2013, 18:16
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)