Stoppenkast
#1
Sinds zaterdag morgen nadat ik de boiler was vergeten uit te zetten is de stop door geslagen. Nadat ik deze heb vervangen door een nieuwe 35A stop knippert het licht steeds komt er een ketterend geluid uit de stoppen kast en wordt de stop binnen no time heet. Nu heb ik de 35A stop vervangen door een 25A stop en alles lijkt normaal. Of de boiler daar op kan draaien weet ik niet en probeer ik nu ook even niet uit. maar het is toch vreemd dan een lichtere stop het goed doet en de zwaardere niet.

Wie weet waar dit aan kan liggen?
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Pfff, 35 Ampère, dat is nogal wat. Ik neem aan dat je het over een hoofdzekering hebt? Weet niet hoe dat in Griekenland gaat maar in Nederland is 16A voor een groepzekering standaard en 25 of 30 A voor de hoofdzekering.
Maar hoe dan ook, een knetterende zekering is niet goed en zelfs (brand)gevaarlijk. Kijk eens of de zekering wel goed in de houder zit en goed is aangedraaid. Het zou kunnen zijn dat ie op de één of andere manier slecht contact maakt. Zit er ook een passchroef in de houder? Zorg in ieder geval dat je de juiste zekering gebruikt om overbelasting te voorkomen. Zijn het van dit soort zekeringen of gebruiken ze in Athene andere types?
[Afbeelding: zekeringentoebehoren.jpg]
Quote
#3
De stoppen zijn zoals in het plaatje, van de ouderwetse soort. De kast was is als volgt
De keuken op 25A en de boiler op 25A daar boven zit de zekering van de 35 A en daar zit weer een hoofdschakelaar waar een zekering in zit (hoeveel weet ik niet). Dat is een die je moet in drukken en uitspringt bij overbelasting.

Toen ik de 35A heb vervangen door 35A was het meteen een geknetter zonder dat de boiler aan stond, met boiler aan hield het knetteren op. Boiler uit gezet en geknetter begon weer tot dat de stop het begaf.

De 25A stop is niet door geslagen alleen de 35A. En die oude was ook zwart geblakerd.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
ik denk dat er puntjes zijn ontstaan op zekering en passchroef
alle 2 dan vervangen,doordat er maar een punt contact maakt loopt de stroom op
omdat de 25 amp kleiner is van kop zit hij misschien net naast het punt en heeft wel goed contact
dus passchroef en zekering moeten vlak zijn en geen puntjes hebben
en nooit zekering er in draaien als boiler aan staat, dan komt er opnieuw een vonk overslag,en zit er weer een brandpunt op de zekering of de passchroef
Quote
#5
@Ger nu ik er over na denk is 35A inderdaad veel. Die van 25A laat ik lekker zitten.

Ik denk inderdaad dat het met het contact te maken heeft, heb de stop en de aansluiting in de kast bekeken. Buiten het feit dat ze een beetje zwart zien zit er aanslag op het contact punt. Waarschijnlijk doordat de 25A kleiner is heeft die daar geen last van en werkt gewoon wel.

Kan het zijn dat door de stroomuitval door het weer van vrijdag, en de piekspanningen deze kleine schade is ontstaan, dit in combinatie met de boiler die lang aan heeft gestaan?
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Wat een gezeur tegenwoordig op deze site is het geen schoonmaakazijn is het over stoppen
Quote
#7
(25 February 2013, 22:15)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan het zijn dat door de stroomuitval door het weer van vrijdag, en de piekspanningen deze kleine schade is ontstaan, dit in combinatie met de boiler die lang aan heeft gestaan?

Da's zeker mogelijk Carien, misschien moet je de contactvlakken van zekering én passchroef eens goed (laten) schoonmaken, bijvoorbeeld door de contactvlakken ruw te schuren. Let wel goed op dat je 200% zeker bent dat de spanning eraf is of, als je niet helemaal zeker van je zaak bent, huur liever een vakman in.

PS: ik heb deze draad naar de "Off-topic"-rubriek verplaatst; heeft immers niet zo veel met Griekenland te maken.
Quote
#8
Bedankt Ger, ik laat er zeker naar kijken door iemand met meer verstand van zaken.

En ik wist niet dat er een offtopic rubriek was anders had ik hem daar wel geplaatst.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
[quote='Carien' pid='23712' dateline='1361824626']
Bedankt Ger, ik laat er zeker naar kijken door iemand met meer verstand van zaken.


Een zeer wijs besluit.Als ik je uitleg lees komt er zeker nog geknetter. Als je een zekering (type DIAZED-zicherungen)van 35 A vervangt door eentje van 25 A moet je ook het kalibersteentje veranderen, anders zit je zekering te rammelen in zijn ligplaats.
De zekeringen van 2A roze , 4A bruin,6A groen,10A rood,16A grijs, 20A blauw en 25Ageel met een E27 schroefdraad.
35A zwart, 50A wit 63A koperkleurig met E33 schroefdraad, 80A zilverkleurig en 100A rood met een RR1/4 schroefdraad.
De kleurencode is niet voor niets in het leven geroepen. Je kan om zeker te zijn er een bout M12x 50 in steken ( voor de 16A is een M10x50 juist gepast. Dan zal je zekeringkast niet meer knetteren maar je hele huis zal voorzien zijn verwarming in vloeren en muren.
En die puntje afvijlen is misschien goed voor de contactpunten van een verdeler ( delco) van brommer of auto, maar niet voor zekeringen waar een hoog ampèrage doorloopt. Want dan zit je met het princiepe van het weerstandslassen (puntlassen)., het potentiaalverschil . Tot zover mijn bijdrage in een off topic , daar ben ik volgens sommige prikkers en prikster nogal bedreven in .

Jef Dockx
Uit Kamares Kreta.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Het kaliber steentje? Dat moet dan wel de ring zijn geweest waarvan ik nog een halve schaal terug vond toen ik de stop verving. Dat moet lukken om die te vervangen! Even foto maken van het geen wat je wil en naar de winkel.

Maar hoezo nog meer geknetter naar aanleiding van mijn uitleg?

Misschien toch het overwegen waard dat van die bout. Had je daar niet eerder mee kunnen komen, heb hier de hele winter koude poten gehad.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(25 February 2013, 23:44)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kaliber steentje? Dat moet dan wel de ring zijn geweest waarvan ik nog een halve schaal terug vond toen ik de stop verving. Dat moet lukken om die te vervangen! Even foto maken van het geen wat je wil en naar de winkel.

Maar hoezo nog meer geknetter naar aanleiding van mijn uitleg?

Misschien toch het overwegen waard dat van die bout. Had je daar niet eerder mee kunnen komen, heb hier de hele winter koude poten gehad.

Op de foto die GER heeft geplaatst zie je rechtsboven( rechts is de kant waar je duim links staat) dat ronde ding met twee inkepingen. Het is vervaardigd uit porcelein en het bovenvlak is beschilderd met de kleurencode. Je hebt er een speciale tool voor nodig of een langepunttang en een beetje handigheid.Als vijf duimen aan iedere hand kan je er best een vakman bij halen, al hoewel die laaste zijn blijkbaar GR allang ontvlucht. Maar dat is weer off topic in een off topic draadje.

Sto Kallo
Jef Dockx

Het is zwart en het hangt een een draad , ra ra wat is het ; ( denk richting ΔΕΗ ). Smile
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Nu wordt het leuk in deze elektriciteitsdraad! Technische ridders te paard genoeg, Carien. ;) Vraagje: dus het kalibersteentje is eigenlijk een passchroef? En wat is dan een pasmoer, waar je zo'n speciale pasmoersleutel voor nodig hebt?
Quote
#13
[Afbeelding: sw5t02.jpg]
Aangezien een beeld meer zegt dan duizend woorden, heb ik even een foto gemaakt. Je ziet uiterst links een zekering van 6Amet het bijpassend kalibersteentje en het bovenaanzicht van zoeen 6A zekering. Als je niet kleurenblind bent zie je de groene kleur op het steentje en op de voor of bovenkant van de zekering die normaal zichtbaar is achter een een rond stukje glas in de afsluitstop. Je ziet er naast respectievelijk een 10A en een 16A zekeringNu kan je die 6A en 10A zekering in het steentje van een 16A zekering steken, maar dan heb je te veel speling en dus veel om vonken op te wekken. Ik heb geen voorbeeld van dat steentje van 16 of 10A, en ik ga nu ook niet mijn zekeringskast demonteren . Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg geweest, en laat je geen oor aan naaien in de winkel, of je gaat buiten met een nieuwe zekeringskast met automatische zekeringen onder de arm. Deze ronde zekering zijn niet iets uit lang vervlogen tijden , ze worden nog steeds gebruikt in de industriele installaties , waar robuustheid is aangevraagd.

En slaap wel.

Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
@jef nogmaals bedankt voor je uitleg.
Ondanks dat soms nog steeds denk; ik snap helemaal niks van dit land, weet ik dat als Grieken geld ruiken ze zich niet van hun beste kant laten zien (over het algemeen). Gister heb ik een telefoontje gemaakt naar mijn huisbaas en die reageerde goed, en gaat me helpen om het op orde te krijgen.
Maar niks is zo frustrerend als een monteur er bij halen die dan binnen 3 seconden begint te lachen en zegt mevrouwtje bla bla bla en binnen 2 minuten weer buiten staat. (de DEH heeft al een keer in mijn huis gestaan om de constateren dat ik was afgesloten en er dus niks aan de had was, er zat een mooie zegel om mijn meter in de kelder!) Gelukkig geen rekening voor gehad.

Nu met daglicht nog even wat beter gekeken en geen van de stoppen zit in een kalibersteentje, ze zitten los in het huis. Misschien is de 35A voor de airco? Ik gebruik hem nooit, sterker nog ik weet niet eens of die het wel doet, ik heb er een hekel aan.

Zover mijn verstand gaat is het het beste om de zekering zo klein mogelijk te kiezen, zou de boiler en de keuken (met ouderwetse kookplaat) elk op 16A kunnen. En dan de hoofdzekering op 25A?

Offtopic het raadseltje ik heb de hele nacht wakker gelegen maar er gaat nog geen lampje branden....
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Carien;
Je moet kijken op je apparaten hoeveel vermogen ze hebben dus het aan watt , voor ver warmingsapperatuur zit je onmiddelijk aan een paar duizend watt . Als je weet hoeveel watt je apparatuur verbruikt kan je berekenen hoeveel amp de zekering moet zijn.
Ik ga je nu niet de hele dag uitleg geven , kan onmogelijjk de 45 jaar ervaring inzake electriciteit naar uw hoofd overbrengen in een paar gesprekjes; Vroeger moesten we het met boeken doen, nu heb je geluk, zoek het op internet je zal daar genoeg info vinden met tekeningen en uitleg. Ik ga me vort bezig houden met mijn eigen problemen en de fotografie van de bloemen die nu hier overal ontluiken.

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
I = P:U
(Watt : Volt = AMP)

Dus bijvoorbeeld 3000 Watt is bij een voltage van 230V iets meer dan 13 Ampère.
Nog even een opmerking: die passchroeven zijn vooral gemaakt om te voorkomen dat je een te zware zekering voor de betreffende groep gebruikt. Die zal dus niet passen. Ik zou de mensen die de passchroef eruit breken zodat ze alsnog een zwaardere zekering kunnen plaatsen niet de kost willen geven.
Quote
#17
(25 February 2013, 22:19)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een gezeur tegenwoordig op deze site is het geen schoonmaakazijn is het over stoppen

Dan ga je toch lekker een andere site opzoeken? bye
Quote
#18
(26 February 2013, 12:20)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




I = P:U
(Watt : Volt = AMP)

Dus bijvoorbeeld 3000 Watt is bij een voltage van 230V iets meer dan 13 Ampère.
Nog even een opmerking: die passchroeven zijn vooral gemaakt om te voorkomen dat je een te zware zekering voor de betreffende groep gebruikt. Die zal dus niet passen. Ik zou de mensen die de passchroef eruit breken zodat ze alsnog een zwaardere zekering kunnen plaatsen niet de kost willen geven.

De " cosinus φ " ontbreekt nog in je formule Gertje.

Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(26 February 2013, 13:15)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De " cosinus φ " ontbreekt nog in je formule Gertje.

Aha, duidelijk een vakgenoot zie ik :)
Laten we de lezers hier toch maar niet vervelen met de in dit specifieke geval te verwaarlozen fenomeen cosinus φ Tongue
Quote
#20
Heren, ik ben niet helemaal een leek op dit gebied, alleen moet ik erkennen dat mijn kwaliteiten ergens anders liggen. En het nadeel aan elctro is dat je niet kan zien of iets goed is ja of nee (meters daar gelaten). Vandaar de vraag hier aan mensen die er meer verstand van hebben. Zoals ik met plezier het topic over zonne-energie heb gelezen.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(26 February 2013, 13:29)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heren, ik ben niet helemaal een leek op dit gebied, alleen moet ik erkennen dat mijn kwaliteiten ergens anders liggen. En het nadeel aan elctro is dat je niet kan zien of iets goed is ja of nee (meters daar gelaten). Vandaar de vraag hier aan mensen die er meer verstand van hebben. Zoals ik met plezier het topic over zonne-energie heb gelezen.

Holala .... Lange teentjes Smile, ben misschien dolle mina geweest in de lente van je leven ?????? Big Grin

Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
(26 February 2013, 13:29)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heren, ik ben niet helemaal een leek op dit gebied, alleen moet ik erkennen dat mijn kwaliteiten ergens anders liggen. En het nadeel aan elctro is dat je niet kan zien of iets goed is ja of nee (meters daar gelaten). Vandaar de vraag hier aan mensen die er meer verstand van hebben. Zoals ik met plezier het topic over zonne-energie heb gelezen.

Nou Carien, het belangrijkste is dat jij met de verkregen antwoorden op je vraag geholpen werd of op z'n minst al een stuk in de goede richting bent gekomen. Zo zie je maar hoe handig -zélfs een offtopic rubriek op- een drukbezocht forum soms kan zijn, toch?
Quote
#23
@jef Ik zit nog steeds in de lente van lijn leven! OF in de ontkenningsfase dat de lente plaats heeft gemaakt voor zomer Wink Geen lange tenen hoor.

@Ger Ik heb er ook nog wat van op gestoken wat wil een mens nog meer! Een klein stukje kennis die ik de volgende keer zelf kan toepassen. Daar zijn fora volgens mij voor, delen van kennis.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(26 February 2013, 13:45)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@jef Ik zit nog steeds in de lente van lijn leven! OF in de ontkenningsfase dat de lente plaats heeft gemaakt voor zomer Wink Geen lange tenen hoor.

@Ger Ik heb er ook nog wat van op gestoken wat wil een mens nog meer! Een klein stukje kennis die ik de volgende keer zelf kan toepassen. Daar zijn fora volgens mij voor, delen van kennis.

idd, U formuleert het goed: "het delen van kennis"
al de rest zou men hier beter achterwege laten en via PB kond maken !Big Grin
Quote
#25
(26 February 2013, 12:20)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




I = P:U
(Watt : Volt = AMP)

Dus bijvoorbeeld 3000 Watt is bij een voltage van 230V iets meer dan 13 Ampère.
Nog even een opmerking: die passchroeven zijn vooral gemaakt om te voorkomen dat je een te zware zekering voor de betreffende groep gebruikt. Die zal dus niet passen. Ik zou de mensen die de passchroef eruit breken zodat ze alsnog een zwaardere zekering kunnen plaatsen niet de kost willen geven.

Heren, heren toch. Moet ik jullie er als vrouw nu op attenderen dat jullie de mannetjes en vrouwtjes ;) door elkaar halen? Het is een pasmoer (waar je iets instopt) en geen passchroef...
Quote
#26
(26 February 2013, 20:56)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 February 2013, 12:20)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




I = P:U
(Watt : Volt = AMP)

Dus bijvoorbeeld 3000 Watt is bij een voltage van 230V iets meer dan 13 Ampère.
Nog even een opmerking: die passchroeven zijn vooral gemaakt om te voorkomen dat je een te zware zekering voor de betreffende groep gebruikt. Die zal dus niet passen. Ik zou de mensen die de passchroef eruit breken zodat ze alsnog een zwaardere zekering kunnen plaatsen niet de kost willen geven.

Heren, heren toch. Moet ik jullie er als vrouw nu op attenderen dat jullie de mannetjes en vrouwtjes ;) door elkaar halen? Het is een pasmoer (waar je iets instopt) en geen passchroef...

Wel Tina, mag ik U er op attenderen dat U de bal misslaat. Dat steentje is voorzien van een geklonken schroefje M5X5; om het in de ligplaats op de bodem van de zekeringhouder vast te schroeven.
Om het gezegde " Er is maar een ding op de hele wereld die een vrouw het laatste woord kan ontfrutselen, en dat is de echoput." alle eer aan te doen, kan je nog iets uit je duim zuigen.
Want wie A zegt moet niet altijd B zeggen, hij of zij kan ook toegeven dat A verkeerd was.
Aan U de keuze ...

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Dat steentje is voorzien van een geklonken schroefje M5X5

Ok, draadeindje dan.Wink Wink Wink
Quote
#28
(26 February 2013, 21:28)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat steentje is voorzien van een geklonken schroefje M5X5

Ok, draadeindje dan.Wink Wink Wink

Dat is wat men noemt, consequent zijn, of volharden in de boosheid, het is maar hoe je er tegenaan kijkt.Wink
A vous l'honneur à moi la fleur, letterlijk en figuurlijk.


Sto kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)