Kefalonia
#1
Hallo Griekenlandfan's

Gisteren de zomer vakantie geboekt naar Griekenland.
Weer een heerlijk vooruitzicht vooral nu met de sneeuw nog voor de deur.
Wij gaan het dit jaar eens in een andere hoek zoeken en wel KEFALONIA.
Wie van de lezers van het forum is al eens daar geweest en heeft er leuke tips wat we zekers moeten doen of moeten bezoeken???
Hoor graag de reacties.

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#2
Ik ben er zo'n 10 jaar en 20 jaar geleden geweest. Wat ik toen een heel leuk plaatsje vondt was Assos. En natuurlijk Mirtos beach. Een prachtige baai met fijn wit/geel kiezeltjes en het meest blauwe water wat je je kunt voorstellen. Verder vond ik Fiskardo wel een leuk plaatsje. En de weg door het binnenland langs de Enos Oros was ook door een mooi landschap. Wij zijn ook in Lixouri geweest, maar daar kan ik met niet veel van herinneren. Wel het rode zandstrand van Xi, met de witte rotsen erachter. Dat was toen al behoorlijk druk dus dat zal nu nog wel erger zijn. Verder was Sami toen nog een relaxed en dromerig plaatsje totdat de veerboot uit Italie aanlegde. Je kunt daar lekker aan het water eten. In Skala zat toen een banketbakker met heerlijke gebakjes en een dochter die Nederlands sprak.
De omgeving ten zuiden van Argostoli vond ik zelf niks, er vlak en erg op Engelse toeristen ingesteld. Maar het is een prachtig eiland. Ook leuk om een bezoekje te brengen aan Ithaki. De hoofdstad Vathi ligt heel mooi in een grote baai.
Veel plezier!
Quote
#3
Vorig jaar een weekje geweest. Sami is lekker centraal en op de boulevard is eten bij MAMA TOULA een must!
Ontbijten een paar terrasjes verder (als je met je neus naar TOULA staat links) is ook aan te raden.
Ik dacht in het plaatsje FEMIA (?) kun je bij Nederlandse Johnny motorbootjes huren. Beslist een dagje doen hoor! Hij regelt het perfect voor je, tot en met een koelbox aan toe. Wel even een zooitje ijs bij de buren van Johnny kopen ( 4 Euro.....)
Weg naar beneden bij Mirtos beach vond mijn partner mega-eng. Zo eng dat we er maar 1 keertje zijn geweest. Schitterend Bountyblauw

Plaatsje even opgezocht; geen Femia maar Agia Efimia.........
Verder is ondergronds meertje waar je met gids op roeiboot kunt leuk ( Melissani) Moet je even googlen.
Let wel; binnen 30 minuutjes stap je weer de roeiboot uit. Kost iets van een euro of 4 per persoon meen ik me te herinneren.
Autorit Sami-Lixouri is indrukwekkend w.b. natuurschoon.
Naar Ithaca zou ik niet doen, vonden wij niet veel aan. Maar ieder zijn voorkeur.
Quote
#4
Kefalonia en Ithaca zijn beide schitterende eilanden. Toegegeven: Ithaca is wat kleiner maar daardoor niet minder de moeite waard. Kioni is een leuke plaats om een weekje te verblijven. Gelegen aan een schitterende, fjordachtige baai. Waarschijnlijk ook als excursie te boeken. Paar winkeltjes en terrasjes, meer niet. Door ligging ook toeristisch zeker vanwege de vele zeiljachten die hier ankeren. Vergeet op Kafalonia vooral Fiscardo niet. Druk havenplaatsje met terrasjes aan de kade. Veel plezier!
Quote
#5
Op de Griekse Gids tv staan filmpjes van Kefalonia en Ithaca.

Ons is het goed bevallen op Ithaca ( minder toeristisch dan Kefalonia )
Quote
#6
Hoi Els
Ook wij gaan dit jaar naar Kefalonia
Dit is voor ons de 2e keer
Is een mooi en leuk eiland waar veel te zien is
Kijk ook even op dedijk bij de linkenpagina hier staan wat fotos van de vorige vakantie op Kefalonia

Vast veel plezier
Quote
#7
Janos54, Metaxa, Erwin,Yanni en Arnold alvast bedankt voor jullie reacties.
Ga het zekers opschrijven en zelf hebben wij geboekt in het plaatsje Lixouri.
Bedankt....allemaal.

Groetjes Els en Jac Cuijpersvlaggetje.gif
Quote
#8
Hoi Els en Jac,

stond een groot artikel in de griekse gids glossy nr.3, heb je dat ook al gelezen?

Lijkt me prachtig om naar toe te gaan, dus veel plezier!
Petra
Quote
#9
Dag Els,

Onze verkenning van Griekse bestemmingen is zeker nog niet ten einde Wink maar als ik een top 3 zou moeten samenstellen van de zowat 15 Griekse bestemmingen die we al bezocht hebben, staat Kefalonia absoluut in die top 3!
Een heel mooi eiland, voor wat betreft de prachtige natuur, maar zeer zeker ook omwille van de rust, eenvoud, en een leuke aangename sfeer. Een beetje toerisme, maar binnen de perken.
Lixouri is ook een leuk plaatsje; ik raad je aan om dikwijls de ferry (vaart zeer regelmatig) naar Argostoli te nemen. Vanuit dat hoofdplaatsje kan je alle kanten op.
Plan tijdens jullie verblijf zeker ook een uitstap naar Ithaki (vlot met een ferry te bereiken vanuit het haventje Sami). Ithaki vond ik verbazend mooi.
Probeer ook minstens een keer 's avonds naar Argostoli te gaan. Op en rond het centrale plein heerst een gezellige sfeer.
Ik wens je een heerlijke vakantie!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
Klinkt allemaal zeer goed.
Midden mei vertrekken we voor 5 weken naar Lefkas (Perigiali), Ithaka (Vathi) en Kefalonia (Sami).

zwaaivlag
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)