donor bloed
#1
Het land waar de meeste rijke grieken hun zwarte geld hebben geparkeerd gaat de levering van donorbloed halveren aan Griekenland, hoe ver kunnen ze nog gaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Het moet toch niet gekker worden.
Een van de allerrijkste organisaties in de wereld, die direct bereid zijn om hun hand op te houden als er ergens op de wereld een ramp is gebeurd wijgert nog langer dezelfde hoeveelheid bloed (dat zij over het algemeen gratis van vrijwilligers aftappen) te sturen naar Griekenland, omdat er in het verleden een betalingsprobleem (waarvoor moest betaald worden???) is geweest.
Je zou het rode kruis direct gaan boycotten. Alle gelddonaties en bloeddonaties direct stoppen.
Of ben ik nu te kort door de bocht?
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#3
(28 February 2013, 13:16)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet toch niet gekker worden.
Een van de allerrijkste organisaties in de wereld, die direct bereid zijn om hun hand op te houden als er ergens op de wereld een ramp is gebeurd wijgert nog langer dezelfde hoeveelheid bloed (dat zij over het algemeen gratis van vrijwilligers aftappen) te sturen naar Griekenland, omdat er in het verleden een betalingsprobleem (waarvoor moest betaald worden???) is geweest.
Je zou het rode kruis direct gaan boycotten. Alle gelddonaties en bloeddonaties direct stoppen.
Of ben ik nu te kort door de bocht?

neen, je bent nog heeeeel voorzichtig in je reaktie ! Een echte schande is het van het Rode Kruis. Echt verwerpelijk, eindelijk tonen ze hun echte gelaat.
Quote
#4
Dat er bij het rode kruis veel geld blijft plakken aan de handen van de tussen personen is nu niet bepaald een publiek geheim. Maar die zaak van de bloedlevering aan Gr wordt door Parakalo nog al eenzijdig gefilterd. In een paar regeltjes kan iet het hele plaatje beschrijven, maar in het art op parakalo is het duidelijk eenzijdige berichtgeving. Dus maar één partij krijgt de zwartepiet doorgeschoven. Als men bij de plaatselijke bakker of kruidenier steeds de poef wil kopen, zal je vroeg af laat moeten verhuizen naar een ander dorp, want goedheid heeft nu eenmaal grenzen. Het bloed op zich is gratis , maar dat kan niet op eigen kracht naar Gr kruipen. In deze zaak zijn beide partijen voor een stuk in fout , zowel het rode kruis als de griekse gezaghebbers die zelf onrechtmatig verkregen geld het land uitsluizen, en nu de publieke opinie maar bespelen en de arm sukkelaar uit hangen, walchelijke praktijken zijn dat.
Het is niet te verwonderen dat ze het parlement gaan laten bewaken door de cowboys van Blackwater, en die zullen zeker niet in natura en zonder verwijl betaald worden.
Dat is mijn mening over die kwestie, en schiet er nu maar op los en steek je kop verder in het zand.

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wordt jij niet eens heel erg moe van je eigen commentaar beste Jef
Quote
#6
schieten zal op jou geen effect hebben denk ik, want waarschijnlijk heb je nog steeds je kogelvrije vest van toen je nog bij de krijgsmacht werkte. Normaal steek ik mijn kop niet in het zand, ik ga er normaal op zitten en liggen als ik in Kreta ben, haha.
Quote
#7
Dat bedoel ik vanuit die hoek uit Europa veelal commentaar dat nergens opslaat
Quote
#8
(28 February 2013, 19:58)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat bedoel ik vanuit die hoek uit Europa veelal commentaar dat nergens opslaat

Kees beste jongen, we zitten hier nu eenmaal in de hoek waar de klappen vallen, of heb je dat nog niet door. Het wordt er echt niet beter op, de grote firma leveren simpelweg niets meer aan GR, behalve dan wat spullen met een of ander mankement aan. Dat is de realiteit.
Je hoeft de gebruikshandleidingen die bij het gereedschap, en elektriche apparaten allerhande , bij in gesloten zitten. In welke talen zijn die geschreven???? Nou ja zoek het maar uit zou ik zeggen.
Weet jij hoe het in zijn werk gaat in een fabriek op gebied van controle, niet ieder stuk wordt gecontroleerd. Per X aantal wordt een X aantal er uit gepikt en gecontroleerd. Bij een bepaald percentage aan mankelementen gaat de hele zwik in de afvalcontainer, of (naar mijn gedacht) naar de Balkan landen. Zo zie ik het.
Canon levert in iedergeval niet meer rechtsstreeks aan GR, ik kan er van mee spreken.Een nieuwe body en lens besteld, eerst betalen en dan moet de hoofdverdeler van Gr in Athene die spullen bij de hoofdverdeler in Duitsland aanvragen, zo gaat het momenteel in zijn werk.

Sto Kallo

Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(28 February 2013, 20:20)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 February 2013, 19:58)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat bedoel ik vanuit die hoek uit Europa veelal commentaar dat nergens opslaat

Kees beste jongen, we zitten hier nu eenmaal in de hoek waar de klappen vallen, of heb je dat nog niet door. Het wordt er echt niet beter op, de grote firma leveren simpelweg niets meer aan GR, behalve dan wat spullen met een of ander mankement aan. Dat is de realiteit.
Je hoeft de gebruikshandleidingen die bij het gereedschap, en elektriche apparaten allerhande , bij in gesloten zitten. In welke talen zijn die geschreven???? Nou ja zoek het maar uit zou ik zeggen.
Weet jij hoe het in zijn werk gaat in een fabriek op gebied van controle, niet ieder stuk wordt gecontroleerd. Per X aantal wordt een X aantal er uit gepikt en gecontroleerd. Bij een bepaald percentage aan mankelementen gaat de hele zwik in de afvalcontainer, of (naar mijn gedacht) naar de Balkan landen. Zo zie ik het.
Canon levert in iedergeval niet meer rechtsstreeks aan GR, ik kan er van mee spreken.Een nieuwe body en lens besteld, eerst betalen en dan moet de hoofdverdeler van Gr in Athene die spullen bij de hoofdverdeler in Duitsland aanvragen, zo gaat het momenteel in zijn werk.

Sto Kallo

Jef Dockx

En niet alleen in GR. Als je in B een whirlpool wasmachine koopt moet die ook uit een stock in Italië komen. En dat heeft totaal niets te maken met het feit dat ze schrik zouden hebben om hun centen niet te krijgen. Het is gewoon de producent die zijn stockage opslaat waar het hem het best (goedkoopst dus) uitkomt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
@ Partick;


We zijn off topic maar toch even het volgende...

Als je een wasmachine koopt in een grootwarenhuis komt die inderdaad uit Italië, niet vanwege daar in stockage, maar wel daar gemaakt. Als je bij een offiele dealer koopt komt het wel uit het land van herkomst, zoals Bosch en andere Duitse merken. Je denkt toch niet dat ze die gaan assembleren in D en naar I vervoeren om te stockeren, zelfs onderdelen komen van toeleveringsbedrijven in Italië. Ga maar eens op zoek voor een wisselstuk je zal het snel weten waar de machiene is gemaakt.

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Snap het niet helemaal. Vandaag toevallig hier bij de praktiker een klopboormachine gekocht van het merk Bosch en bij het uitpakken gewoon een Nederlandse handleiding erbij dus ik bedoel maar.
Quote
#12
(28 February 2013, 21:30)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je denkt toch niet dat ze die gaan assembleren in D en naar I vervoeren om te stockeren,

Sto Kallo
Jef Dockx

Nu, toevallig is het wel zo. Heb het van een familielid die bij een producent werkt.
Worden hier geassembleerd en in Italië gestockeerd. Tot enkele jaren terug stockeerden ze in de buurt van Zaventem. Maar kwamen tot de conclusie dat het goedkoper was om ze naar Italië te voeren dan ze hier te laten staan (huur opslagruimte, loonkosten,...etc).

Maar om terug on topic te komen. Transport en vooral bewaring van bloedzakjes is niet echt goedkoop (vraag het maar even aan de heren wielrenners Big Grin). Dus al wordt het gratis door donoren afgestaan, het kost wel iets.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
@odeprinsesje;

hier gaan we weer...
Praktiker is toevallig valt net als Lidl onder de Duitse vleugels, dus is dat wel een ander verhaaltje, een doorsnee winkeltje heeft niet veel andere keuzes,of China of derde rangs artikelen vanwege de lagere kostprijs, ik bedoel maar...hé


Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Ik dacht dat deze topic over donor BLOED ging, ik ben vaak offtopic gegaan maar wat kunnen jullie ouwehoeren over was/boor machines, het lijkt wel de Libelle.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
Een compliment aan iedereen die de nuance niet uit het oog verliest. Misschien kan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




helpen. Vanaf 2015 dus. En dan ook nog geleidelijk. Griekenland heeft 4 miljoen schuld bij het Zwitsere Rode Kruis, en de organisatie denkt daardoor gevaar te lopen. Ik kan het me voorstellen. Wat ik me niet kan voorstellen dat de Griekse regering de schuld zo hoog heeft laten oplopen. 't Is bijna misdadig als je zo slecht voor je eigen burgers zorgt.
Quote
#16
(01 March 2013, 11:04)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht dat deze topic over donor BLOED ging, ik ben vaak offtopic gegaan maar wat kunnen jullie ouwehoeren over was/boor machines, het lijkt wel de Libelle.

Je hebt overschot van gelijk Arthur, maar ik kan spijtig genoeg niet beloven dat ik het niet meer zal doen. Het is me een troost dat ik niet alleen ben die zich daaraan bezondigt. Ik heb zelf eens een draadje gestart , die met als onderwerp een filmpje over de werking van een olijfmolen. En zie daar een paar overjaarse pubers begint er plotseling op los te fantaseren, en een brave ziel heeft hen dan uit het lijden van het nieuwsgierig wachten geholpen. Geduld is toch een mooie zaak, en ik verlies mijn gedud nooit, omdat ik dat gewoonweg niet heb en iets dat je niet hebt kan je niet verliezen.
Ger daarintegen heeft geduld in overschot , waarvoor een dikke proficiat. (oeps weer off topic , ik moest in een ander draadje wezen met dit complimentje)
Maar het is zoals met het geld , dat is ook slecht verdeeld over de bewoners van dit aardse tranendal.
Ik hoop dat ik me niet te bruskerend heb uitgedrukt, want er zit er altijd ééntje op de vinkenslag om garen te spinnen uit de reacties van de medeprikkers.

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)