Bromscooter kopen in Gr
#41
Ik bedoel het helemaal niet verkeerd hoor. Daarom wil ik geen discussies aangaan, ten eerste komt iets op schrift anders over dan in een mondeling gesprek en ten tweede stelde ik gewoon wat vragen, niet over enig democratisch bestel. En een ieder heeft zijn eigen principes, die losstaan van eventueel geldende regels Laten we het gezellig houden (biertje, bloemetje, dansje, zoiets). Geen morele vraagstellingen dan maar. Wens jullie allemaal een fijne avond d. Καλό βράδυ!
Quote
#42
(09 June 2022, 19:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 June 2022, 16:17)Koukla74 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, denk niet dat we die discussie aan moeten gaan.

Xander, ik heb geen rijbewijs en was ook niet van plan een scooter te kopen. Heb geen leggende gelden en ik had al in een eerder bericht aangegeven dat ik niet op een scooter durf te rijden.
Dus, lieve mensen, ik snap de regels in principe wel, maar vroeg me gewoon af in hoeverre het mogelijk zou kunnen zijn om gewoon rond te rijden op een oude barrel, die voor mij goud is, en waarvan bij een eventuele aanhouding ze de eerder genoemde "flauwte" krijgen en denken "ach, rij maar door". Of dat er niet eens op gelet wordt.
En ja, ik weet dat ik me hier ook aan de regels moet houden, maar ik ben een principe-kwal en vind het te absurd voor woorden dat ik mijn scooterrijbewijs moet gaan halen (en dan af moet rijden op iets waar ik niet eens op durf en wil te rijden), om op een spartamet te mogen rijden (gewoon een lullig fiets met een motortje) waarbij  een elektrische fiets mij met gemak inhaalt. Tjah, ... Zal volgende week op Kreta zelf nog eens informeren (laat het los, Koukla, laat het los hahaha)

En waarom zouden we die discussie niet mogen voeren? Het is de meest normale discussie in een democratisch bestel waar rechtsregels gelden. Je stelt zelf dat je een principe-kwal bent. Het allerbelangrijkste principe is net dat je je aan de geldende regels moet houden.
Maar je doet maar hoor. Alleen niet gaan klagen als het verkeerd gaat.

We hebben een "rebelleke" onder ons Patrick.  zwaaivlag
Quote
#43
(09 June 2022, 20:43)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 June 2022, 19:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 June 2022, 16:17)Koukla74 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, denk niet dat we die discussie aan moeten gaan.

Xander, ik heb geen rijbewijs en was ook niet van plan een scooter te kopen. Heb geen leggende gelden en ik had al in een eerder bericht aangegeven dat ik niet op een scooter durf te rijden.
Dus, lieve mensen, ik snap de regels in principe wel, maar vroeg me gewoon af in hoeverre het mogelijk zou kunnen zijn om gewoon rond te rijden op een oude barrel, die voor mij goud is, en waarvan bij een eventuele aanhouding ze de eerder genoemde "flauwte" krijgen en denken "ach, rij maar door". Of dat er niet eens op gelet wordt.
En ja, ik weet dat ik me hier ook aan de regels moet houden, maar ik ben een principe-kwal en vind het te absurd voor woorden dat ik mijn scooterrijbewijs moet gaan halen (en dan af moet rijden op iets waar ik niet eens op durf en wil te rijden), om op een spartamet te mogen rijden (gewoon een lullig fiets met een motortje) waarbij  een elektrische fiets mij met gemak inhaalt. Tjah, ... Zal volgende week op Kreta zelf nog eens informeren (laat het los, Koukla, laat het los hahaha)

En waarom zouden we die discussie niet mogen voeren? Het is de meest normale discussie in een democratisch bestel waar rechtsregels gelden. Je stelt zelf dat je een principe-kwal bent. Het allerbelangrijkste principe is net dat je je aan de geldende regels moet houden.
Maar je doet maar hoor. Alleen niet gaan klagen als het verkeerd gaat.

We hebben een "rebelleke" onder ons Patrick.  zwaaivlag

Goh, die moeten er ook zijn Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44

Als je een ongeluk krijgt en je bent niet verzekert, krijgt jij een flauwte en niet die ambtenaar, jij moet in het ergste geval je hele leven je geld bij elkaar te schrapen om de kosten te betalen.
Hang hem aan de muur waar je ook bent en denk. Arthur heeft geen keus maar ik wel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#45
Heb op Kreta elect scooter 2000w gaat prima de berg op het type wat ik heb is plm €2000,- goede investering rijdt prima en geen verder onderhoud.
Quote
#46
(07 March 2013, 17:38)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En om 't allemaal nog wat gecompliceerder te maken......
Zoals al opgemerkt is het vermogen van de 50cc viertakt scooters beduidend lager dan de tweetakt exemplaren. Maar dáár is wat op gevonden! Veel nieuwe "50cc" viertakt scooters die staan te glimmen in de Griekse showroom, zijn 'onderhuids' opgepept met een 80cc cilinder. Op het kenteken wordt natuurlijk keurig 50cc vermeld, maar technisch voldoet de scooter dus niet (meer) aan de regelgeving. Zolang er geen ongelukken gebeuren, niets aan de hand......

Het lijkt me simpel om er achter te komen hoe ze afgeleverd zouden moeten worden. Ga naar de site van de fabrikant en zoek daar naar de specificaties.
Als die nergens (meer) staan zijn die vast wel vindbaar m.b.v. Google.
Quote
#47
[quote pid="97816" dateline="1654796012"]
.
[/quote]

We hebben een "rebelleke" onder ons Patrick.  zwaaivlag


Hahaha. Ja, sorry, soms wel ja. Maar dit rebelse vrouwtje waardeert jullie adviezen hoor! En inderdaad is het oppassen geblazen als er wat gebeurt, al zag ik dat niet echt voor me, aangezien zo'n spartamet lachwekkend "sloom" is. En ik waardeer zeker de adviezen over een elektrische fiets oid van "maar 2000euries", maar ik heb m'n geld hard nodig  voor de overtocht  naar Kreta. 
P.s. dit rebelleke kan nog zat leren, mocht er nog info zijn of handige tips over aanbod huurwoningen, info vaste lasten, of een snelle fiets (grapje) dan hoor ik dat ook graag. Allle info welkom ?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)