Bruno Tersago Reilen en zeilen in Griekenland
#1
Hallo allemaal,
Ik denk dat vele van ons Oriste forum ook de reactie"s en belevenissen lezen van Bruno Tersago vanuit Athene lezen.
Ikzelf volg zijn blogs iedere dag,eerlijk en erg boeiend.
Via: BTERSAGO.COM te vinden voor diegene die Bruno nog niet kennen,
Misschien een tip.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#2
Absoluut een aanrader; staat dan ook al vanaf het begin op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vermeld :)
Quote
#3
De blog van Bruno Tersago is bijzonder interessant, en wordt zowat dagelijks bijgewerkt.
Voor wie de rechtstreekse link zoekt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bruno woont sinds 2000 in Athene/Piraeus, en is af en toe op ons gewaardeerd journaal van Eén te zien als VRT-correspondent vanuit Griekenland. Op al die jaren heeft hij een zeer brede kijk gekregen op de Griekse cultuur en geschiedenis, maar de laatste jaren ook een helder inzicht op de crisis.

Bruno post ook regelmatig interessante weetjes en artikels op zijn Facebook pagina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hij ziet ook zeer duidelijk welke ingrijpende gevolgen de besparingen hebben op de Griekse samenleving.
Kortom: een man met een heldere mening.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Nog een zeer belangrijk element van zijn blog, zijn de tweets in de rechter kolom.Zijn eigen berichten, maar vooral tweets met links naar bijna constant aanvullende berichten betreffende Griekenland van over de hele wereld.Je hoeft eigenlijk zelf niet meer te zoeken op het web.Kijk vandaag alleen maar eens even.Bijvoorbeeld:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Hallo allemaal.
Ik haal deze post van half maart 2013 toch even terug,
Met name voor onze vele nieuwe Oriste-leden na 2013.
We zijn nu 2 jaar verder dus ik dacht vast wel een aanrader of aanvulling op het dagelijks veranderde Nieuws uit ons zo geliefde Griekenland.
Hetzelfde voor: PARAKALO van Natascha.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#6
Wat Parakalo betreft: Inderdaad een interessante en vooral onpartijdige website/blog. Natasja brengt al het nieuws uit/over Griekenland zonder er verder een oordeel aan te koppelen. Chapeau!

Dat kan ik van Bruno's blog helaas niet (meer) zeggen. Er is geen andere waarheid dan welke daar gepropageerd wordt.  Heb je een andere mening dan wordt je dat niet in dank afgenomen en/of simpelweg weggehoond (zoals dit soms ook hier op Oriste gebeurt/gebeurde). Er wordt daar (waarschijnlijk om die reden) nog maar weinig geblogd; laatste entry dateert alweer van twee weken terug.
Jammer, vroeger las ik dat blog vrijwel dagelijks en stak daar veel van op.


Er is trouwens nog een aantal leuke/interessante websites en blogs over Griekenland; kijk hiervoor even op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in de middelste kolom onder het kopje "Interessante Blogs / websites / tijdschriften".
Quote
#7
(27 April 2015, 09:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat Parakalo betreft: Inderdaad een interessante en vooral onpartijdige website/blog. Natasja brengt al het nieuws uit/over Griekenland zonder er verder een oordeel aan te koppelen. Chapeau!

Dat kan ik van Bruno's blog helaas niet (meer) zeggen. Er is geen andere waarheid dan welke daar gepropageerd wordt.  Heb je een andere mening dan wordt je dat niet in dank afgenomen en/of simpelweg weggehoond (zoals dit soms ook hier op Oriste gebeurt/gebeurde). Er wordt daar (waarschijnlijk om die reden) nog maar weinig geblogd; laatste entry dateert alweer van twee weken terug.
Jammer, vroeger las ik dat blog vrijwel dagelijks en stak daar veel van op.

Ik moet Ger hierin gelijk geven. Ik vind dat deze blog in de loop der tijd steeds meer een afspiegeling van de politieke kleur van de verslaggever is geworden. Er is daar nog maar één waarheid en enige bandbreedte en/of ruimte voor andersdenkenden wordt niet meer getolereerd. Dodgy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Ger en Johan,helemaal met jullie eens.
Lees daarom ook dagelijks  het blog van Natascha Parakalo,zoals Ger schreef duidelijk en onpartijdig.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(27 April 2015, 12:29)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Is dat parallel/naast het blog of in plaats ervan Aleko?
Het probleem van Facebook (vind ik persoonlijk)  is dat berichten éven actueel zijn, om na verloop van tijd in cyberspace te verdwijnen. Zo kan je, na verloop van tijd, nooit iets terugzoeken zonder eeuwig op de tijdlijn naar onderen te scrollen; er is geen 'zoekfunctie' o.i.d. (tenzij ik het mis heb, ben niet zo'n FB'er). Daarom gebruik ik het nauwelijks als informatiebron.
Zou het jammer vinden als Bruno verhuist van blog naar FB. Lees z'n blog graag ondanks dat ik z'n mening/kleur vaak niet deel. Maar van mening verschillen en je in de gedachtegang van anderen (proberen te)  te verdiepen maakt het juist weer interessant en uitdagend, toch?
Quote
#11
@Ger. Je uit je in #10 al aanzienlijk milder en objectiever over @Bruno dan in #6 van deze draad.Bravo!
Ik weet iets meer over 'reilen en zeilen' dan jij. De laatste post van @B. dateert al weer van 21 dagen geleden.
Anders dan jij ken ik de zwaarwegende reden daarvoor, en die liggen niet op het vlak dat jij suggereert.

Voor het moment beperkt @B.zich tot FB en Twitter (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) en daar is een stortvloed,
jou en de meerderheid hier informerende / provocerende info te lezen. Het gaat er daar een beetje
sneller en ruiger aan toe (zoals ik het hier ook probeerde), zoals het er momenteel in Griekenland aan toe gaat.
Zo zijn de tijden helaas in GR. en nog een handvol andere gebieden.
Ik voel me daar prima thuis. Wees blij dat hier meer tijd voor beleefdheid en contemplatie is.

Ook al weer helaas beheren jij en @B. de twee enige nederlandstalige blogs/forums van hoge kwaliteit, welke
na tien jaar overgebleven zijn. Ik vraag om wat echte ruimte en mildheid van jou voor @B.Ja hij is net zoals ik
een stuk politiek linkser dan de meesten hier(ja, ik ken en lees ze wel!). Maar hij staat wel dagelijks vechtend
midden in de door rechts in binnen- en buitenland(EU,trojka,USA, de dreigende TTIP) veroorzaakte Griekse stront
en probeert het niet zo beste nieuws vanuit Piraeus naar Nederland en België te brengen.(voor radio en Tv is hij
de mildheid zelve overigens).Ik sta achter hem en probeer te helpen.

Natascha Neef is boven iedere kritiek verheven(ze is één van mijn weinige FB-vrienden), maar ze behoort in
een heel andere catagorie.Ze runt met ongelofelijk veel energie en betrokkenheid een fantastische, maar
gortdroge nieuwsdient, welke zelden of nooit enige reactie oproept. Maar dat hoeft ook niet, ik klik haar
iedere dag voor het complete plaatje van Griekenland aan. Wat heel leuk en nuttig is dat ze ook sport doet.

Zo, dat was het dan weer voor even.Ik groet jou @Ger en een paar mensen welke mij met interesse en soms
instemming lezen. 

P.S.Zeer aan te bevelen is ook dit twitter-account:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Even de Ierse info overslaan. Mind provoking!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bruno Tersago: alle corona maatregelen in GR Karidiès 4 1.584 24 March 2020, 13:37
Laatste bericht: Elena
  Breaking News - Bruno in elkaar geslagen. Aleko 4 3.552 06 March 2013, 14:03
Laatste bericht: Aleko
  Zeilen Patrick 0 1.531 18 February 2013, 00:02
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)