wie gaat naar waar dit jaar?
#41
April vertrek van huis naar Trieste Italië.
24 april de ferry van Mionan lines.
Igoumenitsa.
Dan naar Meteora paar dagen.
5 mei in Thessaloníki Grieks Pasen vieren.
Half mei naar Turkije
Rondreis maken 6 – 8 weken.
Terug naar Griekenland.
Pileon op de camping Sikia.
Veel wandelen.
Parga op de camping Parga.
Veel wandelen. (Dank aan Gert, hij was zo vriendelijk wandelroutes toe te zenden.
Dan weer naar Igoumenitsa. Wanneer weten we nog niet.
Terug in Trieste.
In Oostenrijk in de buurt van Innsbruck nog twee weken bergmandelen.
Eind september weer naar huis.

Aan iedereen veel plezier in Griekenland en gezond weer terug thuis.

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinTongueTongueTongueRolleyesRolleyesRolleyes
Quote
#42
Op het lijstje van vakantiebestemmeningen is ons opgevallen dat de
eilanden Karpathos - Chios - Skyros hier niet vernoemd worden,ondanks dat wij op deze eilanden toch veel landgenoten zijn tegengekomen .

Op Skyros was toen nog met Rossholidays toen er iedere week een
vliegtuig van transavia op vloog ,dat is de laatste jaren niet meer zo.
Quote
#43
Skyros moet je idd met de boot naar toe. Dat zal een hoop Nederlanders wel tegen houden.
Op Chios viel het grote aantal Nederlanders mij ook op, dus het is idd verrassend dat niemand van dit forum die kant op gaat. Ik vond er niet veel aan dus daarom hoef ik er niet naar terug maar ik ken ook mensen die er helemaal weg van zijn.

Wat mij trouwens op valt is dat er veel mensen wel 2 x of een langere periode gaan. Zitten er zoveel pensionado's op dit forum of heb ik gewoon extreem weinig vakantiedagen? (21 op fulltime basis).
Quote
#44
Ben full time werkzaam in het onderwijs en partner is met pensioen.......
Quote
#45
Wij gaan naar Skyros (@ metaxa! Smile )
Op het vlak van 'snelle/gemakkelijke transfers' was het geen eenvoudige beslissing, want we vliegen op Athene (en dan nog met een tussenlanding, vooraleer Athene te bereiken!). Vervolgens overnachten in Athene, want we wilden het risico niet lopen om de boot te missen. Vervolgens vanuit Athene met een huurwagen, en via Evia, de boot op naar Skyros.
Op de laatste dag het omgekeerd traject, en jawel, terug met overnachting in Athene.
Dit alles met ook relatief weinig jaarlijkse vakantiedagen (en deadlines op het werk die wellicht in het hoofd zullen blijven rondspoken).

Maar: we hebben het er zeer zeker voor over!
We zijn benieuwd naar Skyros.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#46
Dit jaar waarschijnlijk geen Griekenland. Gaan deze zomer naar Rome en Calabrië. Griekenland is een prachtig vakantieland maar ik wil ook graag andere landen zien. Hou wel de aanbiedingen in de gaten om eind mei of begin juni nog een week naar Griekenland te gaan.
Quote
#47
Wij gaan wel naar chios voor drie weken. Mooi eiland alleen erg treurig van de bosbranden. Wij vinden chios dus wel erg mooi en vrij rustig. We verblijven in megas limnionas. Aftellen is begonnen......
Quote
#48
Vito, ik ben werkeloos (en dat blijft zo) en mijn man gaat in juni met pensioen dus voor het eerst hebben we enkeltjes naar Lesbos geboekt en dat voelt heerlijk !!!!!!
Quote
#49
(08 March 2013, 14:38)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat mij trouwens op valt is dat er veel mensen wel 2 x of een langere periode gaan. Zitten er zoveel pensionado's op dit forum of heb ik gewoon extreem weinig vakantiedagen? (21 op fulltime basis).

Vito sommige mensen krijgen meer dagen dan slechts de wettelijke. Vaak is dit idd leeftijdgebonden. Maar ook bieden veel werkgevers hun werknemers de gelegenheid extra vrije dagen te kopen. Uiteraard betekent dit dat je bij bijv. 2 weken vrije dagen kopen ook 2 weken salaris etc. inlevert. Dus dan al met al een dure vakantie. Maar ja yolo. :)
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#50
Ik heb ook al een week gekocht, Maria en krijg al leeftijdsuren maar nog kom ik ieder jaar tekort. Ach, wie weet zet ik mijn weekje Nederland nog wel om in een lastminute als ik de wederhelft zover krijg.

Mariët, gaan jullie emigreren?
Quote
#51
Heerlijk die extra dagen, ik begon het nieuwe jaar altijd met -20.
Even doorwerken en ze waren in 2/3 maanden weer terug verdient. En dan weer hetzelfde liedje, sinds april 2010 heb ik 365 dagen vakantie per jaar. @Vito ik ben ook een van die prepensioeners.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#52
In mei/juni 2,5 week naar Kreta, Makrigialos en in september 3 weken naar China. Want de wereld is groter dan Kreta.
En ik werk af en toe een dag extra in de week, om wat speling te hebben.
Quote
#53
wij zijn ook van die prepensioeners
Quote
#54
Na 20 keer Griekenland dit jaar voor het eerst naar Kos (mei) en Rhodos (september). Het aftellen kan beginnengroet
Quote
#55
ik heb ook maar 21 dagen, maar had nog wat van vorig jaar staan waardoor ik nu 4 weken weg kon.
Maar normaal gesproken kan dat ook niet zomaar, en m'n dagen zijn nu ook echt helemaal op helaas.
Quote
#56
Toen ik nog werkte werkte ik per week 2 uur extra (40 uur ipv 38). Dat geeft op jaarbasis 12 extra vakantiedagen. Plus 4 leeftijddagen had ik bij elkaar 46 vakantiedagen. Ambtenaar he.
Quote
#57
Heerlijk 3 weken naar West-Kreta (Kalives), in de buurt van Chania.

FrankBig Grin
Quote
#58
(09 March 2013, 14:28)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toen ik nog werkte werkte ik per week 2 uur extra (40 uur ipv 38). Dat geeft op jaarbasis 12 extra vakantiedagen. Plus 4 leeftijddagen had ik bij elkaar 46 vakantiedagen. Ambtenaar he.

toen ik nog werkte, werkte ik 38 uur per week, en had zonder overwerk 7 weken vakantie per jaar, vrij te kiezen, in de privésector !
Nu kan ik gelukkig weg wanneer ik wil en voor zolang als ik wil. Niet klagen zou ik zeggen. Vergeleken met onze griekse vrienden mogen we ons toch gelukkig prijzen denk ik.
Quote
#59
September naar Lefkas.
Quote
#60
(08 March 2013, 21:14)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb ook al een week gekocht, Maria en krijg al leeftijdsuren maar nog kom ik ieder jaar tekort. Ach, wie weet zet ik mijn weekje Nederland nog wel om in een lastminute als ik de wederhelft zover krijg.

Mariët, gaan jullie emigreren?

Nee Vito we zijn niet van plan om echt te gaan emigreren maar wel half hier en half daar. Ons huis hier staat nu te koop en we willen verhuizen naar een appartement. Dat is makkelijker om achter te laten dan een heel huis en sowieso makkelijker als je wat ouder wordt.
Op Lesbos, in Petra waar ons huisje staat, gaan we nu op zoek naar een iets groter huisje.
Heerlijk hè, wij zijn dus echte pensionado's en geen pré-pensioeners. Ik vind het echt bewonderenswaardig dat mijn man het echt tot zijn 65ste gaat volhouden.
Quote
#61
Half mei 3 weken naar Lesbos Eftalou en begin september 3 weken naar Samos Ireon
Quote
#62
:)Ja ja ................ ook wij gaan,in mei, vier weken naar ons mooie eiland CHIOS.
Ben de tel kwijt maar al wel zo'n 20 keer geweest. De laatste jaren gaan we met de auto. Het blijft een geweldig eiland.
Aansluitend twaalf dagen naar Kythira, lijkt ons ook erg mooi.
Quote
#63
(13 March 2013, 16:01)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:)Ja ja ................ ook wij gaan,in mei, vier weken naar ons mooie eiland CHIOS.
Ben de tel kwijt maar al wel zo'n 20 keer geweest. De laatste jaren gaan we met de auto. Het blijft een geweldig eiland.
Aansluitend twaalf dagen naar Kythira, lijkt ons ook erg mooi.

Gaan jullie helemaal met de auto naar Chios? dat is een reis!!
Quote
#64
Wij hebben besloten om de binnenlandse trip te cancellen en in te ruilen voor een goede week Griekenland, mede ingegeven door die eindeloze winter hier. zwaaivlag
Dus toch ook 2 x dit jaar naar Griekenland. We twijfelen nog tussen Argolida en de Mani. De derde persoon die evt. mee gaat wil liever naar Kreta maar dat spreekt ons niet zo aan.
Quote
#65
(13 March 2013, 20:30)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 March 2013, 16:01)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:)Ja ja ................ ook wij gaan,in mei, vier weken naar ons mooie eiland CHIOS.
Ben de tel kwijt maar al wel zo'n 20 keer geweest. De laatste jaren gaan we met de auto. Het blijft een geweldig eiland.
Aansluitend twaalf dagen naar Kythira, lijkt ons ook erg mooi.

Gaan jullie helemaal met de auto naar Chios? dat is een reis!!

ghost Zeker het is een hele reis maar wel ontzettend gaaf. Je moet natuurlijk wel over voldoende tijd beschikken. Die hebben we gelukkig.
We doen er dan ook een aantal dagen over om naar Venetie te rijden, vervolgens op de ferry naar Patras. Van Patras naar Pireaus dan weer op de ferry naar Chios.
Groeten
Quote
#66
In Juni gaan we naar Kala nera, nieuw voor ons dus ik ben benieuwd.
En als het een beetje meezit wil ik in september nog wel even naar Kalives!!
zin in......
Quote
#67
(14 March 2013, 15:49)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 March 2013, 20:30)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 March 2013, 16:01)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:)Ja ja ................ ook wij gaan,in mei, vier weken naar ons mooie eiland CHIOS.
Ben de tel kwijt maar al wel zo'n 20 keer geweest. De laatste jaren gaan we met de auto. Het blijft een geweldig eiland.
Aansluitend twaalf dagen naar Kythira, lijkt ons ook erg mooi.

Gaan jullie helemaal met de auto naar Chios? dat is een reis!!

ghost Zeker het is een hele reis maar wel ontzettend gaaf. Je moet natuurlijk wel over voldoende tijd beschikken. Die hebben we gelukkig.
We doen er dan ook een aantal dagen over om naar Venetie te rijden, vervolgens op de ferry naar Patras. Van Patras naar Pireaus dan weer op de ferry naar Chios.
Groeten

lijkt me inderdaad een prachtige reis en als je alle tijd van de wereld hebt is dit toch eigenlijk ideaal?
Als je naar Lesbos zou gaan zou ik misschien durven vragen of je iets (tegen vergoeding uiteraard) mee zou willen nemen voor ons in je auto.
Hele fijne en mooie reis alvast voor jullie.
Quote
#68
duurt nog wel even maar eind augustus 3 weken naan Anaxos op Lesbos.kijk er naar uit.
Quote
#69
Wij gaan dit jaar naar Kefalonia en we hebben er heel veel zin in.
Voor ons helemaal nieuw ......na Samos, Pilion, Kreta, Rhodos, Lefkas, Skopolos, Skiatos, Griekse Riviëra, Kos en Larissa en Trikala.

Veel vakantieplezier allemaal
Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#70
Na 4x Kreta, 2x Santorini, Naxos, Mykonos, Kos, 4x Samos en 3x Lesbos zouden we dit jaar niet naar Griekenland gaan.
Maar het is toch weer Griekenland geworden en wel Parga.
Over een dikke twee maanden zitten we daar, heerlijk we kijken er naar uit.
zonnetje


Co en Marlies
Quote
#71
En dan zijn er zeker mensen, die heel graag naar Griekenland willen reizen, maar het niet meer doen omdat de leeftijd een rol is gaan spelen of omdat men nu alleen is en niet graag alleen wil verreizen en niet weten hoe eventueel een prettig reisgezel gevonden wordt! Ik ben ook zo'n iemand! Maar zoals ik al in een eerder bericht geschreven heb ga ik dit jaar toch weer naar "mijn griekenland" en tot nog toe alleen! Als er iemand man/vrouw zin heeft zich aan te sluiten? gewoon melden. Voor iemand die het interesseert ik ben nu in mijn 50 ste griekenland jaar en wil daarmee zeggen, dat ik de weg ken van noord naar zuid, van west naar oost en natuurlijk vele eilanden. En steeds weer ontdek ik voor mij nieuwe plekken.Cool:)
Quote
#72
Filos, zijn er geen reisfora waar je een reisgezel kunt vinden?
Er zijn toch genoeg mensen die alleen zijn?
1 x googlen en ik kom bv. al op deze site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of deze

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#73
Beste VITO!
Wat stoort je aan mijn oproep, denk je werkelijk dat ik niet ook andere mogelijkheden ken! Goed jij je plezier mij daar even netjes op te weisen en verder hoop ik voor jou, dat je zelf niet in zo'n situatie kom. Voor alle forum deelnemers: sorry dat ik hier een oproep voor een reisgezel heb gedaan.........
Een welgemeende hartelijke groet aan iedereen.
Filos.
Quote
#74
Sorry, dat je het zo opgevat hebt. Het stoorde me in het geheel niet, ik dacht je alleen van dienst te zijn door wat google werk te verrichten. Mijn excuses hiervoor. Mijn vader is net weduwnaar geworden dus ik kan me juist heel goed voorstellen dat het moeilijk is om alleen te reizen, hij gaat nu met ons mee. Ik bedoelde het dus goed en niet cynisch of kritisch zoals jij het hebt opgevat.
Quote
#75
Wat ik opmerk op dit forum is dat veel misverstanden ontstaan zijn uit de toon waarop een bericht is opgemaakt. Als je het goed bedoeld, zeg het dan duidelijk, heb je kritiek, ok, maar laat het dan duidelijk merken. Ik respekteer de bedoeling van Filos, alleen op reis gaan is maar alleen, éénmaal dat het leven je in die rol gedwongen heeft. Maar daarom wil nog zeker niet zeggen dat je moet thuis blijven.
Quote
#76
Tja, dat is altijd het probleem van geschreven tekst... Het kan verkeerd opgevat worden...
Ik geloof oprecht dat Vito enkel goede bedoelingen had en behulpzaam wilde zijn...
Quote
#77
Beste VITO!

Dank voor de laatste reactie. :)

Vr. groet van Filos.
Quote
#78
Kijk, zo kan het ook :)
Zijn er genoeg op dit forum die hier een voorbeeld aan kunnen nemen.
Quote
#79
wij gaan dit jaar 2 keer, eerst naar Skiathos en daarna naar Andros
Quote
#80
Wij gaan sowieso een paar keer per jaar naar Athene, Mani, Nafplion of Samos (hebben onze families huizen en een lang weekend is zo geboekt). Ons eerst volgende tripje is over twee weken een weekendje Athene en dan eind april/ mei met Grieks Pasen naar Samos, Ormos, waar we beiden vandaan komen!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wie was waar en hoe was het daar? metaxa 15 10.159 18 October 2013, 21:53
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 14 gast(en)