wie gaat naar waar dit jaar?
#81
Nou Fotini dan komen we elkaar misschien wel tegen. Want het restaurant op het hoekje in Ormos is het enige dat open is voordat het toeristenseizoen op 1 mei begint. Daar gaan we dus vast wel een keertje eten voor die tijd. Of een vergeten boodschapje halen in de Proton.
Quote
#82
Wat leuk Els! Ja, ongetwijfeld! Mijn vriend en schoonouders zijn eigenaar van appartementen complex Pantheon in Ormos! En mijn ouders wonen in Votsalakia, wat je ongetwijfeld wel kent!

Kom je vaak op Samos?
Quote
#83
@Fotini: mijn man en ik zijn zo fortuinlijk dat we een huis hebben op Samos. Sinds we gepensioneerd zijn verblijven we daar ongeveer 2 x 3 maanden per jaar. We zijn net even 2 weken geweest om wat "bussiness" te regelen en waren precies op tijd terug in NL om lekker het koude winterweer mee te maken ....brrrrr
Over niet al te lange tijd gaan we weer.
Runnen je ouders een hotel of taverne in Votsalakia?
Quote
#84
Voor de 3 keer op rij gaan wij naar Kokkari, het kleine hotel Kalidon. Samos
23 juli vertrekken we voor 15 dagen.

Marcellos
Quote
#85
Met een beetje geluk 4 á 6 wk(eind juni t/m 18 aug) Argyropolis (zuidelijk van Athene) en kijk er echt naar uit. Waar ik minder naar uitkijk is dat ik ook weer terug moet. Daar heb ik enorm veel moeite mee.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#86
In september naar Plakias (zuid-Kreta).
Quote
#87
niemand naar Cyprus? Big Grin Hypocrite Rolleyes
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#88
(21 March 2013, 20:54)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




niemand naar Cyprus? Big Grin Hypocrite Rolleyes
Blush
daarvoor heb ik het geld niet !
Quote
#89
[Afbeelding: 15ekbh2.jpg]
Quote
#90
In juni 2 weken en in sept. 3 weken naar ons geliefde plekje op Kreta.
Quote
#91
(22 March 2013, 20:00)Electra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In juni 2 weken en in sept. 3 weken naar ons geliefde plekje op Kreta.

En waar mag dat zijn. Wij zijn gek op geliefde plekjes op dit forum.
Quote
#92
Wij gaan in juni/juli 3 weken naar Matala-Zuid Kreta.
En volgende week naar Noord Cyprus, bij de Turken
En in september een weekje Chios.
Zou wel 20x willen gaan naar Greece!
Quote
#93
Hallo allemaal. Het wordt druk in Griekenland!
In mei ga ik naar Kos voor 10 dagen om de sleutel op te halen. Half September one way ticket. Waaaah. Toch wel spannend.
Wens me geluk en hoop jullie te ontmoeten ooit. In ieder geval in dit hoekje.
Quote
#94
Heel veel geluk en succes op Kos Wilhelmina!
Quote
#95
(08 March 2013, 14:38)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Skyros moet je idd met de boot naar toe. Dat zal een hoop Nederlanders wel tegen houden.
Op Chios viel het grote aantal Nederlanders mij ook op, dus het is idd verrassend dat niemand van dit forum die kant op gaat. Ik vond er niet veel aan dus daarom hoef ik er niet naar terug maar ik ken ook mensen die er helemaal weg van zijn.

Wat mij trouwens op valt is dat er veel mensen wel 2 x of een langere periode gaan. Zitten er zoveel pensionado's op dit forum of heb ik gewoon extreem weinig vakantiedagen? (21 op fulltime basis).

Ik ga een weekje naar Chios in september.
Vlucht vanuit Brussel.
Quote
#96
Ik ben net terug van mijn huisje op Lesvos. Het weer wordt met de dag beter en de temperaturen zijn stijgend. De fruitbomen in mijn tuin krijgen lentekriebels en ontploffen als het ware met een prachtige bloei.
Quote
#97
(30 March 2013, 10:17)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben net terug van mijn huisje op Lesvos. Het weer wordt met de dag beter en de temperaturen zijn stijgend. De fruitbomen in mijn tuin krijgen lentekriebels en ontploffen als het ware met een prachtige bloei.

zal een klapper zijn dan als je nu weer hier in de kou komt.
Juni kan niet snel genoeg komen voor wij naar ons stekkie op Lesbos gaan, ben die kou meer dan zat.
Quote
#98
Wij gaan in september 3 weken eilandhoppen op de Sporaden. (Skiathos, Alonissos en Skopelos ).
2 Jaar geleden dit op de Cycladen gedaan, prima bevallen.
Quote
#99
Cycladen doen wij dit jaar, wij starten op Milos.

Welke eilanden hebben jullie gedaan marietta ?
Quote
@Metaxa,
Wijzijn geland op Santorini, en vandaar met de boot naar Naxos, daarna naar Paros, toen Mykonos (ga zeker met een bootje mee naar Delos ) en van daar uit weer naar Santorini.Mocht je in Kamari zitten, dan is een wandeling naar de oude hoofdstad zeker een aanrader. Vandaar kan je aan de andere kant van de berg naar beneden over een ezelspad naar Perissia. Daar kan je terug met een bootje. Leuke tocht. Verder zijn het allemaal mooie eilanden. Wij vonden Mykonos het minste, maar we zaten er een stukje buiten de stad en dat was prima.
Veel plezier en als je nog meer wilt weten, ik zal je vragen graag beantwoorden.
Quote
@marietta , Naxos is ons favoriete eiland (reeds 4x gewest ), Santorini en
Mykonos is altijd tussenstop i.v.m. vliegveld .
Vorig jaar hebben wij ook Paros en Antiparos bezocht (nog nooit zo lekker gegeten als op Antiparos ! )
Juni dit jaar 2 1/2week Milos Kimolos en Folegandros , waarschijnlijk
In september nog eens naar Naxos.
Quote
3 weken Andros
Quote
Juni 2 weken naar Corfu, Agios Gordis. In het najaar willen we ook nog een week naar de Griekse zon, maar dat boeken we tegen die tijd wel.
Quote
Dit jaar,eindelijk,in sept. naar de Peloponnesos.Als ik mij niet vergis?nog niet langs zien komen.Iedereen een heel prettige vakantie!
Quote
@Marianne: Mooie bestemming. Prachtig landschap, veel geschiedenis.
Quote
Wij gaan in juni naar de Peloponessos. Waar gaan jullie precies naar toe, Marianne?
Wij blijven nu in de buurt van Korinthe en gaan niet zoals de afgelopen jaren naar de Exo Mani onder Kalamata.
Quote
Vito,op de Pelops is onze verblijfplaats Gialova,helaas een week,veel te kort maar volgend jaar nemen we een ander gedeelte.Ja Els een hoop geschiedenis,heb in de gidsjes gekeken en een keuze gemaakt wat we zullen bekijken.Er blijft nog heel veel over.Ik denk dat ik mijn wederhelft echter kwijt zal zijn aan het landschap,hij zal wel bergen,dalen,kloven en weggetjes ontdekken die hij wil belopen.Dus om en om!
Quote
Gialova is echt een aanrader. Wij vonden het een heerlijk plaatsje in een prachtige omgeving. Veel plezier.
Quote
@Marianne ,leuke plaats, zijn er 2x geweest .
Heel lekker eten op het strand bij het hoteletje ZOE en voor de aperitief naar
Markos .
Zeker niet te missen de Wetlands van Gialova!

Alvast veel plezier !
Quote
@WillemP: ben me aan het oriënteren voor een weekje Griekenland begin juni. Kwam Agios Gordis tegen en zag dat jullie hier naar toe gaan. Al eerder geweest? Ben benieuwd naar jullie ervaringen? Ook ervaringen van anderen zijn natuurlijk welkom.
Quote
Ik vond het eigenlijk het leukste plaatsje dat ik gezien heb en waar ik geweest ben op Corfu. Verder was Corfu niet erg aan ons besteed, wat een toeristisch gebeuren is het daar.
Ook zat het weer niet erg mee, 4 dagen regen van de 6 die we er waren, was ook begin juni. Corfu is niet voor niets zo groen ;)
Agios Gordis is nog niet zo heel toeristisch.

In Gialova zijn wij nog nooit geweest.
Quote
Ik waag me maar niet aan 'n oordeel ergens over,zeker niet over 'n eiland als Corfu!Flauw misschien,maar omdat vrijwel het grootste gedeelte van de Oriste lezers/leden een flink stuk jonger is vind ik dat nogal moeilijk.Wij zijn er in 1978 voor het eerst geweest en stond het toerisme nog in de kinderschoenen,zo kort na de kolonels.Agios Gordis was toen ook net aan het ontwikkelen een vrij rustige plek met 'n paar acco's in 1980 iets meer maar in 1997 wisten we niet wat we
zagen logisch ook wel maar toch...,dus iets zinnigs??Denk niet veel.
Verder dank voor de positieve reacties op Gialova.
Quote
tja, het zal geen verrassing zijn: ons eigen plekje op de Pilion.. Na veel rondgereisd te hebben door Griekenland strand je opeens op een plaats waar je niet meer weg wil. Inmiddels geboekt voor over twee weken (eerste week met enkele vrienden om in de tuin te knallen, tweede week met de familie), ook de zomervakantie is inmiddels rond compleet met uitstapje naar Athene. En dan afsluiten met de herfstvakantie. Zie bijgaand plaatje van april vorig jaar: wat kan een mens hiernaar verlangen na een winter als deze..[Afbeelding: v3oi2g.jpg]
Quote
MMMM
Dit jaar maar weer naar Griekenland. Het is niet anders. Zo mooi, zo relaxt, zo lekker.
We kunnen niet kiezen dus maken we een rondje over de Peleponesos, Pillion, Macedonie, Chalkidiki en verder waar we nog niet waren.

Nieuwsgierig naar de plannen? Kijk dan maar eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en volg ons op onze avonturen.

Rene
Quote
@Marianne: meeste forum-leden jonger? Hoe weet je dat? Ik reken mezelf er zeker niet toe. Die tijd is voorbij. Hoef niet naar de disco. Maar ik was er wel als 25-jarige voor het eerst ...
Heb trouwens nooit veel van disco's gehouden, kon je niet met elkaar praten ...
Quote
Ik heb ook het idee dat de meeste forummers hier juist al wat ouder zijn.
Ik ging voor de eerste keer op mijn 20e met de NBBS (wie kent die nog) naar Ireon. Dat was toen nog een klein dorpje met 1 hotel en 2 tavernes! Toen wij een paar jaar geleden weer op Samos waren, durfde ik er niet eens te gaan kijken.
Quote
@Vito: Ireon is nog steeds relatief kleinschalig vergeleken met Pythagorion en Kokkari. Maar niet meer zo als vroeger. Ofschoon ik het buiten het hoogseizoen best wel knus vind.
Quote
Op gevaar af niet"on topic"te zijn,maar Els R als het getal 70 je aan gaat staren,mag ik dan gokken dat het bij de meeste forumleden niet zo zal zijn?
Nou Vito de NBBS zegt mij iig best wel veel!En Ireon zo kleinschalig ik kan me voorstellen dat je daar later niet wilde kijken,dat eerste beeld blijft je bij,niet?
Quote
Nou @Marianne er zitten volgens mij (relatie)f best wel aardig wat (pre) pensionados hier
Quote
Ach ja, de NBBS, wat hebben we daar vaak leuke reizen en accommodaties bij geboekt. Ze hadden bijna altijd net wat leukere en kleinschaligere accommodaties. We hebben ooit in een heel klein appartementje pal aan het pleintje in Skala Sikaminea op Lesbos gezeten. Zo leuk!

Dit jaar net terug van Skyros, in de meivakantie gaan we 2 weken naar Kalymnos en van de zomer eiland hoppen: Andros, Paros, Anti Paros en weer terug naar Skyros.
Heerlijk!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wie was waar en hoe was het daar? metaxa 15 10.152 18 October 2013, 21:53
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)