wie gaat naar waar dit jaar?
@ Rolf:

2 jaar geleden waren wij op Corfu en verbleven in Agios Gordis.
Leuk dorpje wat nog niet over-toeristisch is en een perfect uitvalspunt voor dagtochten.
Er is een bushalte in het dorp met een goede verbinding naar Kerkyra-stad.
Onderaan de weg ligt een gigantisch mooi strand. Is een flinke klim als je acco bovenaan ligt maar wij hadden dat er voor over.
Uiteraard genoeg restaurantjes (dat krijg je zodra er een toerist langs kan komen)
De mensen zijn er vreselijk lief...
De plaatselijke *supermarkt* eigenaar spreekt een redelijk mondje nederlands, wat leuke effecten oplevert als jij je grieks wilt oefenen ;)
Wij verbleven bij aparthotel Angelica, relaxed, kleinschalig, schoon en Angelica is een goddelijke kokkin!
Naast Angelica en tegenover de bushalte en supermarkt zit Rolandos, dit is o.a. een autoverhuur, nette auto's en goede service, prijs volgens mij ook goed.

Het is ons zo goed bevallen dat mijn 2 pubers! er dit jaar graag weer naartoe willen... en dat doen we dan dus ook :)

Petra
Quote
@ Petra, bedankt voor de info. Twijfel nog tussen Agios Gordis en Itkaha. Wij zijn verliefd geworden op Ithaka. Hadden daar een accommodatie met uitizcht op de baai van Vathi. Het mooiste uitzicht dat we ooit hebben gehad. Corfu zijn we nog nooit geweest en dat willen we eigenlijk ook wel eens zien.
Quote
(05 March 2013, 08:54)beeken schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in april naar kreta
in mei naar pilion
in juli naar thassos
in oktober terug naar pilion
ik kan niet wachten


toch leuk vooruitzicht.Big Grin
Quote
(03 April 2013, 18:51)Rolf schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@WillemP: ben me aan het oriënteren voor een weekje Griekenland begin juni. Kwam Agios Gordis tegen en zag dat jullie hier naar toe gaan. Al eerder geweest? Ben benieuwd naar jullie ervaringen? Ook ervaringen van anderen zijn natuurlijk welkom.

@Rolf,
Hoi Rolf, nee, in Agios Gordis zijn we nog nooit geweest. Wel in Acharavi in 1994 ( vroeger dus.....)
Het eiland is sindsdien vast wel veranderd ja, maar dat mag de pret niet drukken.
Wij hebben er erg veel zin in.
Quote
Vorige maand was het een kort verblijf in Athene. In juni wordt het Volos, Thessaloniki, Zagoria, Nafpaktos en Oud-Epidavros, alles tesamen 18 dagen. In september is het Trapeza, Lefkada (Vassiliki) Nafplio, terug voor 18 dagen. We hebben er zin in.

Viviane.
Quote
Kalimera

Dit jaar gaan mijn man en ik de laatste week van Augustus en de eerste week van September voor de derde keer naar Kreta en wel naar de Plaats Piskopiano. We zijn in 2011 en 2012 in de Plaats Koutouloufari geweest wat ons heel erg is bevallen maar nu wilde we naar een ander plaatsje en dat ligt naast Koutouloufari. Wij vinden het daar gewoon geweldig. De mensen die daar wonen en werken zijn zo gezellig en aardig.
Je voelt je tussen de bevolking gewoon thuis. We gaan weer heerlijk genieten van het heerlijke Griekse eten aldaar en wel bij Restaurant Mezes in Koutouloufari. En natuurlijk gaan we ook genieten van de Omgeving en andere plaatsen die we aan willen doen.
In 2011 en 2012 hebben we een Appartement gehuurd bij Asterias Village niks anders als lof over dat Appartementen Complex. En nu hebben we een Appartement gehuurd bij Appartementen Piskopiano Village. Eens kijken hoe het daar is.

Ik wens iedereen alvast een hele fijne vakantie waar je ook heen gaat in Griekenland.animated flag
Quote
Binnen enkele weekjes voor de 3e keer dit jaar terug naar mijn huis en tuin op Lesvos. De druiven vragen langzamerhand om geplukt te worden waar uiteindelijk wijn van zal gemaakt worden.
In maart 19°C, in mei 25° en momenteel hittegolf van 36° en meer. Mijn goesting om te vertrekken stijgt zoals de temperaturen!
Quote
Wij hebben de eerste vakantie er al weer opzitten en we hebben genoten. We zaten in een gebied zonder buitenlandse toeristen met alleen maar Grieken. Zelfs de menukaarten waren alleen in het Grieks. Al na 1 keer waren we bij de plaatselijke bakker en groenteman goed bekend als τουριστες. Super, fijn dat dat nog kan in Griekenland!
Quote
(27 June 2013, 14:51)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Binnen enkele weekjes voor de 3e keer dit jaar terug naar mijn huis en tuin op Lesvos. De druiven vragen langzamerhand om geplukt te worden waar uiteindelijk wijn van zal gemaakt worden.
In maart 19°C, in mei 25° en momenteel hittegolf van 36° en meer. Mijn goesting om te vertrekken stijgt zoals de temperaturen!

Nu,in deze tijd van het jaar druiven plukken??
Quote
Wij gaan 11 juli voor 3 weken naar Chios, Megas Limnionas terug. Twee jaar geleden daar ook geweest en willen het daar afmaken. zonnetje Nog niet alles gezien in die omgeving en het is daar gelukkig nog niet zo toeristisch! Cool
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
(27 June 2013, 19:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 June 2013, 14:51)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Binnen enkele weekjes voor de 3e keer dit jaar terug naar mijn huis en tuin op Lesvos. De druiven vragen langzamerhand om geplukt te worden waar uiteindelijk wijn van zal gemaakt worden.
In maart 19°C, in mei 25° en momenteel hittegolf van 36° en meer. Mijn goesting om te vertrekken stijgt zoals de temperaturen!

Nu,in deze tijd van het jaar druiven plukken??
Chris, ik ga de druiven nu niet plukken, ze zijn alleen volop aan't groeien... de pluk zal voor ergens in september zijn (misschien iets vroeger nog).
Quote
In juni/juli naar de Peloponnesos geweest. Prachtig.
Quote
Had er op gehoopt om 6wk naar Argiroupolis- aticca,te kunnen zijn daar waar mijn vriend vandaan komt, maar helaas, deze zit voor een aantal maanden alweer in Morokko. School vakanties is voor mij qua prijs niet te doen, dus hoop ik op een beetje mederwerking van mijn ex dat hij in sept of oct 3wk bij de kids kan zijn. Ze zijn weliswaar 16 en 17 maar zie ze nog geen 3wk alleen. School enzo. Wellicht met de kerst dagen WEL in GR.

Kijk er behoorlijk naar uit om mijn vriend weer in de armen te kunnen sluiten.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
Exclamation 
(06 April 2013, 01:04)arzubel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 March 2013, 08:54)beeken schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in april naar kreta
in mei naar pilion
in juli naar thassos
in oktober terug naar pilion
ik kan niet wachten


toch leuk vooruitzicht.Big Grin

Haleluja, dat zijn nog eens vakantie data's en dan die vrijheid om ook zovaak te kunnen gaan. KATAPLIKTOKO!!!


Ik heb inmiddels me ticket besteld naar Casablanca Marokko, niet omdat ik nu graag daarheen wil, maar simple omdat mjn partner Loveys er een zaak opgezet heeft. Maar heel eerlijk, ben ik zo blij als hij terug gaat naar GR Heart. Of wellicht naar hier
We kijken er echt helemaal naar uit . wellicht in december wel 2wk naar Athene, ja dat is pas echt thuiskomen!!sirtaki
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
[Afbeelding: fnbrkp.jpg]
[Afbeelding: 2eanm3a.jpg]
[Afbeelding: 142g555.jpg]
[Afbeelding: 331q4jp.jpg]

Wij zijn weer terug van een geweldige vakantie op Kefalonia.
Wat een super mooi eiland met veel eigenschappen.
Voor vele denk ik welbekende plekjes . Het mooie strand van Mirtos het mooie Fiskardo maar ook het geweldig gelegen Assos.

Groetjes Els en Jac Cuijpersgroet
Quote
Kalimera iedereen

Wat een mooie foto's Els, Kan me voorstellen dat jullie hebben genoten.
Quote
net terug van een rondje Igoumenitsa Nauplion Athene Drama Thassos Drama, helaas heen geld en tijd om Istanboel tussen te zetten.
Quote
Voor ons de eerste keer naar Lesbos, met in gedachte daar te gaan wandelen in Petra e.o.
En met scooter andere dorpen bezichtigen. Ben benieuwd!
Corrys
Quote
(22 August 2013, 22:35)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor ons de eerste keer naar Lesbos, met in gedachte daar te gaan wandelen in Petra e.o.
En met scooter andere dorpen bezichtigen. Ben benieuwd!
Corrys

Heel erg leuk Corry , wij zijn in mei daar geweest.
Wij verbleven daar in Petra alleen was het nog te vroeg in het seizoen er was nog weinig te doen. Maar wandelen kun je er zekers....
Heel veel plezier en een fijne vakantie .

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
Corrys,
Lesvos biedt een grote verscheidenheid en is één van mijn favoriete eilanden. Dit is dan ook de reden waarom ik hier mijn huis gekocht heb. Ik kan je alvast meegeven dat de Nederlandsers vooral in Petra vertoeven. Het is niet echt mijn geliefde plaatsje, maar smaken verschillen. Ik wens je veel amusement, ik ga terug in het najaar.
Quote
(22 August 2013, 22:35)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor ons de eerste keer naar Lesbos, met in gedachte daar te gaan wandelen in Petra e.o.
En met scooter andere dorpen bezichtigen. Ben benieuwd!
Corrys


Hoi Corrys,

Ik weet niet of je deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kent? Ze zijn op Lesvos bij diverse winkels te koop, maar ook in Nederland verkrijgbaar. Kan ze van harte aanbevelen. Sigrid en Mike wonen al jaren op Lesvos. Er is veel moois te zien. Heb zelf een aantal jaar geleden in mei gewandeld, het eiland was toen één bloemenzee. Veel plezier op mijn favoriete eiland, ben net terug na een 7 weeks verblijf in Petra.
Quote
Bedankt Aniet, Els en Markos voor de tips, gaat gewoon helemaal goed komen op Lesbos!!@Markos, wat is jouw favoriete plaatsje op
Lesbos en waarom?
Quote
Dit jaar naar Rhodos, de oude stad. Op 16 juni t/m 28 juni. Omdat het voor het eerst is dat ik alleen ga hoop ik niet dat ik spijt krijg dat ik maar "12 dagen"ga. Ik heb voor Rhodosstad gekozen omdat ik dan als alleenstaande wat makkelijker dingen kan doen. Vanuit die stad tripjes met bus, vaartocht symi, geschiedenis opsnuiven en wandeltochtjes. Heb een hotel geboekt zonder eten erbij want ik wil juist wat lokale restaurantjes te bezoeken.(iemand tips)!
Quote
Voor dit jaar staat Chios voor de eerste keer op de agenda.

Dus als u nog leuke tips hebt, of locaties van kleine strandjes dan
Houden wij ons aanbevolen.
Quote
Wij gaan 4 weken rondtoeren op het vaste land, Pilion, Athene en de pelopenesos.
Quote
Met Jet air van Brussel naar Santorini

[Afbeelding: m9lmr7.jpg]


Met de BlueStar  van Santorini naar Naxos

[Afbeelding: 34hanuh.jpg]

Met de Express Skopelitis van Naxos naar enkele kleine Cyclades

[Afbeelding: ivvb76.jpg]
Quote
Smile 
15 dagen Kefalonia in de buurt van Fiskardo.
beetje info winnen over wonen op dit eiland.
Iemand ervaring hiermee?

Smile Cool
Quote
Ons verblijf op Corfu is alweer een maand geleden, het vakantiegeld kwam binnen dus de boeking voor september is gemaakt. Twee weken naar Gialova op de Peloponnessos. Aan die kant van het schiereiland nog niet geweest, dus erg benieuwd.
Quote
Καλημερα..
Wij gaan vandaag over 2 weken naar Agia Marina bij Chania.
We zijn al 2 maal eerder op Kreta geweest maar beide keren op Oost Kreta. Nu dus naar het westen. Ben erg benieuwd wat we daar allemaal weer voor moois gaan vinden. We kijken ernaar uit. 


Vr.gr. Petra
Quote
Samos, Kokkari
Quote
@Petra-best leuk hoor, ik zit er nu. Mooi weer. Het dorpje stelt niets voor, maar het strand is mooi. Genoeg eettentjes, maar nog niet alles is open.Morgen met de bus naar Ghania.
Quote
Zit nu aan de ouzo, mijn vrouw aan en plaatselijk wijntje, uitkijkend over het water in Faliraki, Rhodos. 26 Graden in de schaduw, kan slechter  Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Wij gaan eind juli 15 dagen naar Kefalonia, verheugen ons er zeer op!!
Quote
(12 June 2015, 15:51)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Petra-best leuk hoor, ik zit er nu. Mooi weer. Het dorpje stelt niets voor, maar het strand is mooi. Genoeg eettentjes, maar nog niet alles is open.Morgen met de bus naar Ghania.

Ben benieuwd...Wij gaan toch een scooter huren en alle dagen erop uit. Chania lijkt me ontzettend mooi dus dat gaan we zeker ook ontdekken, maar er is nog zoveel meer..ik weet zeker dat we weer tijd tekort gaan komen.
Petra Sanders's signatuur Vr. gr.

Petra Sanders
Quote
(13 June 2015, 09:43)Petra Sanders schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 June 2015, 15:51)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Petra-best leuk hoor, ik zit er nu. Mooi weer. Het dorpje stelt niets voor, maar het strand is mooi. Genoeg eettentjes, maar nog niet alles is open.Morgen met de bus naar Ghania.

Ben benieuwd...Wij gaan toch een scooter huren en alle dagen erop uit. Chania lijkt me ontzettend mooi dus dat gaan we zeker ook ontdekken, maar er is nog zoveel meer..ik weet zeker dat we weer tijd tekort gaan komen.

@Wim M, hoe vond je Chania? 
We hebben ondertussen alsnog een paar goede restaurantjes gevonden ,waaronder 1 in oud Ag.Marina die heet Manolis, is zeker de moeite waard ?
Quote
Wij gaan 8 augustus 18dgn naar Parga!
Quote
@Wilma, Ghania is geweldig! Vroeg weg met de lijnbus (1.6 euro) en aan de haven een Engels ontbijt. Heerlijk slenteren en naar de overdekte markt. Oud Ag. Marina stelt niet zoveel voor, maar we hebben er gistermiddag wel een biertje gedronken bij Olivi. Prachtige Pizzaoven, daar gaan we zeker een keer eten.
Quote
Bedoel je die pizzeria aan het strand naast Kri -Kri ...die is steengoed!! Daar gaan we van de week zeer zeker nog een bezoekje brengen! En krikri is ook een aanrader ....
Quote
Nee, die in het oude dorp. Deze naast Kri Kri heeft net zo'n oven en gaan we zeker proberen. Net werd de auto gebracht en de Tom Tom op Gr. gezet. Zie wel waar we uitkomen.
Quote
Wij zijn net terug uit Patmos.
Supermooi eiland.!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wie was waar en hoe was het daar? metaxa 15 10.154 18 October 2013, 21:53
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 7 gast(en)