Autoverzekering bij langer verblijf
#1
Wie o wie gaat er langer dan 4 maanden met eigen NL auto naar GR (of ander land) op vakantie en heeft een NL autoverzekeraar die zo'n periode (langer dan 4 maanden) ook verzekerd? En welke verzekeraar is dat dan Sleepy?
Quote
#2
Als het goed is ontvang je elk jaar een z.g. groene kaart bij jouw verzekering waarop de Europadekking is beschreven. Een groene kaart is een internationaal geldig verzekeringsbewijs. Het voordeel van een groene kaart is dat deze door heel Europa het zelfde is opgezet waardoor deze ook in het buitenland goed is te lezen voor bijvoorbeeld de politie. Je ontvangt de groene kaart bij het afsluiten van de verzekering en vervolgens ontvangt je ieder jaar een nieuw exemplaar.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
(05 March 2013, 18:14)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het goed is ontvang je elk jaar een z.g. groene kaart bij jouw verzekering waarop de Europadekking is beschreven. Een groene kaart is een internationaal geldig verzekeringsbewijs. Het voordeel van een groene kaart is dat deze door heel Europa het zelfde is opgezet waardoor deze ook in het buitenland goed is te lezen voor bijvoorbeeld de politie. Je ontvangt de groene kaart bij het afsluiten van de verzekering en vervolgens ontvangt je ieder jaar een nieuw exemplaar.

Dat klopt, maar in de kleine letters staat vaak een maximale dekking in buitenland van een aangesloten periodevan max 3 of 4 maanden............ de meeste mensen zijn hiervan niet op de hoogte
Quote
#4
(06 March 2013, 00:11)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 March 2013, 18:14)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het goed is ontvang je elk jaar een z.g. groene kaart bij jouw verzekering waarop de Europadekking is beschreven. Een groene kaart is een internationaal geldig verzekeringsbewijs. Het voordeel van een groene kaart is dat deze door heel Europa het zelfde is opgezet waardoor deze ook in het buitenland goed is te lezen voor bijvoorbeeld de politie. Je ontvangt de groene kaart bij het afsluiten van de verzekering en vervolgens ontvangt je ieder jaar een nieuw exemplaar.

Dat klopt, maar in de kleine letters staat vaak een maximale dekking in buitenland van een aangesloten periodevan max 3 of 4 maanden............ de meeste mensen zijn hiervan niet op de hoogte

In den Belziek geldt een periode van 6 maanden. In HOLland weet ik niet.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ja, op de groene kaart staat zeker iets in welk land je verzekerd ben. Kan zijn dat er bij staat, in welk land niet. Ook dat is per verzekering anders. Zo geld b.v bij mij, dat ik niet in Rusland & Iran verzekerd ben.

Het één en ander is ook anders b.v met de ANWB vaker vakantie verzekering, die ik dus afsluit. Dat kun je nu voor een half jaar afsluiten, dat was enkele jaren terug niet zo, maar de laatste 5 jaar maak ik daar gebruik van.

Dat is dan wel een ander verhaal, maar het zou zomaar van toepassing kunnen zijn, dat die twee met elkaar te maken heeft, dit als er iets gebeurd.

Ja, verder zal het wel zo zijn, dat ieder daar zijn ervaring(en) over hebt, ik in ieder geval wel, en was blij dat ik die verzekering had.

Gr: Cornelios
Quote
#6
Inmiddels weet ik dat er ook verzekeraars in NL zijn die 6 maanden in buitenland (EU land) verzekeren. Maar zeker niet allemaal. Dus mocht je met auto/camper/scooter/caravan langer dan 3 maanden naar een EU land gaan check dan je verzekering! Ook letten op je doorlopende reisvzk, deze is vaak maar 90 dagen aaneengesloten! Hiervoor zijn reisverzekeraarsin NL te vinden die dekking bieden voor zelfs 365 dagen aaneengesloten.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)