Parkeermeters voor SAMOS!!!
#1
Met de vrachtwagen naar Samos.


Wij vertrekken donderdag over twee weken met een kleine vrachtwagen naar Samos met een heel bijzondere lading.

Het betreft een lading van 600 gebruikte en nu overbodige parkeermeters van onze gemeente. Door toeval zijn wij op het spoor van deze meters gekomen, welke voor de sloop van oud ijzer in aanmerking kwamen.
In overleg met de Gouverneur van Samos en de burgemeesters worden deze geplaatst in Vathi, Pithagorio, Kokari en Karlovasi. Voor de plaatsing ervan moeten de betreffende gemeentes zelf zorgen.

Zoals de meeste Samosgangers wel ooit ervaren hebben is het altijd een crime om in het centrum van deze steden in je auto te parkeren.

Deze parkeermeters zorgen niet alleen voor extra inkomsten voor de gemeenten maar ook extra werkgelegenheid voor ongeveer 40 mensen. Dit personeel wordt aangetrokken vanuit andere eilanden om eventueel betrokkenheid met de bewoners van Samos te voorkomen.

Het nieuws is uiteraard al op Samos doorgedrongen en niet iedereen is het op zijn zachts gezegd mee eens met het plaatsen van deze meters. Waar de plaatselijke middenstand dan hun vervoermiddel moeten parkeren is nog een zaak waarvoor een oplossing voor moet worden gevonden. Een voor de hand liggende oplossing is de braakliggende grond in de centra’s.
Het zal in ieder geval voor de nodige opschudding zorgen nu ondernemers en personeel hun voertuig niet meer gratis voor hun eigen toko kunnen parkeren. Voor hun klanten zal het een uitkomst zijn om niet tig-keren op en neer te moeten rijden om uiteindelijk een plaats te bemachtigen. Ook het dubbel parkeren zal vanaf dan beboet worden.

De meters zullen in ieder geval voordat het hoogseizoen begint geplaatst worden.

Dit bericht is in het kort samengevat maar bijna een jaar ben ik ermee bezig geweest om alle vergunningen te regelen om de meters daar te kunnen krijgen. Wat een idiote bureaucratie ben ik tegengekomen, de ene hand weet er niet wat de andere hand doet! Uiteindelijk heb ik de nodige papieren en is het afwachten hoe ze opgevolgd worden bij aankomst in Griekenland.

Het verdere verloop van deze ‘meterreis’ laat ik jullie zeker weten.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Mensen op Samos zullen je wel dankbaar zijn, ahum ....
Het gaat hen alleen maar geld kosten en het levert hen geen werkgelegenheid op. Zijn er wel controleurs beschikbaar want anders wordt het natuurlijk een grote flop.
Je gaat zeker op 1 april weg Big Grin
Quote
#3
En jij gaat er vanuit dat er ook maar 1 euro in die meters komt.

1 van de principes (tenminste hier op Kreta) van de Grieken is betalen om te parkeren doe je niet en die borden die er staan met de mededeling dat je auto weggesleept wordt indien je daar parkeert zijn voor een ander.
Heb trouwens bv in Heraklion nog nooit een auto weggesleept zien worden.
Quote
#4
Dat ze eerst maar eens hun afwatering in orde maken. Als er tonnen modder door je winkel stromen is wel het laatste waar je op zit te wachten een parkeermeter voor je deur. Dit was Ireon vannacht, te lezen en te zien op Cretalive.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Leuk verhaal, hi hi, die Cornelios toch.. En Arthur, beetje scherper worden hoor..
Quote
#6
Wel wel Wick,

Hier kun je trots op zijn.
Ik weet niet wat het jou nu heeft opgeleverd maar ik kan je verzekeren dat de meeste Grieken er al flink op achteruit zijn gegaan en deze nieuwe geldkostende actie niet zullen waarderen. Ik hoop dat het geld uit de meters niet in de zakken van de burgermeester/gouverneur van Samos zal geraken. Overigens betwijfel ik of de meters voldoende zullen opleveren om 40 controleurs van een redelijke "boterham" te kunnen voorzien.

grrrrrrrrrrr
Quote
#7
Wick ik las dit net en denk net als Vito een 1 april grap.
Waarom: in Pythagorion is een heel groot betaald parkeren terrein,bij de slagboom staat een parkeerwachters hokje.

Van hem of haar krijg je dan een parkeer kaartje wat later afgerekend moet worden.De slagboom staat altijd heel uitnodigend open!!!!
Goed geregeld zou je denken,m.n de toeristen maken hier veel gebruik van ,is ook ideaal want er zit bijna nooit een parkeerwachter in!!!!!!,
Waar die man of vrouw wel zit,geen idee.
Lachertje dus daar.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#8
Wij zijn net terug van een weekje Samos, op bezoek geweest bij vrienden in Karlovassi en daar waren ze ook al op de hoogte van de komende veranderingen ivm het plaatsen van parkeermeters en ik moet zeggen, ze waren er alles behalve blij mee en het is momenteel het gespreksonderwerp in de kroeg. Wij gaan in mei terug naar Samos en zijn benieuwd of ze dan al geplaatst zullen zijn want de Grieken kennende zou dat nog wel even kunnen duren.
Quote
#9
Wick ik denk dat "oud ijzer"ook in Griekenland best geld gaat opleveren,ook daar zullen ze een grote schroothoop hebben.
Zou je overigens niet denken met al die oude kapotte verroeste auto"s langs de weg,maar wie weet.
Ben benieuwd naar de story"s in het kafenion in mei a.s.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#10
In dit kader is het misschien óók interessant om te weten dat de haven van Heraklion vanaf begin april a.s. ruimte gaat bieden aan het parkeerprobleem van Airport Kazantzákis.....

[Afbeelding: 28tbayg.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
Als het een watervliegtuig is kan dat makkelijk, of heeft de piloot de haven voor een landingsbaan aangezienBig Grin Leuk geprobeerd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Stevig vastzetten dan maar, die parkeermeters.;) Dit was gisteren, in Ireon:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Wick,
Dit heeft even niets met het onderwerp te maken, maar hoelang blijven jullie dan op Samos en komen jullie ook met de wagen terug ? Dan wou ik vragen of het mogelijk zou zijn om enkele spulletjes mee te brengen uit ons appartementje in Ormos. Als jullie het zien zitten contacteer ik je nog wel via een PB,
Alvast bedankt
Quote
#14
(10 March 2013, 12:39)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stevig vastzetten dan maar, die parkeermeters.;) Dit was gisteren, in Ireon:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tjeemig, wat een ravage. Ik begrijp alleen niet waar dat water allemaal vandaan komt. Betreft het de, in de zomer droge, rivierbedding bij het bruggetje nabij de ingang van het plaatsje (gezien vanaf de weg uit Pythagoreon)? Ik kan dat speelplaatsje namelijk niet plaatsen, die ligt toch een stuk verder midden in het dorp? Of ligt daar ook nog een rivierbedding Huh
Quote
#15
Kriasie@;

Nee ik verdien er totaal niets aan. Maar heb mij in het verleden altijd geërgerd aan de parkeerproblemen. Maar wel krijg ik de onkosten van de reis vergoed door het mee terug brengen van 3000 liter olijfolie.

Margaritha@;

Natuurlijk kan je parkeren op het betreffende parkeerterrein in Pyyhagorio. Maar de gemeente wil het voor de deur parkeren van de auto's van de winkeliers tegengaan.

Triske@;

Natuurlijk ben ik genegen om wat spulletjes van je mee terug te nemen. Ik neem ook 3000 liter olijfolie van Manoli Vourdas mee naar Nederland. Een supermarktketen heeft deze partij opgekocht. Dit is een geweldige kwalitieit van 0.2!!

De bedoeling is om de terugreis te doen op maandag 8 april a.s.

Triske,wij zullen verder afspreken via de PB.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#16
@Ger - wateroverlast Ireon.

Nee Ger, komend vanaf Pythagorion aan de andere kant van het dorp, waar de "boulevard" met taverna's ophoudt. Vlak voor het haventje. In het bergachtige gedeelte onder Pagondas zijn wij tegen de avond een paar jaar terug bijna verdwaald omdat paden onbegaanbaar bleken. Ook als gevolg van een zware regenval van een paar dagen ervoor waren grote gaten ontstaan in het bergweggetje. Natuurlijk was er weer een aardige Griek die ons probleem zag en voor ons uit reed en ons via een omweg net voor donker in Ireon afleverde. Bergwater dus, maar wel heel heftig. Cor.
Quote
#17
Als dat dorpje aan de voet van een berg ligt en de grond droog is stroomt het water regelrecht van de berg af naar beneden toe ...
Op dit filmpje van vorig jaar op Lesbos (halverwege de berg) regende het maar een 1 uurtje , beneden aan die berg stonden de wegen blank... Dus kan je na gaan als het er een hele dag regent
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Ging het hier niet over parkeermeters of over water of Lesbos!!!!
Quote
#19
600 parkeermeters , 40 parkeerwachters is 15 meters per man.

Wick waar kan ik solicteren !?

Lijkt mij geen gestreste baan .
Leuke aanvulling op mijn pensioen !
Quote
#20
Is het zo slecht gesteld dan qua parkeergelegenheden op Samos vergeleken met de andere eilanden? ook in de kleinere dorpjes?
Wij hebben daar op die 2 andere eilanden nooit geen last mee gehad!!

Als je je gewoon netjes aan de verkeersregels houdt en de borden in de gaten houd is er toch niets aan de hand..
Tja , dat het in de grotere steden moeizamer wordt om te parkeren dat is overal in de wereld en dat weet iedere toerist en die nemen dan ook meestal wel een bus daar naar toe ;) En in de kleinere dorpjes gewoon simpel aan de rand parkeren ... Dus hoofdzakelijk zullen vooral alleen,, op een paar toeristen na,, alleen de Grieken beboet gaan worden...
Maar 1 troost.. gelukkig worden hun auto's dan niet weggesleept als ze niets in die automaat gooien en krijgen ze alleen maar een fikse boeteformulier onder de ruitenwisser .
Quote
#21
40 Ambtenaren voor 600 parkeermeters. En die komen niet van Samos, om alle verdenking bij voorbaat te voorkomen. Dit kan ook met 4 hooguit 5 ambtenaren aan zeg 3 slagbomen, of slechts ééntje op het gemeentehuis en één straatcontroleur.
O ja, er verandert niets in Griekenland.
Quote
#22
Wick, ik heb nog een vrachtje afgedankte stoplichten voor Samos. Zo'n 1350 stuks, afkomstig van de gemeente Den Haag (die momenteel voortvarend overschakelt op LED-lichten). Kun jij die misschien ook meenemen op je rit? De tijd dat er maar op twee plaatsen stoplichten op Samos waren moet nu maar eens definitief voorbij zijn!
Quote
#23
Tina-,

Ik denk niet dat deze stoplichten enig verschil zullen uitmaken. Het probleem wordt de electriciteitskosten, veel gemeentes kunnen nl. hun electrarekeningen niet meer betalen.
Dus zullen de stoplichten dan voor "paal" staan.

Maar de modernisering op Samos gaat snel vooruit Tina, ik heb laatst al 3 stoplichten geteld!

@,Metaxa

15 meters per man á gemiddelde dagopbrengst per meter van €8,00
is €120,00 dat maal 30 is €3600,00 per maand! Kan je nagaan wat 600 meters zullen op gaan brengen.
Menig ondernemer zou daar zijn vingers voor aflikken.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#24
Als deze meters er er al ooit komen gebeurt hetzelfde ermee als de beroemde Gatsometers op Kreta (je weet wel die voor snelheid te meten) alle meters zijn bespoten met zwarte verf of ze hebben de camera eruit geschoten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
Hoe dat op Samos werkt weet ik niet, maar als ze bij mij in de buurt (west-Kreta, daar wonen heel veel Sfakioten) zouden weten dat ik als buitenlandse inwoner parkeermeters heb geregeld waardoor ze moeten gaan betalen voor parkeren zou ik of mijn spullen geen leven meer hebben !
Quote
#26
Wat is dit voor idiote onzin wat ik op dit forum lees.

Het lijkt wel of er 2 Griekenlanden bestaan!
`Menig ondernemer zou zijn vingers ervoor aflikken`...
Ja, dat doet de troika ook al met haar berekeningen. Ieder wil zich maar rijk rekenen.
Lezen jullie niet?

• DE MENSEN VERREKKEN VAN HONGER, (kijk eens hoeveel voedselpakketten er dagelijks worden uitgegeven en hoe lang de rijen zijn)
• ZIJN VERSTOKEN VAN MEDICIJNEN (Lees het verhaal van Roos)
• HEBBEN GEEN VERWARMING , zelfs niet op schooltjes (zie de inzamelingen voor Roos)
• ER ZIJN GEEN SCHOOLBOEKEN, ETC (zie ook weer Roos haar verhaal)
• HEBBEN GEEN ONDERKOMEN (lees Bruno:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, lees Oriste: Toekomst voor Yiannis :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
• HEBBEN GEEN TOEGANG TOT ELEKTRICITEIT (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
• EN MOGELIJK BINNENKORT OOK GEEN TOEGANG TOT SCHOON WATER ?

En dan moeten ze daar maar blij zijn met wat wij hier afdanken? Of voor een koopje op de kop hebben getikt ? En dat zou goed voor hún zijn? Of goed voor óns...!!
Een arme en steeds armer wordende bevolking ook uitmergelen met parkeermeters want daar kunnen ze(wie????) ook nog lekker aan verdienen, uitstekend ondernemerschap ? Oh, en neem dan een pak stroopwafels (€ 0,63 bij de JUMBO)mee want dan kunnen we ook nog “royaal” en vrijgevend uit de hoek komen...

Ik heb goddank geen oorlogen meegemaakt, en ook geen dictaturen. Ik hoop het ook nooit mee te maken, maar het lijkt mij dat het hoog tijd is voor een of andere staatsgreep in Griekenland en dan alles op de schop!
Alle zogenaamde Europese hulp, van goudmijnontginning tot parkeermeters, van belastingadviseurs tot oliemagnaten: ERUIT !
En dan MET VERSTAND en EMPATHIE en BELEID opnieuw opbouwen.

Ik snap niet hoe de Griekse bevolking zóveel kan slikken, maar ik snap al helemáál niet hoe Europa (in het algemeen) en zéker een aantal forumleden zichzelf op de borst kunnen slaan hoe goed ZIJ het wel niet menen met dat “achtergebleven”(om het woord achterlijk maar niet te gebruiken) Griekenland. En dan spreken van goed ondernemerschap, iets meenemen voor..., “helpen”....

Ja, van de wal in de sloot!!
Quote
#27
Yep Xander,

Daar zou je inderdaad hier op Kreta geen vrienden mee maken.
Ik zie op de snelweg nog wel de overblijfselen staan, van wat ooit bedoeld was om foto's te nemen van snelheidsovertreders, maar zoef er heerlijk langs met een door mij zelf gekozen snelheid. Ook parkeren is voor mij; de auto verlaten onder het verbod hier stil te staan. Schaamteloos parkeer ik ook dubbel en wacht geduldig af als ik een keer klem wordt gezet. Hier in Kalives maakt het niet uit hoe, of waar je de auto neerzet. Je blokkeert altijd wel iets en ik weet niet beter.

Ik maak mij wel druk als ik op bezoek ben in Nederland. Dan kijk ik voortdurend schichtig om mij heen of ik geen overtreding bega. Ik voel mij daar overal bekeken en gevolgd. Heerlijk om dan weer op Kreta te rijden waar je zelf bepaald waar je parkeert en hoe snel je rijdt. Heb ik al gezegd dat het vandaag 20 graden is en volop zon!!
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#28
Pssstt Fyfika, even onder ons, niet verder vertellen: Wick denkt daar de eerste van de volgende maand aan te komen met zijn parkeermeters.
Quote
#29
(12 March 2013, 11:58)Fyfika schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is dit voor idiote onzin wat ik op dit forum lees.

Het lijkt wel of er 2 Griekenlanden bestaan!
`Menig ondernemer zou zijn vingers ervoor aflikken`...
Ja, dat doet de troika ook al met haar berekeningen. Ieder wil zich maar rijk rekenen.
Lezen jullie niet?

• DE MENSEN VERREKKEN VAN HONGER, (kijk eens hoeveel voedselpakketten er dagelijks worden uitgegeven en hoe lang de rijen zijn)
• ZIJN VERSTOKEN VAN MEDICIJNEN (Lees het verhaal van Roos)
• HEBBEN GEEN VERWARMING , zelfs niet op schooltjes (zie de inzamelingen voor Roos)
• ER ZIJN GEEN SCHOOLBOEKEN, ETC (zie ook weer Roos haar verhaal)
• HEBBEN GEEN ONDERKOMEN (lees Bruno:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, lees Oriste: Toekomst voor Yiannis :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
• HEBBEN GEEN TOEGANG TOT ELEKTRICITEIT (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
• EN MOGELIJK BINNENKORT OOK GEEN TOEGANG TOT SCHOON WATER ?

En dan moeten ze daar maar blij zijn met wat wij hier afdanken? Of voor een koopje op de kop hebben getikt ? En dat zou goed voor hún zijn? Of goed voor óns...!!
Een arme en steeds armer wordende bevolking ook uitmergelen met parkeermeters want daar kunnen ze(wie????) ook nog lekker aan verdienen, uitstekend ondernemerschap ? Oh, en neem dan een pak stroopwafels (€ 0,63 bij de JUMBO)mee want dan kunnen we ook nog “royaal” en vrijgevend uit de hoek komen...

Ik heb goddank geen oorlogen meegemaakt, en ook geen dictaturen. Ik hoop het ook nooit mee te maken, maar het lijkt mij dat het hoog tijd is voor een of andere staatsgreep in Griekenland en dan alles op de schop!
Alle zogenaamde Europese hulp, van goudmijnontginning tot parkeermeters, van belastingadviseurs tot oliemagnaten: ERUIT !
En dan MET VERSTAND en EMPATHIE en BELEID opnieuw opbouwen.

Ik snap niet hoe de Griekse bevolking zóveel kan slikken, maar ik snap al helemáál niet hoe Europa (in het algemeen) en zéker een aantal forumleden zichzelf op de borst kunnen slaan hoe goed ZIJ het wel niet menen met dat “achtergebleven”(om het woord achterlijk maar niet te gebruiken) Griekenland. En dan spreken van goed ondernemerschap, iets meenemen voor..., “helpen”....

Ja, van de wal in de sloot!!

Waarachtig, we hebben een nieuw politiek leider gevonden. Met zoveel pasklare oplossingen in de pocket, kan het niet anders dan dat er voor jou een glansrijke carrière is weggelegd in de Griekse politiek.

Snel een briefje naar Athene en je kunt je ideeën ten uitvoer brengen. Overleg met de Griekse bevolking en Europa moet, als ik het zo lees, helemaal geen probleem zijn.

Succes, sirtaki
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#30
(10 March 2013, 13:09)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kriasie@;

Nee ik verdien er totaal niets aan. Maar heb mij in het verleden altijd geërgerd aan de parkeerproblemen. Maar wel krijg ik de onkosten van de reis vergoed door het mee terug brengen van 3000 liter olijfolie.

Margaritha@;

Natuurlijk kan je parkeren op het betreffende parkeerterrein in Pyyhagorio. Maar de gemeente wil het voor de deur parkeren van de auto's van de winkeliers tegengaan.

Triske@;

Natuurlijk ben ik genegen om wat spulletjes van je mee terug te nemen. Ik neem ook 3000 liter olijfolie van Manoli Vourdas mee naar Nederland. Een supermarktketen heeft deze partij opgekocht. Dit is een geweldige kwalitieit van 0.2!!

De bedoeling is om de terugreis te doen op maandag 8 april a.s.

Triske,wij zullen verder afspreken via de PB.

Mss een idee: als je daar toch niks mee verdiend, waarom kun je dan niet gratis naar ginder rijden met hulpgoederen (medikamenten allerhande, die hier toch weggegooid worden ) en dan je 3000 liter olijfolie mee terugbrengen, ipv met die IDIOTE parkeermeters naar ginder te rijden ? Je verliest duidelijk voeling met de noden van het griekse volk ! En dit dan ook nog eens triomfantelijk komen verkondigen op ons forum ! En mij nu nog bannen van het forum, dan is het werkelijk kompleet !AngryAngryAngry
Quote
#31
Hahaha, bloedserieus vertellen dat je met parkeermeters naar Samos gaat, hahaha. Dat moet een geitenwollen groenlinkser zijn hahaha.

(Sorry. wilde dit na het lezen van 't 1e bericht al doen en kon me nu niet meer inhouden)
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#32
@Wick , heb je nog wat meters over voor Hydra en Spetses ?
Er rijden wel geen autos,maar dan kunnen de inwoners hun ezels eraan
vastzetten .;)
Quote
#33
Gut Wick, wat een mop.
En het kabbelt maar voort.:)
Quote
#34
(12 March 2013, 11:47)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe dat op Samos werkt weet ik niet, maar als ze bij mij in de buurt (west-Kreta, daar wonen heel veel Sfakioten) zouden weten dat ik als buitenlandse inwoner parkeermeters heb geregeld waardoor ze moeten gaan betalen voor parkeren zou ik of mijn spullen geen leven meer hebben !

Daarom is Wick weer teruggegaan naar Nederland. Hij was als de dood dat zijn spullen vernield zouden worden.
Echt, ik kan er met mijn pet niet bij dat je je als Nederlander met zoiets betuttelends en Nederlands bezig kan houden voor Grieken die geen cent te makken hebben en er nog trots op bent ook.
Is het echt geen 1 april grap?
Quote
#35
Het zal nog spannender worden op dit draadje,nog iets meerdan 2 weken en het is toch echt 1 april,komt Wick zijn aap uit de mouw,kan echt niet iets anders zijn.
Als het verhaal wel waar is Wick,zou je inderdaad medikamenten en rolstoelen e.d. kunnen gaan verzamelen zoals Computer Boy je het idee al aan de hand deed.
Daar kunnen ze echt wat mee,ook zonde om leeg naar Samos te rijden.
Ben nu wel echt benieuwd.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#36
(12 March 2013, 12:04)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yep Xander,

........... Heb ik al gezegd dat het vandaag 20 graden is en volop zon!!

Nee, dat had je nog niet.
Hier aan de kust hebben we ook een strakblauwe hemel met een stralende zon.
Het is alleen 21,5 graden kouder dan bij jou ;)
Quote
#37
(12 March 2013, 15:57)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick , heb je nog wat meters over voor Hydra en Spetses ?
Er rijden wel geen autos,maar dan kunnen de inwoners hun ezels eraan
vastzetten .;)

Volgens mij moet je voor een ezel óók betalen:
[Afbeelding: 2lswisn.jpg]
Quote
#38
(12 March 2013, 20:02)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 March 2013, 15:57)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick , heb je nog wat meters over voor Hydra en Spetses ?
Er rijden wel geen autos,maar dan kunnen de inwoners hun ezels eraan
vastzetten .;)

Volgens mij moet je voor een ezel óók betalen:
[Afbeelding: 2lswisn.jpg]

En hij krijgt ook nog een boete , want hij staat half geparkeerd op
de openbare weg ;)
Quote
#39
(12 March 2013, 16:05)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daarom is Wick weer teruggegaan naar Nederland. Hij was als de dood dat zijn spullen vernield zouden worden.
Echt, ik kan er met mijn pet niet bij dat je je als Nederlander met zoiets betuttelends en Nederlands bezig kan houden voor Grieken die geen cent te makken hebben en er nog trots op bent ook.
Is het echt geen 1 april grap?

Dacht ik ook eerst aan, maar als ik nog Wick's aanvankelijke bericht lees zie ik dat het vertrek voorzien is "donderdag over 2 weken". Heb even de kalender bekeken, 1 april is pad de maandag daarna. Dus....

D'er zijn zaken waar meer behoefte aan is in Griekenland dan, of all things, parkeermeters. Man, man, man,...
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
O, wat is het in deze topic gezellig sèg Rolleyes
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)